Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Modyfikacje d16y7



Mruggal
15-11-14, 15:38
Mam kilka pytań odnośnie d16y7, bo trochę szukałem i generalnie ciężko mi znaleźć jakieś konkretne odpowiedzi co by najlepiej wsadzić żeby trochę polepszyć osiągi, minime z d16y8 chciałbym, aczkolwiek na pewno nie za szybko to się stanie, wtedy wiadomo, że zrobię ssący y8 albo coś podobnego, pewnie wtryski b18 i dolot od Fawora + ostrzejszy wałek, ale narazie nie ma na to kasy, a jeśli będzie to są inne, ważniejsze rzeczy do zrobienia i moc niewiele większa od serii póki co musi mi wystarczyć. Tak więc chcę zrobić kilka modów które dadzą wystarczający efekt BEZ STROJENIA. Z tego co wiem to wrzucenie na ten moment ssaka od y8 czy tam z6 da niewielkie efekty, bo silnik nie dostanie odpowiedniej dawki bez wystrojenia, w kwestii dolotu spotkałem się również z różnymi opiniami, tzn. że przy serii bez grzebania w ECU modyfikowany dolot i stożek da niewielkie efekty, tzn. pewnie mógłbym zamówić u Fawora dolot pod seryjny silnik, ale wydaje mi się, że to będzie trochę marnowanie kasy bo za jakiś czas przy ew. minime potem to nie zda egzaminu.

A więc, myślałem nad wydechem, bo tego stroić nie trzeba i jakoś zawsze to będzie współpracować.
Chciałbym 4-2-1, z tym że nie wiem czy czaić się na ori z6/y8 czy bardziej celować w chińczyka, bo generalnie raczej chciałbym kupować części używane, bo aż tak mi się nie pali, a wiadomo używki nie obciążają aż tak portfela.
Do tego chciałbym jakiś sensowny końcowy, tak aby nie było mnie słychać z kilometra. Wydaje mi się, że najlepszym wyjściem będzie proex powiększony, ew. coś innego jak się trafi. Nad wydechem środkowym cały czas się zastanawiam, chodzi mi po głowie kupno tego z rovera 420 i pogrzebanie nad nim żeby wszystko ładnie pasowało. I nie wiem czy to wszystko czy dorzucić jeszcze jakiś.

Do tego myślałem nad ori puchą filtra z ek4 ze sportową wkładką i dolotem zimnego ze zderzaka + zastanawiam się czy zamiast ori dolotu nie zrobić customowej rury. Bo chyba koszta wyjdą mniejsze niż parówa czy CAI, pytanie tylko jak osiągi.

Ssący ponoć bez strojenia dobrze współpracuje w moim silniku z d15b7, drogi nie jest więc można byłoby spróbować, tylko nie wiem co muszę kupić razem ze ssakiem żeby go zamontować ? Przepustnicę też d15b7 ?

Chętnie posłucham krytyki jeśli napisałem bzdury lub dobrych porad, po to założyłem ten temat, wiem że było wałkowane już x razy ale generalnie wszyscy robią mody bardziej przyszłościowe, jednak takie które dają mniejsze przyrosty przy obecnym setupie.

vipek
15-11-14, 16:10
1. Wsadź skrzynie biegów z FD4.4 i zbieraj kase na głowice z Y8.

Jeśli baaaardzo chcesz coś modzić :

2. Zakładanie ssaka D15B7 to Y7 jest bez sensu. To dobry mod w D14. Chcesz zmieniać ssaka to szukaj czegoś z dużą puszką (D15Z6/Z8, D16W4/W5/Y8) będzie jak znalazł do nowej głowicy. Dolot do nowego ssaka wsadz jaki tam sobie chcesz, nawet z kibel rurek. Wstawisz nową głowice to zrobisz jak trzeba z pomocą Fawora.

Co do wydechu to wstaw 4-2-1 z Z6/Y8 tylko usuń zwężkę na końcu, resztę układu puść na 2".



