Zobacz pełną wersję : Cos rozladowywuje akumulator
patyczak94
14-11-14, 00:11
Witam mam problem, latem podczas nie uzywania auta przez 10 dni rozladowal sie akumulator ktory nie jest stary (2lata yuasa) nigdy sie takie cos nie zdarzylo bo auto nie stalo wiecej niz 2 dni bez jazdy , teraz po 2 tygodniowym postoju aku tez sie rozladowal , po naladowaniu dzialalo ok i znowu stal po jakims czasie znowu padl, prawdopodobnie radio rozladowywuje aku najczesciej, mam zwarte kable czerwony i zolty zeby radio dzialalo bez kluczyka, czy to jest powodem, w dodatku spalila sie zapalniczka pare mies temu i tez podpialem jej zasilanie pod radio bo bylo najszybciej i najwygodniej. mam tez wzmacniacz i tube ktora wraz z radiem sie wylacza . wielu znajomych ma zwarte czerwone i zolty kabel i nie slyszalem zeby omus rozladowywalo aku. co mozeb yc przyczyna
na początek miernik w dłoń i sprawdzić jak duży masz pobór prądu, jak podejrzewasz radio to później wyjąć bezpiecznik od radia i sprawdzić czy pobór prądu zmalał...
oczywiście na wyłączonym silniku i zapłonie :)
patyczak94
14-11-14, 00:23
jaki jest prawidlowy pobor, i jaki powinien byc prawidlowy przy wylaczonym radiu ktory ma pamiec ustawien plus zwarcie zeby dzialalo bez kluczyka ?? i do czego miernik klemy?? , ty masz tez bez kluczyka radio? nigdy nie zauwazylem roznicy w sumie dlatego ze auto codziennie jezdzilo, nie ma mnie w domu bede tylko na 2 dni powiedz mi co jezeli to radio pobiera co robic z nim bo jak sprawdze i bedzie to to chce nastepny krok wykonac od razu
Podjedz do elektryka i raz dwa Ci to ogarnie. Bedziesz wiedzial na czym stoisz.
Tapatalk
RADIO!!!!!!!!!!!! Kabel zasilający od radia(bodajże czerwony) musisz podłączyć tak żeby dostawał prąd po przekręceniu kluczyka w stacyjce. Inaczej zawsze zeżre Ci prąd. Miałem tak samo.
patyczak94
14-11-14, 08:46
ale tylu znajomych tak ma i nic im sie nie dzieje, to jak usune te zwarcie zasilania bedzie ok ale czy po przekreceniu kluczyka na zaplon zalacze radio i przekrece spowrotem bedzie chodzilo do momentu wyjecia kluczyka czy tylko jak bedzie zaplon, bo czesto radio na postoju slucham
Ja poprzednie radio też tak miałem. To, które teraz mam ma bardzo duży pobór prądu spoczynkowego(tak mi powiedział elektryk). Musisz podłączyć do czegos co zaczyna działac juz po przekręceniu kluczyka w poz.1 a nie aż do zapłonu. Możesz jeszcze odwalić manianę i w kabel zasilający wpiąc wyłącznik i po prostu wyłączać dopływ zasilania jak wychodzisz z auta.
Radio gra na pierwszej pozycji stacyjki. Czyli masz wyłączony zapłon a radio gra. Po przekręceniu kluczyka w pozycję "0" radio się wyłącza.
To jest tak:
"0" - w tej pozycji jest kluczyk po włożeniu do stacyjki
"1" - tu już gra radio i jest zasilanie gniazda zapalniczki
"2" - zapłon
"3" - rozrusznik
Podpinaj jak fabryka to przewidziała a sam się przekonasz, że to najlepszy sposób.
