Zobacz pełną wersję : Wyłączenie VTEC'a
Mam silnik D15Z6 w EG i chciałbym coś przerobić pod kątem ekonomicznej jazdy.
Sprawa wygląda tak, że w obecnej konfiguracji tego silnika ze skrzynią z D15B2, VTEC załącza się bardzo nisko.
Pomysł mam następujący:
Na przewód wystawiający sygnał z komputera na selenoid, wpinam wyłącznik, żeby ten sygnał niedotarł do zaworu. Lub żeby dzałał normalnie gdy go przełącze.
Mówiac w skrócie przełącznik VTEC OFF/ VTEC NORMAL http://hondatech.pl/images/smiles/icon_wink.gif
Czy taka przeróbka może skutkować czymś niebezpiecznym dla silnika/ecu?
Czy przełączenie map paliwowych następuje po jakimś potwierdzeniu załączenia VTEC, czy dzieje się to automatycznie po wystawieniu przez ecu sygnału do selenoidu?
Co o tym myslicie?
check engin wyskoczy ci na 100%
napewno nie powinienes krecic silnika za wyskoko(czyli nie wiecej niz 4,5tys obr/min)
ale nawet jak to zrobisz, nie musi oznaczac mniejszego spalania, obroty sa wieksze wiec ilosc suwow pracy silnika zwieksza sie wiec ilosc wtryskow paliwa tez... wiec nie spodziewaj sie duzych zmian w spalaniu.
p.s. tak przy okazji, po zmianie skrzyni duzo wiecej ci pali?
nie chodzi mi o kręcenie silnika bez VTECa bo to jest bez sensu, chce tylko mieć wpływ na to żeby się nie załączał powiedzmy do 3000-3500 rmp, o zasadność niepytam. Powiedzmy że mam takie kaprycho.
Nie powiem Ci ile wcześniej to paliło bo ja swapowałem D15Z6 do EG w którym było D15B2 wiec wkładałem sam silnik bez skrzyni. Mogę tylko powiedzieć że po mieście pali teraz 7l czyli 1-2l mniej niż słabszy B2.
Wracając do tematu skoro wyskoczy check (co mi się wydaje logiczne) to może oszukać coś co ma wpływ na załączenie VTECa... tylko co?
nie chodzi mi o kręcenie silnika bez VTECa bo to jest bez sensu, chce tylko mieć wpływ na to żeby się nie załączał powiedzmy do 3000-3500 rmp, o zasadność niepytam. Powiedzmy że mam takie kaprycho.
komp p28 i Furious z JHM powinien ogarnac jak mniemam.... na takim poziomie rpm jak to bedzie możliwe
komp p28 i Furious z JHM powinien ogarnac jak mniemam.... na takim poziomie rpm jak to bedzie możliwe
tia pięknie i fajnie ale do tego trzeba dorzucić koszty P28 i obd2b -> obd1 a ja sie zastanawiam nad oszukaniem kompa, a nie nad jego zmianą.
BlueICE (http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/member.php?u=1239)
jak nisko CI sie zalacza?
bo rozumiem ze w silniku D15Z6 vtec-e zalacza sie od 3000 obr/min i pelnej ****zie czyli max otwartej przepustnicy albo bezwzglednie od 3500 obr/min. Lampka econo nie odzwierciedla zmian faz rozrzadu wiec najpierw polecam zrobic vtec light zamiast.
Załącza się od 2000 obr/min.
Lampki sobie wyprowadze i od eco i od vtec'a i bedzie wtedy dokładnie widać co i jak.
Siwas posiadasz może wiedze jak ten vtec-e sie załącza, w jakich warunkach. Co jest między pracą eco, a vtec?
Ciagle ucze się tego silnika ;)
Załącza się od 2000 obr/min
Raczej niemozliwe, mi po zmianie skrzyni lampka econo zaczela gasnac kolo 2500,
co do warunkow to beda raczej inne niz np w b16a2
Takie moje spostrzezenia
-U nas w D15Z6 temperatura silnika nie ma wplywu na zalaczenie sie v teca,
-Niski poziom oleju co za tym idzie czujnik cisnienia aleju nie jest brany pod uwage
-Po przekroczeniu 3500obr nie jest brane pod uwage polozenie przepustnicy,tak czy siak wlacza sie.
