Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Koszt wymiany rozrządu



ogniotrwaly
24-11-14, 18:28
Witam,
czy ktoś z forumowiczów wymieniał ostatnio rozrząd?
Ile kosztował z pompą wody?
Mechanik mi dzisiaj wycenił razem z płynem na ok. 750-800 zł w tym 400 zł sama robocizna....

szastal
24-11-14, 18:32
Jak byś zobaczył ile przy tym roboty też byś tak skasowal

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

KamilWWL
24-11-14, 18:47
Bez przesady. Nie ma z tym nie wiadomo ile roboty :) Mój kolega bierze 130zł za rozrząd w d-serii.

ogniotrwaly
24-11-14, 18:55
Jak byś zobaczył ile przy tym roboty też byś tak skasowal

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

Ja nie mówię, że to pestka tylko chciałem się skonsultowac, czy szukać w innych warsztatach no bo ile mogę urwać 50zł? A tu mam przy osiedlu bliziutko bez dojeżdżania itp.

fakir
24-11-14, 18:58
rożnie bywa ale 200zł za samą robocizne wymiany rozrządu w d-serii to taka adekwatna cena,
części to ok 200-300zł w zależności jakich producentów

kamil39
24-11-14, 21:43
Jak byś zobaczył ile przy tym roboty też byś tak skasowalTo nie jest roboty na 2 dni tylko pare godzin- 400zl to jest sporo pieniedzy- wymiana powinna 200-250 zl kosztowac, czesci mysle ze max 300 zl w jakims sklepie i to nie slabej jakosci, a porzadne ..

cien3d
24-11-14, 21:51
200 zł robocizna to była by dobra cena ta jest przesadzona.

szastal
24-11-14, 22:00
Ale wy swoje, a mechanicy swoje, niestety jak ci kilku powie taką cenę a ty mu że 200zl to chyba ci nie zrobi za tyle ile ty uważasz

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

cien3d
24-11-14, 22:23
W dzisiejszych czasach mechanicy sami nie wiedzą ile brać za swoją pracę. Najgorsze jest to że większość z nich to nie mechanicy tylko wymieniacze części.

kuba452
24-11-14, 22:47
Czesci 300 i robocizna okolo 150 ( u mnie 100 po znajomosci) z tego co wiem musi kolo mechanik chyba sciagnac zeby dobrac sie do rozrzadu

CRX1
25-11-14, 01:20
Za 200 wymienią Ci pasek i napinacz . Przy rozrządzie należy wymienić pasek, napinasz, pompę, uszczelniacze wałków, wyrególować zawory z wymiana uszczelki pokrywy, ustawić lampą stroboskopową zapłon . Pikuś nic nie ma do roboty .Tylko dlaczego muszę poprawiać po partaczach w sumie nie trudny rozrząd , bo nic nie jest zrobione i jeszcze przestawiony .

MM63
25-11-14, 01:46
(...) z tego co wiem musi kolo mechanik chyba sciagnac zeby dobrac sie do rozrzadu

Cholera, w chooy roboty...

kuster
25-11-14, 03:43
Cholera, w chooy roboty...

no a jak ^^ przecież musisz wziąć lewarek, klocki do podłożenia, koło zrzucić i dopiero działać
A gdzie tam:
Osłony, paski klinowe, kolo pasowe, lapa/poduszka silnika, itp., itd....

