PDA

Zobacz pełną wersję : ile plynu chlodniczego wchodzi do civika ?



kal88
09-10-05, 15:38
wczoraj wymieniajac borygo stare spuscilem na ziemie wiec nie mam pojecia
ile wylecialo.Nalewajac nowe jakos zadziwiajaco malo weszlo teraz.Na stacji
benzynowej powiedzieli ze 5 litrow to moze byc za malo,kupilem piątke i nawet
cala piątka a weszlo troche ponad 3l.Moze zle to zrobilem, juz sam nie wiem.Moze ktos z
was wymienial sam i wie ile powinno wejsc.Moja honda jest z silnikiem 1,4 16V
rok 1995.Jezeli juz rzeczywisci za molo wlalem czy to moze zaszkodzic ?Udac sie do warsztatu ?odpiszcie bo nie moge spac spokojnie :(

prz3mo
09-10-05, 15:49
Spokojnie :), wchodzi sporo mniej niz 5 l (zmienialem pol roku temu). Dokladnie, o ile dobrze pamietam to poj. ukladu w naszym silniku to 3.1l.
Zreszta jesli masz w zbiorniczku wyrownawczym prawidłową wartosc, to czym sie przejmujesz? Obserwuj tez wskaznik temepartury.

Tak wiec bierz laske (żonę) , bo pogoda ladna i idz sie odstresuj na jakis spacerek ;) Pozdro

ps. Oczywiscie zakladam, ze odpowietrzyles uklad ?

fryzjereczek
30-08-06, 22:59
a jak sie odpowietrza ???? :?: :|

gryzmo
30-08-06, 23:20
Dokładnie.Lekko ponad 3l (mi weszło 3,2 D14A3)i ani setki więcej.A jak się odpowietrza to nie wiem ale chętnie bym się dowiedział.Zlałem stary,wlałem nowy i nic się nie dzieje.

MesserW
31-08-06, 00:21
wchodzi tak jak piszecie, przy czym zawsze trzeba zlać wodę z bloku (służy do tego duuuża śruba wkręcona z przodu bloku silnika mniej wiecej na skos w lewo w dół od kolektora wydechowego, ponoć trzeba ją wkręcac na klej ale ja zawsze bez tego robię i jest ok).
jeśli chodzi o odpowietrzanie - na wyjściu wody z głowicy - czyli na króćcu z którego idzie gruby wąż o góry miedzy głowicą a chłodnicą jest wkręcony odpowietrznik (na klucz 12, taka jakby śruba z cyckiem;)) należy go odkręcić trochę o kilka obrotów i dopiero wtedy nalewać wodę do momentu aż przez ten cycek będzie lecieć strumień bez bąbelków, zazwyczaj przy wolnym laniu to będzie praktycznie od razu. i to zasadniczo wszystko, tylko dla tych co jeżdżą na gazie zaznaczam że jeśli parownik jest wyżej niż odpowietrznik to TEORETYCZNIE trzeba tam odpowietrzyć

gryzmo
31-08-06, 12:41
Niby opis dokładny a ja nic nie widze z tych rzeczy.Może foty jakieś jak by się komuś chciało.

fryzjereczek
31-08-06, 15:30
a gdzie jest ta sruba w bloku do zlewania w 1,3 i jak sie odpowietrza w 1,3????

drem
02-09-06, 18:12
To ja od siebie dodam, że nie powinno sie lać ani Borygo ani Petrygo żadnego. Polecam oryginalny Hondowski płyn do chłodnic. Po Borygo i Petrygo o wiele szybciej pada pompa wody.

Tutaj śrubka do odpowietrzania:

http://img442.imageshack.us/img442/5605/odpowietrzvs5.th.jpg (http://img442.imageshack.us/my.php?image=odpowietrzvs5.jpg)

gryzmo
02-09-06, 20:02
To u mnie coś inaczej jest.Z grubsza wygląda to identycznie ale w miejscu gdzie powinna być ta śrubka jest tylko zaślepiony otwór.Silnik D14A3.To ze niby ten model się nie odpowietrza?Dziwne troche.

