Zobacz pełną wersję : D14A2 MA8 '97 kilka pytań do ekspertów
creative177
21-11-14, 23:29
Na wstępie chciałbym się przywitać, jako iż jest to mój pierwszy temat, a zarazem post. Posiadam Hondę Civic z 97 roku, silnik D14A2, tzw. angielka. Rozrząd wymieniany po sprowadzeniu z Niemiec (coś ok. 100 000km), aktualnie, ja jako trzeci właściciel (poprzedni kupił zaraz po sprowadzeniu przy przebiegu nie wiele ponad 100 000km) mam już przejechane ponad 179 000km. Kiedy szykować się na wymianę? Filtr paliwa zmieniony w sierpniu '14, 2 tygodnie temu wymieniłem olej (był Valvoline MaxLife 10W40 i ten sam wlałem), filtr oleju i powietrza. Niestety dzisiaj bawiłem się w wymianę żarówek w zegarach, przyciskach, popielniczce i tym samym włączałem co chwilę pozycyjne, zapłon, dmuchawę. Wspomnę jeszcze, że akumulator już ma ponad 5 lat (Yuasa 45Ah, 190A). No i po dzisiejszym dniu, chcąc wracać do domu, akumulator odmówił posłuszeństwa. Podłączyłem na jakieś 30 minut prostownik, żeby tylko odpalić (bez zdejmowania klem) i wróciłem do domu. Pod domem akumulator wyjąłem i aktualnie się ładuje. Jakieś 2-3h temu kolega podrzucił mi swój akumulator z Hondy CR-V, nieużywany jakoś od miesiąca (3 letni, Yuasa 45Ah, 380A, wymiary te same co rozładowany). I tego też podłączyłem do ładowania i planuję go jutro rano włożyć do auta. Czy podwojona ilość amper wpłynie jakoś na eksploatację pojazdu (pozytywnie/negatywnie)? Samochód służy głównie do poruszania się po mieście, a co 3 dni robię ok. 50km w "trasie" (na granicę z Obwodem Kaliningradzkim i z powrotem). W poniedziałek jadę do Bydgoszczy na 3 dni, czyli to już będzie zaliczane jako dalsza podróż (~250km w jedną stronę). I teraz moje pytania do Was, miłośników Civiców:
- Kiedy szykować się na wcześniej wspomnianą wymianę rozrządu?
- Ile ładować oba akumulatory i ostatecznie który włożyć (mowa o wieku i tych amperach)?
- Prawdopodobnie po nocy bez akumulatora komputer (ECU) się zresetuje (wywnioskowałem z postów które czytam tu od chyba 7 godzin). Czy przeprowadzić programowanie wolnych obrotów (25min na jałowym), opisane pod tym adresem: http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?3370-Reset-komputera-ECU-How-To/page2 przez użytkownika @Wombat ?
Z góry bardzo dziękuję za wszelką pomoc i pozdrawiam, Jakub.
makaveliooo
21-11-14, 23:44
Z rozrządem nie ma co czekać. Na razie jeździsz a jak Ci się zesra to nie będzie ciekawie. Koszty nie sa to jakieś kosmiczne więc lepiej to zrób, ja zaniedbałem i paseczek pękł. Nie ma co wierzyć poprzednim właścicielom, bo każdy przed sprzedażą wymienił kompletny rozrząd :P
Ja bym zmienił rozrząd od razu i będziesz spał spokojnie, do aku ampery nie mają znaczenie, byle mniej nie było i zajrzyj odrazu do celi czy są zalane.zmierz czy po naladowaniu trzyma ok 12,4 lub więcej
te 190A i 380A to prąd rozruchowy, generalnie im większy tym lepiej, oba mają po 45Ah więc tak samo długo będą się ładować (zależy tylko od stopnia rozładowania)
rozrząd zmień od razu, będziesz miał pewność.
od razu odradzam paski mitsuboshi.
bierz najlepiej pasek gates'a, napinacz koyo, nsk, pompa aisin.
mi taki komplet pracuje bez zarzutu, a kosztował coś koło 200-250zł
a wymieniałem sam w przydomowym garażu, masz jeden wałek więc ogarnie to każdy mechanik
I jak masz czas to jak najbardziej możesz się dać ustawić komputerowi - na jałowych do załączenia wentylatora, ale przy tych temperaturach to niestety może chwilę potrwać i nie jest absolutnie konieczne (najwyżej sobie latem znowu zresetujesz komputer).
Przed trasa upewnij się też, że wszystko z układem chłodzenia ok. Czy trzyma wskazówkę na 1/3 skali.
creative177
22-11-14, 16:59
Przed trasa upewnij się też, że wszystko z układem chłodzenia ok. Czy trzyma wskazówkę na 1/3 skali.
