Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Krótsza skrzynia D15Z6



MaTi95
11-12-14, 19:49
panowie, jaka skrzynia do d15z6 najlepsza?
czy d15b2 jest dluzsza od d13?

sparco
12-12-14, 08:58
zalezy z ktorego roku d13, bo w d13 bylo 4.4 i 4.25 takie samo jak w d15 ;)
w kazdym badz razie, nie wkladaj niczego z przelozeniem glownym mniejszym niz 4.25

Sidd
12-12-14, 09:33
zależy czego oczekujesz :P czy tylko do sprintów czy jednak czasem jedziesz w trasę i wtedy większe spalanie czy głośniejsza praca silnika (wyższe obroty przy tej samej prędkości) nie będą przeszkadzać. Najlepsza jest hybryda wtedy masz dokładnie to co chcesz, ale to drogi koszt. Z tego co pamiętam to qba1983 ma fajną hybrydę - zajrzyj do jego tematu. Jak zastanawiałem się nad zmianą w moim D15Z8 skrzyni to zebrałem trochę informacji w excelu (https://dl.dropboxusercontent.com/u/52003285/honda/gearbox.xlsx) - może się przyda ;)

MaTi95
12-12-14, 15:36
Dzięki za pomoc panowie. A powiedzcie jeszcze, d15b2 ma w takim razie przełożenie 4.25?

Piotrek_87
12-12-14, 16:47
Było wiele wątków na ten temat...

http://i62.tinypic.com/20zzdrs.png

Michał102
12-12-14, 17:16
panowie, jaka skrzynia do d15z6 najlepsza?

taka:

1 - 3.250
2 - 1.909
3 - 1.346 (CRX)
4 - 1.033 (CRX)
5 - 0.750
FD - 4.437

DomeN
13-12-14, 01:57
A co sądzicie o hybrydzie d14a3 jako baza?
1 - 3,25
2 - 1,909
3 -1,250
4 - 0,937
5 - 0,702
FD - 4,25
Opłaca się taką hybrydę robić?

Sidd
13-12-14, 09:56
taka:

1 - 3.250
2 - 1.909
3 - 1.346 (CRX)
4 - 1.033 (CRX)
5 - 0.750
FD - 4.437co prawda to prawda :)


A co sądzicie o hybrydzie d14a3 jako baza?
1 - 3,25
2 - 1,909
3 -1,250
4 - 0,937
5 - 0,702
FD - 4,25
Opłaca się taką hybrydę robić?myślę, że lepiej gotowca z D16Y8 masz to samo - jedynie 4 ciut dłuższa

MaTi95
13-12-14, 10:15
Dzięki za pomoc :D czyli szukać skrzyni z przełożeniem głównym najlepiej 4,4 i to wszystko ;)

Sidd
13-12-14, 10:28
jeśli zależy Ci na dobrym sprincie to tak. Na pewno w stosunku do seryjnej będzie poprawa

Michał102
13-12-14, 12:06
Składaj od razu hybrydę jaką Ci zaproponowałem.
Na takiej skrzyni są praktycznie same korzyści... dużo lepsza dynamika, mniejsze zużycie paliwa (nie musisz mocno deptać gazu by auto chciało jechać - po prosu masz więcej momentu obrotowego na kołach).

W trasach też nie jest źle. jadąc sobie te 100-110, czy nawet 120km/h wcale nie jest głośno. Te Hondy są bardzo mizernie wyciszone i bardziej będziesz słyszał szum kół i powietrza, niż silnik czy wydech (no chyba, że masz jakieś wiejskie wiadro typu WM sport:p).

Duniek
13-12-14, 16:56
Ewentualnie do tego co napisał Michał102 można 5 bieg wrzucić 0,702. Wtedy masz takiego overdrive-a na autostrady

Michał102
13-12-14, 17:56
Moim zdaniem piątka 0.702 nie ma sensu.
W trasie dużo lepiej nie będzie, a w mieście już się zrobi mocno uciążliwa.
Na tym secie co podałem śmiało można wbić piątkę przy 60km/h i silnika to nie zamuli. Do miasta jest idealna.

fełtek
13-12-14, 18:29
Moj kolega miał od D14A3 i to jest swietne połączenie z zachowaniem w miare wysokiego trybu Econo.

