Zobacz pełną wersję : Nie wchodzi na obroty, dławi się b16a1
Witam, niedawno kupiłem civic'a z silnikiem b16a1. Po niedługim czasie użytkowania coś się stało. Zaczęła się dławić, ciężko palić, nie może wejść na obroty. Po dodaniu gazu dusi się i ma bardzo wolne obroty, jeżeli dodaje gaz pulsacyjnie to się wkręci jakoś do 5-6 tys obr. Wymieniłem regulator ciśnienia paliwa bo myślałem, że to on za dużo przepuszcza, (ciśnienie pompy 6 bar więc to też nie jest peoblem pompy) potem świece, kopułkę, palec, aparat zapłonowy jest na bank ok, wymieniłem w nim cewkę i moduł i nie ma zmian. rozrząd jest ustawiony dobrze, zapłon też. Proszę o jakieś porady bo już nie mam pojęcia co mogło się stać. Pozdrawiam
cisnienie pompy 6 bar ? w ktorym miejscu mierzone cisnienie paliwa? regulator cisnienia paliwa powinien utrzymywac w listwie wtryskowej okolo 2.5bara nie wiem jak w tym silniku dokladnie, ale na pewno nie ma miec az tyle bo go bedzie zalewalo i mokra albo czarna swieca by byla. sprawdz jeszcze kompresje.
nie wymieniałem filtra. Sportowy regulator pokazuje 6 bar a przy gazowaniu spada do 4. na 3 już powinna dobrze pracować czyli ma jeszcze bara zapasu. Filtr wykluczam.
nie wymieniałem filtra. Sportowy regulator pokazuje 6 bar a przy gazowaniu spada do 4. na 3 już powinna dobrze pracować czyli ma jeszcze bara zapasu. Filtr wykluczam.
chyba troche nie rozumiesz. mam tez sportowy regulator zamiast oryginalnego i jak go skrece na max to tez mi pokaze nawet te 6 bar ale szkoda meczyc pompy takim cisnieniem..
ilosc paliwa wtrysnietego = czas wtrysku i srednica otworu we wtrysku i cisnienie paliwa panujace w listwie wtryskowej. zaden 1 bar w zapasie, to o wiele za duzo, bez doladowania powietrza zalewa go paliwem dlatego sie dusi ilosc paliwa przy 3 barach cisnienia na listwie jest przez pol mniejsza niz przy 6 barach przy tym samym czasie otwarcia wtrysku.. paliwo sie wylewa rura wydechowa. zaloz na probe oryginalny spowrotem jezeli jest dobry i problem powinien ci zniknac.
Jest taki czujnik w kolektorze ssącym który odpowiada coś tam za mieszankę. Nie znam się na tym. Miałem identyczny problem w swoim b16a2 i ogarnięty kolega wymienił mi ten czujnik. Powiedział tylko że to czujnik odpowiadający za mieszanke.
Sorry za takie amatorskie wytłumaczenie ale daleko mi do takiej mechaniki :P wiem że na 99% padł Ci jakiś czujnik w kolektorze ssącym.
Pozdrawiam ;)
Wymieniłem kable, kilka kilkanaście kilometrów jeździł dobrze a potem była coraz słabsza i słabsza aż potem zaczęła przerywać znowu.
Czyli ile ma wskazywać zegar? 3 bary? Nie wiem na ile mam to ustawić.
Dzisiaj wyczyściłem przepustnice i kolektor ssący, obie części były bardzo zabrudzone. Złożyłem, odpaliłem i było wszystko git. Miała moc, nie dławiła się, trzymała obroty. Trochę jej powciskałem pochodziła na ciepłym i znowu zaczęły falować obroty od 1000 do 1500. Za chwilę straciła moc i teraz znowu się dławi. Już nie mam pojęcia co to może być. Może wtryski, jeżeli silnik pracuje dłużej na ciepłym to szwankują? Jest taka opcja czy wtyski mogę odrzucić? Najlepszą opcją byłoby podpięcie się pod komputer i sprawdzenie błędów lecz poprzedni właściciel który robił swapa nie przyłożył się do kabelków i elektryk mi powiedział, że nie ma opcji by się podpiąć.
Do EJ2 chcesz kompem się podpinać? Zrób samodiagnostykę i tyle... Może mapsensor jest z dupy...
Nie no nie chodziło mi o to żeby kompa podpiąć, tylko jak byłem u elektryka, to powiedział mi, że kable są poucinane i nie da rady zdiagnozować problemu. Powiedz mi może jak robi się samodiagnostyke? A map sensor można przeczyścić albo naprawić jeśli źle działa? On znajduje się przy przepustnicy od strony ściany grodziowej? Problem jest tego typu, że jak wyczyściłem ssaka to przez jakiś czas honda chodziła dobrze.
zaczyna się dławić i wariować dopiero jak ssanie zejdzie i złapie temperature?
odepnij krokowca, nawet na zimnym i zobacz czy wtedy będzie się dławił. A strzela z wydechu?
no dokładnie. na ssaniu trzyma obroty. strzela z wydechu trochę jak schodzi z obrotów na biegu. A jak sprawdzić czy map sensor jest ok? chciałem go wczoraj rozebrać to nie wiedziałem jak go oddzielić od przepustnicy bo są tam jakieś dziwne mocowania.
Wypiąłem krokowca i trzyma obroty, ale są wysokie nawet jak sie zagrzeje (ok 1600). Mam pytanie odnośnie demontażu tego krokowca, bo tam są jakieś dziwne talerzyki ze szpicami małymi i nie mam pojęcia jak się za to zabrać.
IAT - czujnik z prawej strony kolektora ssacego od strony sciany grodziowej ( stojac przed autem ) wykrec go i sprawdz jak wyglada.. mocowany bodajze na 2 srubki, śrubokrętt krzyzak. jak wyglada ok ( nie jest upalony) to sprawdz sobie napiecie.. 5v na wtyczce.
Na dzień dzisiejszy sprawa wygląda tak, auto odpala jeździ, ale falują obroty i nie ma max mocy. sprawdziłem ten czujnik już wcześniej GizY i jest ok. Wypiąłem wtyczkę od mapsensora i obroty przestały falować. Stawiałbym na map sensor tylko nie wiem czy jest możliwość wymontowania i przeczyszczenia. Mam jedno bardzo ważne pytanie, mianowicie czy kolektor ssący z przepustnicą od b18c4 będzie pasował do mojego b16a1 p&p? Bez żadnego przerabiania, dorabiania, cięcia, wiercenia itp? Czy to będzie hulać? I czy będzie jakaś różnica w mocy?
Jak na moje to musisz d15 wsadzić :P
czy kolektor ssący z przepustnicą od b18c4 będzie pasował do mojego b16a1 p&p? Bez żadnego przerabiania, dorabiania, cięcia, wiercenia itp? Czy to będzie hulać? I czy będzie jakaś różnica w mocy?
Nie ma takiej opcji by pasował. Flasza od b18c4 jest inna niż w b16. jak cel ma zastosowanie takiego ssacego ?
Celem miało być podniesienie mocy qureku :) Ale trudno. a znalazłem w dobrej kasie ssaka i przepustnice z b18 i myślałem, że podejdzie.
Celem miało być podniesienie mocy qureku
Nie widze sensu stosowania tego ssakac. Pomijajac fakt, ze raczej sie robi na odwrót- wklada ten z b16 do b18c4, to sssak z b18c4 ma iab, który należałyby wyłączyć w mapie
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.