GrzechuLSi
06-09-06, 15:42
ja ostatnio zalelem zrodlana niegazowana czysta wode NALECZOWIANKE i jest good :smile: jezdze ponad miesiac. Wiem ze moze sie kamien zbierac ale juz niedlugo uzupelnie odpowiednim plynem

Piotrek Klag
06-09-06, 16:45
ja ostatnio zalelem zrodlana niegazowana czysta wode NALECZOWIANKE i jest good :smile: jezdze ponad miesiac. Wiem ze moze sie kamien zbierac ale juz niedlugo uzupelnie odpowiednim plynem
brawo jasiu - tylko tyle chyba Ci powiem :D

Jak Ci para walnie spod maski to zakumasz czym się różni płyn od wody.

gryzmo
06-09-06, 20:09
Pogratulawać!!!Poza tym to jeszcze gorzej jak byś z kranu wlał.Woda mineralna=minerały czyli wapń też i to sporo.Kamień moment się osadza.A wiem co mówie bo Nałęczowiak jestem i w rozlewni pracuje.

GrzechuLSi
07-09-06, 10:14
spoko chlopaki nieplakac tylko, niemialem plynu to wlalem to gdy mi poszedl "dym z pod maski" ale wszytko bylo pod kontrola, malo jezdzilem to tak zostalo ale plyn bede zalewal na dniach of cours :wink:

marcel796
03-10-06, 08:34
Panowie jak to jest w końcu....
Mam honde civic 1.4 16 v rok 98/99 wersja ej9 czyli 3d ciemna niebieska perła....
Nie dokońca zgadzam sie z tymi wątkami odpowietrzania...
Przejrzałem trzy razy instrukcje obsługii i było tam napisane ze płyn z bloku silnika spuszcza sie tylko i wyłącznie w przypadku silnika DOHC V-Tec a wiec moj silnik to SOHC i do nich zaliczaja sie wersje silnikowe d14a3 czyli 75km d14a4 90 km i kilka innych ale nie pamietam juz......
Co do tego odpowietrzania to rowniez w instrukcji nie ma o tym mowy....
Było napisane ze gdy wlewamy chłodziwo do chłodnicy to powinnismy miec suwak ogrzewania ustawiony na max tj na czerwone pole,chłodziwo wlewamy pod krociec,do wyrownanwczego miedzy poziom min a max i tyle....Czy układ sie odpowietrza sam czy np jak suwak przesune ogrzewania na max?

Furious
03-10-06, 09:47
ogolnie spuszczasz wode z calego ukladu, ale w samym bloku troche jej zostaje i nie ma jak jej spuscic

MesserW
03-10-06, 10:08
1) plyn chlodniczy smaruje pompe wiec im on jest lepszej jakosci tym dluzej pompa bedzie zyc

2) jak sie zmienia cos starego na nowe to wypada zmienic wszystko, stad wedle mnie niezaleznie od typu silnika trzeba spuscic wode z bloku rowniez za pomoca duzej sruby-korka wkreconego w blok

3) otwarcie nagrzewnicy (ogrzewania) powoduje szybsze spuszczenie stamtad plynu i nalanie go rowniez tam podczas napelniania

4) po to ktos wymyslil odpowietrzniki zeby ich uzywac. jesli ktos oryginalnie nie wymyslil odpowietrznika to znaczy ze byc moze uklad sam sie odpowietrzy ale to proponuje bardzo powoli nalewac bo jak zostanie duzy pecherz powietrza gdzies w kanale wodnym to raczej SAM Z SIEBIE nie zniknie, a w ukladzie cisnieniowym trudno go bedzie przepchac

5) po nalaniu do pelna nalezy wlaczyc silnik i czekac na jalowym biegu do pelnego nagrzania (co najmniej 2x powinien wlaczyc sie wentylator chlodnicy) wtenczas nadmiar plynu zostanie wypchany z ewentualnymi pozostalosciami powietrza do zbiorniczka wyrownanwczego przez cisnieniowy korek chlodnicy, a w trakcie stygniecia niedomiar zostanie uzupelniony do dopowiedniego poziomu przez zaworek zwrotny

gryzmo
03-10-06, 18:31
D14A3 D14A4 sam się odpowietrza.

Fanta123
03-10-06, 19:29
Ja troszke zmienie temat i sie zapytam ile wam sie podnosi poziom cieszy w zbiorniczku miedzy silnikiem zimnym a już dobrze rozgrzanym?
Umnie z 2,5 cm czy to nie za dużo?

..::szczur::..
31-10-06, 22:57
a ja się podepne pod temat i zadam głupie pytanie jaki typ płynu wlać na zime bo jest ich 3 :?
pierwszy: na bazie glikolu
drugi: bezkrzemianowy
trzeci: uniwersalny

MesserW
01-11-06, 10:43
HMM TEN ktory ma najlepsze właściwości smarujące. Chodzi o dobre smarowanie pompy wody. Ja osobiście uważam że każdy POWINIEN spełniać okreslone normy, ale w praktyce jak to jest to wszyscy wiemy. Raczej nie nalałbym najtańszego z hipermarketu. Osobiście stosuję petrygo.

