PDA

Zobacz pełną wersję : Uszczelka pod głowicą



dawiddkk
13-11-14, 01:02
Witam.
Przeczytałem mnóstwo tematów, ale w żadnym chyba z moimi objawami nikt nie napisał że padła mu UPG.
Pacjent to civic silnik d14a3. Po kupnie samochodu w drodze do domu temperatura zaczęła wskakiwać do czerwonego pola , na chwile spadała i znowu. Kupiłem zaraz płyn, dolałem, odpowietrzyłem i było ok. Za 2 dni powtórka. Sprawa na dzień dzisiejszy wygląda tak, że od ostatniego dolania przejechałem około 200km i było ok, dziś po jeździe z ciekawości dotknąłem chłodnicy i była zimna, węże twarde, ale tak że można było je ścisnąć, w górnym jakby nie było płynu tylko powietrze. Otworzyłem korek w chłodnicy, wyleciało sporo powietrza, dolałem płynu pod max, odpaliłem, i co chwile było widać małe bąbelki, płynu po przytrzymaniu na obrotach ubywało, ale tyle co nic, nie zdążyłem bańki przechylić i znów max, bąble cały czas, jednak małe, ogrzewanie w kabinie dobre w miarę, masła pod korkiem nie ma, chłodnica wydaje się w porządku. Dodam że dolny wąż raz jest ciepły raz zimny, wentylator się załącza ,jednak niepokoją mnie te bąble i twardość węży i dziwne wzrosty temperatury, przez nie cały tysiąc km wlałem prawie 5l płynu, wycieków nie widać.Silnik oprócz tego chodzi równo, odpala normalnie, mocy może swojej nie trzyma, ale wydaję mi się że to przez zwężke od gazu w rurze dolotu powietrza od filtra. Martwię sie tym, ponieważ już raz kupiłem samochód z uszkodzoną UPG i są to koszta, samochód kupiłem dla brata , okazało się że blacharka do remontu, 3 sztuki drzwi pordzewiałe, powoli robię blache, samochód czeka już na malowanie, zawieszenie zrobione z grubsza, wlozona juz ponad połowa wartosci auta, jeśli dojdzie do tego upg dołoże łącznie drugie tyle co jest wart, a jutro samochód miał jechać do Inowrocławia na stałe.. Liczę na Waszą pomoc, ponieważ hondę mam pierwszy raz, od zawsze jeździłem bmw i takie problemy są mi obce.
Pozdrawiam

Michuu
13-11-14, 01:15
proponuje zrobić ostatni test. Wyjmij termostat zagotuj wodę w czajniku, wsadź termostat do jakiegoś naczynia i zalej wodą. Jeżeli się otworzy to masz trafiona uszczelkę jeżeli nie wina leży po stronie termostatu.
A koszty nie są aż takie duże. Spokojnie zamkniesz się w około 1000-1500zł w zależności jak dobrze chcesz zrobić remont :)

danielek
13-11-14, 06:38
a jescze pewniejsze to zajechać do diagnostów i zrobią test na obecność spalin w płynie chłodniczym, w moim przypadku przu upg zaciął się termostat i przegrzał trochę silnik, temp też skakała,płynu chłodniczego ubywało a jak był rozgrzany to z chłodnicy wmiare równomiernie szły bąble i żadnych innych oznak nie było

wiesko1261
13-11-14, 06:40
objawy przedmuchu kompresji do układu chłodzenia (Początki )
po prostu zwalasz głowicą ,oddajesz do planowanie i składasz na nowej uszczelce i po kłopocie :)
pożycz klucz dynamometryczny i będziesz w stanie sam to zrobić (uszczelka i planowanie to
koszt 200-250zł ) ;)

dawiddkk
13-11-14, 07:47
Nie ma to jak dobra nowina od rana :( Pojade zaraz zrobić test na te spaliny, zobaczymy co z tego wyjdzie.

Bartko
13-11-14, 09:01
Nie ma to jak dobra nowina od rana :( Pojade zaraz zrobić test na te spaliny, zobaczymy co z tego wyjdzie.

Ja bym się tam cieszył, że to tylko UPG ;-) bo przy przegrzaniu to lubi polecieć wiele gorszych tematów :D

Poll
13-11-14, 18:28
Nie obraź się, ale potwórze tekst szwagra: "Ile dałeś tyle przejechałeś" Bo na pewno to była "okazja"?

dawiddkk
11-12-14, 16:49
Jednak uszczelka, 2 tyg temu nabiło ciśnienie i wywaliło wąż. Uszczelke kupiłem, w weekend się za to zabieram.
Jak odkręcic bez blokady w garażowych warunkach koło pasowe na dole ? I czy na coś szczególnego trzeba uważać w tym silniku ?

bunkerites
11-12-14, 17:06
Zmien na nowe szpilki glowicy.Ot mala rada

Wysyłane z mojego GT-I8160 za pomocą Tapatalk 2

morcin123
11-12-14, 17:07
Możesz spróbować z patentem na wbitym biegu.

Ale ja osobiście odkręcałem wkładając w otwór w kole pasowym pręt, blokując go o budę.

