PDA

Zobacz pełną wersję : problem z centralnym



wolfgang3
18-12-14, 11:51
Witam,
Civic vi mb1 problem z centralką polega na tym że wszystkie drzwi otwierają się z kluczyka w drzwiach u kierowcy, a zamykają się tylko same drzwi kierowcy.

Gdzie szukać przyczyny ?

MM63
18-12-14, 18:21
W zamku drzwi kierowcy.

wolfgang3
18-12-14, 18:24
To znaczy co zrobic?

MM63
18-12-14, 18:48
Ja bym wykręcił i pooglądał. Wygląda, ze cos bloczy i nie wysyła sygnału do reszty furtek.

wolfgang3
19-12-14, 01:10
Tylko co skoro otwiera 4 a zamyka 1. :/

Bartko
19-12-14, 11:18
Kolega dobrze mówi, szukaj w zamku drzwi kierowcy.
http://images69.fotosik.pl/464/1713247a4a6c2dd4.png

dxtomekxb
04-01-15, 15:27
Ja mam odwrotnie. Na pewno to centralny zamek. Gdy wychodze z auta i próbuję zamknąć z pilota auto, to wszystkie drzwi mi się zamykają oprócz kierowcy (zaobserwowałem że w drzwiach u kierowcy dzyndzel u góry się tylko lekko porusza albo idzie leciutko w dół i następnie w górę jakby był otwarty, oraz slysze ze silownik pracuje ale jakby niedomaga). Później muszę podchodzić i zamykać drzwi ręcznie z kluczyka bo inaczej zostaną otwarte.

Radzyn
04-01-15, 18:23
Jestem nowy na forum, swoją hondę mam ok. 2 miesięcy, ale już zmierzyłem się z tym problemem, więc może się przyda.

U mnie powodem był pęknięty drut, biegnący (w górę) od siłownika (drzwi kierowcy).
Zatem pozostałe drzwi były otwierane (centralnie), a zamka w drzwiach kierowcy nie miało co popchnąć. Oczywiście kluczykiem dało radę, nie dawał rady siłownik.
Co zrobiłem?
- rozebrałem boczek (uwaga na zaczepy klamki wewnętrznej, nie ciągnąć do siebie, tylko przesuwać w stronę przodu samochodu, wtedy sama odskoczy)
- dobrać kawałek drutu o odpowiedniej twardości i przekroju, a następnie wygiąć go na kształt pękniętego (ja mam chyba szprychę od roweru?)
- przed odkręceniem starego drutu zaznaczyć/zapamiętać, w którym miejscu był zamocowany w uchwycie (wspólnym dla dwóch drutów w układzie zamka)
- nowy drut w uchwycie łączącym (małe śrubki, ampul) zamocować na tej samej wysokości (o tyle samo wysunięty z uchwytu) co był stary. Jeśli nie sposób stwierdzić jak było wcześniej, uchwyt należy dokręcić w środkowym położeniu drutu pomiędzy skokami siłownika, czyli wyśrodkować położenie drutu pomiędzy pozycjami "zamknięte" - "otwarte".

To tyle w przypadku, który miałem u siebie, ale... może też okazać się, że w tym uchwycie poluzowała się śrubka trzymająca ten drut od siłownika, wtedy to już w ogóle spoko ;)
Całość (razem z rozpoznaniem tematu + jeden telefon) zajęła mi nieco ok 1,5 h

dudix83
04-01-15, 20:30
Witam,
Civic vi mb1 problem z centralką polega na tym że wszystkie drzwi otwierają się z kluczyka w drzwiach u kierowcy, a zamykają się tylko same drzwi kierowcy.

Gdzie szukać przyczyny ?

moze byc cos nie tak z czujnikiem polozenia kluczyka przy samej wkladce zamka

dxtomekxb
05-01-15, 09:40
Jestem nowy na forum, swoją hondę mam ok. 2 miesięcy, ale już zmierzyłem się z tym problemem, więc może się przyda.

U mnie powodem był pęknięty drut, biegnący (w górę) od siłownika (drzwi kierowcy).
Zatem pozostałe drzwi były otwierane (centralnie), a zamka w drzwiach kierowcy nie miało co popchnąć. Oczywiście kluczykiem dało radę, nie dawał rady siłownik.
Co zrobiłem?
- rozebrałem boczek (uwaga na zaczepy klamki wewnętrznej, nie ciągnąć do siebie, tylko przesuwać w stronę przodu samochodu, wtedy sama odskoczy)
- dobrać kawałek drutu o odpowiedniej twardości i przekroju, a następnie wygiąć go na kształt pękniętego (ja mam chyba szprychę od roweru?)
- przed odkręceniem starego drutu zaznaczyć/zapamiętać, w którym miejscu był zamocowany w uchwycie (wspólnym dla dwóch drutów w układzie zamka)
- nowy drut w uchwycie łączącym (małe śrubki, ampul) zamocować na tej samej wysokości (o tyle samo wysunięty z uchwytu) co był stary. Jeśli nie sposób stwierdzić jak było wcześniej, uchwyt należy dokręcić w środkowym położeniu drutu pomiędzy skokami siłownika, czyli wyśrodkować położenie drutu pomiędzy pozycjami "zamknięte" - "otwarte".

To tyle w przypadku, który miałem u siebie, ale... może też okazać się, że w tym uchwycie poluzowała się śrubka trzymająca ten drut od siłownika, wtedy to już w ogóle spoko ;)
Całość (razem z rozpoznaniem tematu + jeden telefon) zajęła mi nieco ok 1,5 h

Dzięki Radzyn :) Coś na pewno sie przyda ;)