3dan
01-11-06, 12:14
Ja troszke zmienie temat i sie zapytam ile wam sie podnosi poziom cieszy w zbiorniczku miedzy silnikiem zimnym a już dobrze rozgrzanym?
Umnie z 2,5 cm czy to nie za dużo?
u mnie na zimnym jest ponizej polowy miedz Max a Min,po rozgrzaniu podchodzi do Max

kubazak
01-11-06, 18:56
Podepnę sie pod temat by nie tworzyc nowego...
Jaki płyn chłodniczy do vti b16a2 rok 92 i jak prawidłowo wymienic?

Piotrek Klag
02-11-06, 11:06
Podepnę sie pod temat by nie tworzyc nowego...
Jaki płyn chłodniczy do vti b16a2 rok 92
było 100 razy poszukaj - ja używam nierocieńczonego koncentratu GlycoShell.


i jak prawidłowo wymienic?
w tym tygodniu był 2 tematy o tym jak wymjieniac wiec szukaj a znajdziesz.

Venom
02-11-06, 18:50
a do d15b7 + klimatyzacja ile wchodzi tego płynu ???

Piotrek Klag
02-11-06, 19:30
a do d15b7 + klimatyzacja ile wchodzi tego płynu ???
jesus a co ma klima do tego ?

Venom
02-11-06, 19:48
w sumie nic ale zawsze jak o coś pytam to piszę co konkretnie mam znawcą nie jestem ale mozę jest inna chłodnica nie wiem dlatego napisałem

Furious
02-11-06, 20:04
Proszę używać opcji szukaj, bo będe sypał warnami!

mika
03-11-06, 17:38
Witam, jestescie pewni ze silnik D14A3 sam sie odpowietrza? bo dzis spuszczali mi resztke plynu w Chlodnicy i mowia ze nie ma tej rzeczy (teraz wiem ze pewnie o srube chodzilo) ktora sie odpowietrza wiec zapewne robi sie to samo. Ale troche sie martwie... na pewno??

gryzmo
03-11-06, 20:18
Ale troche sie martwie... na pewno??

Na pewno!!!

UkiNH
04-12-06, 12:43
Jak ktoś wie jak się spuszcza tą reszte płynu z bloku silnika. to prosiłbym o zerknięcie na tą fotke i odpowiedź czy to o to chodzi co zaznaczyłem tam. Bo niechce namieszać zabardzo a niemam pewności w którym miejscu dokładnie jest ta śruba prawidłowa :grin:

http://uki_uki.w.interia.pl/hon.jpg

Przepaczyłem cały blok i ta mi się jedynie taka najsensowniejsza wydaje do tego :grin:
czekam na info
pozdro

Lcfr
04-12-06, 13:38
Jak ktoś wie jak się spuszcza tą reszte płynu z bloku silnika. to prosiłbym o zerknięcie na tą fotke i odpowiedź czy to o to chodzi co zaznaczyłem tam. Bo niechce namieszać zabardzo a niemam pewności w którym miejscu dokładnie jest ta śruba prawidłowa :grin:

http://uki_uki.w.interia.pl/hon.jpg

Przepaczyłem cały blok i ta mi się jedynie taka najsensowniejsza wydaje do tego :grin:
czekam na info
pozdro

to nie jest ta sruba... (jezeli dobrze widze to jest to mocowanie skrzynki biegów..)

a do spuszczania pozostałosci płynu z bloku słuzy ta:
http://img147.imageshack.us/img147/622/pict0048ou9.th.jpg (http://img147.imageshack.us/my.php?image=pict0048ou9.jpg)

UkiNH
04-12-06, 14:03
ok dzięki, tylko u mnie ona jest przysłonięta kolektorem i się ciężko będzie dostać chyba będe musiał odkręcić dziada :grin:
ale to zaraz popacze i pokombinuje
dzięki za fotke
pozdro

pompek
12-12-06, 13:37
a ja mam takie pytanie: co może być powodem syczenia korka chłodnicy po jeździe? rozumiem, że zapowietrzenie? po dłuższej jeździe (zwłaszcza na wyłączonym ogrzewaniu) po zgaszeniu silnika bąbluje w wyrównawczym i syczy spod korka chłodnicy... jak go poluzuję to jest duży szybki syk... czy jak wymienię korek to może zalatwić sprawę czy to coś poważniejszego? (np. pęknięta głowica)