Wskazówka jeszcze nigdy się nie podniosła wyżej niż 1/3.
creative177
23-11-14, 16:45
Ok, na dzień dzisiejszy samochód zalany pod korek PB95, układ chłodzenia w porządku, cały czas na 1/3 skali. Akumulatory naładowałem oba, do auta włożyłem Yuasa 380A (2x mocniejszy i dużo młodszy). Przy pierwszym uruchomieniu dałem mu pochodzić na wolnych obrotach (jakieś 15-20 minut). Najpierw stał na 1 200obr. a po 10 minutach normalnie na 1 000. Potem go zgasiłem, uruchomiłem wszystko co pobiera prąd (klima, ogrzewanie tyl. szyby, radio, światła, nawiew full) i tak pochodził z 10 minut. Najpierw było mu ciężko, ale teraz co by go nie obciążało, to ustawia obroty na 1 000. Na nagrzanym silniku, po zgaszeniu i odpaleniu obroty stają od razu na 700-800. Czyli moim zdaniem jest ok. Po powrocie z Bydgoszczy będę się szykował na zmianę rozrządu. Z tego co napisał @fakir wywnioskowałem, że najlepiej jest złożyć poniższy zestaw:
- pasek rozrządu Gates
- napinacz Koyo lub NSK
- pompa wody Aisin
Coś jeszcze do dodania? Wysłucham wszelkich opinii. Dziękuję za wcześniejszą pomoc, pozdrawiam. :)
Nic, bo może być wszystko i wyjść nagle ; P
creative177
23-11-14, 20:40
Wyjeżdżam dziś w nocy z dobrym nastawieniem. Honda to auto nie do zajechania! :D Ojciec ma Civica IV gen. EC8 D13B2 i silnik czyściutki, suchutki, zero oleju (Mobil 5W50). Tak nawiasem mówiąc to będzie się szykował na wiosnę na sprzedaż, to może tutaj znajdę kupca na babinkę :D
Tak nawiasem mówiąc to będzie się szykował na wiosnę na sprzedaż, to może tutaj znajdę kupca na babinkę :D
No ba! Jestem wstępnie zainteresowany ;)
Bezawaryjności i szerokości życzę.
creative177
26-11-14, 16:07
Kolejne pytanie. Ile mniej więcej powinien palić Civic z silnikiem D14A2 w takim układzie: codziennie rano 2-3km, po południu tylko miasto, a co 3 dni 50km trasy?
Wcale się nie zdziwię jak kolega nie może się zmieścić w 10 litrach na setkę i stąd pytanie.
Dla porównania: mój D16B2 na takich króciutkich odcinkach w mieście bez problemu dobija do 17 litrów na setkę. No ale więcej stania, niż jazdy i do tego zimny. :(
A wiem to z UKP po kalibracji dokładnej.
Powiem dodatkowo, że średnia prędkość przemieszczania się po Łodzi to obecnie 23km/h. Tak! I to ze znajomością miasta i omijaniem korków.
creative177
26-11-14, 17:18
No właśnie wychodzi mi ok. 10l/100km :D A co do tej średniej prędkości to nieciekawie poruszać się w takim żółwim tempie. Honda się dusi :D
Ku pokrzepieniu serc ;) wczorajszy powrót z pracy do domu (dynamicznie ale bez pałowania):
http://images70.fotosik.pl/403/6f0648db96a5d5a0.jpg
no ale na LPG tak nie boli. :cool:
creative177
27-11-14, 10:11
To jest ten komputer zamontowany zamiast zegarka? Jest możliwość do MA8 coś takiego założyć? :D
Dokładnie ten i dokładnie w tym miejscu. Do każdego 5D pasuje. Pół dnia roboty. Wszystko masz z ECU za wyjątkiem (+) po przejściu na LPG, który pobierasz z elektrozaworu pod maską. Jest temat z instrukcją Mike'a.
creative177
28-11-14, 11:46
Szczęśliwie powróciwszy z Bydgoszczy dzisiaj sprawdziłem spalanie. Licznik wskazywał 555km, z czego po mieście zrobione było ok. 50km. Pistolet na stacji wyskoczył na 45L, czyli wg. moich obliczeń wyszło ok. 8L/100km. Wynik mieści się w normie? Jak myślicie? Przypomnę, że trasa to było max 110km/h (noc, mgła, mokra nawierzchnia + nawiew non stop max i ogrzewanie tylnej szyby, radio i nawigacja).