250zl części 200 robocizna. Na ogol 500zl trzeba liczyć ;)
Ufff... Jak dobrze ze ojciec ma garaż, a moja Hania to posiadaczka "tylko" Dserii ^^

kbzzz
25-11-14, 08:09
Robiłem 2 tygodnie temu, części:
-napinacz + pasek SKF 160
-pompa wody GMB 130
-płyn miałem
robiłem sam ale za robote max 200 bym skasował (jak bez klimy to 180) + ewentualnie 50 reg zaworów

polok777
25-11-14, 09:39
Hmm... 200zł robocizna w D serii ???
Ja wymieniałem rozrzad z Bratem w serwisie w którym pracuje po godzinach ;)
Czas roboty to 2 - 2,5 h nie wiecej..
Weicej jak 120zł bym za tą usługe nie skasował ;)

A cześci :
Pasek Mitsuboshi
Rolka Koyo
Pompa wody Aisin

Dostałem za 300 zł z rabatem ;)

cien3d
25-11-14, 10:22
Jeszcze trochę i dojdzie do tego że człowiek zapyta się o wymianę łożyska przedniego a tu koledzy doradzą wymianę całego zawieszenia bo niby tak trzeba.

ogniotrwaly
25-11-14, 14:43
Jeszcze trochę i dojdzie do tego że człowiek zapyta się o wymianę łożyska przedniego a tu koledzy doradzą wymianę całego zawieszenia bo niby tak trzeba.

No niestety nie wiem co było robione ostatnio i ile kilometrów założyli do następnej wymiany więc czeka mnie scenariusz z pompą wody uszczelniaczami itp. Dzisiaj zajrzę jeszcze do 2 mechaników i zobaczymy co powiedzą bo na częściach raczej nie zejdę jedynie na robociźnie...

cien3d
25-11-14, 18:23
Jakimi uszczelniaczami? Wymiana rozrządu to wymiana napinacza, paska i pompy.

fakir
25-11-14, 18:24
Jeszcze trochę i dojdzie do tego że człowiek zapyta się o wymianę łożyska przedniego a tu koledzy doradzą wymianę całego zawieszenia bo niby tak trzeba.
To normalne że razem z wymianą rozrządu wymienia się napinacz, pompę wody, płyn i ew. regulacja zaworów

Chyba że jesteś starym grzybem, który woli przyoszczędzić, a za miesiąc robić tą samą robotę bo pompa cieknie albo rolka buczy

cien3d
25-11-14, 18:27
To normalne że razem z wymianą rozrządu wymienia się napinacz, pompę wody, płyn i ew. regulacja zaworów

tak wszystko się zgadza a jakie uszczelniacze wymieniasz przy wymianie rozrządu. Jedynie uszczelka pokrywy zaworów jest do wymiany. Co do płynu chłodzącego też bym się zastanawiał, chyba rze nie wiadomo kiedy był wymieniany

CRX1
25-11-14, 19:07
Jak nie wiesz jakie uszczelniacze , to zapytaj Dymek , powie czym skończyła się oszczędność 50 pln-ów Jak olej poszedł na pasek i silnik musiał robić po 2000 tys km po wymianie rozrządu . I nie jest to odosobniony przypadek .

ogniotrwaly
25-11-14, 19:30
tak wszystko się zgadza a jakie uszczelniacze wymieniasz przy wymianie rozrządu. Jedynie uszczelka pokrywy zaworów jest do wymiany. Co do płynu chłodzącego też bym się zastanawiał, chyba rze nie wiadomo kiedy był wymieniany

Więc tak byłem jeszcze w 2 warsztatach w jednym 350 części (pompa, napinacz i pasek) + 350 robocizna
w drugim 330 części + 250 robocizna + 70 kpl uszczelnień pokrywy zaworów i gniazd świec.
Z racji tego, że wiem tylko o tym co ja robiłem w hance , a przy silniku oprócz oleju i pasków w sumie chyba nic (coś ze świecami może było?) nie robiłem więc nie wiem czy jak to wszystko się ruszy rzeczywiście nowe uszczelnienia się nie przydadzą.
Robienie w tej sytuacji po taniości i po łebkach na minimum części wydaje mi się bez sensu, więc za części zapłacić trzeba, tylko ta robocizna 400-350 zł mnie przeraża. Parę lat temu do Mazdy 323 robiłem rozrząd za 350 zł całość....