patyczak94
14-11-14, 09:28
fabrycznie tak bylo, ze po przekreceniu kluczyka dzialalo radio, przez 2,5 roku nic sie nie dzialo tylko teraz nagle, mam w kostce zmostkowany kabel czerwony z zoltym jak to wyjmę to bedzie ok ale czy bedzie pamiec ustawien radia? czy bedzie trzeba ustawiac za kazdym razem od nowa, wydaje mi sie ze bedzie, jaki wylacznik mozna na jakiej zasadzie to dziala
tak się wtrącę: mi też aku po tygodniu podstoju umiera. Pomiary prądu spoczynkowego nic nie wykazały. Aku wymieniony na nowy i jest tak samo jak było praktycznie. Radio podpięte "fabrykowo". ALE: ostatnio po wyłączeniu silnika (radio się wyłączyło) zauważyłem że nie włożyłem płyty CD - więc chciałem lekko ją przyłożyć do podajnika, żeby nie zapomnieć o niej następnym razem, kiedy nagle: mechanizm zadziałał i płytę wsysło mi do środka. Przy wyłączonym silniku, kluczyk wyjęty ze stacyjki. Stąd pytanie: szukać jak podpięte mam radio, czy przypadkiem nie ma ono zasilania po wyjęciu kluczyka (mimo że nie gra wtedy), czy ktoś zna się na budowie radioodbiorników samochodowych i może potwierdzić że "wsysanie" płyty jest czysto mechanicznym procesem i nie wymaga prądu?
U mnie też wsysa płytę "na wyłączonym" ale czy po tygodniu rozładuje akumulator to nie powiem, bo jeszcze mi się nie zdarzyło, aby auto stało tyle czasu nie ruszane. :cool:
Wszystkim polecam pojechać do elektryka. Walczyłem jak wy, mierzyłem, odłączałem, podmieniałem przekaźniki a kończyło się na ładowaniu prostownikiem hehe i jazdą autobusem. Pojechałem, po godzinie auto zrobione - diagnozą był walnięty przekaźnik od alarmu. Włożony alarm PRESTIGE.
Diagnozy są trzy moim zdaniem:
- Radio
- Alarm
- Nie gasnąca lampka w bagażniku
patyczak94
14-11-14, 09:54
to radio na bank bo alarmu nie mam, a jak sprawdzic czy lampka w bagazniku gasnie czy nie
Patyczak94 wyjmij z tej kostki tylko czerwony, żółty (to podtrzymanie pamięci) zostaw jak jest.
patyczak94
14-11-14, 10:09
no wiem musze wyjac mostek zeby nie zwieralo czerwonego ze stalym zasilaniem ktorym jest zolty, ale ebz tego nie bedzie dzialal bez kluczyka inaczej sie nie da zeby aku nie rozladowywalo??????
ciekawe jak wzmacniacz jest podlaczony bo moze tez pod zolty ale nie pamietam, chociaz wzmacniacz zalacza sie tylko gdy radio jest wlaczone
powiedz mi jeszcze czy czasem nie bedzie tak ze nie wlaczajac radia i odpalajac auto radio sie samo mi bedzie wlaczac??
a moze to zapalniczka pobiera ktora podlaczylem pod zolty kabel od radia do kostki, zapalniczka dziala bez kluczyka tez mimo ze jej nei uzywam tez pobiera prad czy jak nic nie jest wlaczone to nie???
Światełko w bagażniku potrzebuje max dobę na wydojenie akumulatora do zera.
A dlaczego zapalniczkę podłączyłeś ten kabel od radia? Przecież to gniazdo ma oryginalnie przewidziane swoje zasilanie...?
patyczak94
14-11-14, 10:38
kiedys iskry z zapalniczki poszly i przestala dzialac, nie wiedzialem gdzie to przeciagnac wiec podpialem pod radio bylo szybko, jak sprawdzic te swiatelko w bagazniku
No jak tak podchodzisz do tematu to rzeczywiście lepiej jak pojedziesz do elektryka, żeby to ogarniał bo takie "byle szybko" to się potem ludzie dziwią "Panie! Skąd ten ogień?!" ;)
A masz coś podłączone pod gniazdo zapalniczki? Jakaś nawigacja, ładowarka, CB-radio?