Szczęśliwie powróciwszy z Bydgoszczy dzisiaj sprawdziłem spalanie. Licznik wskazywał 555km, z czego po mieście zrobione było ok. 50km. Pistolet na stacji wyskoczył na 45L, czyli wg. moich obliczeń wyszło ok. 8L/100km. Wynik mieści się w normie? Jak myślicie? Przypomnę, że trasa to było max 110km/h (noc, mgła, mokra nawierzchnia + nawiew non stop max i ogrzewanie tylnej szyby, radio i nawigacja).
powiedzmy ze może być :P
Moje MB2 jeszcze z D14 trasa Czchów-Szczawnica (~200km) spaliła z 7.5l/100km gdzie było dużo wyprzedzania i prędkości dochodzące do 150km/h
Aktualnie MB2 z D15 trasa Katowice-Białystok 9l/100km z załadowanym bagażnikiem, rowerami na dachu +Klima i prędkości 140km/h przez większość trasy
powiedzmy ze może być :P
Moje MB2 jeszcze z D14 trasa Czchów-Szczawnica (~200km) spaliła z 7.5l/100km gdzie było dużo wyprzedzania i prędkości dochodzące do 150km/h
Aktualnie MB2 z D15 trasa Katowice-Białystok 9l/100km z załadowanym bagażnikiem, rowerami na dachu +Klima i prędkości 140km/h przez większość trasy
Jadąc z Tarnowskich Gór pod Lublin przeszło 300Km w jedna stronę , zajechalem tam i nazot , na miejscu jeszcze ze 150 km :P silnik D14A4(?)
moje D14A2 bez podtlenku LPG: opony 195/55 R15 nowe świece, nowy filtr paliwa, wyregulowane zawory, nowy filtr powietrza..
Miasto obecnie 8-9l raczej jeżdżę ostro a nawet czasami bardzo ostro.. staram się nie jeździć w godzinach gdy są korki lub je omijać.. :).. przed rozkopaniem Łodzi i na węższych oponach udawało mi się osiągać wynik poniżej 8l (dla 1km czy 2km ide na pieszo:))
Trasa: Bałtyk w tym roku Łódź - Władek - Łódź autostrada prędkości w granicach 170-180 km/h 7 - 7,5 l (zjeżdżane było do Torunia, Gdańska i Sopotu połazić)
trasa spokojnie 100 - 130 km/h 6 l
trasa bardzo spokojnie 80 - 90 bez spinki prawie do 5 zszedłem
zawsze lane pod korek
Szczęśliwie powróciwszy z Bydgoszczy dzisiaj sprawdziłem spalanie. Licznik wskazywał 555km, z czego po mieście zrobione było ok. 50km. Pistolet na stacji wyskoczył na 45L, czyli wg. moich obliczeń wyszło ok. 8L/100km. Wynik mieści się w normie? Jak myślicie? Przypomnę, że trasa to było max 110km/h (noc, mgła, mokra nawierzchnia + nawiew non stop max i ogrzewanie tylnej szyby, radio i nawigacja).
Ja bym powiedział, że dużo. 8 to nie powinieneś nawet po mieście spalić.
A z tym nawiewem, to kabinowy wymień, bo to nie jest normalne.
silnik D14A4(?)
Raczej nie.
creative177
28-11-14, 13:20
No podobno mam dmuchawę (silnik ten za schowkiem?) od generacji V i jest mniejszy może dlatego nie wyrabia żeby całą kabinę nagrzać. Dzisiaj jechałem sam rano do sąsiadów po paliwo (Braniewo-Grzechotki i z powrotem) to było na max ustawione a mi było zimno. Wiać wieje gorącym powietrzem ale na IV biegu to już powinno być coś, 2-3 minuty i się wysiedzieć nie da bo gorąco. Na chwilę obecną mogę jeszcze dostać oryginalną dmuchawę od niej ale ma połamane łopatki i nie wiem czy jest jakiś sens albo możliwość robienia tego. Jak przyjdą fest mrozy to już w ogóle kaplica :D
Termometr w nawiew boczny i sprawdź ile wskazuje po pół godziny jazdy i nadmuchu na II.
Kolego a ja Cię zapytam. Nie nalałeś jakiegoś ruskiego syfu przed trasą? ; ) Bo Twój motor w trasie do 110 km/h i tylko 50 km miasto na 550 km to powinieneś mieć około 6 litrów na 100. Gdzie tankujesz u putina?
creative177
28-11-14, 14:55
Kolego a ja Cię zapytam. Nie nalałeś jakiegoś ruskiego syfu przed trasą? ; ) Bo Twój motor w trasie do 110 km/h i tylko 50 km miasto na 550 km to powinieneś mieć około 6 litrów na 100. Gdzie tankujesz u putina?
Na 1 stacji - Surgutneftegaz (CPN państwowy), aczkolwiek z tego co wiem to jest jednakowe na wszystkich stacjach wjeżdżając z Grzechotek
Ja tankuje na grzechotkach na 1 cpnie i paliwko jest ok, 3 to syf. Na gronowie znowu luk oil.
