Zobacz pełną wersję : Szarpie na klimie
Witam.
Auto (D15Z6) podczas jazdy z włączoną klimą szarpie, tzn. jadąc ze stałą prędkością, czuć tak jakby coś hamowało, i przyspieszało na przemian,do tego bardzo słabo przyspiesza. Bez klimy wszystko jest w normie.
Kopułka, palec, świece wymienione, przewody OK, przeczyściłem przepustnicę i krokowy, ale jest bez zmian.
Miał ktoś taki problem? Co może być przyczyną?
rafnexster
03-07-08, 21:37
miałem to samo u siebie ( jak włączyłem klime to jak by mi ktoś jakąś przyczepe zapioł i jeszcze motor zaczynał pracowac jak "czołg:... do dzisiaj niewiem czym to jest spowodowane :( (jednostka ta sama co i u ciebie D15Z6)-widać nie lubi klimy :)
Ale w chłodniejsze dni nie ma takiego problemu- tzn. nie szarpie........
Nie znam się ale wydaje mi się ze to jest moment kiedy się sprężarka z klimy włacza, wtedy czuć wyrażny brak mocy
Niestety ale przy wysokich zewn.temp cisnienie w klimie dochodzi do 20-25 bar co daje dość spore obciążenie w naszych autach :( tylko powiem ci ze u mnie to az tak bardzo odczuwalnie nie jest no chyba ze ja tego tak nie odczówam bo wiem czym to jest spowodowane:D w zeszłym roku sobie tak myślałem że jakby zastosować lepszy wentylator mozna by zbić bardziej temperature skraplacza co by znacznie poprawiło prace
A skraplacz zakładałes nowy?
Nie znam się ale wydaje mi się ze to jest moment kiedy się sprężarka z klimy włacza, wtedy czuć wyrażny brak mocy
To raczej nie przez sprężarkę- szarpnie nawet co sekundę, a sprężarka nie załącza się tak często.
A skraplacz zakładałes nowy?
Nie, wszystko jest z używane z rozbitka.
Potwierdzam - mam dokladnie to samo. Tzn. mialem bo cisnienie w skraplaczu uroslo tak bardzo ze mi go rozsadzilo w miniona srode. Teraz kupuje nowy skraplacz i napewno bede staral sie lepiej odprowadzic cieplo ze skraplacza bo kazdy koles od klimy twierdzil ze wentylator po prostu nie daje rady.
Mozecie sie nawet sami upewnic jaka wydajnosc ma wentylator - wystarczy ze na postoju i wlaczonej klimie przylozycie reke za miedzy wentylator klimy a kolektor wydechowy. Moj wiatrak dmuchal ledwie cieplym powietrzem a powinien raczej buchac goracem. Dla porownania smiglo odpowiedzialne za odprowadzanie ciepla z chlodnicy wody daje taka temperature ze reki nie da sie utrzymac...
Mozna zrobic jeszcze jeden test - sprawdzic temp. z kratek na postoju a potem schlodzic dodatkowo skraplacz np. dodatkowym zewnetrzym wentylatorem lub np. polewajac go od przodu woda. U mnie temp. z kratek malala o ok 1-2 stC a obciazenie silnika ZNACZNIE malalo - widzialem to wyrazie po wibracjach i dzwieku z silnika.
Z moja klima walczylem juz dlugo i namietnie ale niestety nie spotkalem jeszcze kogos kto bylby zadowolony z dzialania klimy w 6gen...
miałem w swoim d15z6 to samo co jest napisane w powyższych postach, na klimie nie dało się w ogóle jechać.
pojechałem do Nor-Auto Żory (serdecznie NIE polecam) na darmowy przegląd klimy, "fachowiec" podpiął aparaturę pod klimę i stwierdził że ciśnienie w układzie jest w normie (dzień był gorący temp otoczenia ok 27 st.C), pytam się to dlaczego tak słabo mrozi i zamula samochód że nie daje się jeździć?? w odpowiedzi usłyszałem że on nie wie i mogę odstawić samochód w serwis wtedy będą szukać...podziękowałem im.
Jakiś miesiąc temu znajomy mechanik namówił mnie żebym pojechał do ASO Honda Kucza w Rybniku, tam mają dobrą aparaturę pod klimę i na pewno znajdą usterkę, wybrałem się i co się okazało?? ciśnienie w układzie było w normie ale czynnika chłodniczego (R 134a o ile dobrze pamiętam) było za mało, dobili, oczyścili, sprawdzili szczelność, i powiedzieli żebym nie przejmował się niewielkim lecz odczuwalnym ubytkiem mocy bo to normalne dla małolitrażowych silników Hondy z klimą.
