Zobacz pełną wersję : Dolot Honda Civic VII d16v1
Witam
Od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem Hondy Civic Vii 1.6 v-tec 2001roku.
Chciałbym zacząć ją modyfikować i w rezultacie zwiększyć moc.
W moim projekcie chciałbym zacząć od dolotu i skończyć na wydechu poprzez strumienicę i kolektor.
Mam duży problem nad doborem odpowiedniego dolotu.
Zastanawiam się nad przełożeniem akumulatora w inne miejsce (np. bagażnik) i zamontowaniem Big Tube który jest dedykowany do młodszych generacji.
(to może być zły pomysł i jeśli taki jest to bardzo bym prosił bez hate-u tylko o wytłumaczenie dlaczego i ewentualne doradzenie lepszej alternatywy)
Co o tym myślicie?
Grzybohun94
16-11-14, 18:41
może kup dolot TSS z aurductem, będziesz miał mniej zabawy. Ja bym od wydechu zaczął ;)
bunkerites
20-11-14, 18:47
sprzedaj doloz 15 tys i kup TypeR-a.W porzadny wydech musisz zainwestowac okolo 3-5 tys zl np od MGmotorsport.A gdzie tu jeszcze konkretny dolot z kolektorem ssacym robic...
WojtekKato
20-11-14, 19:49
nie do końca się zgodzę, wydech 4-2-1 z samym końcowym od Mg motorsport wtedy jakoś brzmi :D wyjdzie Cie coś koło 2 tyś. Ssak z y8 jakieś 200 zł dolot cai jakieś 300 zł do tego można wrzucić klawe z pełnym VTEC-iem z y8 lub z6 max 400 zł, plus ecu mater plus ktoś kto to zrobi plus wystroić i można mieć coś w granicy 150KM a eRke w dobrym stanie trafić to jak wygrać w lotto ;p
Dolot już mam simota short ram oraz stożek z air boxem wyprowadze od niego rurę miejsca gdzie w cdi jest grill lekko go przytnę żeby było gdzie ją włożyć. Wydaje mi sie to najlepszym miejscem aby uniknąc zassania wody. Teraz będe chciał zakupić kolektor 4 2 1 w ebuya ale to dopiero początkiem stycznie bo nowy kosztuje w granicach 300$. Co do typ-R też się zastanawiałem ale to nie na moją kieszeń. eksploatacja jest droga i tak jak Wojtek wspomniał zakupienie typ R bez dużego wkładu graniczy z cudem.
A silnik d16v1 wydaje mi się bardzo rozsądnym rozwiązaniem w tej budzie.Wiem, pewnie zaraz powiecie ze V i VI gen są fajniejsze do modzenia coś pod maską i macie racje ale to auto też służy mi na co dzień a buda z VI i VII gen to skok o dekade
Grzybohun94
22-11-14, 21:16
Masz rację - VII gen jest świetnym dupowozem. Dlatego ja po zakupie EP2 jak z nawyków ze starszego gena (ej2) zacząłem kombinowac szukać info o modach itp... to troche sie zawiodłem. Ktoś kto stroił to auto pokazał wykres i faktycznie kręcenie tego silnika powyżej 6800 nie ma sensu. Poza tym flansze do kolektorów są inne niż w zwykłych Dseriach, seryjna głowica nie da Ci aż tak dużych przyrostów jakich byś oczekiwał, a skrzyni nie da sie zmienić na inną, tak jak przełożenia (ok, może jeden bieg ze streama). Około 2,5k na wydech, jakieś 600-1000 na kolektor dolotowy, głowica z Y8, obróbka głowicy - 2k, strojenie z kompem 1-1.5k.... a i tak masz z tego około 160-165KM maks.
