Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Regulacja zaworów. Jak to się robi?



nanko
02-07-08, 09:05
Witam, potrzebuje ustawić sobie zaworki w d16z6 tylko nie wiem jak to się robi? Może ktoś to kiedyś robił i napisze coś.
pzdr

Egon
02-07-08, 10:20
zdejmij kape z glowicy , znajdz w manualu jakie powinny byc luzy , i kazdy pokolei wedlug kolejnosci z manuala ustawiaj wedlug szczelinomierza ,

a najlepszym rozwiazaniem (jesli sie nie znasz)bedzie zaprowadzenie auta do mechanika :)

jero11
02-07-08, 10:28
wykręcasz wszystkie świece i pokrywę głowicy po czym zakładasz klucz nasadowy na śrubę wału i kręcisz wałem w lewo w tym samym czasie patrzysz poprzez włożony śrubokręt w otwór świecy czy tłok jest w górze ale dopiero po suwie ssania (patrz na krzywki) i tak każdy cylinder. bierzesz do ręki płaski śrubokręt i oczkową 10 wkładasz szczelinomierz pomiędzy trzonek zaworu a regulator i kręcisz śrubką aż szczelinomierz będzie wychodził z oporami luz ssące-0,20 a wydechowe-0,25 (ja osobiście ustawiam 0,18 i 0.23 i wszystko jest dobrze)

nanko
02-07-08, 14:05
Dzięki, już coś wiem, ale które zawory ustawia się najpierw ssące czy wydechowe czy w ogóle jest to bez różnicy?

s3kawek
02-07-08, 14:47
Dzięki, już coś wiem, ale które zawory ustawia się najpierw ssące czy wydechowe czy w ogóle jest to bez różnicy?


Poszukaj lepiej książki obsługowej i tam poczytaj jak ustawić i nie wkładaj żadnych śrubokrętów w gniazda świec.
Po zdjęciu pokrywy paska rozrządu, na kole ma oznaczenia które odpowiednio ustawiasz w zależności od tego który cylinder ustawiasz.
Ale tak jak pisałem, znajdź książkę i tam jest wszystko napisane bo jak to źle zrobisz to więcej sobie kłopotu narobisz niż pożytku.

koberone
02-07-08, 16:44
ja bym na twoim miejscu nie reulował sam bo sie zdziwisz jeszcze... to nie poldek zebys w nim kluczem francuskim machał... mnie goscie w ASO hondy regulowali i powiedzieli ze takie rzeczy to najlepiej w autoryzowanych salonach, nie u osiedlowych mechaników a broń Boże samemu...

Lcfr
03-07-08, 00:11
ja bym na twoim miejscu nie reulował sam bo sie zdziwisz jeszcze... to nie poldek zebys w nim kluczem francuskim machał... mnie goscie w ASO hondy regulowali i powiedzieli ze takie rzeczy to najlepiej w autoryzowanych salonach, nie u osiedlowych mechaników a broń Boże samemu...
osiedlowy mechanik, bądż ja sam-w sensie: kazdy z nas (albo moi znajomi) moga mieć wiekszą wiedzę niz mechanicy w ASO którzy nie zawsze są na tyle kompetentni by tam pracować... Niejeden z nas sie o tym przekonał... Poza tym panowie z Aso zalecają do siebie przyjeżdzać nawet na wymiane zarówek.....

regulacja: (jeden z wielu opisów)
http://img366.imageshack.us/img366/6578/s1lp6.jpg (http://imageshack.us)
http://img366.imageshack.us/img366/9099/s111da1.jpg (http://imageshack.us)

nanko
03-07-08, 07:43
KOBERONE, sam sobie rozbieram silnik i sam go będę składał i wymieniał co trzeba, ale do pełni szczęścia brakuje mi umiejętności regulowania zaworów i tego chciałbym też się nauczyć.
Dzięki LCFR fajna notatka mam nadzieje, że pomoże już dużo. A co do mechaników z serwisów to jest tak , że czasami pracują tam goście, którzy nawet mają problem z wymianą tarcz i klocków, wiem bo miałem znajomego w takim serwisie, który opowiadał mi kto z nim pracuje... MASAKRA

tom1111
06-08-09, 13:00
http://img13.imageshack.us/img13/434/zawory.jpg


No i właśnie. Pisze tu, że rozregulowane zawory /w te lub we wte/ zawsze dają objawy, nieregularna praca, zbyt mała moc, i przy zbyt dużych luzach klekot. A co jeśli silnik pracuje idealnie, kultura pracy na max, żadnych zakłóceń czy hałasów? Znajomy mechanik, który przeszedł na swoje a wcześnie pracowała w ASO Renault twierdzi że z zaworami nie ma reguły. W skrajnych przepadkach potrafią się rozregulować po kilku tysiącach a raz się spotkał z przypadkiem nieregulowania zaworów przez ponad 100 tys /od ostatniego gwarancyjnego przeglądu / i luzy były w normie. A samochód był zagazowany. Sam był zdziwiony bo o silnikach Renault ma jak najgorsza opinie. Twierdzi , że jeżeli silnik prezentuje bardzo dobrą kulturę pracy, wszystkie współczynniki /moc, kultura i pobór oleju w normie/ to nie jest konieczna regulacja zaworów. Więc w związku z tym pytanie do tych co wiedzą jakie mieli luzy przy regulacji. Czy przy każdym sprawdzaniu musieliście regulować? Ile przejechaliście pomiędzy sprawdzaniem zaworów i czy zawsze powstawały nieprawidłowości ? I czy kultura pracy w przypadkach ujawnionych nieprawidłowości była bardzo dobra, czy tez dało się odczuć że coś jest nie tak?