Na 1 stacji - Surgutneftegaz (CPN państwowy), aczkolwiek z tego co wiem to jest jednakowe na wszystkich stacjach wjeżdżając z Grzechotek
Na pierwszym mamy koleżankę i ona mówi że pierwsza stacja jest państwowa tam leją to samo co na luk oil.
a może maja przestawiony dystrybutor? :) sporo jest przypadków na stacjach ze tankując do pełna .. wchodzi sporo więcej niż ma pojemność zbiornika :)
albo masz bardzo nie tak z autem.. :D dużo czynników : źle otwierający się termostat -> niedogrzany samochód = duże zużycie paliwa + chłodne powietrze do tego świece przewody filtry zawory da Ci wysokie spalanie auta :) jak pisałem Tym autem można zejść do 5 litrów przy spokojnej jeździe
creative177
29-11-14, 09:14
Bak ma oryginalnie 55L, jak tankuję to wchodzi od 49 do 53L. Termostat jest w porządku, wskazówka nie rusza dalej niż 1/3 skali, świecie wymieniane w tym roku, filtry też (dzisiaj będę zmieniał kabinowy)
Bak ma oryginalnie 55L, jak tankuję to wchodzi od 49 do 53L. Termostat jest w porządku, wskazówka nie rusza dalej niż 1/3 skali, świecie wymieniane w tym roku, filtry też (dzisiaj będę zmieniał kabinowy)
to wykręć jeszcze raz wszystkie świece i sprawdź jaki masz nagar na nich oraz przerwy miedzy elektrodami.. to jeśli chodzi o spalanie
a z ciepłem.. sprawdziłbym nagrzewnice i czy cięgna otwierają do końca cieple powietrze bo może masz ustawione na pokrętle cieple max a tak naprawdę cięgna nie otworzyły do końca.. nie szukałbym winy w dmuchawie
a jak szybko podnosi Ci się temp do 1/3? bo może bardzo długo termostat na starcie jest otwarty i długo nagrzewa się obieg = brak super ciepłego powietrza ssanie chodzi i dużo paliwa wciąga..?
To ze na blacie masz 1/3 skali to nie znaczy ze termostat jest good :D.
Mialem przypadek kupiłem kiedyś siostrze opla astrę pojeździłem nim i coś mi nie grało z nagrzewaniem się silnika tak jakby termostat działał w złych zakresach. Wybebeszyłem a tam ukazał mi się termostat z podkładką :D ze był na wpół otwarty cały czas :)
tak jak dzisiaj -5 stopni rano 1/3 miałem po przejechaniu 2-3km nie przekraczając 2 - 2.5tys obr
mam drugi samochód reno espasa tam miałem problem z ogrzewaniem -> problem rozwiązał się po porządnym odpowietrzeniu układu i od razu zaczęło dmuchać gorące
Moim zdaniem żeby weszło Ci na stacji 53 litry, to musiałbyś na tą stację dopchać.
Raz zalewalem ~48l paliwa... Auto juz się tak dławiło... Co dopiero przy 49-53l ^^
Też tak macie, że jak wskazówka zbliża się do zera to auto ciężej rano odpala? Jak zaleję do pełna to problem znika to kolejnego tankowania ;)
Na stację mam 50 km więc zapala mi się rezerwa i dopiero jadę. Najwięcej zatankowałem 50 litrów.
Tak, jak mało paliwa jest to ciężej odpala. TTTM ; P
a jak postoi pochylony na lewą stronę i mamy mało paliwa to wcale nie odpali
A jak tu przyłożę palec, to słabiej słyszę.
http://i.wp.pl/a/f/jpeg/29508/ucho500.jpeg
Mogę dać diagnozę - tylko prywatnie czy na nfz chcesz? ; DD Prywatne zdjąć palec z ucha, na nfz trzeba amputować ; P Co do paliwa to lepiej nie suszyć ; )
Ja podejrzewam opóźnienie / debilizm ^^
Dobra, nie ciśniemy po mnie :D
creative177
29-11-14, 17:10
tak jak dzisiaj -5 stopni rano 1/3 miałem po przejechaniu 2-3km nie przekraczając 2 - 2.5tys obr
W takich warunkach ta 1/3 u mnie to po jakichś 10km
No może przesadziłem z tym 53, ale max ile weszło to było 51.5L bodajże
Tak, jak mało paliwa jest to ciężej odpala. TTTM ; P
Nie. Mój odpala tak samo (dobrze) niezależnie od ilości paliwa w baku.
Nie zwracasz na to uwagi. Ja nie mówie o kręceniu przez 10 sekund. Zresztą gratuluje ; -)
creative177
29-11-14, 22:49
Przed chwilą zrobiłem na zimnym samochodzie (aktualnie -8 st.) jakieś 5-6km po mieście i wskazówka temperatury ledwo ledwo drgnęła (dalej wiało lodem). Mam rozumieć że to nie jest normalne?
Przed chwilą zrobiłem na zimnym samochodzie (aktualnie -8 st.) jakieś 5-6km po mieście i wskazówka temperatury ledwo ledwo drgnęła (dalej wiało lodem). Mam rozumieć że to nie jest normalne?
