Zobacz pełną wersję : B18C4. Zmułka na VTEC.
Witam. Problem zauważyłem jakiś czas temu. Podpytywałem już w swoim temacie,ale nikt nic nie poradził konkretnego.
Dlatego zakładam temat.
Byłem pewien że objawy moga dotyczyć zwężonego wydechu przy końcowym,lub starego stożka.
Wydech wczoraj ogarnięty,a przed chwilą stożek i nadal to występuje.
Dolega autku taki psikus...
Przyśpieszając delikatnie na każdym z biegów i powoli przekraczając VTEC-a w momencie gdy Go przełącza i tak do IAB zmula i jak by poszarpuje.
Gdy przyśpieszam gwałtownie(nie trzeba pałować) efekt jest nie wyczuwalny.
Żadne szarpanie nie występuje kiedykolwiek indziej,nic się nie dzieje dziwnego z silnikiem.
Moc ma,choć moje wrażenie jest takie,że czegoś mu na Vitku brakuje....
Miał by ktoś jakieś pomysły?
Komputer masz seryjny?
Tak. P9K czysta seria :)
A jesteś pewny ze w ogóle się VTEC załącza?podjedz do kogoś i Sprawdź ciśnienie oleju na Zaworze... Nie wiem głośno myślę aby :) i pamiętaj ze vtec to nie turbo i nie odczujesz tego aż tak bardzo xP
Nie czuje vteca, ale słyszę zmianę dźwięku przed 5000 obr. Czuć iab.
Objaw mam od jakiegoś czasu, a byłem nie dawno na hamowni i myślę że bez vitka 172 by nie pokazało :)
No to jak byłeś na hamowni to spojrz na wykres i zobacz ze jak się VTEC załącza to jest dołek i przebiegu mocy i momentu :) a później jak się IAB zapnie to już ładnie wykres leci do danej góry :)
No tak. Jest tam dołek. Czyli coś nie tak.
Co śmieszne mój kolega tez był wtedy na tej hamowni h22 ma dołek,a nie ma tej zmulki. Jechalem i sprawdzałem.
Dla porównania
Moj wynik..
https://lh6.googleusercontent.com/-WpYtnW-9lws/VFusGAEJ1yI/AAAAAAAACIE/mKAhRfMl24c/w885-h553-no/dsw%2BEM80.jpg
Kolegi wynik H22...
https://lh3.googleusercontent.com/-tZbRUV20gW4/VHivW2HKxiI/AAAAAAAACRM/na06S0wQQyQ/w885-h553-no/Leczero%2Bdyno.jpg
Może komuś kreski coś powiedzą :)
Nie odczujesz tego dołka , wklejam dla porównania mój wynik :)
http://images66.fotosik.pl/426/bcdad9d6233efebfm.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=bcdad9d6233efebf)
Co do poszarpywania to sprawdź może układ zapłonowy , świece kable kopułkę palec , jak masz od kogo podmień aparat.
Stawiam że to poszarpywanie nie jest spowodowane Vtec-em .
W sumie widzę ze prawie każdy ma taki dołek.
Jak kupowałem auto to kolega twierdził że układ ele cały nowy. Aparat, świece irydowe. Tylko nie kable.
Dziwne jest to ze to tylko po włączeniu Vteca i dlatego myślę że to coś z nim powiązane.
Więc tak. Nikt nic nie radzi to działam sam w miarę jak pogoda pozwoli i możliwości.
Dziś wyczyszczona przepustnica,palec i kopułka.
Zmieniłem na Ori puszkę dolotu...i dalej nic...Dalej zmułka jest przy wolnym przekraczaniu Vtec.
Zauważyłem na kablach zapłonowych że jest napis marki Japońskiej Musi....coś tam nie pamiętam i jest wybity rok 1997...To jest rok produkcji kabli? Czy powstania firmy?
Po za tym mam wrażenie że silnik jak się mocno nagrzeje to słabiej idzie. Bo gdy odpalę zimny,i już złapie temperaturę do pałowania to idzie jak szalony,ale zaraz jak się w pyte nagrzeje to już jak by słabnie.
Może mieć na to wpływ jakiś czujnik?
Luzy zaworowe sprawdź...
Teoretycznie były ustawione 4000 tysiące km temu, ale od początku nie wydaje mi się to na robotę profi, choć gość ogarnięty. Chyba jeszcze raz sprawdzę.
Luzy zaworowe sprawdź...
Dzięki HEG8 :D
Dziś wyregulowałem zawory na zimnym silniku. Wykluczałem tą opcje bo poprzednik niby fachowiec od Hondy ustawił mi zawory na ciepłym silniki i twierdził że "będzie Pan zadowolony"
Zmułka na Vtecu poszła w zapomnienie po regulacji zaworów :)
Temat można zamknąć :)
Dzięki HEG8 :D
Dziś wyregulowałem zawory na zimnym silniku. Wykluczałem tą opcje bo poprzednik niby fachowiec od Hondy ustawił mi zawory na ciepłym silniki i twierdził że "będzie Pan zadowolony"
Zmułka na Vtecu poszła w zapomnienie po regulacji zaworów :)
Temat można zamknąć :)
Gratuluje mechanika :) ale fajnie że udało się tobie dojść co było nie tak :)
Znam ten ból. Też kiedyś dałbym sobie rękę uciąć za kolesia u którego robiłem auto.
I bym teraz ku...a nie miał ręki. ;)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.