Efekt całego zabiegu jest taki że przez upały (które trwały do wczoraj) mój czarny samochód nagrzewa się niemiłosiernie, wsiadam, otwieram szyby odpalam klimę jadę tak aż temp spadnie, później zamykam szyby i po ok 10 - 15 minutach jazdy dmuchawa chodzi już tylko na 1 maksymalnie 2 biegu (bo mi nogi marzną :D ) Samochód oczywiście jest lekko słabszy ale można nim normalnie wyprzedzać tylko dłużej się zbiera - nie ma takiego efektu jakby ktoś zapiął do niego pług śnieżny.
czynnika chłodniczego (R 134a o ile dobrze pamiętam) było za mało, dobili, oczyścili, sprawdzili szczelność,
Ponad miesiąc temu miałem to wszystko robione, więc to chyba coś innego.
Sprawdzę z chłodzeniem parownika, może to będzie to.
Ponad miesiąc temu miałem to wszystko robione, więc to chyba coś innego.
Sprawdzę z chłodzeniem parownika, może to będzie to.
poprawka - chlodzenie skraplacza bo parownik masz w srodku auta za schowkiem :)
Jakis tydzien temu mialem wlasnie nabijana klime gazem bo nie bylo go prawie wcale!! Jednak teraz jak i wczesniej (przed nabiciem) auto szarpie co jakis czas, wedlug mnie kiedy wlacza sie sprezarka samochod lekko szarpie i jest slabszy potem za jakis czas sie wylacza i auto dostaje kopa;) Czuc roznice przy wlaczonej klimie, czuje sie jak zjada moment obrotowy na nizszych do 3500 obrotow. Tyle ze jak napisane wyzej tak to chyba jest w malych silnikach.
Moja mama ma corolle 2005 1.4turbo-diesel i tam jest jeszcze mniejszy silnik ale moment obrotowy 190NM i jak sie wlaczy klime to tez czuc ze delikatnie szarpnie autem przy zalaczeniu sprezarki ale jest to o wiele mniej odczuwalne niz w 6gen
Ponad miesiąc temu miałem to wszystko robione, więc to chyba coś innego.
Sprawdzę z chłodzeniem parownika, może to będzie to.
Zerkni czy czasem ten skraplacz nie jest troche zayfiony ,byćmoże wystarczy go przemyć . Ja średnio w tygodniu mam dwa auta na słabą klime przez zbyt zabrudzony skraplacz a co za tym idzie zbyt wysokie cisnienie. Niestety czasem pomaga tylko wymiana skraplacza:(
Sprawa załatwiona- okazało się ze winne są plastikowe zaślepki w zderzaku :D - skutecznie blokowały pęd powietrza do skraplacza. Ten za bardzo się nagrzewał i stąd był problem. Przy dokładaniu klimy do auta, fachowcy zapomnieli te przesłony usunąć :D
No to dobrze ze śmiga:) oby tak dalej
oby to bylo to ale szczerze watpie bo to co zostalo ma raptem kika cm2 powierzchni. Co innego jesli zostawili ta duza zaslepe (jakies 30x30cm) ktora oryginalnie jest w miejscu skraplacza w autach bez klimy ...
Ja juz mam chlodniczke i czekam do weekendu z wymiana i sprawdzimy co i jak
oCo innego jesli zostawili ta duza zaslepe (jakies 30x30cm) ktora oryginalnie jest w miejscu skraplacza w autach bez klimy ...
k
Ta duża była wcześniej usunięta. Ale na razie nie szarpie.
Też mam muła w 1.4 IS to normalne dla małolitrażowych. I też zauważyłem że jak jest goręcej to ciężej silnik pracuje.
Też mam muła w 1.4 IS to normalne dla małolitrażowych. I też zauważyłem że jak jest goręcej to ciężej silnik pracuje.
OK no obciazenie silnika moze byc ale nie az takie - jak jest upal to ciezko spod swiatel ruszyc i trzesie cala buda. Jak dla mnie to zbyt wysokie cisnienie w ukladzie spowodowane kiepskim odprowadzaniem ciepla ze skraplacza
Tak zbyt słabe to jest pewne tylo co z tym zrobić??
Tak jak mowilem, skraplacz za slabo oddawala cieplo az w koncu klima sie rozszczelnila (dziura w skraplaczu). Po wymianie jest *****iscie przyjemnie i wszystkie poprzednie objawy ustaly. Nie ma mulenia, nie ma szarpania a w zamian jest chlodek i jest komfort
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.