-Miedzy 3000-3500obr trzeba wcisna gaz w opor lub cos kolo tego zeby vtec ruszyl
-No i na postoju sie nie wlacza.
Jak powiedziales
"chce tylko mieć wpływ na to żeby się nie załączał powiedzmy do 3000-3500 rmp"
no to pstryk i j juz tak masz...seryjnie :-)
-U nas w D15Z6 temperatura silnika nie ma wplywu na zalaczenie sie v teca,
uwiez miz e ma wplyw, tylko tego nie zauwazasz, jak silnik jest zimny czuc roznice, powyzej 5tys obr/min nie ciagnie(oczywiscie tak nie jezdze ale raz musialem przyspieszyc i taka sytuacje zauwazylem)
-Niski poziom oleju co za tym idzie czujnik cisnienia aleju nie jest brany pod uwage
moze nie jest brane(w co watpie, ale poprostu braknie cisnienia oleju na przelaczenie VTECa
do reszty zgadzam sie w 100%
kolego BlueICE (http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/member.php?u=1239) cos kombinujesz, tylko nie wiem co...;) powiedz na podstawie czego twierdzisz ze vtec zapla ci sie przy 2tys obr/min?
masz d15z6 wiec tak jak kolega siwas mowi, VTEC zalaczy sie po 3,5tys obr/min, wczesniej zalacza sie zaleznie od polozenia przepustnicy i oporu.
dzieje sie to ne zaleznie od tego jaka masz skrzynie, bo obroty to obroty.
lampka econo ne ma nic do tego czy VTEC jest zapiety. ale przy innej skrzyni biegow bedzie zapalal sie inaczej.(czasem wcale)
Ok koledzy może ja to faktycznie źle zinterpretowałem.
Przy powiedzmy 2000 obr/min. czuje jak że "ktoś" dodaje gaz za mnie ;)
Moze to jest tylko wyłączenie eco, a nie zapięcie vtec'a. Dlatego powiedzcie mi proszę czym się charakteryzuje praca silnika między trybem eco, a vtec.
qba1983 (http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/member.php?u=754)
"uwiez miz e ma wplyw, tylko tego nie zauwazasz,"
nie ma,skoro odpalam zimny silnik i na 1 biegu powyzej 3500 widze ze zawor vteca jest zalaczony (vtec light) to znaczy ze temperatura nie ma wpywu na jego wlaczenie :-)
qba1983 (http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/member.php?u=754)
"uwiez miz e ma wplyw, tylko tego nie zauwazasz,"
nie ma,skoro odpalam zimny silnik i na 1 biegu powyzej 3500 widze ze zawor vteca jest zalaczony (vtec light) to znaczy ze temperatura nie ma wpywu na jego wlaczenie :-)
czyli to kolejna roznica pomiedzy d15z6 a z8:D
zwracam honor
Ok koledzy może ja to faktycznie źle zinterpretowałem.
Przy powiedzmy 2000 obr/min. czuje jak że "ktoś" dodaje gaz za mnie ;)
Moze to jest tylko wyłączenie eco, a nie zapięcie vtec'a. Dlatego powiedzcie mi proszę czym się charakteryzuje praca silnika między trybem eco, a vtec.
kolego nie da sie tago tak szybko opisac, po za tym nie chce m i sie pisac po raz 1318038....:p
duzo info sa na stronie:
http://www.hondapl.org/ ale ona cos sie zepsula :(... moze chwilowo:confused:
poszukaj - poczytaj na forum
np.:
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=17392&highlight=vtec+econo
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=4200&highlight=vtec+econo
jak poszukasz to jeszcze znajdziesz...