Po tych wszystkich modach auto i tak nie będzie jechało, będzie za to bardziej buczeć i więcej palić bez strojenia. Zatem patrz punkt 1, a zacznij zabawe w mody jak już będzie założona głowica Y8.

ABG
15-11-14, 16:22
Tematów było tysiące. Najtaniej zrobić tak:
0. Kup skrzynie s20 z fd 4.25/4.4. To wystarczy by zmienić Twoje auto nie do poznania ;)
1. Kup ssący z6/y8 kompletny z wtryskami bo są większe. Zostanie Ci do późniejszego minime. Cena ok 200zł
2. Przepustnica h22/b18 + rozwiercenie ssaka. Też przyda się po minime. Cena ok 100-150zł
3. Dolot bez strojenia to kibelrura + stożek. Jak masz więcej kasy to parówa (ok 250zl).Na więcej szkoda kasy. Najważniejsze ogrodzenie od komory i nawiew zimnego ze zderzaka. Cena: ogrodzenie ok 50zł, stożek simota ok 80zl, kibelrura, kolanka grosze
4. Kolektor 4-2-1 chińczyk ok 250 zł, musowo trzeba go owinąć więc bandaz od 60zl
5. Wydech. Kupujesz 2" od Rovera za ok 80zł. Pasuje p&p trzeba trochę dospawac. Końcowy proex powiększony jak chcesz w miarę cicho - 350zl.

Jak masz dojścia do części i zrobisz wszystko sam wyjdzie tanio. Wszystko potem będzie pasować do minime więc zakładasz głowicę stoisz i masz gotowy projekt.

Karpiczek
15-11-14, 19:10
Ewentualna wymiana wtrysków wiąże się z koniecznością strojenia/zmiany wartości w mapie. Co do ssącego, D14A2/D15B7 są bliźniacze do tego z D16Z6, wiec nie ma sensu przepłacać.

wiesko1261
15-11-14, 20:30
Co do ssącego, D14A2/D15B7 są bliźniacze do tego z D16Z6, wiec nie ma sensu przepłacać.
porównaj je , to się przekonasz :p ze się pojemnościowo i przekrojem kanałów bardzo różną
(b7-z6) więc nie pisz herezji :)
dobrze ci vipek i ABG radzą zbieraj graty i potem wszystko poskładasz za raz :)

Karpiczek
15-11-14, 23:33
Moze pomylilem oznaczenia. Ale co do kolektora z D14A2 do tego z Z6 jestem pewiem bo mialem oba. Przepustnice sie roznia,Z6 posiada Fitv bo jest z obd1.

wahu
16-11-14, 00:13
Powiem ci na swoim przykładzie ze po zmianie kolektora wydechowego na 4-2-1 ebay + przelot 2" po calosci + srodkowy powiększony Proex + WM na końcu i na hamowni pokazalo mi 119KM, po zmianie ssaka na d16z6 z przepustnica od y7+parowa z fujita pokazalo 130KM i 150Nm także można a gadanie ze będzie ci więcej palil jest o ****e roztrzasl bo na trasie przy jeździe do 110km/h bez problemu spalanie wynosi 6l/100km a w miescie 6.8l/100km

vipek
16-11-14, 09:22
Jak jeszcze powiesz, że na parówie poprawiła sie góra czy tam środek to osmarkam monitor :D

Mruggal
16-11-14, 11:38
6.8l w mieście? To albo coś nie tak jest z moim samochodem albo ja nie umiem jeździć bo w obecnych warunkach nie zejdę poniżej 9 w mieście ^^

Co do waszych podpowiedzi, ktoś zna różnice pomiędzy 4-2-1 z y8 a chińczykiem ? Bo jednak ludzie pakują te drugie więc coś w tym musi być.. Wydech chcę puścić na 2" tak jak napisał vipek
Nikt mi nie odpisał na temat mojego pomysłu na dolot i filtr, rozumiem że nie pakować się w to?
Co do ssaka też słyszałem że bez strojenia wzrost spalanie-efekty będzie nieproporcjonalny, a wręcz nieopłacalny.

