PDA

Zobacz pełną wersję : Zbyt wysoki poziom płynu chłodzącego



petr
21-11-14, 16:41
Witajcie!
Orientujecie się, co może być przyczyną zbyt dużego poziomu płynu chłodzącego, niemal pod sam korek (na zimnym też)?
Pozdrowienia!

pafels
21-11-14, 16:43
masz na korku od chłodnicy albo oleju nalot przypominający masło?

petr
21-11-14, 17:28
nie

klubowicz
21-11-14, 19:23
walnięta uszczelka pod głowicą. Spaliny idą w układ chłodzenia, w którym wzrasta ciśnienie i wywala nadmiar płynu w zbiornik wyrównawczy. Doraźnie możesz sobie pomóc dużą strzykawką odsysając ze zbiorniczka i przelewając do chłodnicy. Ale i tak już długo nie pociągniesz tak, bo na pewno masz już mega zapowietrzony układ, jeśli jeszcze nie fiksuje to zaraz zacznie fiksować wskazówka od temperatury, potem przegrzanie i dziękuję dobranoc.

Miałem to samo w D14A8 MB2.

Sheiva
21-11-14, 21:42
Prorocy i wróżbici...

Przede wszystkim trzeba zacząć od tego czy masz świadomość gdzie sprawdzasz ?
Pod którym korkiem ? W chłodnicy ma być pełno, po sam korek.
Jeśli jednak mowa o zbiorniczku wyrównawczym, to okej, jest to nieprawidłowe.
Teraz z kolei powinno nastać pytanie ile czasu posiadasz auto albo czy ostatnio grzebał ktoś przy tym układzie ? Zbiorniczek jest kiepsko usytuowany i wystarczy trochę nieuwagi by ktoś nie skontrolował stanu i przelał.
A dopiero teraz ewentualne tezy ;)

petr
21-11-14, 23:22
Chodzi o zbiornik wyrównawczy. Obserwowałem poziom był cały czas lekko poniżej max, aż pewnego razu podskoczył pod sam korek zbiornika wyrównawczego...

morcin123
22-11-14, 05:23
Sprawdź testem zawartości spalin układ chłodzenia.

Jasiu
24-11-14, 22:05
Może zwyczajnie w jakiś upalny dzień silnik zagrzał się na tyle że i objętość płynu wzrosła i wywaliło nadmiar do zbiorniczka ?

piero
30-11-14, 11:01
Może zwyczajnie w jakiś upalny dzień silnik zagrzał się na tyle że i objętość płynu wzrosła i wywaliło nadmiar do zbiorniczka ?

gdyby tak było to po wystygnięciu w układzie chłodzenia powstało by podciśnienie i wciągneło by płyn spowrotem do układu chłodzenia. tak jak mówili koledzy wyżej najłatwiej i najpewniej sprawdzic u mechanika czy spaliny idą w płyn chłodzący. tylko nie nosem a specjalnym narzędziem (max 20zł sprawdzenie). jeśli nie ma co2 w wodzie to wymień korek chłodnicy i problem powinien ustać.

nie zwlekaj i sprawdz to szybko. ja zwlekałem i 2 razy ugotowałem silnik. skończyło sie na wymianie silnika..