Światełko w bagażniku sprawdzasz czy świeci po zamknięciu klapy. Jak nie to dobrze.
patyczak94
14-11-14, 10:50
nic nie mam podlaczone wiec zapalniczka nie ma prawa nic ciagnac raczej? wiec to albo swiatelko albo radio, radio dziala bez kluczyka wiec to raczej to tylko ze ja nie chce zeby dzialalo tylko po przekreceniu :/ nie ma jakiegos sposobu? duzo osob mostkuje zasilanie z pamiecia i wszystko gra akumuator nie pada
Co do mostkowania, niektóre radia pobierają więcej prądu i kiedy są na stałe wpięte w zasilanie potrafią w ciągu kilku tygodni rozładować aku (zwłaszcza takie małe jak w hondzie).
Co do sprawdzenia poboru, to jak już ktoś pisał, miernik w dłoń (wystarczy najtańszy multimetr z pomiarem prądu) wyciągasz bezpiecznik i zamiast niego wpinasz się z miernikiem, jeśli pobór większy niż 0,1A to znaczy że właśnie tam ci prąd ginie.
I w tej sposób sprawdzić główne bezpieczniki pod deską.
patyczak94
14-11-14, 11:07
a ma znaczenie ze mam wiekszy bezpiecznik wsadzony pod maska niz powinien byc ? do radia powinien byc 2,5 A a ja tam mam 7,5 bodajze, koledze stalo auto pare mies tez ma mostek i mu nie padl jakos akumulator iwec nie wiem
O ile wiem to większy bezpiecznik to tylko ryzyko popalenia kabli w wyniku zwarcia, bo zamiast niego pójdzie instalacja.
Jak sprawdzić światełko? Wejść do bagażnika i się zamnknąć. A tak na serio zerknąć przez rozłożony fotel albo zdjąć półkę i zerknąć na nie.
patyczak94
14-11-14, 11:11
na radiiu nie mam nic wyswietlone ani napisow ani zegarka radio to pioneer deh-4000ub a czy wzmacniacz jak nie jest zalaczony(nie swieci dioda) moze pobierac prad?
Jedź do elektryka, naprawdę. Tak będzie bezpieczniej i nawet taniej. Wszystko na w trybie czuwania pobiera energię.
Jak już tak bardzo nie chcesz mierzyć i mieć natychmiast odpowiedź to...
Wywal radio i wzmacniacz, postaw auto na tydzień i zobacz. :D
O ile wiem to większy bezpiecznik to tylko ryzyko popalenia kabli w wyniku zwarcia
nieprawda. 7,5A zwarcie wyłączy praktycznie tak samo szybko jak 2,5A. Natomiast przeciążenie przewodu przez to, że bezpiecznik dopuszcza większy prąd niż znamionowy może spowodować pożar i to taki, który strawi całe auto.
Jeśli masz radio pod stałym napięciem to i wzmak cały czas chodzi bo jest sterowany radiem. I cała filozofia poboru prądu.
Jedź do elektryka, naprawdę. Tak będzie bezpieczniej i nawet taniej. Wszystko na w trybie czuwania pobiera energię.
Jak już tak bardzo nie chcesz mierzyć i mieć natychmiast odpowiedź to...
Wywal radio i wzmacniacz, postaw auto na tydzień i zobacz. :D
nieprawda. 7,5A zwarcie wyłączy praktycznie tak samo szybko jak 2,5A. Natomiast przeciążenie przewodu przez to, że bezpiecznik dopuszcza większy prąd niż znamionowy może spowodować pożar i to taki, który strawi całe auto.
Jeden pies ; )
Nie koniecznie, u mnie również jest wzmak sterowany z radia i dopiero po włączeniu radia załącza się wzmacniacz.
na radiiu nie mam nic wyswietlone ani napisow ani zegarka radio to pioneer deh-4000ub a czy wzmacniacz jak nie jest zalaczony(nie swieci dioda) moze pobierac prad?