Znikomy dystans, a jest zimno. Raczej normalka.
creative177
30-11-14, 10:01
Zobaczę najpierw czy coś się zmieni po wymianie kabinowego, potem dalej trzeba będzie kombinować. :)
A co ma filtr dać kabinowy, że silnik się nie dogrzewa? Jedynie jak coś to termostat się nie zamyka ; ) Nie pamiętam jak na tym dystansie mi się zachowywał w takie temperatury.
creative177
30-11-14, 13:23
Jakbyś miał możliwość sprawdzić i dać mi znać byłbym wdzięczny. ;)
Spoko. Zmierze Grunwaldzka od myjni - Szpital Wojewódzki i dam znać - będzie około 5 km. Ale to we wtorek wtedy ; P Bo ogólnie to jeżdze jak Ty - wojewódzką Braniewo - Elbląg ; )
Wczoraj przy -5 zrobiłem jakieś ok 5 km po mieście i temperatura normalna jak zwykle jedna trzecia całej skali.
Prawdopodobnie jak jutro potwierdze to, to będziesz miał termostat otwarty cały czas. Wtedy płynowi ciężko się zagrzać.
Dzisiaj była powtórka ok 3 km i ciepło w aucie trasa (elbląg Piechoty-Pocztowa) temperatura -3
creative177
01-12-14, 21:15
Jadę niedługo na granicę to napiszę po ilu kilometrach ruszyła się strzałka a po ilu zaczęło wiać ciepłym powietrzem.
Jadę niedługo na granicę to napiszę po ilu kilometrach ruszyła się strzałka a po ilu zaczęło wiać ciepłym powietrzem.
Dzisiaj w egu jest -6 więc u ciebie będzie coś z -10. Jestem ciekaw rezultatu.
creative177
02-12-14, 10:05
Wyjechałem jakoś po 22 (temp. -7). Jak ruszałem miałem najechane 113km. Wskazówka drgnęła po przekroczeniu 118. kilometra. Na 120. zaczęło wiać letnie powietrze, a wskazówka temperatury stanęła na 1/3 na kilometrze 125. Tak czy siak jak już wiało te ciepłe powietrze na IV biegu to ja, jadąc w zimowej kurtce jakoś nie odczułem żeby było mi gorąco czy coś. Ot po prostu wiało na szybę i nie parowała. Średnia prędkość 50-70km/h (pierwsze 10km), potem normalnie 90-100km/h. Zauważyłem jeszcze jedno. Dmuchawa chodziła na max na ogrzewanie szyb, położyłem rękę na podszybie i przy lewym słupku (kierowca) wiało chłodnym.. Sam już nie wiem.
Offtop: W nagrodę otrzymałem 2000RUB mandatu za to, że miałem tylko jeden egzemplarz zielonej karty. (Powiedział że jak nie mam jak zapłacić to zabiera moje prawko i odda mi jak następnym razem przyjadę i dam pieniądze.) Utargowałem gnidę na 50zł i 400RUB. To tak dla przestrogi :)
Dzisiaj sprawdzę i dam znać. Wtedy będziemy się zastanawiać co może być ; )
Co do ruskich to właśnie dlatego mi się nie chce jeździć tam. Państwo bezprawia. A u nas jak królowie srajtaśme kupują.
W nagrodę otrzymałem 2000RUB mandatu za to, że miałem tylko jeden egzemplarz zielonej karty. (Powiedział że jak nie mam jak zapłacić to zabiera moje prawko i odda mi jak następnym razem przyjadę i dam pieniądze.) Utargowałem gnidę na 50zł i 400RUB. To tak dla przestrogi
Współczucia ale dałeś się wykręcić a skąd masz niby mieć drugi egzemplarz jak dają tylko jeden a i u nich też mają po jednej dałeś się zrobić ale ból.
creative177
02-12-14, 18:10
No najpierw posprawdzał opony czy zimówki, oświetlenie, a odchodząc zapytał gdzie zielona karta. Mówię że w dowodzie rejestracyjnym, wyjął i do mnie gdzie drugi egzemplarz. No to ja mu mówię że mam jeden i tak ma być, a on pyta kto mi tak powiedział. Na to ja że ubezpieczyciel. Idąc do drugiego auta mówi do mnie żebym poczekał bo mandat wypisać musi. Pytam czy kredytowany czy mam na miejscu płacić, a on że 2 tyś na miejscu i dalej to utargowałem. Znam przypadki gdzie jak ktoś się wykłócał to potrafili zdjąć tablice rejestracyjne i puścić wolno. No na bydło nic nie poradzisz, ten naród nigdy się nie zmieni. Wolałem załatwić sprawę negocjacją niż pyskowaniem.
EDIT: Łącznie dałem pier*olcowi jakieś 77zł (1135RUB)
Sprawdzaj termostat, bo za długo Ci się grzeje to auto ; )
Sprawdzaj termostat, bo za długo Ci się grzeje to auto ; )
Poll to ile przejechałeś do rozgrzania się auta.
creative177 pisze że przejechał 22 kilometry i jeszcze nie było ciepło. Ja mam świeżo złożony silnik i po 7 kilometrach już leci ukrop z nawiewu.
creative177
02-12-14, 22:49
creative177 pisze że przejechał 22 kilometry i jeszcze nie było ciepło
Chyba 12 kilometrów :D
Chyba 12 kilometrów
tak masz rację, człowiek nie wyspany to czasami głupoty mu zdarzy się napisać. Muszę rzucić pracę :D
Przy obecnej pogodzie u mnie po około 1,5 km mam 35°C i już zaczyna lecieć wyczuwalne ciepło.