Tyliq
07-08-09, 12:26
Nie wiem czy moge zamieścić tutaj na forum taki link ale wszystko jest bardzo ładnie opisane w foto-poradniku na stronie http://foto-poradnik.prv.pl/ i nie tylko odnośnie regulacji luzów zaworowych ale i innych rzeczy - naprawde polecam! :cool:

Djadi
17-10-11, 14:38
Czy ma ktoś z was albo wie gdzie jest foto instrukcja regulacji zaworów w silnikach sohc ? szukam i nie mogę znaleźć

malinkie
17-10-11, 15:01
http://fotoporadnik.prv.pl/

Radek82
07-01-12, 10:20
Pytanko zawory ustawiamy gdy głowica nie przekroczy 38 ale też nie ma 0, i tu pytanie na ile odpalić silnik gdy temp jest koło 3,4 stopni żeby ustawiać zawory

jasiek09
07-01-12, 10:25
Nie świruj, ustaw normalnie :) Jest tolerancja więc się zmieścisz

rooter666
07-01-12, 10:48
http://www.youtube.com/watch?v=uqMYMskOQQQ

karmel
09-01-12, 10:11
Więc w związku z tym pytanie do tych co wiedzą jakie mieli luzy przy regulacji. Czy przy każdym sprawdzaniu musieliście regulować? Ile przejechaliście pomiędzy sprawdzaniem zaworów i czy zawsze powstawały nieprawidłowości ? I czy kultura pracy w przypadkach ujawnionych nieprawidłowości była bardzo dobra, czy tez dało się odczuć że coś jest nie tak?


U mnie podczas ostatniej regulacji (po około 8-9 tys km) rozregulowane były 3-4 zawory, a jest ich przecież 16... mam głowicę y7 na bloku z d15b2 i ona strasznie klekocze jak jest zimna, jak dopłynie do niej olej to przestaje, ale one podobno tak mają... Jakieś zmniejszonej kultury pracy nie zauważyłem, wcześniej regulowałem w d15b2, do regulacji była nie więcej niż połowa, również kultura pracy w normie, żeby to było słychać to musi być na prawde sajgon pod pokrywą...

SorryAleNiChu
09-01-12, 21:46
Jakby ktoś nie miał żadnych znaków na rozrządzie, a nie wie na którym cylindrze ma ustawiać zawory to może skorzystać z tego sposobu. Na początek należy się dowiedzieć z której strony mamy pierwszy cylinder, jaka jest kolejność zapłonu, jakie wartości mamy ustawić i czy mają być ustawiane na gorąco czy na zimno u naszego pacjenta (np. z manuala). Rozpisując sobie suwy możemy zauważyć że jeśli na pierwszym cylindrze mamy mijankę zaworów ssących i wydechowych (co jest widoczne podczas kręcenia wałem) to na czwartym mamy suw pracy na którym ustawiamy zawory. 1-4, 2-3, 3-2,4-1 Ten sposób jest na tyle wygodny że nie musimy wróżyć na którym aktualnie cylindrze jest suw pracy.

Mała pomoc KLIK (http://i42.tinypic.com/1073oqu.jpg) KLIK2 (http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a6/4-Stroke-Engine.gif)

karmel
10-01-12, 09:58
Ustawiając rozrząd na znaki i kręcąc korbą, bądź pchając samochód widać kolejne suwy, wystarczy być choć trochę inteligentnym;)

Saiti
10-01-12, 11:01
Oj tam, podnieś auto i kręć kołem na biegu ;) Najwygodniej w sumie :)

Maier
13-01-12, 10:19
Ten foto poradnik to super sprawa,ale jak przeglądałem manuala od d16Z6,TO WYDAJE MI SIĘ ŻE INACZEJ USTALA SIE POZYCJE PIERWSZEGO CYLINDRA,chodzi o ten znak UP i znaki po lewej i prawej stronie,bo jest jeszcze jeden na dole,czy zasada jest taka sama we wszystkich D seriach??

81saren
13-01-12, 18:34
UP w gore , i na kole pasowym TDC 'pojedyncza kreska' , i masz 1szy cylinder
( oile ustawiony dobrze jest rozrzad ) jak niejestes tego pewien to wykrecasz siwece dlugi srubak i obracasz , w jajwyzszym polozeniu zanim zacznie tlok opadac masz TDC

czy zasada jest taka sama we wszystkich D seriach??
D seria to tez silniki DOHC i wystepuja inne oznaczenia , ale wiekszosc jest podobna , sa znaki i jedziesz wg znakow na Kolku / ach i na kole pasowym dla ustalenia TDC