Skrzyni mojej szkoda zmieniać bo w dobrym stanie, ale jak już to musiałbym skleić hybrydę, bo cenię sobie długą 5, przy fd 4.4 wystarczy z mojego czy lepiej z d15z6 albo concerto ?

Btw wiecie kto robi strojenia w okolicach Poznania i jaka to jest mniej więcej kwota? Pytam z czystej ciekawości :)

vipek
16-11-14, 11:49
na chinolu 4-2-1 jest troszeczkę lepsza góra, ale jeśli nie planujesz tego na prawde mocno dłubać to żeliwny wystarczy. Trzeba usunąć zwężkę na końcu jak już pisałem i będzie OK. Przynajmniej nie będziesz się wkurzał, że Ci wydmucha uszczelkę z kolektora na łączeniu 4-2 i 2-1 czy tam pęknie. Ja po drugim przedmuchu się wkurzyłem i zaspawałem cały kolektor na sztywno.

Mruggal
16-11-14, 12:27
Z tym planowaniem dłubania to wiem po sobie, że może być różnie, nie mam akurat przykładu z samochodem bo ej6 jest pierwszym ale jak wcześniej miałem skutera, to na dzień dzisiejszy seryjny został blok silnika..
Spodziewam się, że tu historia może się powtórzyć :cool:
Jeśli puszczę po kolektorze wydech 2' z rovera a potem tylko proex'a to głośność będzie znośna ?

wahu
16-11-14, 13:07
Jak jeszcze powiesz, że na parówie poprawiła sie góra czy tam środek to osmarkam monitor :D


nie musisz wierzyc mowie na własnym przykładzie
po parowie poprawil się dol

Jak chcesz dluga 5 to zostaw swoja bo jest najdluzsza czyli 0.702
spalanie jakie ci podalem to jest latem teraz wiadomo jest wieksze

Mruggal
16-11-14, 13:30
Hamowane miałeś na tej samej hamowni w podobnych warunkach? Bo duże te przyrosty

wahu
16-11-14, 13:47
tak ta sama hamownia i podobne warunki
u mnie w temacie masz wykresy

Mruggal
17-11-14, 21:11
Mimo wszystko mnie cały czas kusi próba wsadzenia ssaka od b7 i do tego dolotu z puchą od ek3/ek4 z wkładką kn/pipercross, tak jak np. polecają w tym temacie :
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?176857-dolot-d16y7-co-gdzie-jak&highlight=tuning+d16y7

vipek
17-11-14, 22:10
Do D14 owszem, do Y7 już średnio

robivitez
18-11-14, 12:18
Ja w moim D16Y7 mam ssaka z b7, znajomy z Chorwacji ma tego z Z6, on sie przewiozł ze mna, potem ja u niego i obaj stwierdzilismy ze jeden chooj, te same silniki, te same autka, nawet kolor ten sam. :D

Tak jedzie moje D16Y7 0-100, wychodzi 8s z kawałkiem, ale tak od 80 juz było minimalnie pod gorke, ssak z b7, wydechowy "hondowski" 4-2-1


https://www.youtube.com/watch?v=F9S6fzJ5e2w

Karpiczek
18-11-14, 22:34
Ssak z D15B7 ma węższe kanały o 2 mm. Właśnie doczytałem http://civic-eg.com/viewtopic.php?t=3340
Ssący z D14A2 ma 42 mm, taki sam odlew jak Z6.

Mruggal
20-11-14, 23:53
Czyli wychodzi na to że ssak z d14a2 to to samo co z6 tak ? Czy różni się czymś innym ?