[ Dodano: Wto 12 Gru, 2006 ]
acha i czy taki korek podejdzie też do eg3 '93 d13b2?
http://moto.allegro.pl/item148431929_greddy_korek_chlodnicy_okazja_.html

Lcfr
12-12-06, 15:46
a ja mam takie pytanie: co może być powodem syczenia korka chłodnicy po jeździe? rozumiem, że zapowietrzenie? po dłuższej jeździe (zwłaszcza na wyłączonym ogrzewaniu) po zgaszeniu silnika bąbluje w wyrównawczym i syczy spod korka chłodnicy... jak go poluzuję to jest duży szybki syk... czy jak wymienię korek to może zalatwić sprawę czy to coś poważniejszego? (np. pęknięta głowica)

u mnie skończyło sie to wymiana uszczelki pod głowicą...


[ Dodano: Wto 12 Gru, 2006 ]
acha i czy taki korek podejdzie też do eg3 '93 d13b2?
http://moto.allegro.pl/item148431929_greddy_korek_chlodnicy_okazja_.html
powinien podejsc...

pompek
12-12-06, 16:12
u mnie skończyło sie to wymiana uszczelki pod głowicą...
o to chodzi, że ja już uszczelkę wymieniałem 4 miech temu... wtedy miałem podobne objawy, a na końcu zaczął palić na 3 gary i kopcić na biało to było jasne, że uszczelka... a teraz już nie wiadomo...

Lcfr
12-12-06, 17:06
u mnie skończyło sie to wymiana uszczelki pod głowicą...
o to chodzi, że ja już uszczelkę wymieniałem 4 miech temu... wtedy miałem podobne objawy, a na końcu zaczął palić na 3 gary i kopcić na biało to było jasne, że uszczelka... a teraz już nie wiadomo...

sprawdzałeś przy tym głowice na mikropęknięcia?
bo blok to chyba cięzko sprawdzic na aucie...

pompek
12-12-06, 20:06
sprawdzałeś przy tym głowice na mikropęknięcia?
nie wiem... robili mi w warsztacie... ale chyba nie bo ostatnio z nimi rozmawiałem na ten temat i nic nie wspominali o sprawdzaniu...

Waldek
13-12-06, 16:18
Też się podepnę pod temat.
Pięć dni temu wymieniono mi płyn chłodniczy w układzie na GlycoShell. Przez ten okres czsu przejechałem ok 150 km i musiałem dolać ok. jedną objętość zbiorniczka. W sumie dolewałem 3 razy - płun schodził do dna zbiornika 2 razy, jeszcze był widoczny.. Dzisiaj jak patrzyłem rano to poziom podniósł się na ok. 75% do max a dolewałem oczywiście do połowy. Czy taki objaw jest normalny bo ci co wymieniali to nieodpowietrzyli dokładnie i w naturalny sposób się odpowietrza, czy może coś innego?
Oczywiście auto chodzi bez zastrzeżeń, wskaźnik temp. w normie, brak oleju w płynie, żadnych widocznych wycieków tylko te wachania poziomu,

Lcfr
13-12-06, 16:38
Też się podepnę pod temat.
Pięć dni temu wymieniono mi płyn chłodniczy w układzie na GlycoShell. Przez ten okres czsu przejechałem ok 150 km i musiałem dolać ok. jedną objętość zbiorniczka. W sumie dolewałem 3 razy - płun schodził do dna zbiornika 2 razy, jeszcze był widoczny.. Dzisiaj jak patrzyłem rano to poziom podniósł się na ok. 75% do max a dolewałem oczywiście do połowy. Czy taki objaw jest normalny bo ci co wymieniali to nieodpowietrzyli dokładnie i w naturalny sposób się odpowietrza, czy może coś innego?
Oczywiście auto chodzi bez zastrzeżeń, wskaźnik temp. w normie, brak oleju w płynie, żadnych widocznych wycieków tylko te wachania poziomu,

mozliwe sa takie skoki...
mogło sie auto jeszcze odpowietrzac...
mogłes dolewac w róznych połozeniach nagrzewnicy i mogło teraz wyjsc za duzo lekko..
obserwuj - moze sie juz "ułozy"

barni
25-01-07, 22:54
czy ktos wie jak odpowietrzyc parownik/reduktor? Mam prosta instalacje - d13b2, odpowietrzylem uklad srubka przy silniku ale podobno trzeba tez zrobic to samo z parownikiem... jak to sie robi?