Zobacz pełną wersję : Mody EK3
Witam.Przymierzam się do zamontowania w moim sedanie EK3 lekkiego koła od otoczaka i skrzyni krótkiej od D14 i ztąd moje pytanie czy gra warta świeczki ? Czy zmiany są aż tak odczuwalne? Proszę o odpowiedż kolegów którzy już przeprowadzili takie mody o podzielenie sie wrażeniami i opinią Dodam jeszcze że auto ma zrobiony dolot zimnego powietrza wraz z kolektorem 4-2-1 ebuy i wydech po całości 2'25. Dzięki za info
koło jak najbardziej pozytywny mod, jednak skrzynia z D14 jest jedną z dluższych z Dserii, zaraz po EK3jkowej. Jeśli juz zmieniać to na s20 z D13 po 95r (tudzien nobless) z przełożeniem głownym 4,4.
Albo 4,25 - nie będzie tak męczyło w trasie wysokimi obrotami, wydech 2" do tego silnika
2,25 nie bo? Kloch ostatnio testował, że 2,25" niczym nie ustępuje 2". A skrzynie jak już zmieniać to porządnie. Róznica na 5tym biegu między 4,25 a 4,4 będzie już znikoma.
w byłym ek3 zmieniłem skrzynie na tą z d16y8 która ma fd 4,25 i takie same poszczególne biegi jak ta z d16z6 ale ma dłuższa 5-ke. Na trasie przy 120km/h miałem ok. 3,2 tys obrotów także bez tragedii. Econo działa bez problemów.
Co do odczuć...zdecydowanie na + elastyczność, da się wyprzedać na 4 biegu. A lekki zamach jeszcze poprawi te odczucia
dzieki za info a teraz mało istotne pytanie czy mocno spadnie predkosc maksymalna?
a gdzie będziesz tak śmigał żeby maksy wyciskać ?:)
skrzynia w d15z6 to najlepszy mod ever jak dla mnie
wal 4.4, wtedy na 5 jeździsz o 200obr/min mniejszych niż na 4 biegu przy 3.8 :P
(np. 100km/h ~3100rpm, 120km/h~3700rpm), spalanie u mnie tak samo jak na serii 3.8
dzieki za info a teraz mało istotne pytanie czy mocno spadnie predkosc maksymalna?
EK3 osiąga vmax 4 biegu po dokręceniu do końca i jest to ok 200kmh, piątka to nadbieg i w sumie samochód przestaje przyspieszać przy tej prędkości po wrzuceniu piątki więc to najmniejsze zmartwienie.
mam u siebie skrzynie s40 z d14z2 ( praktycznie taka sama jak z d14a4) z fd 4,0costam i polecam. W stosunku do skrzyni z d15 jest przepasc mimo niewiele lepszego fd. Przede wszystkim 2 i 3 bieg sa krotsze tzn 2 do 100km/h , 3 do troche mniej niz 150km/ha wiecej niz 140km/h przez co lepiej sie wyprzedza i wykonuje dynamiczniejsze manewry ( na seryjnej skrzyni jadac np 70-80 km/h zeby wyprzedzic musialem zredukowac do 2 i ciagnac go do odcinki do 120km/h, teraz wrzucam 3 i auto jedzie. 4 bieg rowniez jest krotszy ( w d15 na 4 biegu odcinka byla przy 200km/h ) i odcinka jest przy 190km/h i na 5 sie auto jeszcze napedza do predkosci powyzej 200km/h -testowane oczywiscie na niemieckiej aurtostradzie:) ekono dziala tak samo gasnie przy 3,5k obrotow przy predkosci 120km/h na 5 biegu -na wszelki wypadek przlozylem czujnik predkosci ze starej skrzyni
Mam EK3, lekki zamach i skrzynie z D14A3. Do 100 km/h jest jest rakieta, 3 juz troszke przymula z racji że jest za długa względem dwójki. Lekki zamach sporo odmula auto i nie robi problemów na wyższych prędkościach. Prędkości orginału to: 1: około 60, 2 - 115, 3- 165, 4- 218, 5 - 2-machy :P teraz jest 1: około 60, 2 - 98, 3 - 145, 4 - 210, 5 - 1 mach. Odcinam 4ke przy 210, wbijam 5 i jeszcze troszke auto walczy z prędkością. Jak chcesz zachować wartości trybu Econo nie zakladaj S20 bo na niej prędkosci w tym trybie drastycznie maleją. Na każdej ze skrzyń S40 będzie ok. Polecam tą z y8 przed liftem z FD 4,25, albo tą co ja mam.
