Zobacz pełną wersję : Regulacja zaworów. Jak to się robi?
Witam, potrzebuje ustawić sobie zaworki w d16z6 tylko nie wiem jak to się robi? Może ktoś to kiedyś robił i napisze coś.
pzdr
zdejmij kape z glowicy , znajdz w manualu jakie powinny byc luzy , i kazdy pokolei wedlug kolejnosci z manuala ustawiaj wedlug szczelinomierza ,
a najlepszym rozwiazaniem (jesli sie nie znasz)bedzie zaprowadzenie auta do mechanika :)
wykręcasz wszystkie świece i pokrywę głowicy po czym zakładasz klucz nasadowy na śrubę wału i kręcisz wałem w lewo w tym samym czasie patrzysz poprzez włożony śrubokręt w otwór świecy czy tłok jest w górze ale dopiero po suwie ssania (patrz na krzywki) i tak każdy cylinder. bierzesz do ręki płaski śrubokręt i oczkową 10 wkładasz szczelinomierz pomiędzy trzonek zaworu a regulator i kręcisz śrubką aż szczelinomierz będzie wychodził z oporami luz ssące-0,20 a wydechowe-0,25 (ja osobiście ustawiam 0,18 i 0.23 i wszystko jest dobrze)
Dzięki, już coś wiem, ale które zawory ustawia się najpierw ssące czy wydechowe czy w ogóle jest to bez różnicy?
Dzięki, już coś wiem, ale które zawory ustawia się najpierw ssące czy wydechowe czy w ogóle jest to bez różnicy?
Poszukaj lepiej książki obsługowej i tam poczytaj jak ustawić i nie wkładaj żadnych śrubokrętów w gniazda świec.
Po zdjęciu pokrywy paska rozrządu, na kole ma oznaczenia które odpowiednio ustawiasz w zależności od tego który cylinder ustawiasz.
Ale tak jak pisałem, znajdź książkę i tam jest wszystko napisane bo jak to źle zrobisz to więcej sobie kłopotu narobisz niż pożytku.
ja bym na twoim miejscu nie reulował sam bo sie zdziwisz jeszcze... to nie poldek zebys w nim kluczem francuskim machał... mnie goscie w ASO hondy regulowali i powiedzieli ze takie rzeczy to najlepiej w autoryzowanych salonach, nie u osiedlowych mechaników a broń Boże samemu...
ja bym na twoim miejscu nie reulował sam bo sie zdziwisz jeszcze... to nie poldek zebys w nim kluczem francuskim machał... mnie goscie w ASO hondy regulowali i powiedzieli ze takie rzeczy to najlepiej w autoryzowanych salonach, nie u osiedlowych mechaników a broń Boże samemu...
osiedlowy mechanik, bądż ja sam-w sensie: kazdy z nas (albo moi znajomi) moga mieć wiekszą wiedzę niz mechanicy w ASO którzy nie zawsze są na tyle kompetentni by tam pracować... Niejeden z nas sie o tym przekonał... Poza tym panowie z Aso zalecają do siebie przyjeżdzać nawet na wymiane zarówek.....
regulacja: (jeden z wielu opisów)
http://img366.imageshack.us/img366/6578/s1lp6.jpg (http://imageshack.us)
http://img366.imageshack.us/img366/9099/s111da1.jpg (http://imageshack.us)
KOBERONE, sam sobie rozbieram silnik i sam go będę składał i wymieniał co trzeba, ale do pełni szczęścia brakuje mi umiejętności regulowania zaworów i tego chciałbym też się nauczyć.
Dzięki LCFR fajna notatka mam nadzieje, że pomoże już dużo. A co do mechaników z serwisów to jest tak , że czasami pracują tam goście, którzy nawet mają problem z wymianą tarcz i klocków, wiem bo miałem znajomego w takim serwisie, który opowiadał mi kto z nim pracuje... MASAKRA
http://img13.imageshack.us/img13/434/zawory.jpg
No i właśnie. Pisze tu, że rozregulowane zawory /w te lub we wte/ zawsze dają objawy, nieregularna praca, zbyt mała moc, i przy zbyt dużych luzach klekot. A co jeśli silnik pracuje idealnie, kultura pracy na max, żadnych zakłóceń czy hałasów? Znajomy mechanik, który przeszedł na swoje a wcześnie pracowała w ASO Renault twierdzi że z zaworami nie ma reguły. W skrajnych przepadkach potrafią się rozregulować po kilku tysiącach a raz się spotkał z przypadkiem nieregulowania zaworów przez ponad 100 tys /od ostatniego gwarancyjnego przeglądu / i luzy były w normie. A samochód był zagazowany. Sam był zdziwiony bo o silnikach Renault ma jak najgorsza opinie. Twierdzi , że jeżeli silnik prezentuje bardzo dobrą kulturę pracy, wszystkie współczynniki /moc, kultura i pobór oleju w normie/ to nie jest konieczna regulacja zaworów. Więc w związku z tym pytanie do tych co wiedzą jakie mieli luzy przy regulacji. Czy przy każdym sprawdzaniu musieliście regulować? Ile przejechaliście pomiędzy sprawdzaniem zaworów i czy zawsze powstawały nieprawidłowości ? I czy kultura pracy w przypadkach ujawnionych nieprawidłowości była bardzo dobra, czy tez dało się odczuć że coś jest nie tak?