Mruggal
05-12-14, 10:38
Nie mogłem niestety znaleźć na to odpowiedzi więc zapytam kolejną rzecz - mam okazję kupić głowicę z silnika po panewce y8, bez wałka i klawiatury, z racji tego że bym się z tym nie spieszył to pewnie bym kupił jakiś customowy wałek lub compcamsa. Mam za to pytanie co do klawiatury ? Pasuje tylko z y8 czy z czegoś jeszcze?
Kolejna kwestia - kolektor ssący, biorąc pod uwagę że kupię od z6/y8, czy listwa wraz z wtryskami pasuje z b18, czy tylko same wtryski są zamienne ?
Myślę czy kupować tą głowicę i kompletować resztę czy poczekać, poszukać i kupić wszystko w komplecie

wiesko1261
05-12-14, 18:48
szukaj kompletnej głowicy :) trudno obecnie dostać samą klawiaturę
wystarczą same wtryski (jak wtyczki OBD2) to szukaj z B18C4 240cc , odpada cięcie wtyczek :D

Cywa
05-12-14, 19:47
b18c4 ma wtyczki obd1

Mruggal
06-12-14, 17:45
Chodzi o to że mogę kupić ta głowice bez walka i klawiatury za okolice 100zl, więc to chyba dobra cena, wałek kupiłbym pewnie compcamsa, a na klawiature bym poczekał, tym bardziej że minime będę robił najwcześniej w 2. Połowie 2015r. :)
Klawiatura pasuje tylko od y8? Jakie są jej przybliżone koszty?

JDM KING
06-12-14, 17:58
Moim skromnym zdaniem skoro mini me planujesz tak pozno ogarniac to kup kompletna glowice z6/y8 za 3-4 stowki i ja sobie powoli remontuj... zakladanie zaraz po zakupie mija sie z celem... ale tak jak mowilem to moje skromne zdanie :)

Mruggal
06-12-14, 21:04
No ja nie chce jej zakładać zaraz po zakupie, tylko po prostu aktualnie mam do kupienia samą głowicę bez klawiatury i wałka tak jak napisałem, i chciałem się zapytać z czego klawiatura pasuje do głowicy y8 oraz jeszcze jakby ktoś mi powiedział na co zwrócić uwagę przy jej kupnie, bo aż na tyle się nie znam żeby zauważyć pewnie każdą wadę.

Karpiczek
06-12-14, 22:20
szukaj kompletnej głowicy :) trudno obecnie dostać samą klawiaturę
wystarczą same wtryski (jak wtyczki OBD2) to szukaj z B18C4 240cc , odpada cięcie wtyczek :D

Niektóre d-serie też posiadają wtryski 240 ccm.

wiesko1261
07-12-14, 22:06
tak ale trzeba kostki wtrysków ciąć i lutować :p
ja miałem u siebie d14 (obd2a) i minime y8 vtec i po swapie na d16w4 nie chciałem rzeźbić wiązki ,to kupiłem właśnie 240 z B18C4 i pięknie pasuje na kostki :)


No ja nie chce jej zakładać zaraz po zakupie, tylko po prostu aktualnie mam do kupienia samą głowicę bez klawiatury i wałka tak jak napisałem, i chciałem się zapytać z czego klawiatura pasuje do głowicy y8 oraz jeszcze jakby ktoś mi powiedział na co zwrócić uwagę przy jej kupnie, bo aż na tyle się nie znam żeby zauważyć pewnie każdą wadę.
a korpusy głowicy d16y8 są te same co d15z6-z8 z econo
a samą klawiaturę ,uwierz będzie ciężko ,( za kompletną y8 z zaworem dostałem za 270pln)

Mruggal
07-12-14, 23:42
Z tego co mi wiadomo głowica y8 różni się od głowic z6, wewnętrznym kształtem z tego co pamiętam, ale głowy uciąć sobie nie dam.

wiesko1261
08-12-14, 06:31
Z tego co mi wiadomo głowica y8 różni się od głowic z6, wewnętrznym kształtem z tego co pamiętam, ale głowy uciąć sobie nie dam.
d16y8 ,d16w4 są takie samie a d16z6 tak komorą spalania :p

Mruggal
08-12-14, 16:17
Czyli lepsza jest y8 tak ? A co do klawiatury, ta z z6 różni się od y8?
Bo mam też opcję na głowicę z6 i może bym sobie poskładał jedną z dwóch ;)