Zobacz pełną wersję : D14Z8 spalanie
Witam jakie spalanie osiagja wasze hondy z tym silnkiem la leje za 50zl i robie.. 90 km.. Jakie obroty i predkosc na najbardziej ekonomiczna jazde tym silnikem?
A nie Z4? Ciezko powiedziec ile przejade za 50zl bo na kazdej stacji cena inna, jesli mowa o z4 to pali mi ok 9l w mieście w trasie 6.5-7l
Paliwo u mnie w cenie 4.88 czyli 10l wchodzi a na 100% to jest d14z8 a jakies rady jaka predkosciai obeoyy trzymac bby palila jak najmniej?
A w jaki sposob mierzysz?
Wysłane z mojego GT-S7580 przy użyciu Tapatalka
A w jaki sposob mierzysz?
Wysłane z mojego GT-S7580 przy użyciu Tapatalka
Też miałem o to zapytać, ale kolegi raczej nie interesuje samo spalanie, tylko mały dystans przejechany na 50zł.
Zmierzylem w sposób zalania to do pełna zrobienia 100 km i wlania ponownie do pełna . chyba ze macie inny pomysł. Chodzi mi o ogolne spalanie takze
te 100km zrobiłeś w trasie czy w mieście? na raz czy jeździłeś na krótkich odcinkach? jazda ekonomiczna, normalna czy agresywna?
60% trasa 40% miasto odcinki koło 8km
Załóż gaz to za 50 PLN przejedziesz 200 km ;)
samodiagnostyke robiłeś? błędy jakieś wywala? może sonda walnięta?
leje za 50zl i robie.. 90 km..
To jakis nowy przelicznik? ilość złotówek na kilometry ? Zazwyczaj spalanie mierzy się w l/100km. Przynajmniej w moich okolicach ;)
No myślę coraz bardziej o założeniu sekwencji staga go fast . jak taka samodiqgnostyke przeprowadzić ? Żadnych błędów nie mam chceck engine itd. Oleju nie bierze .a co do spalania wychodzi mi prawie 9.5-10l Mike a jak i Ciebie z włamaniem ?
Co to za silnik D14Z8, w czym? Pierwsze słyszę. W 5d 95-01 D-seria 1.4 kończy się na D14Z4. Nawet w VII gen D-seria 1.4 ma D14Z6 tylko.
W temacie głównym - przy obecnych cenach paliw - średnio u mnie w D14A8 4,80zł/l 95pb - wchodzi około 10,5l za 50zł.
Ja właśnie za tyle najczęściej leję, bo mało ostatnio jeżdzę swoim prywatnym samochodem. Za te 50zł na trasie robię około 140km według wskazówki, bo do pełna nie leję.
Ale parę razy lałem do pełna, np. jadąc nad morze to wyszło mi na trasie średnio 6,7/100 - 3 osoby i bagaż plus trochę autostrady po drodze.
Ogólnie to jeśli chodzi o spalanie to nie jestem zadowolony z obu silników, w obu autach - d14z6 i d14a8, bo jak na to co oferują to chleją strasznie dużo.
Miałem Grande Punto z silnikiem 1.4 77km i o niemalże identycznej wadze co MB2 i EP1 i tam w trasie schodziłem BEZ PROBLEMU do 5,5l/100.
W Civicu zejście do 5,5 może jest możliwe ale to już nie jazda tylko spacer i bycie zawalidroga.
bartek_levis
03-12-14, 10:48
punto ma silnik 8v tak w temacie a co do spalania to w d14a8 bo z8 to nie słyszałem o takim, mi kombi pali 7,5-8 pb trasa 9-10 miasto lpg + 1-1,5 litra do pb i to realne spalanie dużo jeżdzę autem i uważam swoje pomiary za realne ale też nie żałuję obrotów bo po to mamy silniki wysokoobrotowe żeby z nich korzystać jedno jest pewne ekonomia pojawia się jak przerzuceniu na lpg bo pb wychodzi ciut drogo a zejść poniżej 7 w trasie a 9 w mieście to już musicie delikatnie się z pedałem gazu obchodzić nie ma się co oszukiwać na 1,4 pali sporo,
Rafa89 co do lpg to jak mam polecać to załóż sobie coś dobrego np sterownik lpgtech 224 lub stag 4+, wtryski dragon, i dobry parownik np kme (odradzam tomasetto alaska bo są awaryjne i jak ostro na lpg pałujesz to słabo się spisuje) koszt takiej instalacji ok 2500-2700 (i nie szukaj gdzie taniej tylko gdzie solidnie i dobrze Ci to zamontują), ale warto jak policzysz że na butli 35l bo do 40 litrowej tyle wchodzi zrobisz ok 350 km w mieście za niespełna 90 zł to szybko się zwróci wiadomo zależy ile też rocznie latasz.