Pioneer'y maja to do siebie ze pobieraja prad mimo, ze sa wylaczone. Przerabialem temat u ojca w corolli, ciagle mu rozladowywalo akumulator, w koncu przepialem radio tak, zeby dzialalo dopiero po przekreceniu kluczyka w pierwsza pozycje, przed zaplonem i problem zniknal. Sprawdz to u sibie mysle, ze pomoze.
patyczak94
15-11-14, 00:30
dioda wzmaka swieci dopiero jak sie radio zalaczy, no to szkoda bo nie chcialem zeby dzialalo bez kluczyka
Nie koniecznie, u mnie również jest wzmak sterowany z radia i dopiero po włączeniu radia załącza się wzmacniacz.
Tak powinno być jeśli masz wszystko podpięte jak bóg przykazał, a w momencie kiedy podpinasz prąd na stałe to i wzmak dostaje stały impuls i działa non stop. Każdy wzmak jest sterowany z radia.
tak, ale sterowanie z radia załącza się po włączeniu radia (nawet jeśli jest podpięte na stałe, ale jest wyłączone to wzmak również nie otrzymuje sygnału).
makaveliooo
18-11-14, 20:22
Apropo rozładowującego się akumulatora, to chcę zrobić by było podłączone pod stacyjkę, czyli chodziło tylko z przekręconym kluczykiem, a nie jak obecnie mam, że działa nawet bez kluczyka, a wiadomo pamięć opierdziela mi aku. Poniżej foty mojej plątaniny za radiem. Co trzeba zrobić by było tak jak chcę?
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c6361e39aa93501a.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9519381c13662f92.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/013a33f41a9072b4.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d81852e2a5c80ece.html
Kolego musisz zobaczyć czy gdzieś zza tą wtyczką http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/013a33f41a9072b4.html czy kabel żółty (stały +12V) i Czerwony po zapłonie nie sa połączone w jeden jakaś tam izolacja jest więc poszukaj zza w/w kostką :)
makaveliooo
18-11-14, 21:09
ok dzieki, jutro zerkne co z czym tam sie łączy ;)
patyczak94
19-11-14, 22:35
wyjalem kabelek ktory w kostce robil mi zwarcie czerwonego i zoltego i radio nawet na zaplonie ani wlaczonym silniku nie dziala jak spowrotem robie mostek to dziala i bez kluczyka, albo z kluczykiem albo wcale co jest grane??
Patyczak94 to jest grane iż one nie powinny być zmostkowane bo albo masz ciągle napięcie albo i nie wszystko się zgadza .
Jeśli chcesz chcesz radyjko po przekręceniu kluczyka na poz I to kabel żółty podłączyć do stałego + tzn u cb tam gdzie był podłączony za radiem , a czerwony poprowadzić na nowo do stacyjki aby był prąd po I pozycji albo poszukać gdzie są te 2 kable główne w instalacji połączone ;) Pozdrawiam i miłej zabawy
patyczak94
20-11-14, 00:29
czyli zolty nie zmieniac bo byl ciagle pod staly plus tylko czerwony podpiac pod stacyjke? ja u siebie to wogole mam tak kostka od auta idzie do przejsciowki ktora ma dwie male i z tej przejsciowki idzie jedna do radia... popie.... to jest ten czerwony widze jest podpiety pod czerwony w tej przejsciowce i lekko izolacja przytopiona w tym miejscu ale bez tej zworki radio nie chodzi
makaveliooo
20-11-14, 18:59
Z czerwonym i z żółtym tylko coś takiego jest zrobione.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/488614bb67d0c2b4.html
patyczak94
20-11-14, 20:41
tez tak mam i jakos ze wzmaka idzie kabel do bialo niebieskiego, tylko jak zrobie mostek w kostce to radio chodzi bez nie
patyczak94
30-12-14, 15:33
czy po wpieciu przelacznika w czerwony kabelek i przeciagnieciu go do schowka moge przelaczac aby dzialalo z kluczykiem i bez kluczyka? gdy nie korzystal bym dluzszy czas z auta wylaczalbym zasilanie. a jezeli np codziennie to bylo by ciagle. i czy ppo wylaczeniu zasilania pamiec radia by byla?
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.