PDA

Zobacz pełną wersję : Civic VII 1,4 trzeszczenie podczas puszczania sprzęgła



seruuu
16-11-14, 14:31
Witam :)

Moją Hankę od jakiegoś czas trapi następująca przypadłość.
W momencie skręcania w lewo, gdy puszczę sprzęgło np. po wrzuceniu drugiego biegu słychać jednorazowe "trzeszczenie" Coś jakby stary, zardzewiały zawias. Dźwięk wydobywa się z okolic lewego koła. Tak mi się przynajmniej wydaje.

Pojeździłem w lewo po placu wciskając i puszczając sprzęgło i za każdym razem było słychać to nieprzyjemne trzeszczenie.
Przy jeździe na wprost lub w prawo problem nie występuje.

Gdzie szukać problemu?

klubowicz
17-11-14, 18:57
Ja u siebie walczę z tym średnio co 2 miesiące i temat powraca, a walka polega na:

- zdjęciu plastików pod kierownicą, WD-40 tudzież inny smar w sprayu i sikamy na wszystko w okolicach gdzie pedał spotyka się ze ścianą grodziową
- otwieramy maskę, patrzymy w dół, na łapę od sprzęgła pod gumową osłoną. Zdejmujemy tę gumową osłonę i (tam już hardcore, trzeba po omacku) wsikujemy wd-40 na mechanizm tamtejszy. Jest trochę później problemu z założeniem z powrotem tej gumy, bo jest tak mało miejsca, że niech tych Japońców szlag trafi. Identyczny silnik mam w MB2 i tam mógłbym samemu wejść pomiędzy zderzak, a silnik.

Tak do końca to Ci nie powiem co skrzypi. Kiedyś próbowałem to nasłuchiwać - w lesie, specjalnie pojechałem, by była cisza - i zdiagnozowałem, że to właśnie ten mechanizm pod gumą na wejściu do skrzyni biegów.

U mnie to pomaga, piski giną momentalnie ale tak jak mówię - na góra 2 miesiące i zabawa zaczyna się od nowa.

rafal86
17-11-14, 19:16
jest to standard w VII gen także trzeba się przyzwyczaić albo właśnie tak doraźnie z tym walczyć :) w VI gen też miałem ten problem

genior
17-11-14, 21:57
jak psikacie wd zeby przesmarować, to się nie ma co dziwić że co dwa miesiace skrzypi

klubowicz
17-11-14, 22:49
jak psikacie wd zeby przesmarować, to się nie ma co dziwić że co dwa miesiace skrzypi

to zaproponuj coś lepszego w SPRAYU. Tam ręcznie nie jesteś w stanie wszędzie dojść. Nawet nie wiadomo co smarować, bo sporo tam elementów mogących piszczeć. Z resztą wd-40 ma jako zastosowanie usuwanie pisków, więc nie widzę przeciwskazań do jego użycia.
A co 2 miesiące 10 min czynność nie jest dla mnie końcem świata.

genior
18-11-14, 06:28
wd to nie smar,
można się tam normalnie dostać i wcisnąć smar np grafitowy z pojemnika z dozownikiem, żaden problem a spokój na długo i nie trzeba żadnego spraya

mloodzian
18-11-14, 09:11
potwierdzam ja wysmarowałem smarem i od dawien dawna mam spokój, również wyjąłem trzpień trzymający cięgno os sprzęgła wysmarowałem wszystko i złożyłem, cisza :)

klubowicz
18-11-14, 10:41
potwierdzam ja wysmarowałem smarem i od dawien dawna mam spokój, również wyjąłem trzpień trzymający cięgno os sprzęgła wysmarowałem wszystko i złożyłem, cisza :)


to zróbcie manual i wrzućcie? Mówię poważnie, bo szukałem i nie ma takiej porady na tym forum. Sam chętnie skorzystam. Przede wszystkim co i gdzie posmarować.

bunkerites
19-11-14, 20:02
Moze Ci piszczyc zgrzyta przy pedale sprzegla lub w skrzyni biegow.Gdzie lapa dociska sprzeglo.Jesli piszczy Ci przy pedale sprzegla to musisz zdjac plastiki i zanurkowac pod kierownice.Wtedy widzisz ladnie pedal sprzegla i "tloczek" ktory wchodzi w sciane grodziowa.Bierzesz silicon w sprayu nie WD40 i psikasz na owy tloczek.Wciskajac go reka i dalej lejesz do srodka gdzie wchodzi w sciane grodziowa.To jest sposob na pedal sprzegla.Jesli zgrzyt czy pisk idzie z rejonu skrzyni biegow to musisz sciagnac skrzynie.Jest to bez sensu.Szkoda roboty bo nic zlego sie nie stanie.

seruuu
22-11-14, 15:01
U mnie pedał sprzegła skrzypi, bo to standardowa przypadłość. Nie przeszkadza mi to bardzo bo skrzypienie słychać tylko na wyłączonym silniku jak wciskam pedał.

To co powyżej opisałem to raczej nie jest wina sprzęgła.

Słychać skrzypnięcie (jak starymi drzwiami od stodoły) w okolicach lewego koła. Coś jakby jakiś element zawieszenia miał luz.
Na poniedziałek jestem umówiony z mechanikiem. Wstępnie sugerował że to może poducha pod silnikiem, ewentualnie przegub.

Będę wiedział coś więcej to się podzielę informacją :)

lajsta
22-11-14, 16:54
To najpewniej dolny sworzeń - był wysechł - ot co. Na to nic nie pomaga tylko wymiana.

LeszekCIVIC
24-11-14, 09:30
Ja tak jak kolega pisze smarowalem przy grodzi i pomoglo , ale uzywajcie wd -40 do oczyszczenia a pozniej smar do smarowania! nigdy odwrotnie:) najlepszy bedzie jakis bardzo gesty (taki zielony) wtedy sie tak szybko nie "skonczy"