Zobacz pełną wersję : d13b2 grzeje sie
Witam,
po pierwsze przeszukalem kilkadziesiat tematow zwiazanych z UPG, termostatatmi, czujnikami i wszystkim co zwiazane z grzaniem sie silnika ale nic nie znalazlem.
Moj problem wyglada nastepujaco: silnik nadmiernie sie przegrzewa, po 10 minutowej jezdzie w gorace/cieple dni wskazowka temp. pokazuje prawie czerwone pole. Wentylator wlacza sie, ale za pozno. Nigdy wskazowka nie przekraczala u mnie polowy skali.
Wymienilem:
- termostat (w zeszlym roku)
- chlodnice (w zeszlym roku)
- czujnik cieczy chlodzacej (trzy dni temu)
- wlacznik termiczny wentylatora (dzisiaj)
- pompa wody z rozrzadem wymienana dwa miesiace temu
Czy to moze byc wina termostatu? Dodam ze oba weze idace do chlodnicy robia sie gorace, wiec odpada problem zamknietego termostatu.
Czy to moze byc UPG? Nie mam ZADNYCH objawow uszkodzonej uczelki, poza tym nieszczesnym grzaniem.
Z gory dzieki za wszelkie sugestie.
Kolego a korek chlodnicy sprawdzales? Taka mala sugestia :)
Kolego a korek chlodnicy sprawdzales? Taka mala sugestia :)
też warto sprawdzic...
ale...
też wtedy by "wywalało" ze zbiorniczka bo:
-albo uszczelka
-albo korek
skoro reszta wymieniona....
teraz pytanie:
czy ubywa płynu?
czy jest taki objaw, ze jak nagrzeje sie honda to w zbiorniczku przybywa płynu(prawidłowo jak w zdrowym silniku) a potem, w miare stygniecia nie ubywa(np. rano - po ostgnieciu całkowitym)
Proces - w zdrowym aucie - jest taki, że plyn sie nagrzewa i rozszerza-wiec przybywa w zbiorniczku wyrównawczym.
Jak silnik stygnie ciecz cofa sie do obiegu ze ziorniczka.
ps. chyba, że termostat... ale myśle, ze po roku to raczej za wcześnie....
Jak sie nie cofa to:
1. korek-sie spsuł(najtańsze wyjscie)
2. padła uszczelka i cześc cisnienia "sadzi" na układ i tam pozostaje co nie pozwala na powrót płynu do układu
I sam miałem taki przypadek u siebie-nie kopciła na biało, nie było w oleju płynu, w płynie nie było oleju(tylko lekki "niby brud") a auto sie grzało
i to była uszczelka........................
O korku tez myslalem, ale nie wiedzialem, ze on tez moglby sie przyczynic do grzania sie auta.
Co do plynu: w zasadzie nie zauwazylem zeby jakos specjalnie go ubywalo. Teraz ciezko mi to stwierdzic bo moge, mimo odpowietrzania, miec troche zapowietrzony uklad wiec jutro rano pewnie bede musial troche plynu dolac.
Co do uszczelki: jedna watpliwosc, a raczej pytanie mam. Czy przy wymianie UPG konieczna jest wymiana rozrzadu? Nie chcialbym tego robic poraz trzeci :/
Zaleca sie ale jezeli masz po malym przebiegu nie musisz tylko co wazne musisz go zalozyc spowrotem tak zeby krecil sie w ta strone co teraz :P najlepiej kreda albo mazakiem narysuj na nim strzalke w ktora sie krecil :D
Ok dzieki, wiec najpierw probuje z korkiem, wymienie sie z kims i jak bedzie cacy to kupuje korek. Jak dalej bedzie sie grzal to pozostaje UPG :/
Co do plynu:
asadzie nie zauwazylem zeby jakos specjalnie go ubywalo. Teraz ciezko mi to stwierdzic bo moge, mimo odpowietrzania, miec troche zapowietrzony uklad wiec jutro rano pewnie bede musial troche plynu dolac.
/
no jak dolewasz to gdzies ubywa chyba???
bo w 5 genie nie trzeba specjalnie odpowietrzac-samo sie odpowietrzy("za niedługo")-taka konstrukcja..
Co do uszczelki: jedna watpliwosc, a raczej pytanie mam. Czy przy wymianie UPG konieczna jest wymiana rozrzadu? Nie chcialbym tego robic poraz trzeci :/
jak go niedawno wymieniałeś to po co?
mozna zdjąć głowicę a pasek"zablokować" w ustawieniach na dole i złozyć wszystko w ten sam sposób i wtedy bym nie zakładał nowego...
Jeśli dolewasz to albo masz walnieta uszczelke pod głowicą albo masz wyciek-ale jeśli wskazówka dochodzi do czerwonego pola to prawdopodobnie mogłes miec wyciek i do tego jeszcze uszczelke pod głowica załatwiłes albo uszczelka padła wcześniej- mogę sie mylic ale nie wydaje mi się
no jak dolewasz to gdzies ubywa chyba???
bo w 5 genie nie trzeba specjalnie odpowietrzac-samo sie odpowietrzy("za niedługo")-taka konstrukcja..
Wiem o tym, ale wczoraj wymienialem wlacznik temrmiczny wentylatora i przy tym troche plynu ulecialo.
jak go niedawno wymieniałeś to po co?
mozna zdjąć głowicę a pasek"zablokować" w ustawieniach na dole i złozyć wszystko w ten sam sposób i wtedy bym nie zakładał nowego...
No to w porzadku, bo niektorzy twierdza, ze sie nie da ;)
BTW. kupilem dzis korek do chlodnicy i lipa. Bez zmian. Tak wiec pozostaje mi wymiana uszczelki niestety...
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.