Skąd wiem, że 35°C? LPG przy tylu się załącza.
Po 5 km mam już całkiem przyjemnie ciepło.
Po 7 km otwiera się termostat.
Jazda miejska, w średnim natężeniu ruchu.
Ja zrobiłem może ze 2 km ; P Nawet niecałe. Dzisiaj Wojska Polskiego urząd i już na Bema, na światłach była połowa 1/3. Stawiam termostat u Creative. Stąd jego problemy z dużym spalaniem i niedogrzaniem motoru. Porponuje robić, bo w te mrozy to nie jest zdrowie dla silnika. Poradnik jest fajny w necie + kupić nowy płyn ; P
creative177
03-12-14, 15:20
Poszukam tego poradnika bo muszę się do termostatu dostać i sprawdzić czy coś się zblokowało czy do wymiany jest
http://www.civic5g.pdg.pl/silnik.php?art=wym_term
http://forum.samnaprawiam.com/silnik-benzyna-wymiana-termostatu-civic-v-gen-vt643.htm
Podobna budowa motoru, więc śmiało wskazówki możesz brać.
Ooo tu na świeżo do angielki ; P
http://extern.pl/samochod/termostat/
creative177
21-02-15, 19:19
Witam. Mam pytanie odnośnie oleju w D14A2. Jaki olej macie w swoich autach? Ja jeżdżę na Valvoline 10W40 MaxLife i nie wiem jakie on ma opinie. Warto go zostawić do tego silnika? Przebieg 182500
Witam. Mam pytanie odnośnie oleju w D14A2. Jaki olej macie w swoich autach? Ja jeżdżę na Valvoline 10W40 MaxLife i nie wiem jakie on ma opinie. Warto go zostawić do tego silnika? Przebieg 182500
Też go mam już od dwóch wymian. Na trzeciej będzie to samo lane.
Witam, ja jeżdżę caly czas na Castrolu Magnatec 10W40 i go sobie chwalę ,przebieg 228000.
Witam. Mam pytanie odnośnie oleju w D14A2. Jaki olej macie w swoich autach? Ja jeżdżę na Valvoline 10W40 MaxLife i nie wiem jakie on ma opinie. Warto go zostawić do tego silnika? Przebieg 182500
Przebieg ma znikome znaczenie. Jak używasz auta, bierze coś tego oleju, jaki budżet.
creative177
23-02-15, 16:44
Auto użytkowane głównie w mieście, trasa sporadycznie, oleju nie bierze ani grama. Co do budżetu to raczej nie chcę oszczędzać na oleju ;)
Jeszcze takie pytanko: http://allegro.pl/cr-v-civic-95-01-hb-kombi-sed-klamka-tylna-lewa-i5119687850.html w opisie aukcji podano Civic MB/MC. Wydaje mi się że brak MA to jest po prostu błąd sprzedającego i oczywiście klamka będzie pasować?
jak drzwi z MB/MC pasują do MA to chyba klamki też będą ;)
Jeszcze takie pytanko: http://allegro.pl/cr-v-civic-95-01-h...119687850.html w opisie aukcji podano Civic MB/MC. Wydaje mi się że brak MA to jest po prostu błąd sprzedającego i oczywiście klamka będzie pasować?
będą pasować
creative177
26-03-15, 13:18
Panowie mam pytanie. Czy ktoś z Was wymieniał całą maglownicę? Lepiej jest oddać do renowacji (tylko tak słyszałem, nie potrafię potwierdzić) czy kupić używaną w 100% sprawną? Jak się ma sama wymiana? Trzeba ponownie ustawiać zbieżność kół? @cien3d - warto sprawdzać u Korkucia? Czy jest to element raczej do wymiany tylko na nowy. Bardzo proszę o jakiekolwiek informacje.