Jedynym sensownym rozwiązaniem do tego silnika byłoby turbo, za około 8-10k masz auto o osiągach EP3, dużo elastyczniejsze i nadal jest to 1.6. Tylko pytanie czy faktycznie jest w tym jakiś sens :D
ja zamierzam swoje ep2 utrzymać jako dupowozik, a jak już sie uda odłożyć jakiś porządny hajs to kupić fajny samochód RWD, wsadzić turbo albo V8 i mieć zabawkę na weekendy ;)
WojtekKato
22-11-14, 22:41
600-1000 na kolektor dolotowy????!!! jaki ? obróbka głowicy 2k?? gdzie ?? strojenie z kompem 1-1,5k ??? u kogo?? ktoś Cie ładnie oszukał :p w granicach 5-6 tyś masz na lajcie 150 KM dokładając wałek sportowy 160KM i jedzie to w granicach 7 sek do setki... no ale widać kolega jest po takim tunigu że wie ile kosztuje i co się opłaca... czyli za połowę ceny turbo które tu kolega wyżej proponuje masz dupowozik o fajnych osiągach. Pozdro
Grzybohun94
22-11-14, 23:55
Wojtek wiem ze masz 161KM i przeszedles przez wszystko. Robiles samemu temat? Samemu wszystko skladales? Jesli tak to faktycznie mozna cos pokminic, ale ja np nie umiem spawac i przerobka kolektora kosztuje u mnie w okolicy 450pln plus koszt kolektora i ewentualnie flanszy. To tak na przyklad. Strojenie no dobra, DET3 kosztuje 500? 600pln? Do tego koszt samego strojenia (a bywa z tym roznie) powiedzmy 300. Koszt obrobki i zmiany glowicy wzialem jako koszt przykladowego niezle zrobionego minime ze starej Dserii, przy czym glowica to 400-500pln, obrobka kolejne tyle oraz wałek np Bismoto albo CompCamps za 1000pln, sprezyny i talezyki za kolejne 500. A gdzie montaż... Dla kogos kto ma narzedzia do tego, miejsce i smykałkę/doświadczenie to jest fajna rzecz ugrać prawie 50% wiecwj mocy z seryjnego silnika mając pewnośc ze niczego nie spierniczył ;) z resztą jest o tym temat na ep-klunie, nie ma co dublowac.
MOIM ZDANIEM modzenie w d16v1 jest wykonalne, aczkolwiek ja bym tego nie robił z czysto pieniężnych względów. Sam dolot i wydech moze costam dać, ale nie mozna oczekiwać cudow :)
WojtekKato
23-11-14, 10:18
niczego nie zrobilem sam wszystko robil mi ktos, ja jeszcze swap silnika robilem z remontem i calosc wyszla ni okolo 8 tys czyli z ep1 90km za 8 tys mam 161km czy sie oplaca kwestia indywidualnych przemyslen, szukac zdrowa Rke czy modzic zdrowe ep2 ? oto jest pytanie - kwestia budzetu jak masz 40 tys szukaj Rki ale jak masz 30 tys to powodzenia w szukaniu - takie jest moje zdanie
bunkerites
23-11-14, 15:09
Czasem na ep forum pojawiaja sie R za 30 tysia.Za 40 tys byl wystawiony dlubany na iles tam kuca
Wysyłane z mojego GT-I8160 za pomocą Tapatalk 2
WojtekKato
23-11-14, 15:54
no tak ale wydasz 30 tys na auto a ubezpieczenie jakies naprawy wymiana oleju itp. plus jakies pierwsze mody i masz 40tys :D
Grzybohun94
23-11-14, 16:18
głupia Hondata już kosztuje z 2-3k. modzenie w 7genach jest trudniejsze, ale z chęcią bym się przejechał podłubanym d16v1z czapą y8 żeby poczuć różnicę. Honda zrobiła bardzo słabą sprawę z tymi silnikiem, brakuje czegoś pomiędzy EP2 i EP3, jakby coś o mocy K20A3 sprzedawała w EU byłoby idealnie.
Pany...kolega pisał o dolotach a wy opowiadacie o wyższości Świąt Bożego narodzenia nad Świętami Wielkanocnymi.
Zamiast "bawienia" się w dolot, pochyliłbym się nad przekładką kolektora ssącego z d16y8/d16z6. Przyrosty rzędu 10KM są potwierdzone wynikami. Dobrze dłubnięty wydech to kolejne 10KM. A potem już jest mocno pod górkę :D
możecie opisać jak przerobić ten kolektor ssący? dużo tam spawania? trzeba od razu wymieniać obudowę filtra na dolot CAI? będę bardzo wdzięczny za jakieś foto co i jak
może ktoś na forum przerabia takie kolektory? 10 koni piechotą nie chodzi ;)
możecie opisać jak przerobić ten kolektor ssący?
http://www.ep-klub-forum.pl/viewtopic.php?t=2301
a już znalazłem ten temat ;) przydałoby się jakiegoś mechanika znaleźć który by to ogarnął...
Grzybohun94
27-11-14, 17:58
W warszawie bym Ci podpowiedzial ale poza warszawą.... Sluchaj zacznij od wydechu, a dolot pozniej ;)
Możecie mi powiedzieć czy ten wydech dałby trochę mocy? wolałbym kolektor 4-1 żeby było mniej roboty. Chyba podejdzie kolektor od d17a2?
http://mtuning.pl/index.php?category_id=54&page=shop.product_details&product_id=3970&Itemid=588&option=com_virtuemart&vmcchk=1&Itemid=588
Grzybohun94
28-11-14, 19:55
Podejdzie, a na ep-klubie masz temat o tym jaki kolektor najlepszy do Dserii na co dzien.
Serio mysle ze warto poczekac na kolektor od chavesa, 4-2-1 na pewno da lepsze pezyrosty niz 4-1.:D
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.