Poll
25-11-14, 20:07
Płyn mam jakiś co jest na 5 lat albo 250 tys, więc polemizował bym z nowym płynem. Po co ustawiać zapłon po zmianie rozrządu? Serio pytam?

cien3d
25-11-14, 20:11
Poll może w naszym rejonie inaczej naprawiają samochody niż w pozostałej części naszego kraju.

Poll
25-11-14, 20:24
No kurcze serio się nie spotkałem z ustawianiem lampą zapłonu przy zmianie rozrządu. Skoro aparat nieprzestawiony. Pytam, bo może czegoś nie wiem. A jeżeli zaworki regulowane np. 5 tys przed rozrządem to też po co ruszać, przecież się nie przestawią. Ja tam bez napinki czy coś, żeby CRX1 nie poczuł się urażony, ale nie ma powiązania moim zdaniem ; ) To ma dobre intencje, ale może wyglądać na naciąganie kogoś.

cien3d
25-11-14, 20:29
Nikomu tu nie jestem wilkiem ale czasami jak to czytam to czuję się jakbym był z kosmosu. Czytając o cenach włos się jeży na głowie i współczuje wszystkim że muszą tyle bulić.

Poll
25-11-14, 20:37
Szczerze mówiąc jak ktoś przejedzie np. 30000 km przez 5 lat to ma prawo zmienić sam pasek, bo inne elementy nie będą zużyte, jedynie guma w pasku, która będzie osłabiona. Ale napinacz, pompa wody będą ok.

CRX1
25-11-14, 20:58
Poll sprawdż sobie ustawienie zapłonu przed wymiana i po , będziesz wiedział o czym mówię . Zawsze jest korekta potrzebna . Nigdy nie zgadza sie wyprzedzenie zapłonu po montażu i prawidłowym naciągu nowego paska w porównaniu ze starym już naciągniętym. Część mechaników nawet wciska kit , że nie trzeba , bo nie mają lampy stroboskopowej . Część nawet nie potrafi prawidłowo ustawić rozrządu , a są tez tacy , którzy śrubokrętem pomagają napinaczowi . Rozrządy robię na codzień i nie tylko w Hondach , najgorsze są poprawki po druciarzach za 100 pln-ów

ogniotrwaly
25-11-14, 21:56
Szczerze mówiąc jak ktoś przejedzie np. 30000 km przez 5 lat to ma prawo zmienić sam pasek, bo inne elementy nie będą zużyte, jedynie guma w pasku, która będzie osłabiona. Ale napinacz, pompa wody będą ok.

Rocznie robię 10-12 tys. nie mam pojęcia co było wymieniane wcześniej i ile km przewidzieli do wymiany teraz. Mam tylko nalepkę z przebiegiem przy którym muszę rozrząd zrobić.
Więc dla pewności wolę zrobić tak jak się należy i jak widać w częściach dużych różnic nie ma, ale w robociźnie już tak. Wolę to co zaoszczędzę na robociźnie dać na lepsze części, albo na uszczelnienia skoro takie mają być wymienione.
Ja jestem przyzwyczajony juz od czasów 323F, że oprócz spryskiwaczy, oleju i ewent. sprawdzeniu poziomu płynu hamulcowego teraz doszedł mi olej ze wspomagania pod maskę nie zaglądam i nie grzebię. Filtry jak trzeba no to wiadomo ale wszystko inne jest jak kupiłem więc może być nawet od nowości. Najwyższy czas się temu przyglądnąć.
Pytałem o ceny, żeby mocno nie przepłacić ewent. sprawdzić czy jest sens szukać u -nastu mechaników czy zrobić tam gdzie zawsze oddaję auto bo wolę jak jeden warsztat grzebie prościej z historią i ewent. pretensjami czy reklamacją.

