Zobacz pełną wersję : Dziwne rzężenie, co to może być?
Chłopaki wrzucam 2 filmiki z pracy silnika D14Z4, zawory były regulowane ok 2 tys km temu, silnik zaczął się lepiej zbierać a ten dźwięk został. Pomijam niestety uszkodzone łożysko alternatora bo szumi ale dźwięk dokładnie słychać przy jednostajnej jeździe. Dajcie jakieś koncepcje - logiczne podparte doświadczenie a nie zasłyszanymi tematami.
https://www.youtube.com/watch?v=vt0UF2hMSNQ&feature=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=mqAwA8M4eo8&list=UUS2avZCd8VLL8IjX4LDYq9Q
Zdejmij pokrywę zaworów z osłonami rozrządu i sprawdź krzywki, sam wałek (był przypadki, że wałek się wycierał i wydawał jakieś odgłosy), oglądnij sam rozrząd - napinacz, pasek, sprawdź pompę wody, może to ona tarabani - duże prawdopodobieństwo, że to rozrząd. Może w skrzyni coś - zmienia się dzwięk po wcisnięciu sprzęgła czy coś? Cholera wie - masz dziwny ton wypowiedzi - pretensjonalny wręcz. Jak ktoś ma Ci dać koncepcje jakieś mocne na podstawie słuchu?? To jakby komuś świstało w płucach a lekarz na słuch wydawał diagnozę, albo na podstawie dzwięku kaszlu. Sam sobie zaprzeczasz kolego. To jak te "Szwagier posłuchaj czy silnik zdrowy" - nie wymagaj, bo większośc diagnoz opiera się na domysłach - dopiero jak się sprawdzi, rozbierze to można potwierdzić. Ogólnie złośliwi by powiedzieli, żebyś jechał do mechanika. Ja Ci doradziłem - sprawdzisz to sprawdzisz.
to nie jest pretensjonalny ton wypowiedzi ale prośba do osób które mają pojęcie bo serio mam dość koncepcji, że może fotel Ci skrzypi :) Rozrząd był robiony wiosną, pompa wody zmieniania. Nie ma różnicy czy sprzęgło wciśnięte czy nie, najbardziej słychać te dźwięki przy ok 2-4 tys obrotów. Z tego co wiem na chwilę obecną mogą to być zawory- niby były regulowane ale mechanior mam mi to sprawdzić.
Jak mówie. Pamiętam był tutaj chłopak - silnik dzwonił, szumiał. Zawory robione. Przyczyną był obrobiony wałek rozrządu - też tam nakieruj, żeby oglądnąć, bo mechanicy tylko jak coś z zaworów to regulują tylko. Jak i dlaczego z tym wałkiem to nikt nie wiedział. Jazda na sucho, syfy - grom wie. A po wymianie rozrządu cicho było? Może napięty za mocno pasek, który też daje podobne dzwięki?
Zawory jako samą regulację to bym wykluczył. Mi jak zdupczyli jeden zawór to po rozgrzaniu klepał głosno, ale takie nie takie dzwięki jak u Ciebie. Potem sam poprawiałem.
A alternator na pewno wykluczasz? Może łożysko jest już bardzo zużyte i pojawił się ten dzwięk? Może najpierw zregenerować altka a potem słuchać dalej?
Edit: Jeszcze jedno źródło mi się nasuneło po drugim objerzeniu - może któryś z wtrysków klepie?
Bo panewy to raczej nie są. Nie takie dzwięki. Ale jak nie znajdziesz przyczyny to możesz się tym zainteresować.
Czy to się nie stało za jakiś czas po regulacji zaworów ? Czy ten dźwięk był także przed regulacja zaworów ?
Panewki jak stukają to jak byś walił w kawał metalu :) nie sposób pomylić tego dźwięku . W sumie najgorszy dźwięk to odgłos panewek :)
Jak dla mnie to jest problem w głowicy , jednak przez filmik nie wiele można zlokalizować.
Rozrząd to nie będzie bo najwyżej może pęknąć pasek albo wyć łożyska.
Spekulując bo tylko to można zrobić słuchając dzwonu to puka coś z głowicy. Jedz do kogoś ogarnietego niech zwali tobie pokrywę i sprawdź ustawienie zaworów bo jak dla mnie to rozregulował się których zawór i popychacz klepie w zawór może nie dokręcił kontry ???
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.