Zobacz pełną wersję : Stuki w silniku .
Mam mały problem z silnikiem 1.4i w civicu vi EJ9.od dłuższego czasu mam problemy ze stukami w silniku, słychać je bardziej gdy silnik jest rozgrzany.
Luzy zaworowe kasowane jakoś 4 miesiące temu, problemu nie usunęło.
http://youtu.be/eqdRMvuhe0o
Co to wg was może być?
przeskoczony rozrząd? panewka? czy zawory?
filmik nagrywany po przejechaniu 60 km.
JAk uruchamiasz na zimnym, to slychac od razu stukot ?
Dla mnie to również brzmi jak panewka
Daje 100zl, ze to nie jest panewka, przynajmniej na korbie. Dzwiek bardzo regularny. Dlugo jezdzisz z takim stukaniem? Panewka za dlugo sobie nie stuka.
Też wydaje mi się ,że to nie panewka , chyba że wszystkie padły .
Yotomeczek86
25-11-14, 01:14
Zacznij od regulacji zaworów, prawidłowej
Daje 100zl, ze to nie jest panewka, przynajmniej na korbie. Dzwiek bardzo regularny. Dlugo jezdzisz z takim stukaniem? Panewka za dlugo sobie nie stuka.
Długo, ze 50 tyś km, a tyle panewka by nie wytrzymała.
Zacznij od regulacji zaworów, prawidłowej
Powiem tak, na początku gdy zdałem sobie sprawę z tych stuków, sam wyregulowałem zawory, na dolocie 0.20mm, a na wylocie 0.25mm wszystko wykonywane wg. książki serwisowej, parę miesięcy później zjawiłem się z tym u mechanika i stwierdził(zawory do regulacji) i również postąpił prawie tak samo jak ja, tam tylko poprawił dwa zawory bo szczelinomierz nie stawiał lekkiego oporu, tyle. problem jak był tak jest.
JAk uruchamiasz na zimnym, to slychac od razu stukot ?
stukot najwyraźniej słychać w okolicach 900-1100 obr na minute, a na zimnym silniku mam więcej (ssanie) ale na pewno dużo słabiej słychać na zimnym jak nie wcale.
poczekałem parę minut az obroty spadną do 900 (temp cieczy dalej na samym dole wskaźnika) a stukot jednak dalej słychać.
Zdecydowanie głośniej go słychać po stronie zaworów dolotu niz wylotu, oraz po stronie rozrządu niż sprzęgła. mogła by to być pompa wody?
Alternator jeszcze możesz obadać.
Zdejmij pasek, odpal i zobacz czy stukot ustanie.
nie dam rady go sciągnąć bo jest mocno napiętym bym musiał poluzować na alternatorze, a w chwili obecnej nie mam czasu tyle.
Po dodaniu gazu stukot jakby pod pokrywą zaworów od strony dolotu a od alternatora zadne dzwięki nie dochodzą.
Ja kiedyś miałem podobny stukot, lecz objawiał się przy dodawaniu i odejmowaniu gazu.
Sąsiad mechanik obsłuchał silnik, miskę i diagnoza jednoznaczna - panewka.
Jak się potem okazało odkręciła mi się dolna (ta długa) śruba alternatora i to on niósł echo po całym silniku.
To, że Ci się wydaje, że wali z konkretnego miejsca wcale tego oznaczać nie musi.
jutro jak mi się uda znaleźć czas sprawdzę ten alternator, ale na 100% mam wszystkie śruby z alternatora dokręcone.
Mogło też w nim walnąć łożysko :)
Zrzucenie paska to minutka roboty i będziesz mógł jedną rzecz wykluczyć.
Niestety nie jest to alternator, odpiąłem pasek, stuki dalej, a sam alternator chodzi bez zarzutów, nie stawia oporu, nie ma luzów na łożyskach itp.
Mogłaby to być jeszcze pompa sprężarki, wspomagania, wody albo napinacz paska rozrządu?
najprawdopodobniej winowajcą okazało się koło napinające pasek klinowy od sprężarki klimatyzacji, ma luzy wzdłużne gdzieś w okolicach 0,5-1 mm oraz słychać charakterystyczny stukot jak pociąga się nim ręką.
To raczej nie jest naturalne prawda?
a tu na filmie: http://youtu.be/LKjDyNbnc3k 30s. najlepiej widać
Być może wystarczy dokręcić dynamem śrubę zaciskową rolki napinającej i luz się skasuje?
Sprawdż, czy jest dokręcona , ale masz chyba do wymiany koło napinacza.
wiesko1261
27-11-14, 06:29
a sprawdzi koło pasowe na wale czy dokręcone , były przypadki :)
Dzisiaj zostawiłem auto mechanika którego polecił mi kolega. Przy okazji wymienię rozrząd i bedę wszystko wiedział.
Majster stwierdził że te cykanie słychać bezpośrednio na klawiaturze, a dokładniej będzie wiedział jak zrzuci pokrywę zaworów(dalej luzy na zaworach mimo iż są wyregulowane.
najprawdopodobniej winowajcą okazało się koło napinające pasek klinowy od sprężarki klimatyzacji, ma luzy wzdłużne gdzieś w okolicach 0,5-1 mm oraz słychać charakterystyczny stukot jak pociąga się nim ręką.
To raczej nie jest naturalne prawda?
a tu na filmie: http://youtu.be/LKjDyNbnc3k 30s. najlepiej widać
Być może wystarczy dokręcić dynamem śrubę zaciskową rolki napinającej i luz się skasuje?
nie radze dokręcać
jak juz klepie to do wymiany łozysko kosztuje tylko pare zł a jak sie zatrze to potrafi cały silnik zatrzymac podczas jazdy
Diagnoza była poprawna, zużyty wałem rozrządu i krzywki popychaczy, teraz chodzi cichutko.
Regularny dźwięk to pierwsze co przychodzi na myśl to zawory (luz/sprężyny itp) jak i rozrząd. Albo tak jak koledzy wyżej pisali to coś z osprzętu silnika :D
Panowie, chyba mam taki sam problem, autko odebrane kilka dni temu od mechanika, wymieniany rozrząd z pompą wody plus paski alternatora, wspomagania i klimatyzacji razem z rolką. Hmm wydaje mi się że nie było tak kiedyś i przeglądając tematy trafiłem na ten i puka tak samo, bynajmniej tak mi się wydaje i chyba zrobiło się to właśnie po wymianie tego wszystkiego albo kiedyś nie zwracałem na to uwagi; czy mechanik mógł coś źle poskładać?
https://www.youtube.com/watch?v=F2A0VAfcKig&feature=youtu.be
Panowie, chyba mam taki sam problem, autko odebrane kilka dni temu od mechanika, wymieniany rozrząd z pompą wody plus paski alternatora, wspomagania i klimatyzacji razem z rolką. Hmm wydaje mi się że nie było tak kiedyś i przeglądając tematy trafiłem na ten i puka tak samo, bynajmniej tak mi się wydaje i chyba zrobiło się to właśnie po wymianie tego wszystkiego albo kiedyś nie zwracałem na to uwagi; czy mechanik mógł coś źle poskładać?
https://www.youtube.com/watch?v=F2A0VAfcKig&feature=youtu.be
puka mi tak samo ale rozrzad jeszcze nie wymieniona choc wstepnie podobno to on tak skrzypi , ktos moze potwierdzic / zaprzeczyc ?
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.