CRX1
25-11-14, 22:29
Robi się porządnie raz i się jeżdzi . Dwa dni temu miałem mazdę 6 , pasek 8pk wyleciał na jezdnię . Rozrząd nie tknięty nic nie zrobione , metka twierdzi że 8tys dopiero przejechane , a wszystko wygląda jakby miało 180 tys . Człowiek zapłacił 500pln i nic nie było zrobione . Teraz napinacz 700 , kompresor , bo wszystko sie rozleciało . I reklamacja w/s rozrządu .

cien3d
26-11-14, 00:04
Rozrządy robię na codzień i nie tylko w Hondach , najgorsze są poprawki po druciarzach za 100 pln-ów

To ile twoim zdaniem powinna kosztować robocizna przy rozrządzie? Bo ja znam takich co biorą krocie i odpiernilają manianę. Czy honowanie cylindra (jednego) za kwotę 10 zł to twoim zdaniem dobra cena, czy raczej niemożliwa za taką usługę.

creative177
26-11-14, 09:00
To ile twoim zdaniem powinna kosztować robocizna przy rozrządzie? Bo ja znam takich co biorą krocie i odpiernilają manianę. Czy honowanie cylindra (jednego) za kwotę 10 zł to twoim zdaniem dobra cena, czy raczej niemożliwa za taką usługę.

Widzę, że jesteś z Elbląga. Robiłeś już rozrząd w swojej Hondzie? Ja się będę niedługo przymierzał do wymiany i szukam mechanika, który zrobi wszystko odpowiednio krok po kroku. Może być Elbląg lub Braniewo.

cien3d
26-11-14, 12:57
Robiłeś już rozrząd w swojej Hondzie?

Rozrząd robił mi kolega w Malborku

MutaFukas
26-11-14, 19:56
Pompa Wody SKF - 160zł
Rolka Rozrządu SKF - 68zł
Pasek Rozrządu GATES- 45zł
Robocizna - 120zł
części kopiłem sam w sklepie. Te wasze niektóre ceny to kosmos. "Robienie w tej sytuacji po taniości i po łebkach na minimum części wydaje mi się bez sensu, więc za części zapłacić trzeba, tylko ta robocizna 400-350 zł mnie przeraża" No raczej że trzeba zapłacić jak ci warsztat zamawia za darmo ci nie będą zamawiał! dlatego są sklepy motoryzacyjne gdzie jeszcze można cenę obniżyć. To co ja wydałem na całość z robocizną to u ciebie tylko robocizna albo same części

cien3d
26-11-14, 20:02
Te wasze niektóre ceny to kosmos

Dokładnie tak jak piszesz kolego. I jak widać można zrobić rozrząd w normalnych pieniądzach z rozsądną ceną robocizny.

CRX1
27-11-14, 00:05
Pompa Wody SKF - 160zł
Rolka Rozrządu SKF - 68zł
Pasek Rozrządu GATES- 45zł
Robocizna - 120zł
Nie masz się czym chwalić , made in china z polskim paskiem . SKF tłucze w Chinach już od dawna swoja produkcje , która trafia do nas . Pasek Mitsuboschi mogłeś za 39 pln-ów założyć . Widać ,że nie czytasz tematów na forum . Na forum są ludzie , którzy dbają o swoje Hondy i byle czego nie montują do nich , bo pozorna oszczędność przysporzyła już nie jednemu sporych wydatków . Są tematy o rozrządach , poczytaj

kamil39
27-11-14, 08:34
Skf to wedlug Ciebie badziew? na jakich rolkach robisz te wielkie ilosci rozrzadów ?(ja mam koyo kupione w EVR, ale w febim i SKF teztaka rolke mozesz spotkac),
Ja do siebie kupilem:
pasek conti 40 zl
rolka evr w srodku koyo 85 zl,
pompa graf 130 zl,
zaluje ze nie kupilem usszczelniaczy walka i walu(oem 60 zl za dwa, zamienniki 20 zl).
I to tyle- uszczelke mozna dac stara na reinzosilu.