maaaster109
03-12-14, 15:02
Mi w lpg liftback z d14a8, pali 7-8,5 L/100km nie szaleje nie paluje autka jezdze normalnie odcinki do 15 km 50%/50% trasa miasto . Instalacja to stag.
bartek_levis
04-12-14, 11:17
kombi swoje waży a instalacja wystrojona na bogato bo nie chcę żeby się gniazda szybko zużyły zrobiłem przez 2 lata 75 kkm i dobrze działa
Ok mniej wiecej juz wiem co i jak , poki nie zaloze gazu ( plany styczen / luty) to jak tym autkiem najosczedniej jezdzic? obrty predkosc? i silniczek to d14a8 moj blad w temacie.. meisiecznie napewno 1k km robie
Mam ten sam motor. Generalnie spalanie utrzymuje mi się w okolicy 7,5L/100km. Jazda raczej mieszana, trochę miasto trochę na obrzeżach z mniejszym natężeniem. Od czasu do czasu z gazem w podłodze(rzadko). Jeśli chodzi o jazdę na co dzień to zachowanie jazdy przy obrotach między 2-2,5k pozwoli na obniżenie spalenia, unikanie korków i częstych "jedynek" i ciągłego ruszania też. Natomiast mamy zimę, także na pewno spalanie Ci średnio wzrośnie i możesz nie odczuć oszczędności.
jazda z obrotami poniżej 2tyś obrotów też nie jest ekonomiczna, tzn. jeśli jedziesz po równej drodze ze stałą prędkością to tak ale jeżeli masz np. 1.5tyś obrotów i wciskasz gaz do oporu to spali dużo więcej, to samo z jazdą pod górkę lepiej zredukować bieg niż dusić silnik na niskich obrotach
U mnie jak i gdzie bym nie jezdzil, to spali 10 / 100 LPG.
Z jednej strony zle bo troche duzo, ale z drugiej zas fajnie bo latwo sie liczy :D
W drugim aucie tez dycha, tylko ze Pb, przy czym jak sie postaram to moze byc i 15, a w zime moze i 20 ;)
Podczas przyspieszania dochodz do ~4000 obr/min. Utrzymuj w miare mozliwosci stala predkosc. Nie schodz ponizej 2000 obr/min. Plynna jazda, bez zbednych hamowan, hamuj duzo silnikiem.
Oraz nie spodziewaj sie cudow, po wolnossacym, malolitrazowym silniku :)
U mnie jak i gdzie bym nie jezdzil, to spali 10 / 100 LPG.
Z jednej strony zle bo troche duzo, ale z drugiej zas fajnie bo latwo sie liczy :D
Masz sekwencje w swoim d14? Dużo Ci wciąga, forester turbo pali średnio 13 lpg, to dziwne żeby honda z d14 paliła 10 :)
Ile by nie paliło auto to i tak trzeba jeździć. Co do lpg to w naszych stronach szkoda silnika bo paliwo w cenie gazu.
Nie przesadzaj, wiele taniej niż u mnie raczej nie masz. U mnie w Poznaniu najtańsze stacje mają po 4,65zł/l 95tki, a gaz w granicach 2,45zł.
To jest nadal połowa taniej.
Nie przesadzaj, wiele taniej niż u mnie raczej nie masz. U mnie w Poznaniu najtańsze stacje mają po 4,65zł/l 95tki, a gaz w granicach 2,45zł.
To jest nadal połowa taniej.
Na mojej stacji lukoil PB 95 kosztuje 35,50 rubla przy kursie 0.64zł za 1 rubel wychodzi 2.27 zł za litr
Na mojej stacji lukoil PB 95 kosztuje 35,50 rubla przy kursie 0.64zł za 1 rubel wychodzi 2.27 zł za litr
ja mieszkam prawie wcentrum polski to gdzie tu do ruskich..
ja mieszkam prawie wcentrum polski to gdzie tu do ruskich..
Dlatego napisałem że w mojej okolicy nie opłaca się męczyć silnika gazem.
Ja nie odpisywał bym na Twoją wypowiedź, gdybyś w profilu przy awatarze byś napisał, że mieszkasz w Rosji, a masz Elbląg.
Masz sekwencje w swoim d14? Dużo Ci wciąga, forester turbo pali średnio 13 lpg, to dziwne żeby honda z d14 paliła 10
STAG 4, zakładany jakieś 4 lata temu, ale przy którymś przeglądzie, inny już gazownik stwierdził, że mam założone za małe, za wolne, czy jakoś tak, wtryski do tego silnika.
Ogólnie z samą instalacją nigdy problemów nie miałem, ale zakładał to taki matoł, że stąd może wyższe spalanie ;)
Jedno wiem na pewno: Już nigdy nie chcę auta z tak małym i słabym silnikiem ;)
A w przyszłym roku mam w planach właśnie Forka, aby już całkowicie przejść na jedyną słuszną markę :D
Ja nie odpisywał bym na Twoją wypowiedź, gdybyś w profilu przy awatarze byś napisał, że mieszkasz w Rosji, a masz Elbląg.