Sidd
13-12-14, 19:20
Moj kolega miał od D14A3 i to jest swietne połączenie z zachowaniem w miare wysokiego trybu Econo.
duży plus tego rozwiązania to, że można taką skrzynię bardzo tanio dorwać :) też o tym myślę, ale mam najpierw szereg innych wydatków związanych z autem. Mi by to wystarczyło chyba, szczególnie że te 1.5 w aero nie będzie wyścigówką :P

m1j4g1
13-12-14, 20:18
A w jakiej mniej więcej kwocie można sie zamknąć przy takiej hybrydzie włączając robociznę?

DomeN
14-12-14, 00:20
Panowie doradźcie. W piwnicy czeka już na mnie skrzynia z d14a3, ale właśnie zastanawiam się nad robieniem hybrydy lub szukaniem z d16y8. Hybryda zaproponowana przez Michał102 wydaje się super, ale u nas w d15z6 chyba warto urwać jak najwięcej z econo na trasie ;) Powinienem założyć tę z d14a3, szukać d16y8, czy przerobić d14a3?

MaTi95
14-12-14, 02:59
A to d14a3 jakie ma przełożenie?

maras78
14-12-14, 06:25
A to d14a3 jakie ma przełożenie?

Kilka postów wyżej jest tabela z wszystkimi przełożeniami do d serii.

Michał102
14-12-14, 12:28
A to d14a3 jakie ma przełożenie?

4.0 i nie nadaje się to do niczego.
Ludzie zakładający tą skrzynię do D15Z6 sobie chwalą, bo mniejsza kupa zawsze będzie lepsza od większej kupy, ale to nie zmienia faktu, że to dalej kupa.

Absolutnym minimum jest 4.25 - na tym już można normalnie jeździć i nie dusić tak tego biednego silnika.
Jednak tak jak pisałem nie raz - jak już zmieniać skrzynię, to raz, a porządnie i wrzucać hybrydę jaką zaproponowałem. Jeszcze się taki nie trafił, co by z takiej skrzyni nie był zadowolony.

MaTi95
14-12-14, 14:31
Wiem, wiem, hybryda to idealne rozwiazanie jednak trochę drogie jak na moja obecna sytuacje ucznia :/ powiedziecie ze jak kogoś nie stać to niech zostawi tak jak jest, ale naczytalem sie, ze jest duża różnica przy krótszej skrzyni i stad pomysł o d13.

Michał102
14-12-14, 15:34
Jak nie masz na hybrydę, to bierz s20 z D13 z rocznika 95... tam bankowo było FD 4.437.
Miałem taką skrzynię i też bardzo chwaliłem :)
Jednak różnica cenowa między serią z D13, a hybrydą nie jest jakaś powalająca. Za skrzynie z D13 dawałem 300, a za hybrydę na nowych łożyskach 500zł.

Moim zdaniem warto te 200 dorzucić, bo potem i tak zapragniesz czegoś więcej i znowu będziesz skrzynię zrzucał, a tanie to nie jest (chyba, że ogarniasz sam).

Sidd
14-12-14, 15:50
Popieram Michał102 - hybryda jest najlepszym rozwiązaniem, niestety kosztownym :P Kupienie całej skrzyni wyjdzie na pewno taniej - ta z D13 ma już dość niezłe przełożenia. Ja na razie mam inną kolejność wydatków co do samochodu - także można powiedzieć, że póki co mnie nie stać :P Co do zmieniania na to co akurat Cię stać to się raczej zastanów czy nie wyjdzie drożej. Zmienisz na powiedzmy tą z D13 i stwierdzisz, że to nadal za mało i potem druga skrzynia. Starą sprzedasz, ale za każdym razem robocizna, MTF.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/52003285/honda/gearbox1.png
Tu masz porównanie osiąganych prędkości przy poszczególnych obrotach na skrzyniach - jak się gdzieś walnąłem to sorry. Zaletą hybrydy jest to, że w sprincie przy zmianie biegu "lądujesz" zawsze powyżej 5000RPM. Jak dorwiesz skrzynie z D13 z FD 4,437 to masz już parametry zbliżone do hybrydy - tam masz 3 i 4 krótszą. Decyzja i tak należy do Ciebie, powodzenia