Ja jak miałem eg8 i zakładałem wspomaganie to miałem maglownice z mb, zbieżność trzeba ustawić. Jeździłem tak z rok i wszystko było ok
creative177
26-03-15, 13:35
No ja wymieniłem sworznie wahacza górnego, posprawdzane wszystko, a na "kocich łbach" tłucze jakbym miał koła zgubić. Dodam, że dowiedziałem się że coś jest nie tak z maglownicą od jakiegoś czasu i to ona może powodować te stukania (a wręcz nap******ania) + mam luzy na drążku kierowniczym (DODATKOWO dziurawa osłona ta harmonijka i smar ucieka). Kurczę, z opisu to wygląda jakby cały przód się sypał :D. Znalazłem na Allegro za 130zł maglownicę z końcówkami drążków, 100% sprawna + gwarancja
gadałem ostatnio na ten temat z chłopkami z PSgarage którzy znają się na hondach jak mało kto i powiedzieli że bardziej opłaca się regenerować maglownicę, chyba że masz pewność że używka która kupujesz jest w 100% sprawna i podziała jeszcze trochę, niestety jest to awaryjny element w naszych autach a co za tym idzie jest duże prawdopodobieństwo że jeśli kupisz używkę to za chwilę się rozleci, warto też wymontować i zamontować zregenerowaną maglownicę w zakładzie który ją naprawiał, wtedy zazwyczaj dają nam roczną gwarancję na swoją usługę.
creative177
26-03-15, 14:55
Znasz może przybliżony koszt regeneracji?
Ja swoją maglownice dawałem do regeneracji z cztery lata temu, koszt w przybliżeniu ( bo za bardzo już nie pamiętam ) ok 500 zł ,a wysyłałem do Łodzi. Jak do tej pory zero problemów.
a pamiętasz może do jakiej firmy wysyłałeś? w warszawie koszt regeneracji to ok 700-900zł z wymontowanie i zamontowaniem
Prawdopodobnie tak na 99 procent, będzie to firma :Stacja diagnostyki układów kierowniczych na Dunikowskiego 5 w Łodzi.
A ile Cię kosztowal demontaż i montaż? Z tego co wiem to trzeba sanki ściągać wiec roboty jest dużo
creative177
27-03-15, 06:12
Pozwolę sobie zmienić temat na chwileczkę. Przed chwilą doczytałem się w poradniku dot. naprawy termistora przy czujniku poziomu paliwa, że jeżeli żarówka jest sprawna, to po przekręceniu kluczyka na II stopień (zapłon), kontrolka rezerwy zapali się razem z resztą kontrolek. I teraz głupie pytanie. Czy to prawda? Jeżeli się okaże, że tak to dziś będę miał zajęcie w poszukiwaniu przyczyn usterki :D
P.S. Ktoś z Państwa udzielających się w tym temacie przerabiał swoje tylne lampy na USDM?
Pozwolę sobie zmienić temat na chwileczkę. Przed chwilą doczytałem się w poradniku dot. naprawy termistora przy czujniku poziomu paliwa, że jeżeli żarówka jest sprawna, to po przekręceniu kluczyka na II stopień (zapłon), kontrolka rezerwy zapali się razem z resztą kontrolek. I teraz głupie pytanie. Czy to prawda? Jeżeli się okaże, że tak to dziś będę miał zajęcie w poszukiwaniu przyczyn usterki :D
Zapali się, ale musisz mieć mało paliwa.
Pozwolę sobie zmienić temat na chwileczkę. Przed chwilą doczytałem się w poradniku dot. naprawy termistora przy czujniku poziomu paliwa, że jeżeli żarówka jest sprawna, to po przekręceniu kluczyka na II stopień (zapłon), kontrolka rezerwy zapali się razem z resztą kontrolek. I teraz głupie pytanie. Czy to prawda? Jeżeli się okaże, że tak to dziś będę miał zajęcie w poszukiwaniu przyczyn usterki :D
P.S. Ktoś z Państwa udzielających się w tym temacie przerabiał swoje tylne lampy na USDM?
Pierwsze słyszę, żeby rezerwa zapalała się przy starcie razem z resztą. Odkąd pamiętam od nowości nigdy tak nie było. A żarówkę mam sprawną, bo jak wacha się kończy to się czasem komornik zaświeci.
Przerabiałem lampy na USDM - nie ma z tym problemu, musisz mieć oprawki dwuwłóknowe i przeciągnąć jeden kabel z lewej lampy do prawej (albo odwrotnie, mniejsza z tym).
Efekt fajny, ale z perspektywy czasu same z tym problemy.... już mnie wyprzedzali i zapalali ostentacyjnie przeciwmgielne, już mnie niebiescy za to zatrzymywali....
Pierwsze słyszę, żeby rezerwa zapalała się przy starcie razem z resztą. Odkąd pamiętam od nowości nigdy tak nie było. A żarówkę mam sprawną, bo jak wacha się kończy to się czasem komornik zaświeci.
Jak wyciągniesz czujnik i włączysz zapłon, to zaświeci. Tak samo zaświeci jak masz mało benzyny :>
creative177
27-03-15, 18:09
Ani w jednym ani w drugim przypadku się nie zaświeca. Przy tej przeróbce na USDM ograniczę się do minimum. W lewej lampie do przeciwmgłowego dojdzie pozycyjna, a do prawej oprawka jednowłóknowa tylko z pozycją. Niedawno byłem w motoryzacyjnym zapytać o te oprawki, to odpowiedział że tylko ASO albo szrot. Cóż, trzeba zamawiać z neta :D
Wracając do czujnika. Jeżeli żarówka sprawna, czujnik też, to co jeszcze zostaje? Czy muszę po raz kolejny przyjrzeć się powyższym?