Mieszkam w Elblągu i jestem polakiem a do ruskich jeżdżę po paliwo sobie
A czy przypadkiem jakość tego paliwa z Rosji nie jest gorsza od tego jakie możesz kupić na stacji np. BP, lub Lotos ? :D Wydaje mi się, że ich paliwo też szkodzi samochodom :D
A czy przypadkiem jakość tego paliwa z Rosji nie jest gorsza od tego jakie możesz kupić na stacji np. BP, lub Lotos ? Wydaje mi się, że ich paliwo też szkodzi samochodom
Jak może szkodzić skoro ma mniej bio komponentów. Jeśli kupujesz na renomowanych stacjach to jest lepsze od Polskiego i nie zamarza jak nasze. A tak poza tym ruskie nie jeżdżą takimi padakami jak my i też to tankują więc jeśli porsche, lexus, ferrari, audi itp jeżdżą to chyba jasne jest że jakość musi być wysoka.
Cena niska bo nie mają tak opodatkowanego jak my paliwa
porsche, lexus, ferrari, audi
Z cyklu: "Znajdź niepasujący element" :D
Rosjanie, zdaje się, mają sporo węglą i ropy, stąd takie ceny. Zazdroszczę trochę ludziom spod granicy.
To paliwo z rosji to jedyny plus minusów jest o wiele więcej
Z cyklu: "Znajdź niepasujący element" :D święte słowa.
Co do paliwa ze wschodu, mieszkam blisko granicy z Ukrainą i zauważyłem, że Ci bogatsi Ukraińcy w nie starszych niż kilka lat SUVach tankują w Polsce paliwo :D W prawdzie Ukraina to nie Rosja, może tam jest inaczej.
Ja powiem tak, faktycznie motorek 1,4 jest mały i słaby, ale po mieście i prędkości do 120 km/h jest całkiem żwawy jak się umie nim jeździć, tzn korzystać z wyższych obrotów. Nie wolno mulić na wysokim biegu, tylko dużo redukować i przyśpieszać od 3 tys obrotów jak się wyprzedza, a biegi zmieniać przy ruszaniu spod świateł przy 3 tys. Ja swoim pomykam już 6 lat i jade jak inni spod świateł czy w trasie na normalnej drodze, jest to kwestia umiejętności i doświadczenia. Wraz z tym i spalanie się zmiejsza. Mój paliwożerny d14z4 zadawala sie mniej niż 8 litrami lpg/ 100 km w trasie i troche miasta, oleju nie zużywa nic. Ale więcej niz kupie samochodu z silnikiem o tak małej pojemności. bo w trasie i pod górke przydałby się mocniejszy motorek..
Ja nie twierdze, ze do spokojnej jazdy po miescie 1,4 90KM nie wystarczy, bo sa i slabsze auta.
Ale jak podczas wyprzedzania nawet przy sporej predkosci trzeba zbijac o 2-3 biegi i modlic sie zeby sie udalo, to dla mnie paranoja ;)
Honde jak podkrecisz pod czerwone to oczywiście, ze jedzie, ale osobiscie nie przepadam za autami z brakiem momentu na dole.
Silnik d14 to nie wyścigówka ale i tak w porównaniu do innych tej pojemności to źle nie wypada.
witam otóz tak . Ile mozna zrobicj eszcze od momentu zapalenia sie rezerwy? wystarsyzelm sie nie powiem i smiglem na stacje zalalem 20 l zrobilem 120km ( waszki zostalo) a dzis dolalem do pelna (37 l ) . Zbironik ma 45 czy 55? MB2
55 l, rezerwa zapala się przy ok. 8 l w baku
boprzeczytalem kedys na forach ze bak 45 l i przy rezewrie sie zrobi ledwo 20-30 km
boprzeczytalem kedys na forach ze bak 45 l i przy rezewrie sie zrobi ledwo 20-30 km
bzdura. Bak ma 55 litrów, zawsze gdy zapala mi się rezerwa robię jeszcze jakieś 20-30 kilometrów do stacji wtedy tankuję. Przewaznie wchodzi mi 46-47 litrów paliwa. Więc w baku w momencie zapalenia rezerwy jest jeszcze sporo. Dwa razy w życiu zdarzyło mi się doprowadzić do sytuacji, w której zatankowałem 54,9 litra. Zrobiłem wtedy 820km na jednym baku.
Zrobilem 105km zalaplem dzien wczesniej bak do pelnia 70% trasa 30% miasto jazda mieszna miedzy 80 - 100km.h max wszelo mi 6.5 l (dzienw czesniej zlaalem do pelna az wyplulo paliwko :D )
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.