Michał102
14-12-14, 16:05
Zaletą hybrydy jest to, że w sprincie przy zmianie biegu "lądujesz" zawsze powyżej 5000RPM

x2

U mnie to się idealnie zgrało z silnikiem, bo po zmianie biegu mam 6k rpm i od razu wpadam na górkę, gdzie teoretycznie jest najwięcej mocy/momentu (niebieska kreska):

http://i60.tinypic.com/2me7gh1.jpg

tak jeszcze wyglądają prędkości na poszczególnych biegach:

http://i62.tinypic.com/14v0bgm.jpg

MaTi95
14-12-14, 18:14
Wielkie dzięki panowie za informacje i tabele :)
Michał102 - miałeś skrzynie d13 w d15z6?

m1j4g1
14-12-14, 19:26
A zrobi taka skrzynia robote w d14a4? Tzn czy będzie jakaś odczuwalna różnica przy tak słabym silniku.

Sidd
14-12-14, 19:46
w każdym silniku zrobi, bo tu chodzi o przełożenia. Tylko nie będzie takiej różnicy jak przy przesiadce z seryjnej D15Z6 czy D15Z8, bo na starcie masz już nieco lepiej ;)

SenbonZakura
18-12-14, 10:46
A jest sens kombinowania ze skrzynia s40 z d15z6? Bo z tego co widzę w tabeli to tylko 2 bieg wymienić i fd 4.4 i jest krótka skrzynia:) podejdzie fd 4.4 z s20 do s40? Czy się nie znam i pierdziele farmazony?:-(

by Paplatalk

sparco
18-12-14, 13:43
podejdzie p&p ;)

sensej
18-12-14, 14:13
ja mam fd 4.25 s20 w EK3 i jestem zadowolony :P

SenbonZakura
18-12-14, 16:07
ja mam fd 4.25 s20 w EK3 i jestem zadowolony :P

A drugi bieg przy jakiej prędkości się kończy?;)


by Paplatalk

rafal86
19-12-14, 11:53
miałem skrzynie z d16y8 i wydaje mi się że jest no optymalne rozwiązanie jeśli kogoś nie stać na hybryde. Wiadomo że hybryda to same plusy ale taką z y8 kilka lat temu dorwałem za 300 zł. Drugi bieg kończył się o ile pamiętam 90-95 km/h

sensej
19-12-14, 21:38
A drugi bieg przy jakiej prędkości się kończy?;)


by Paplatalk

Znacznie wcześniej niż w serii :P na serii dało się do 120,a po zmianie nawet 100 się nie dociągnie.
ale przynajmniej nie ksztusi się już na 2 biegu :)

Szczery
20-12-14, 09:42
Dobra, przeczytałem ten i parę innych tematów o skrzyniach ale tu rozmowa trwa więc się zapytam. Silnik padł i tak czy siak czeka mnie pewnie wyjmowanie go. Mowa o d15z6 oczywiście. Mam w garażu skrzynie d13 4.25 ale jeżdżę 75% w trasie i nadal zależy mi na ekonomi na 5tce ale i po mieście chciał bym się normalnie poruszać a nie na "wysokiej" 3jce lub "jedwo jadącej" 4ce. 50km/h przy tej skrzyni to zbrodnia. Jakie przełożenia z której brać by niezłą hybryde w obudowie s40 złożyć do moich potrzeb. Raczej się nie ganiam i spokojnym kierowcą jestem. Spalanie lpg na 1kkm mam średnio 7,32 i nie chce go zbyt mocno podnosić :) jeżdżę tak 100 - 110 rzadko szybciej.