Poll
27-11-14, 13:50
SKF daje w więszkości swoje łozyska do przemysłu ciężkiego. Oczywiście, ze mogą się do nich bardziej przykładać, ale to o czymś świadczy. Po drugie to, że robione w Chinach nie znaczy, że są jak chińskie, bo jak wiesz większość tych darmozjadów chce płacić jak najmniejsze podatki i dawać dolara dziennie/osoba w wiosce, gdzie ludzie szukają byle jakiego źródła zarobku. Smutne, ale prawdziwe. A jeszcze jedno - czemu ludzie jak coś jest robione w polsce to ble. Przykładem są polskie regulowane klamki do CBR, gdzie po wyjeździe do Włoch wszyscy się nimi jarali? Polacy robią teraz dużej jakości produkty.

cien3d
27-11-14, 16:25
Pierścienie MOTREX górna półka a produkowane na Tajwanie.


dbają o swoje Hondy i byle czego nie montują do nich

Forum się czyta i korzysta z wiedzy innych ale nie znaczy że trzeba przepłacać w takich sklepach ja IC i Haparts. Te same części można dostać w innych sklepach za cenę niższą o jakieś 20%. Dbanie o auto nie oznacza przepłacanie za części.

MM63
27-11-14, 16:31
Pierścienie MOTREX górna półka a produkowane na Tajwanie.



Forum się czyta i korzysta z wiedzy innych ale nie znaczy że trzeba przepłacać w takich sklepach ja IC i Haparts. Te same części można dostać w innych sklepach za cenę niższą o jakieś 20%. Dbanie o auto nie oznacza przepłacanie za części.

W takim razie daj namiar na tańsze oryginalne części.

cien3d
27-11-14, 16:36
Jak już pisałem ja zaopatruję się w Elbie a IC traktuję jako katalog części. Żeby było śmieszniej Elba zamawia większość tych części z IC i sprzedaje taniej.

Poll
27-11-14, 16:55
Potwierdzam, że sklep jest ; P Końcówki wpadły z HAPARTS, ale to dlatego, że nikt poza nimi ich nie miał w największych nawet hurtowniach ; P Cien3d - uważaj na IC, bo już dwa razy bym się przejechał na ich cudnym katalogu ; )

cien3d
27-11-14, 16:59
Większość części w haparts nazwane jest OEM honda co oznacza że przedsiębiorstwo sprzedaje pod własną marką produkty wytworzone przez inne firmy. Także w większości produkty sygnowane OEM są produkowane przez inne firmy i tu nie pisze że np uszczelniacz wałka rozrządu OEM honda to ten sam uszczelniacz produkowany przez elring.


uważaj na IC, bo już dwa razy bym się przejechał na ich cudnym katalogu ; )

Wiem bo ostatnio pojechałem do chłopaków z numerem katalogowym i na moje szczęście sprawdzili jeszcze przed zamówieniem czy to na pewno będzie pasowało bo by była skucha.

MutaFukas
27-11-14, 19:32
Nie masz się czym chwalić , made in china z polskim paskiem . SKF tłucze w Chinach już od dawna swoja produkcje , która trafia do nas . Pasek Mitsuboschi mogłeś za 39 pln-ów założyć . Widać ,że nie czytasz tematów na forum . Na forum są ludzie , którzy dbają o swoje Hondy i byle czego nie montują do nich , bo pozorna oszczędność przysporzyła już nie jednemu sporych wydatków . Są tematy o rozrządach , poczytaj hahaha twoje doświadczenie z SKF to forum na którym jest tyle samo pozytywnych opinii co negatywnych! poza tym produkowane są tez w poznaniu z tego co wiem. Niczym się nie chwale bo to nie jest konkurs kto mniej wyda tylko ktoś się pyta o cenę to mu sensownie podałem kosztorys, a nie jakieś tam "powinieneś się zmieścić w 800zl" itp. Kolejna sprawa to sprawdź sobie gdzie są produkowane twoje super modne ciuszki nike,adidas ... i części montowane w radiach telefonach i takie tam liczy się firma i czy zachowane są normy produkcji i nie ważne wtedy gdzie się to produkuje

ogniotrwaly
28-11-14, 15:31
w drugim 330 części + 250 robocizna + 70 kpl uszczelnień pokrywy zaworów i gniazd świec.