Dwie przedłużki długie żeby wyjść poza karoserie i kluczem przedłużonym o rurkę odkręciłem śrubę.

Chyba w książce sam naprawiam jest opisany przyrząd właśnie który się wkłada w te otwory.

Też opisany jest klucz który zakłada się na ten zewnętrzny sześciokąt a w środek wkłada się normalnie klucz do odkręcenia śruby.

Można też odkręcić pokrywę skrzyni od spodu i zablokować dużym śrubokrętem na wieńcu cały wał.

Ile osób tyle sposobów w sumie ... wybierz ten który jest najbezpieczniejszy.

Poll
11-12-14, 18:02
Chcesz zmieniać UPG bez pomiaru płaszczyzny?

morcin123
11-12-14, 18:24
Od razu do planowania, nie ma co się zastanawiać .. .a przy okazji sprawdzić luz poprzeczny zaworów. stan gniazd zaworowych i samych zaworów ;]

dawiddkk
11-12-14, 22:41
Glowica leci do planowania z miejsca. Ja tym samochodem chce przejeździć tylko zimę, założę do tego nowy pasek i tyle.
Możecie opisać dokładniej o co chodzi z tym otworem w kole ? Co do odkręcania dekla skrzyni to odpada, bo będę to robił w małym garażu pod blokiem. Co mam dokładnie wsadzić w ten otwór ? Pręt , gwóźdź ? Chce być przygotowany bo jutro zaczynam prace, a samochód zawożę daleko od domu i nie będę miał jak kombinować narzędzi potem.
W pierwszym poście sie pomyliłem, silnik to d14a3 90km :)

morcin123
12-12-14, 02:00
Ja wsadzilem ( tylko nie za daleko) pręt fi 8 albo 10 o długości okolo 40cm a na niego pół metrową rurkę. Mój pomocnik zaparl ten pręt o budę tzn. O podluznice od spodu i trzymał płasko poziomu, w ten sposób zablokował koło. A ja sobie spokojnie poluzowalem śrubę. Ale jeśli jest przykrecona fest ta sruba to bym się zastanowil, żeby koło nie pękło przypadkiem.

Szczur[R]
12-12-14, 11:43
Glowica leci do planowania z miejsca. Ja tym samochodem chce przejeździć tylko zimę, założę do tego nowy pasek i tyle.
Możecie opisać dokładniej o co chodzi z tym otworem w kole ? Co do odkręcania dekla skrzyni to odpada, bo będę to robił w małym garażu pod blokiem. Co mam dokładnie wsadzić w ten otwór ? Pręt , gwóźdź ? Chce być przygotowany bo jutro zaczynam prace, a samochód zawożę daleko od domu i nie będę miał jak kombinować narzędzi potem.
W pierwszym poście sie pomyliłem, silnik to d14a3 90km :)

zacznij od próby odkręcenia koła pasowego zanim cokolwiek innego ruszysz, bo moim zdaniem bez narzędzi to już na tym etapie utkniesz. Niestety ta śruba często łatwo się nie poddaje i żaden śrubokręt na koło zamachowe nie pomorze. Przy jednym silniku ukręciłem całkiem porządny klucz :/ pneumat też nie dał rady. Jeśli nie puści, to musisz podjechać gdzieś gdzie mają klucz do blokady koła pasowego

dawiddkk
04-01-15, 19:33
Ok, uszczelka załatwiona. Teraz pytanie, zgubiłem jedyny kluczyk, samochod otworzylem przez wyjecie z tylu klamki i pociagniecie za drut, teraz tylko pytanie, jak rozlaczyc blokade kierownicy zeby ja wziasc na hol ? Nie uśmiecha mi się wynajem lawety, a i to będzie ciężkie, bo kołą są skręcone, a samochod stoi w garażu podziemnym i nawet z niego nie wyjadę. Jutro popołudniu sprzedaję samochód więc mam nadzieje że da rade to jakos załatwić.

kamil39
04-01-15, 20:03
Zycze powodzenia w sprzeazy auta bez kluczyka...

wiesko1261
04-01-15, 20:08
rozkręcić blokadę -obudowę stacyjki z kolumny :p

dudix83
04-01-15, 20:17
Zmien na nowe szpilki glowicy.Ot mala rada

Wysyłane z mojego GT-I8160 za pomocą Tapatalk 2

..... i potroic wartosc auta. Stare szpilki dobrze trzymaja i wytrzymaja. Niejedna Bserie skladalem na starych szpilkach jak i Hserie i zadnych reklamacji.

dawiddkk
05-01-15, 03:45
Zycze powodzenia w sprzeazy auta bez kluczyka...
Dzieki za takie rady. Kupiec o tym wie , ja mam to zdjac zeby mogl auto zaholowac.

cien3d
05-01-15, 10:07
To dobry kupiec bez kluczyków uszczelka j....ta to ile to szczęście kosztuje u ciebie?:cool:

dawiddkk
05-01-15, 11:18
1400. Nie potrzebny mi ten samochoód już, i tak stoi , a ja mam 2 inne oprócz niego na utrzymaniu.