sensej
20-12-14, 10:10
jak nie poginasz szybciej niż 110 to nawet nie składaj hybrydy, a ładuj całą skrzynie z d13(jeśli jesteś jej pewny)

Szczery
20-12-14, 11:00
To skrzynia po moim jajku. Nie była już idealna. Hybryde ogarne samemu ale zwyczajnie potrzebuje porady od was. Czy lokować długa piątkę czy nie. Bo skrzynia z d15z6 ma chyba tylko fd inne od y8? Jeśli tak to jak dla mnie trochę pietką krótka :/

SenbonZakura
20-12-14, 13:33
Gdzieś w temacie skrzyń były tabelki z predkosciami na każdym biegu itp to na fd 4.4 i 5 bieg 0.750 ( czyli d15z6) przy 3 tys. obr masz 100km/h nie ma tragedii przecież;)

by Paplatalk

Szczery
20-12-14, 23:52
D15Z6 z 95r wg tabeli ma 5tke 0,702

z tego co mam to chyba tak zrobię.
FD 4,25
1. 3,25
2 1,909
3 1,25
4 0,937
5 0,702

ktoś policzy mi może jaka być powinna prędkość przy 2,5 oraz 3krpm na 4 i 5 biegu?

Piątka to coś koło 109 chyba wyjdzie przy 3krpm

DomeN
21-12-14, 01:03
A jak to jest z hybrydą s20 w d15z6? Econo pali się normalnie do max 120km/h na 5 biegu? Czy biorąc skrzynię s40 jako bazę i wkładając FD 4,4 z s20 skrzynia nadal będzie s40, czy już s20?

Szczery
21-12-14, 06:21
Na temat o który Ty pytasz jest na forum mega wielka góra informacji ale przynajmniej szacun za nie zakładanie nowego tematu w tej sprawie.
S20 i S40 mają takie same (zamienne) tryby ale różne wybieraki (alu i stal) i różne łożyska (różna średnica wewnętrzna) które ciągną za sobą małe zmiany w konstrukcji "obudowy" skrzyni (miejsca na łożyska).

Tryb eko jest zależny od obrotów silnika jak i od jego obciążenia. Przy lekkim operowaniem gazem jest możliwe jego załączenie a przy nieco mocniejszym już nie.
Po wrzuceniu fd4,4 do seryjnej skrzyni s40 z d15z6 obroty 3k na 5tym biegu miał będziesz przy niższej prędkości więc wcześniej zgaśnie kontrolka eko.

DomeN
21-12-14, 11:25
Różnicę polegającą na łożyskach i wybierakach znam :) Chodziło mi o to, że na skrzyni S20 lampka econo dużo wcześniej gaśnie, co kilka osób już potwierdzało, dlatego zastanawiam się, czy tak samo by było ze skrzynią S40, w której siedzi FD główne z S20. Ale chyba i tak zdecyduję się na d16y8, tylko muszę teraz znaleźć zdrową sztukę :)

SCKAPE
22-01-15, 08:40
Panowie... Ja mam skrzynie:
FD - 4,437
1 - 3,250
2 - 1,900
3 - 1,346
4 - 1,033
5 - 0,878
I powiem wam że jak w zeszłym roku leciełem dość daleko na zlot (jakoś 600km) to sprawdziłem jak mi jajko pali, stałem w korkach i leciałem 80km/h (roboty drogowe) i robiłem sobie odcinki przy 160km/h, troche sprintów w okolicach 200km/h (długa nudna traca a radia nie mam...) ale generalnie trzymałem prędkość 120-130km/h i mi auto spaliło 7l na setkę... Fakt faktem nie polecam mojej 5-tki na trasy... Ale da się? Da! :)

palermo444
23-02-15, 20:05
Czy lekki zamach dodatkowo by poprawił dużo taka skrzynie z fd 4.4

Michał102
24-02-15, 09:48
Jestem zdania, że by pogorszył, a nie poprawił.