Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Nierówno łapie ręczny



kbzzz
14-11-14, 09:52
Witam to mój pierwszy temat ale na forum jestem od długiego czasu, wcześniej miałem 5D teraz kupiłem Aero, mam problem z ręcznym mianowicie różnica w sile hamowania jest 66% lewa str 1720N prawa 680N, przy zwykłym hamulcu różnica wynosi 6% i siła oscyluje w granicy 1500N. Co może być powodem tak dużej różnicy na ręcznym? Wymieniłem do tej pory:
-tarcze
-klocki
-zaciski
-linki ręcznego
-przewody hamulcowe.
Nie mam pomysłu co jest przyczyną, wszystko robiłem sam wiec jestem pewny poprawnosci wymiany.

Bartko
14-11-14, 10:38
A regulowałeś linki zaraz za dźwignią ręcznego? Tam pod tunelem środkowym.
Z tyłu masz tarczowe też?

Poll
14-11-14, 11:14
Regulatory się walą przy tarczach. Norma z tym ręcznym. Te pompowanie co ktoś kiedyś podrzucił na full poluzowanym gówno daje z tarczami. Trzeba zdjąć koła i przy zaciskach jest taki mechanizm ( manual się kłania). To tam prawdopodbnie jest przyczyna.

kbzzz
14-11-14, 12:04
Przy zaciskach jest regulacja? Nie tylko w tunelu środkowym? W liftbacku miałem podobną sytuacje ale olewałem sprawe bo tam siedziały bębny, a tu zainwestowałem nie małe pieniądze i chciałbym aby działało chociaż przyzwoicie

janekb84
14-11-14, 12:17
Rozbierz ten zacisk i zobacz bo pewnie zapiekl się dolny tloczek od zacisku

kbzzz
14-11-14, 12:37
Tak jak pisałem zaciski są nowe (nie regenerowane) wiec nie ma opcji żeby były zapieczone, przed montażem sprawdzałem dźwignie ręcznego i chodzą prawidłowo

W manualu znalazłem rysunek zacisku w rozłożeniu, jest na nim widoczna nakrętka którą otacza sprężyna dźwigni, czy po wstępnym naciągu linek przy dźwigni ręcznego trzeba też prze regulować dźwignie linki przy zacisku odkręcając nakrętkę otoczoną sprężyną?

Poll
14-11-14, 17:04
Przyczyną jest nie równomierne ściągnięcie linek przez tą blachę od regulacji. Zajrzyj w tunel i zobaczysz, że jest krzywo. Musisz to wyrównać. Niby dziaął poluzowanie max i pompowanie hamulca i dowalenie. Próbowałem i o kant doopy rozbić tą metodę. A w manualu znalazłem, że coś przy zaciskach trzeba grzebać. Pobierz manual i tyle w temacie.

janekb84
14-11-14, 17:05
tego sie nie odkreca tej nakretki bo potem jest problem z prawidlowym ustawieniem dzwigni

Poll
14-11-14, 17:41
Co??? Od regulacji ręcznego? Można sobie robić z nią co się chce. Potem spowrotem napinasz i tak jak było tak jest. Jeżeli masz Ej9 to skąd wiesz jak jest tu?

kbzzz
14-11-14, 17:45
Blacha przy dźwigni ręcznego jest krzywo to fakt, poczekam aż klocki się dotrą, za jakiś czas zdejmę zaciski odepnę linki wkręcę tłoczki do końca i złoże wszystko do kupy może coś się zmieni

Poll
14-11-14, 18:25
To własnie ona jest odpowiedzialna, ale może jako skutek a nie przyczyna. Szukaj przy zaciskach. Ściągnij manual do aero - jest piękna serwisówka. Mi się nie chce wstawiać jednej strony, bo leń jestem a on jest na forum.

janekb84
15-11-14, 10:07
Co??? Od regulacji ręcznego? Można sobie robić z nią co się chce. Potem spowrotem napinasz i tak jak było tak jest. Jeżeli masz Ej9 to skąd wiesz jak jest tu?
Bo zaciski z ek4 sa w budowie takie same jak w angielkach.
Jezeli ma nowe zaciski to ta dzwignia przy zacisku do ktorej podpina sie linke powinna byc dobrze ustawiona.

gekus85
15-11-14, 15:40
przerabialem ten problem i powiem wam ze robilem wedlug manuala i porad na forum w koncu odczepilem linki od zacisku zobaczylem czy wszytko dobrze pracuje, nasmarowalem prowadnice w jarzmie(jedna sruba sie spiekla i trzymala), poruszalem kilka razy tloczkami czy pracuja(na jednym sie okazalo ze gumka oslaniajaca obraca sie razem z tloczkiem i niechcial sie dobrze schowac i docieralo z jednej strony klocek . wkrecilem do konca tloczki w zacisk i zalozylem ,popuscilem srube ta od regulacji do konca ,zaczepilem linki na zacisku, wyrównala sie blaszka oraz linki i na obu podniesionych kolach skrecalem srube do momenu kiedy zobaczylem ruch na mechanizmie od recznego,(to najlepiej zeby 2 osoba skrecala)i , teraz bez problemu mamy reczny oraz hamulce , bardzo ważne sa prowadnice( zeby pracowaly).

Poll
16-11-14, 19:11
Janek nie siej zamętu tutaj:
Cytuje manual:

Po naprawie tylnego zacisku hamulcowego
poluzowaç nakrętkę regulacji luzu, uruchomiç silnik i naciskaç
pedał hamulca kilka razy aby wyregulować samoczynną
regulację luzu.

janekb84
17-11-14, 11:59
Tak jak pisałem zaciski są nowe (nie regenerowane) wiec nie ma opcji żeby były zapieczone, przed montażem sprawdzałem dźwignie ręcznego i chodzą prawidłowo

W manualu znalazłem rysunek zacisku w rozłożeniu, jest na nim widoczna nakrętka którą otacza sprężyna dźwigni, czy po wstępnym naciągu linek przy dźwigni ręcznego trzeba też prze regulować dźwignie linki przy zacisku odkręcając nakrętkę otoczoną sprężyną?
nikt tu zametu nie sieje chodzilo mu o nakretke przy dzwigni przy zacisku wiec czytaj ze zrozumieniem.
http://images70.fotosik.pl/373/dc2681c2779cd7a6gen.gif

Skydiverek
19-11-14, 10:29
Ta nakretka, rzekomo co jej nie wolno odkrecac, tylko utrzymuje dzwignie (poz14 rys wyzej) na trzpieniu. Mozna to odkrecic, tylko dziwignia musi byc zamontowana poprawnie. Ale nie da sie tego pomylic bo trzpien ma podfrezowanie i jest odpowiedni otwór w dzwigni.
Ale ta nakretka nic się nie reguluje wiec nie ma sensu jej odkręcac.
Regenerowałem zaciski i wszystko miałem odkręcone i po wyczyszczeniu i nasmarowaniu (nowe tłoczki i uszczelki) wszystko działa prawidłowo. Tłoczki nie moga się zapiekac, prowadnice musza chodzic lekko i nie miec nadmiernego luzu (bo się moze klinowac) i linka musi lekko chodzic. Jak to bedzie spełnione to praktycznie nie ma potrzeby regulowac recznego bedzie działał. Jak ktoś wymieniał tarcze i klocki to nowy zestaw musi sie ułozyc. Mi po wymianie układało się to wszystko ze 3000-4000 km (prawie cały czas samochód jezdzi na trasie wiec hamowania nie ma tak duzo).