unicorn
08-12-14, 12:50
Samochód: Civic 1.8 VTI 1999 Aerodeck
Scenariusz jest taki: Rano na zimnym silniku ruszam przez miasto i po kilku kilometrach dojeżdżam do obwodnicy i po ok minucie jazdy pow. 100km/h pojawia się wibracja na kołach/przeniesieniu napędu. Z czasem narasta i nasila się przy obciążeniu silnika (80km/h + 5 bieg + górka + gaz w podłogę) Ustępuje całkowicie po oddaniu gazu. Jak już się pojawi to stopniowo narasta i nawet przy zwolnieniu i ruszeniu z pod świateł trzęsie się koszmarnie, czasem aż jak by koło było jajowate. Tak już zostaje aż dojadę do celu, np do mechanika. Po chwili przerwy odpalam auto i już się franca nie pojawia, wszystko jest OK. (Mechanik patrzy jak na idiotę)
Wibracja jest podobna do podskakujących kół podczas buksowania przy ruszaniu na mokrej drodze. To jest taki luz "przód-tył" dający wrażenie, że cały silnik się telepie. Częstotliwość jest zgodna z obrotem kół, wiec to raczej nie silnik. Poza tym silnik nie przerywa, moc jest w normie.
U mechanika (Honda, Parowcowa) byłem już dwa razy, za każdym razem usterka nie występuje w towarzystwie mechanika, a zawieszenie nie ma luzów. Ja obstawiam nieśmiało przeguby wewnętrzne, ale mechanicy nie stwierdzili żadnych luzów i ogólnie wg. nich wszystko jest OK.
Aha, wibracje pojawiły się po wymianie opon na zimowe, wiec z początku myślałem że to one tak biją, no ale bicie jest nie zawsze i tylko przy obciążeniu układu przeniesienia napędu.
Moja nieśmiała teoria jest taka, że jest luz w okolicach półosi i przy dużej prędkości półoś wypada z osi obrotu i zaczyna bić. Jak postoi trochę to sama wraca na właściwą pozycję i potem znowu trzeba się rozpędzić żeby "wypadła". Tutaj pasował by luz na przegubach lub samej skrzyni.... nie wiem....
Macie może jakieś pomysły co to? Czasem jest OK, ale jak zacznie bić to nie da się jechać więcej niż 40km/h bo cała buda podskakuje i słychać stukanie.
BTW: http://allegro.pl/polos-nowa-lewa-honda-civic-vti-b16a2-b18c4-i4783956182.html - czy takie coś jest coś warte? Zamienników do mojej wersji brak, a to jest podejrzanie tanie, miał ktoś może styczność z częściami od tej firmy?
Pozdrawiam i z góry dziękuje za pomoc.
Scenariusz jest taki: Rano na zimnym silniku ruszam przez miasto i po kilku kilometrach dojeżdżam do obwodnicy i po ok minucie jazdy pow. 100km/h pojawia się wibracja na kołach/przeniesieniu napędu. Z czasem narasta i nasila się przy obciążeniu silnika (80km/h + 5 bieg + górka + gaz w podłogę) Ustępuje całkowicie po oddaniu gazu. Jak już się pojawi to stopniowo narasta i nawet przy zwolnieniu i ruszeniu z pod świateł trzęsie się koszmarnie, czasem aż jak by koło było jajowate. Tak już zostaje aż dojadę do celu, np do mechanika. Po chwili przerwy odpalam auto i już się franca nie pojawia, wszystko jest OK. (Mechanik patrzy jak na idiotę)
Wibracja jest podobna do podskakujących kół podczas buksowania przy ruszaniu na mokrej drodze. To jest taki luz "przód-tył" dający wrażenie, że cały silnik się telepie. Częstotliwość jest zgodna z obrotem kół, wiec to raczej nie silnik. Poza tym silnik nie przerywa, moc jest w normie.
U mechanika (Honda, Parowcowa) byłem już dwa razy, za każdym razem usterka nie występuje w towarzystwie mechanika, a zawieszenie nie ma luzów. Ja obstawiam nieśmiało przeguby wewnętrzne, ale mechanicy nie stwierdzili żadnych luzów i ogólnie wg. nich wszystko jest OK.
Aha, wibracje pojawiły się po wymianie opon na zimowe, wiec z początku myślałem że to one tak biją, no ale bicie jest nie zawsze i tylko przy obciążeniu układu przeniesienia napędu.
Moja nieśmiała teoria jest taka, że jest luz w okolicach półosi i przy dużej prędkości półoś wypada z osi obrotu i zaczyna bić. Jak postoi trochę to sama wraca na właściwą pozycję i potem znowu trzeba się rozpędzić żeby "wypadła". Tutaj pasował by luz na przegubach lub samej skrzyni.... nie wiem....
Macie może jakieś pomysły co to? Czasem jest OK, ale jak zacznie bić to nie da się jechać więcej niż 40km/h bo cała buda podskakuje i słychać stukanie.
BTW: http://allegro.pl/polos-nowa-lewa-honda-civic-vti-b16a2-b18c4-i4783956182.html - czy takie coś jest coś warte? Zamienników do mojej wersji brak, a to jest podejrzanie tanie, miał ktoś może styczność z częściami od tej firmy?
Pozdrawiam i z góry dziękuje za pomoc.