EDIT: Te mogą być? 5W:http://sklepledowy.pl/pl/p/Zlacze-Gniazdo-W5W-T10-z-kablami-Gumowe-/14
10W:http://sklepledowy.pl/pl/p/Zlacze-Gniazdo-Bay15d-dla-zarowek-P215W-/280
[QUOTE=pafels;2497986]A ile Cię kosztowal demontaż i montaż? Z tego co wiem to trzeba sanki ściągać wiec roboty jest dużo[/QUOTE
Magiel robił mi znajomy mechanik ,a ile mnie to kosztowało to już nie pamiętam.
Ani w jednym ani w drugim przypadku się nie zaświeca. Przy tej przeróbce na USDM ograniczę się do minimum. W lewej lampie do przeciwmgłowego dojdzie pozycyjna, a do prawej oprawka jednowłóknowa tylko z pozycją. Niedawno byłem w motoryzacyjnym zapytać o te oprawki, to odpowiedział że tylko ASO albo szrot. Cóż, trzeba zamawiać z neta :D
Wracając do czujnika. Jeżeli żarówka sprawna, czujnik też, to co jeszcze zostaje? Czy muszę po raz kolejny przyjrzeć się powyższym?
EDIT: Te mogą być? 5W:http://sklepledowy.pl/pl/p/Zlacze-Gniazdo-W5W-T10-z-kablami-Gumowe-/14
10W:http://sklepledowy.pl/pl/p/Zlacze-Gniazdo-Bay15d-dla-zarowek-P215W-/280
wczoraj sam sprawdzałem pływak wg manuala, pierwszym krokiem jest złożenie tylnej kanapy i odchylenie wykładziny pod siedzeniem z prawej strony, znajdziesz tam taką srebrną blaszkę przyktręconą na 3 śruby, odkręcasz to, pod blaszką będzie mega usyfiony kawałek gumy którą też odchylasz, pod gumą znajdziesz kostkę 3 pinową, odpinasz ją (nie ma z tym żadnego problemu) sprawdzasz miernikiem oporność między 1 a 2 pinem musi ona wynosić 2-5 omów jeśli bak jest pełny, 25,5-39,5 jeśli w bak jest w połowie pełny i 105-110 omów jeśli bak jest pusty. wczoraj sam to sprawdzałem i nawet jak zrobiłem zworkę między tymi pinami ( podobno sposób żeby wymusić zapalenie się rezerwy) kontrolka nie działała ( a robiliśmy to w dwóch autach) tak więc stawiam że termistor jest do wymiany :)
@sylwek mimo wszystko dzięki :)
creative177
28-03-15, 21:14
wczoraj sam to sprawdzałem i nawet jak zrobiłem zworkę między tymi pinami ( podobno sposób żeby wymusić zapalenie się rezerwy) kontrolka nie działała ( a robiliśmy to w dwóch autach) tak więc stawiam że termistor jest do wymiany
Czyli jak zewrę pin 1 i 2 to powinna zapalić się kontrolka tak? A który z którym się zwiera żeby wskazówka paliwa szła do pełna? (niepamiętam które ale wiem że zwierałem po kolei i tylko ta wskazówka szła)
a tego Ci nie powiem bo nie wiem :P wiem tylko że jak zrobiłem tak jak pisali koledzy wyżej to rezerwa mi się nie zapaliła, trzeba patrzeć tym sposobem z manuala ( który napisałem wyżej )
http://i59.tinypic.com/jv42hh.jpg http://i59.tinypic.com/n3lp1c.jpg http://i58.tinypic.com/v4w8xh.jpg
creative177
28-03-15, 22:27
Mam manuala po angielsku (MA8, MA9 i MB1 - prawie 1000 stron) i od godziny szukam jakiegoś punktu zaczepu. Jak coś znajdę dam znać :D
EDIT: No właśnie miałem pisać bo znalazłem to samo u siebie. Nie masz jak podesłać tego manuala w jęz. polskim? Dużo męczenia przy technicznych zwrotach po angielsku :D
creative177
23-04-15, 13:53
Witam. Poszukuję tłumika środkowego do swojej Hondy, ale SAM tłumik, bez rur dochodzących/wychodzących (ewentualnie krótkie kawałki do dospawania). Na Allegro znalazłem jeden za 75zł (+ drugie tyle przesyłka), a drugi za niecałą stówkę już z przesyłką. Tylko że nie widzi mi się kupować tych na aukcjach, gdzie praktycznie połowy się pozbywam, bo będę odcinał wszystkie rury (u siebie mam z nierdzewki). Dlatego tutaj moje pytanie, czy ma ktoś może sam tłumik, bądź jesteście w stanie doradzić z jakiej innej Hondy będzie pasował, albo może jakiejś innej firmy (nie OEM). Z góry dzięki za wszelką pomoc :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.