Teraz to juz mi sie namieszało w głowie z tymi skrzyniami i nie wiem co wybrać sam hehe
Mam EK3, lekki zamach i skrzynie z D14A3.
jak na skrzyni 4,0 może być rakieta, skoro przeskok z 3,88 na 4,4 jakoś dupy nie urywa...dla mnie nic poza 4,25 totalnie nie ma sensu. A najlepiej 4,4 i koniec tematu.
A najlepiej 4,4 i koniec tematu.
x2
Przecie skrzynia z D14A3/4 to muł niesamowity i nie wiem jaki jest sens zakładać coś takiego.
Po prostu szkoda pieniędzy i lepiej od razu polować na s20 z FD. 4.4, ewentualnie poskładać sobie jakąś hybrydę.
Jak chcesz zachować wartości trybu Econo nie zakladaj S20 bo na niej prędkosci w tym trybie drastycznie maleją.
Właśnie ! Czym to jest spowodowane? Może inne parametry czujników?
Mam S20 z d15b2 z FD 4.25, 3 i 4 crx na 5 biegu econo ciągnie tylko do 85km/h czyli jakieś 2700 RPM.
Na serii ciągneło do 120km/h czyli 3000 RPM.
Ja mam w ek3 skrzynie s20 fd 4.25. Po zmianie skrzyni z seryjnej była wielka radość :) W mieście super, jednak na trasie jadąc na piątce jest to męczące -.-
Właśnie ! Czym to jest spowodowane? Może inne parametry czujników?
Mam S20 z d15b2 z FD 4.25, 3 i 4 crx na 5 biegu econo ciągnie tylko do 85km/h czyli jakieś 2700 RPM.
Na serii ciągneło do 120km/h czyli 3000 RPM.
u mnie to samo :P
W mieście super, jednak na trasie jadąc na piątce jest to męczące -.-
nie jest męczące tylko jest normalne - licząc w procentach to pewnie z 95% Dserii tak miało i każdy to brał po prostu jako wartość odgórną. W EK3 zrobili eco-muła i jak się do tego przyzwyczaisz to później jesteś zdziwiony. Ale nie nazywałbym tego nienormalnym, bo to skrzynia z eco jest nienormalna :p
Ale nie nazywałbym tego nienormalnym, bo to skrzynia z eco jest nienormalna
Dokładnie.
Moim zdaniem nawet ta z D14 jest nienormalna. Auto jest na tym mułowate i z racji bardzo małego niuta zużywa dużo benzyny.
Miałem skrzynie z D14 z FD 4.0, miałem z D13 z FD 4.4, a teraz mam FD 4.4 + 3 i 4 z CRX i na tej ostatniej skrzyni zużycie paliwa mam najniższe, a dynamika poszła w kosmos :)
I cudów tu nie ma... na krótszych przełożeniach nie trzeba tak dusić silnika by chciał jechać.
Mnie też zastanawia po co inżynierowie Hondy do 90KM silnika włożyli tak długą skrzynię. W końcu EJ9 D14 to de facto auto miejskie. Chyba Japończycy stwierdzili że setka na drugim biegu musi być :D. Piąty bieg mógłby zostać długi, bo wiadomo ekonomia. Ciekawe jakby D14 śmigało do 100km/h z lekkim zamachem i FD załóżmy 4.8.
A co sądzicie o takiej "hybrydowej" skrzyni zbudowanej na bazie d14a3 do d15z6? Przełożenie główne wrzuciłbym 4,25 + IV bieg z d15z6. Opłaca się coś takiego robić?
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.