Czyli rozumiem, że taka wycena z drugiego warsztatu jest już OK?
Watpię, żebym znalazł porządny warsztat który zrobi mi to za 150 zł (robocizna), a części i tak jak podajecie oscylują w 300zł. Ja zawsze zamawiam części przez warsztat, tym bardziej, że wtedy nie musze się martwic jak coś źle przyjdzie, a warsztaty mają układy z hurtowniami i nawet im nieraz podrzuca kilka wersji do sprawdzenia, albo bez problemu wymienią na inną.
Ja nie jestem takim fanem motoryzacji, żebym latał i sam wszystkich części szukał, poza tym jak taka cześć walnie to idę do warsztatu i oni się użerają, a ja mam mieć sprawne auto.
Dodatkowo jest szybciej bo już nieraz w warsztacie coś musieli wymontować i porównać z nową częścią czy wszystko na 100% jest OK. Atak ja bym musiał latać. Nawet głupie lusterko jak mi pękło trzeba było porównywac chociaż wszystkie niby były do mojego modelu.
A jeździć po wioskach żeby było taniej też mi się nie uśmiecha bo jedno auto mam i czym mam dojechac na jakąś dziurę? Więcej zamieszania niż pożytku.

cien3d
28-11-14, 19:15
A jeździć po wioskach żeby było taniej też mi się nie uśmiecha bo jedno auto mam i czym mam dojechac na jakąś dziurę? Więcej zamieszania niż pożytku.

Spoko skoro miasta po 129 000 ludności dla ciebie to wioska to gratulacje.

ogniotrwaly
29-11-14, 11:32
Spoko skoro miasta po 129 000 ludności dla ciebie to wioska to gratulacje.

:D proszę o czytanie ze zrozumieniem. Nie pojadę do Elbląga robić rozrządu. Patrzę z mojej perspektywy żeby było w miarę blisko wiec zostają mi albo Gliwice, albo okoliczne miasta i miasteczka i jak zwał tak zwał obszary wiejskie na których niejednokrotnie są tańsze warsztaty ale trzeba tam dojechać itp. Pewnie jak bym szukał baaardzo intensywnie to znalazłbym kogoś za bardzo małe pieniądze, tylko czy potem usługa będzie na wysokim poziomie hmmm na dwoje babka wróżyła....

cien3d
29-11-14, 12:17
Grunt żebyś to ty był zadowolony. Jeśli w swojej okolicy masz takie ceny no to nic nie zrobisz, a samochód i tak trzeba zrobić.

MutaFukas
29-11-14, 15:12
Grunt żebyś to ty był zadowolony. Jeśli w swojej okolicy masz takie ceny no to nic nie zrobisz, a samochód i tak trzeba zrobić.

zgadzam się, nic tylko brać i robić

maaaster109
30-11-14, 17:23
ja dalem ok 250-300 za rozrzad Bosha i robota 200

paavo
15-12-14, 13:46
300 stówy części
200 robocizna
Jednak do następnego razu się poduczę i sam wymienię.

pawell007
17-12-14, 18:09
jak sie komuś chce i ma troche czasu i gdzie to robić to można samemu

Bartko
18-12-14, 11:12
jak sie komuś chce i ma troche czasu i gdzie to robić to można samemu

Kurde nie wiedziałem, że tak można... :rolleyes:

slavkobe
18-12-14, 11:26
Ja prawie zawsze serwisuje w ASO.. (ASOmSeNaprawie) :)