PDA

Zobacz pełną wersję : Civic VII 1,4 nierówna praca silnika, kopci



zajac124
23-11-14, 22:52
Witam wszystkich. jestem tu nowy więc wszystkich witam i jednocześnie proszę o wyrozumiałość.
W mojej Hondzie z instalacją gazową od jakiegoś czasu silnik chodzi jak traktor. Problem występuje tylko na benzynie. Pracuje jak na trzech cylindrach (losowo jakby wypadały cylindry). W momencie jak się to dzieje auto zaczyna kopcić jak diabli, dławi się, szarpie, nie reaguje na pedał gazu, obroty spadają. Na instalacji gazowej wszystko jest ok, nie szarpie, nie kopci, brak błędów. Problem występuje na zimnym i ciepłym silniku i to nie cały czas. Bywa ze kilka minut jest ok a potem auto wariuje przez minutę, dwie i znów jest ok. Kontrolka od silnika oczywiście się zapala. Pojeżdżę na gazie to gaśnie.
Sprawdzone było: Instalacja LPG -sprawna. Po odcięciu jej całkiem, problem nadal występuje.
Wymieniono wtryski, świece, regulowano zawory, filtry, łącznie z paliwa. Wymiana paliwa z baku do zera.
Proszę o jakieś sugestie bo mój mechanik chyba nie ma pomysłu co jest grane.

genior
24-11-14, 09:23
Ale nie zrobiono najważniejszej rzeczy - odczytania błędów. Może być uszkodzona któraś cewka i wypada zapłon, ale wszystko da się odczytać z błędów a tak to można jeszcze wymienić pół silnika

LeszekCIVIC
24-11-14, 09:24
nie powinno to miec wplywu na prace na 3 cylindrach ale moze lambdy?

lajsta
24-11-14, 10:02
Z powodu cewki(-ek) silnik wariowałby także na gazie więc nie wydaje mi się. Sondy to tez dobry trop ale przede wszystkim - diagnostyka kodów. A tak w ogóle to jaki to model Hondy, z jakim silnikiem?

zajac124
24-11-14, 11:41
Honda Civic 2004r silnik 1.4 benzyna 90KM. Kodu błędu nie pamiętam, ale się dowiem to napiszę konkretnie. Mechanik mówił enigmatycznie że błąd dotyczy właśnie braku pracy cylindrów. Kod podam jutro.

zajac124
24-11-14, 20:06
Z odczytu błędów wynika, że są cztery błędy o nazwie: brak zapłonu na cylindrze nr 1, nr 2, nr 3 i nr 4. Czyli de facto jeden błąd odpowiednio z każdego cylindra.

cosmo-pl
24-11-14, 20:42
Pompa paliwa? Jeździłeś na rezerwie długo? Trzeba sprawdzić ciśnienie w układzie i jedna rada, zanim cokolwiek wymienisz, zdiagnozuj co i jak.

zajac124
24-11-14, 21:08
Nigdy nie jeździłem na rezerwie. Staram się mieć pełen bak i dotankowuję do pełna. Gdyby to było pompą to czy błąd by nie pokazywało raczej ubogiej mieszanki? a nie zapłonu?

lajsta
25-11-14, 10:39
Wypadające zapłony na wszystkich 4 cylindrach? Jeśli na gazie jest OK to też raczej stawiałbym na problemy z pompą paliwa, jej układem elektrycznym lub filtrem paliwa. Niektórzy, jak już zamontują gaz, zapominają, że mają w aucie jeszcze zbiornik na benzynę, która dobrze byłoby czasem zużywać. Od właściciela stacji benzynowej dowiedziałem się, że w zbyt długo trzymanym paliwie lubią powstawać twory na kształt glonów (nie wiem co miał na myśli, nie widziałem) dlatego paliwa nie można trzymać zbyt długo w zbiorniku (nie wyjaśnił co znaczy długo ale martwił się, że miał w zbiornikach od kilku miesięcy jeszcze ołowiowe paliwo, które mu się nie sprzedawało). Owe twory mogą z czasem zanieczyszczać układ paliwowy, zatykać filtry itp. Ja tam nie wiem czy to prawda faktem jest jednak to, że gdy w kosiarce do trawy (też Honda ;) ) po pierwszym od nowości sezonie zostawiłem paliwo na zimę w zbiorniku i gaźniku to na wiosnę silnik pracował nierówno tak jakby coś przytykało gaźnik - nie obyło się bez czyszczenia. Od czasu gdy na jesień zlewam paliwo i założyłem mały filtr paliwa to od kilku lat nigdy ten problem się nie powtórzył. Wymianę filtra przerabiałem niecały miesiąc temu - wsadziłem oryginalny za 140 zeta kupiony w Haparcie. Miałem przejechane ok. 160kkm i w zasadzie nie robił problemów (wymiana zalecana po 120kkm) jednak ja nigdy nie miałem gazu w aucie (mam je od nowości).