qba1983 (http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/member.php?u=754)
witam wszystkich
mam pytanie głównie do kolegi siwas
zrobiłem swapa w swoim civicu 92 htb z silnika d13b2 na d15z6 zostawiłem skrzynie biegów i wrzuciłem kolektor z d16z6 wstawiłem również stożek
wszystko było pięknie, nie jeździłem tylko fruwałem, po prostu zwariowałem :)
ale pewnego dnia coś się z$%^&bało nagle straciłem moc przedtem wyraźnie czułem przy 3500 obrotów poważne kopniecie teraz nic civic jeździ normalnie i nie ma żadnego przyśpieszenia tak jak by nie włączał się vtec
co leprze czasem na 4biegu przy równomiernym przyśpieszaniu gdzieś miedzy 2500-3500 obrotów jest dziura i przy dojściu do 3500 obrotów jest większe przyspieszenie ale to tylko na 4 biegu
co lepsza wydaje mi się że na zimnym silniku jest mocniejsza ale jak się rozgrzeje to kapota
nie wiem co robić a tęsknie za tym uczuciem hehe
podchodzicie troszkę nie z tej strony.
w d15z6 chodzi o to aby zapewnić warunki do pracy w trybie econo. czyli jeżeli jest odpowiednia temperatura, obroty i małe uchylenie przepustnicy to wtedy można zubożyć mieszankę i jechać oszczędnie (lampka econo). afr skacze do 20 prawie, co w normalnym silniku nie jest możliwe.
vtec aktywuje oba zawory żeby dostarczyć wystarczająco powietrza i więcej paliwa (żeby zapobiec jeździe na ubogiej mieszance gdy nie ma do tego odpowiednich warunków). Tak więc na zimnym jak najbardziej się załącza, żeby silnik mógł pracować "normalnie". Generalnie vtec aktywuje oba zawory pracując dalej na normalnej krzywce, która jest na tyle ostra że generuje sporą moc. gdy się vtec wyłączy jeden zawór poprostu się nie uchyla, drugi natomiast pracuje ciągle na tej samej krzywce. i pic polega na tym aby właśnie w tym zakresie utrzymać się jak najdłużej jeździć za grosze :)
i nie kombinowałbym, z blokowaniem załaczenia vteca w tym silniku, bo może to prowadzić do jazdy na nie odpowiedniej mieszance (zbyt ubogiej) ...
witam wszystkich
mam pytanie głównie do kolegi siwas
zrobiłem swapa w swoim civicu 92 htb z silnika d13b2 na d15z6 zostawiłem skrzynie biegów i wrzuciłem kolektor z d16z6 wstawiłem również stożek
wszystko było pięknie, nie jeździłem tylko fruwałem, po prostu zwariowałem
ale pewnego dnia coś się z$%^&bało nagle straciłem moc przedtem wyraźnie czułem przy 3500 obrotów poważne kopniecie teraz nic civic jeździ normalnie i nie ma żadnego przyśpieszenia tak jak by nie włączał się vtec
co leprze czasem na 4biegu przy równomiernym przyśpieszaniu gdzieś miedzy 2500-3500 obrotów jest dziura i przy dojściu do 3500 obrotów jest większe przyspieszenie ale to tylko na 4 biegu
co lepsza wydaje mi się że na zimnym silniku jest mocniejsza ale jak się rozgrzeje to kapota
nie wiem co robić a tęsknie za tym uczuciem hehe
Panowie odgrzebię troszkę temat:
jak powyżej kolega pisał o swoim przypadku słabnięcia auta - muszę wam napisać że mam tak samo
na każdym biegu w 1-2-3 przy przekraczaniu 3500rpm nie czuć żadnego kopnięcia/przypływu mocy a ciągnę aż do 4500rpm
natomiast na biegu 4 jak delikatnie zbliżam się do 3500rpm nagle odczuwam nagły przypływ mocy i autko w końcu zaczyna
ciągnąć jak trzeba.
Co może być ?? Doradźcie coś ?? kable/świece wymieniane
Co może być ?? Doradźcie coś ?? kable/świece wymieniane
?? nikt nie wie co może być i czy faktycznie jest się czym martwić ??
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.