Nie wiem czy moge zamieścić tutaj na forum taki link ale wszystko jest bardzo ładnie opisane w foto-poradniku na stronie http://foto-poradnik.prv.pl/ i nie tylko odnośnie regulacji luzów zaworowych ale i innych rzeczy - naprawde polecam! :cool:
Czy ma ktoś z was albo wie gdzie jest foto instrukcja regulacji zaworów w silnikach sohc ? szukam i nie mogę znaleźć
http://fotoporadnik.prv.pl/
Pytanko zawory ustawiamy gdy głowica nie przekroczy 38 ale też nie ma 0, i tu pytanie na ile odpalić silnik gdy temp jest koło 3,4 stopni żeby ustawiać zawory
Nie świruj, ustaw normalnie :) Jest tolerancja więc się zmieścisz
http://www.youtube.com/watch?v=uqMYMskOQQQ
Więc w związku z tym pytanie do tych co wiedzą jakie mieli luzy przy regulacji. Czy przy każdym sprawdzaniu musieliście regulować? Ile przejechaliście pomiędzy sprawdzaniem zaworów i czy zawsze powstawały nieprawidłowości ? I czy kultura pracy w przypadkach ujawnionych nieprawidłowości była bardzo dobra, czy tez dało się odczuć że coś jest nie tak?
U mnie podczas ostatniej regulacji (po około 8-9 tys km) rozregulowane były 3-4 zawory, a jest ich przecież 16... mam głowicę y7 na bloku z d15b2 i ona strasznie klekocze jak jest zimna, jak dopłynie do niej olej to przestaje, ale one podobno tak mają... Jakieś zmniejszonej kultury pracy nie zauważyłem, wcześniej regulowałem w d15b2, do regulacji była nie więcej niż połowa, również kultura pracy w normie, żeby to było słychać to musi być na prawde sajgon pod pokrywą...
SorryAleNiChu
09-01-12, 21:46
Jakby ktoś nie miał żadnych znaków na rozrządzie, a nie wie na którym cylindrze ma ustawiać zawory to może skorzystać z tego sposobu. Na początek należy się dowiedzieć z której strony mamy pierwszy cylinder, jaka jest kolejność zapłonu, jakie wartości mamy ustawić i czy mają być ustawiane na gorąco czy na zimno u naszego pacjenta (np. z manuala). Rozpisując sobie suwy możemy zauważyć że jeśli na pierwszym cylindrze mamy mijankę zaworów ssących i wydechowych (co jest widoczne podczas kręcenia wałem) to na czwartym mamy suw pracy na którym ustawiamy zawory. 1-4, 2-3, 3-2,4-1 Ten sposób jest na tyle wygodny że nie musimy wróżyć na którym aktualnie cylindrze jest suw pracy.
Mała pomoc KLIK (http://i42.tinypic.com/1073oqu.jpg) KLIK2 (http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a6/4-Stroke-Engine.gif)
Ustawiając rozrząd na znaki i kręcąc korbą, bądź pchając samochód widać kolejne suwy, wystarczy być choć trochę inteligentnym;)
Oj tam, podnieś auto i kręć kołem na biegu ;) Najwygodniej w sumie :)
Ten foto poradnik to super sprawa,ale jak przeglądałem manuala od d16Z6,TO WYDAJE MI SIĘ ŻE INACZEJ USTALA SIE POZYCJE PIERWSZEGO CYLINDRA,chodzi o ten znak UP i znaki po lewej i prawej stronie,bo jest jeszcze jeden na dole,czy zasada jest taka sama we wszystkich D seriach??
UP w gore , i na kole pasowym TDC 'pojedyncza kreska' , i masz 1szy cylinder
( oile ustawiony dobrze jest rozrzad ) jak niejestes tego pewien to wykrecasz siwece dlugi srubak i obracasz , w jajwyzszym polozeniu zanim zacznie tlok opadac masz TDC
czy zasada jest taka sama we wszystkich D seriach??
D seria to tez silniki DOHC i wystepuja inne oznaczenia , ale wiekszosc jest podobna , sa znaki i jedziesz wg znakow na Kolku / ach i na kole pasowym dla ustalenia TDC
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.