Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Nowy katalizator i błąd check engine [Civic VII][d16v1]



wojtasss700
16-12-14, 06:50
Wymieniłem w mojej Hondzie katalizator na nowy (zamiennik) ponieważ stary się przepalił, od czasu wymiany zapala się kontrolka check engine. Podłączyłem od komputer kablem ELM 327, pokazuje błąd katalizatora P0420 (niska wydajność katalizatora). Wymieniłem więc znów katalizator na nowy, droższy i znów pojawia się ten sam błąd. Czy ma ktoś pomysł dlaczego tak się dzieje?
Civic VII
EU8
D16V1
2001

radek0684
16-12-14, 10:12
Masz sondę w kacie? Nie lepiej w miejsce kata wstawić tłumik przelotowy odseparować sondę emulatorem za kilka złotówek i koniec problemu z katem ;) ?

raczas
16-12-14, 10:47
myślałem że już nikt nie wymienia katalizatora jednak się myliłem

drevan
16-12-14, 13:31
Wymieniłem w mojej Hondzie katalizator na nowy (zamiennik) ponieważ stary się przepalił, od czasu wymiany zapala się kontrolka check engine. Podłączyłem od komputer kablem ELM 327, pokazuje błąd katalizatora P0420 (niska wydajność katalizatora). Wymieniłem więc znów katalizator na nowy, droższy i znów pojawia się ten sam błąd. Czy ma ktoś pomysł dlaczego tak się dzieje?
Civic VII
EU8
D16V1
2001

powód 1: błąd historyczny nie został prawidłowo wykasowany
powód 2: nowy katalizator (zamiennik) ma gorsze parametry od oryginału - rzeczywista niska wydajność
powód 3: sonda jest uszkodzona - podaje błędne informacje

wojtasss700
16-12-14, 14:35
Sondy są w porządku, mechanik potwierdził, że parametry różnią się od oryginału.
Czy jest możliwość skasowania tego błędu na stałe?

drevan
16-12-14, 16:39
Czy jest możliwość skasowania tego błędu na stałe?

Każdy błąd można wykasować z pamięci, ale niektóre interfejsy nie potrafią kasować błędów historycznych, a jedynie aktualne. Jeżeli kasowałeś błąd ELM327 to być może mamy rozwiązanie twojego problemu. Najlepiej podjechać do kogoś kto zajmuje się na poważnie diagnostyką komputerową, a ponadto wie jakie powinny być odczyty z czujnika sondy podczas pracy i w stanie spoczynku.

lajsta
17-12-14, 14:06
Tutaj masz procedurę sprawdzania i parametry jakie powinny spełniac obie sondy - możesz to przemierzyć zwykłym miernikiem elektrycznym na odpowiednich stykach
https://lh3.googleusercontent.com/-XQ11vT9jcAE/VJF-xOCJGDI/AAAAAAAAR80/bcfBK7wYmp4/w1357-h500-no/Lambda%2B2.jpg
https://lh4.googleusercontent.com/-4KxQgTjggY8/VJF-x-2uEPI/AAAAAAAAR88/IndQYRmwbCE/w1358-h537-no/Lambda%2B2%2Bgrza%C5%82ka.jpg
https://lh5.googleusercontent.com/-Sydr6OU5jU8/VJF-y8IovbI/AAAAAAAAR9A/wTWdc7qFa5w/w1358-h543-no/Lambda%2B1.jpg

wojtasss700
04-01-15, 02:03
W pierwszej sondzie (przed katalizatorem) napięcie spada do 0.000V po puszczeniu gazu, zaś w drugiej spada do 0.155V. Czy to może oznaczać uszkodzoną pierwszą sondę?

LemonR
07-01-15, 14:47
Pierwszą sondę zostaw w spokoju a w miejsce drugiej wstaw emulator sondy.