zajac124
25-11-14, 11:15
Co do pompy zostanie sprawdzona dzisiaj. Co do paliwa -jak już pisałem, zostało sprawdzone jako jedna z pierwszych możliwych przyczyn. I to nie paliwem.

cosmo-pl
25-11-14, 12:35
To są typowe objawy pompy paliwa - nierówna praca. Uboga byłaby gdyby był problem z dawkowaniem (wtrysk np), lub z ustaleniem (sonda, przepustnica) tutaj masz pewnie sytuację, że brakuje paliwa w ogóle do wtryśnięcia i stąd przerwy w działaniu, losowych cylindrów. Z miejsca można wykluczyć świece i inne pierdoły, które wymieniłeś, bo na gazie to wszystko jest dużo bardziej obciążone i dawałoby taki sam objaw. Osobiście bym wszystko mechanikowi zwrócił i kazał oddać kasę za bez sensu wymiany, no chyba że to była Twoja inicjatywa, to przynajmniej masz nowe części założone ;)

lajsta
25-11-14, 14:10
Wymieniono wtryski, świece, regulowano zawory, filtry, łącznie z paliwa. Wymiana paliwa z baku do zera.
Ja bym tam zajrzał jeszcze raz - nie wykluczone, że zostało coś skopane przy montażu filtra - nie założono z powrotem jednej z dwóch uszczelek (niektóre filtry - szczególnie zamienniki - nie mają ich w zestawie więc trzeba przełożyć ze starego). Tu masz forumowy MANUAL (http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?71137-Filtry/page2&highlight=filtr+paliwa) post 14 i zwróć uwagę na pkt 6 i 7.

zajac124
05-12-14, 09:25
Pompa została przełożona inna, problem pozostał. Sprawdzono jeszcze raz wtryski czy nie "leją" -są sprawne. Błąd zawsze jako pierwszy wyskakuje na drugim cylindrze. Następnie łapią inne cylindry błędy. Wydaje się że paliwo jest podawane do cylindra tylko brak jest iskry bo potem, gdy jest zapłon to kopci tak jakby wtryski "lały" czyli że za dużo paliwa. Ma ktoś jeszcze jakiś pomysł?

genior
05-12-14, 11:02
ja bym mimo wszystko sprawdził ten zapłon, niby na gazie chodzi , ale czasem różne cuda mogą wyjść,świece i cewki bym podmienił, dla wykluczenia chociażby

zajac124
10-12-14, 17:36
Cewki również zostały wykluczone, po podmianie auto nadal wariuje. Czytając forum znalazłem wątek podobny, ale dotyczący starszego modelu Hondy a odpowiadał za taką usterkę przekaźnik pompy. Ewentualnie gdzie takiego szukać w moim modelu, ktoś podpowie? Jest to możliwe, że to to?

Problem wydaje się stricte elektroniczny. Brak iskry na losowych świecach. Gaz również sprawdzony. Błędów nie pokazuje, zapłon jest stale.

zajac124
13-12-14, 20:58
Problem został rozwiązany. Wszystko wróciło do normy po kolejnej wymianie świec. Najprawdopodobniej była jakaś wadliwa seria NGK, nie umiem tego inaczej wyjaśnić, bo były zmieniane dwukrotnie. Dziwne że na gazie wszystko było ok. Po wymianie świec auto śmiga jak nowe. Ktoś może to jakoś racjonalnie wyjaśnić? Świece były założone ZFR5J-11.

genior
13-12-14, 22:46
trzeba już przyjąć za standard że świece obecnie to jedno wielkie gówno, bo to nie pierwszy przypadek
ale rzeczywiście zastanawiające jest to że na gazie chodziło lepiej niż na benzynie

były wcześniej opisywane problemy ze świecami bez oporników, ale te które podałeś na pewno są dedykowane, więc to nie to..