Zobacz pełną wersję : Zbyt wysoki poziom płynu chłodzącego
Witajcie!
Orientujecie się, co może być przyczyną zbyt dużego poziomu płynu chłodzącego, niemal pod sam korek (na zimnym też)?
Pozdrowienia!
masz na korku od chłodnicy albo oleju nalot przypominający masło?
walnięta uszczelka pod głowicą. Spaliny idą w układ chłodzenia, w którym wzrasta ciśnienie i wywala nadmiar płynu w zbiornik wyrównawczy. Doraźnie możesz sobie pomóc dużą strzykawką odsysając ze zbiorniczka i przelewając do chłodnicy. Ale i tak już długo nie pociągniesz tak, bo na pewno masz już mega zapowietrzony układ, jeśli jeszcze nie fiksuje to zaraz zacznie fiksować wskazówka od temperatury, potem przegrzanie i dziękuję dobranoc.
Miałem to samo w D14A8 MB2.
Prorocy i wróżbici...
Przede wszystkim trzeba zacząć od tego czy masz świadomość gdzie sprawdzasz ?
Pod którym korkiem ? W chłodnicy ma być pełno, po sam korek.
Jeśli jednak mowa o zbiorniczku wyrównawczym, to okej, jest to nieprawidłowe.
Teraz z kolei powinno nastać pytanie ile czasu posiadasz auto albo czy ostatnio grzebał ktoś przy tym układzie ? Zbiorniczek jest kiepsko usytuowany i wystarczy trochę nieuwagi by ktoś nie skontrolował stanu i przelał.
A dopiero teraz ewentualne tezy ;)
Chodzi o zbiornik wyrównawczy. Obserwowałem poziom był cały czas lekko poniżej max, aż pewnego razu podskoczył pod sam korek zbiornika wyrównawczego...
Sprawdź testem zawartości spalin układ chłodzenia.
Może zwyczajnie w jakiś upalny dzień silnik zagrzał się na tyle że i objętość płynu wzrosła i wywaliło nadmiar do zbiorniczka ?
Może zwyczajnie w jakiś upalny dzień silnik zagrzał się na tyle że i objętość płynu wzrosła i wywaliło nadmiar do zbiorniczka ?
gdyby tak było to po wystygnięciu w układzie chłodzenia powstało by podciśnienie i wciągneło by płyn spowrotem do układu chłodzenia. tak jak mówili koledzy wyżej najłatwiej i najpewniej sprawdzic u mechanika czy spaliny idą w płyn chłodzący. tylko nie nosem a specjalnym narzędziem (max 20zł sprawdzenie). jeśli nie ma co2 w wodzie to wymień korek chłodnicy i problem powinien ustać.
nie zwlekaj i sprawdz to szybko. ja zwlekałem i 2 razy ugotowałem silnik. skończyło sie na wymianie silnika..
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.