Zobacz pełną wersję : jaki silnik wybrac w VI genie
Witam przymierzem się do kupna civica VI generacji w HB mam dylemat z jakim silnikiem b16/b18/b20 lub h22 auto ma służyć do jazdy na codzienne wyścigi z pod świateł i szybka jazda po krętych drogach ale tez czasami wypady w dłuższe trasy ... Do wydania mam 15tys przeglądał strony internetowe znalazłem kilka ciekawych egzemplarzy ale nie wiem co wybrać rok temu miałem jajko z silnikiem d16z6 lecz trafił do kasacji teraz chce wrócić do młodszej i mocniejszej wersji dziękuje
Za 15 tys. kupisz w dobrym stanie oryginalne EK4, bez żadnych cudownych swap-ów, lutowanych przewodów itd., które tylko powodują większą zawodność całego pojazdu...
No tak ale to najsłabsza z opcji potrzebuj e auta które będzie zdatne na mody z tego co wyczytalem b18 jest najlepszy jak myśliciel prosze o szybkie ODP bo chciałbym juz cos kupic
Starstruck
05-11-14, 18:15
Celowałbym w B18 albo B20. Tylko w tej cenie to raczej zawężamy się do B18 (B16 jest ok, ale pojemności nie oszukasz - jazda z kompletem pasażerów męczy ten silnik).
A co z mitami ze b20 nie można ,,po mesku " krecic
jaki komplet pasażerów, chłopak chce szaleć po zakrętach i cisnąć ze świateł tak
no to nie szuka sedana tylko hb przynajmniej ja tak zrozumiałem
za 15k kupiłbym ek4 dlaczego bo jest powiedzmy przygotowane
zawieszeniowo, heble też sobie radzą, sztaby, środek też sensowny nie bida jak w ejocie
Powiem. Tak moc będzie na pewno ponad200 kucy wiem ze z b18 jest to do zrobienia bez doladowania
Starstruck
05-11-14, 18:27
No EK4 jest największy sens, bo jak piszesz, jakieś podstawy już ma (chociaż to i tak pod żadnym względem dupy nie urywa). Czy sedan, czy HB - bez różnicy, oba ważą bardzo podobnie.
Nie zagłębiałem się nigdy dokładnie w temat B20, ale żeby konkretnie to zakręcić, trzeba złożyć to na lepszych gratach. Takie "podstawowe" B20 VTEC zakręcisz do ok. 7.000 obr/min. I to raczej wystarcza, bo moment w tym aucie robi wrażenie :).
Jest kilka ładnych b20 i b18 na te dwa silniki najbardziej się skupiam lecz innych nie wykluczam lubie modzic z mocą i do tego chce jak najlepszy silnik miałem juz modzone z16Z6 ale teraz będę celował +/-200 koni bez doładowania a za jakiś czas turbo lub kompressor
ok sedan i hb prawie tyle samo ważą hm ciekawe i właściwości jezdne też mają te same ;)
200 Kuniów z b16 też nie jest jakimś mega wyczynem
Starstruck
05-11-14, 18:43
Mój sedan waży 1120 kg. HB waży 1100? 200 KM z B16 nie jest wyczynem, ale bez wałków i doprężenia bez szans. A te 200 KM to będzie gdzieś uuu i jeszcze wyżej.
Czyli co szukać b18 lub b20 a może h22 teZ dwie wpadły mi w oko
Do jazdy na co dzień chyba najlepsze H22 - dużo momentu, koszt swapa nie przeraża. Jak będziesz chciał pomodzić - robisz wałki+kolektor z ATR'a i masz 230km (przykład z auta znajomego - H22A).
Ale slyszalem o słabych przegubach i niskiej misce olejowej a po 2 to przestarzala jednostka
Mój sedan waży 1120 kg. HB waży 1100? 200 KM z B16 nie jest wyczynem, ale bez wałków i doprężenia bez szans. A te 200 KM to będzie gdzieś uuu i jeszcze wyżej.
taką wagę to masz kolego w dowodzie ;)
idąc tym tropem to masz lżejszego sedana ed mojej hb mój waży 1150 kg
w b18 bez wałków też się nie obędzie, ale nie ukrywając potencjał ma większy
Starstruck
05-11-14, 18:57
H22 jest starym silnikiem, też wysoko się nie kręci. W budzie VI gen jest mega męczący, wszystko się telepie, wpada w wibracje, nisko wisi. Nie nadaje się na codzień. Jest ciężki, dużo pali w porównaniu do osiągów. Szukaj B18 a najlepiej B20.
taką wagę to masz kolego w dowodzie ;)
idąc tym tropem to masz lżejszego sedana ed mojej hb mój waży 1150 kg
w b18 bez wałków też się nie obędzie, ale nie ukrywając potencjał ma większy
W B18 dobry ssący, strojenie i jesteśmy na granicy 200 KM :).
W dowodzie mam 1100, 1120 było na wadze.
A jak się będzie miało doładowanie turbem b20
z tą wagą to jakoś nie chce mi się wieżyć ale ok niech będzie
swoją drogą mocno uczepiłeś się tych b16 dla mnie dziwne, może twoje troszkę nie domaga
b18 okolice 200km
dolot, kol wydechowy, wydech, ssący, przepustnica, strojenie i jest 200
Dodał ze mam roczna córkę i silnik musi kulturalnie pracować dlatego h22 odpada drgania na biegu jałowym i przy rozpeczaniu po 2 nisko miska po 3 problem z przegubami zostaje b18 i b20 kupiec co się trafi w lepszym stanie
Jak masz dużo kasy i chcesz iść po bandzie to rób EK4+K a jak nie upierasz się przy NA i chcesz mieć cywilnego *******alacza to EK4+T
Starstruck
05-11-14, 19:32
swoją drogą mocno uczepiłeś się tych b16 dla mnie dziwne, może twoje troszkę nie domaga
Nie robią na mnie wrażenia osiągi tego silnika. Jak na 1.6 - super. Ale w ogólnym rozrachunku - przeciętne.
Zdrowe B16 swapowane do lekkiego EJ9 (gołas bez elektryki, klimy itp., w dowodzie 980kg.) robi niezły przeciąg.
Moje D16 w logach ze strojenia ma 7s do setki, a takie B16 zniszczyło mnie okrutnie. O ile do 100 było trochę z przodu, tak potem odjechało jakbym zaciągnął ręczny. Mega przepaść.
Dodam jeszcze, że to w pełni seryjny silnik - świeży swap z angola, ale mega zdrowy.
Większość B16 to niestety zajechane truposzcze i ciężko o naprawdę dobrą sztukę.
H22 jest starym silnikiem, też wysoko się nie kręci. W budzie VI gen jest mega męczący, wszystko się telepie, wpada w wibracje, nisko wisi. Nie nadaje się na codzień. Jest ciężki, dużo pali w porównaniu do osiągów.
Fakt jest ciężki, ale bez przesady.
Nisko wisi, wpada w wibracje, telepie się - to nie problem silnika tylko łap, na hasportach owszem tak będzie - hokej zrobił na custom mocowaniach i nie było żadnego z problemów.
Problem raczej z półosiami, nie przegubami - szczególnie bez szpery, łątwo je ukręcić. Ale można przecież półosie robione na zamówienie kupić.
Na co dzień IMO jak znalazł, nie trzeba go kręcić do czerwonego i robić hałasu żeby jechać dynamicznie, a to chyba w aucie typu DD ważna sprawa. Może ja już dziadzieję :D
Jak chcesz b-serię to bierz B18C4 - chyba najłatwiej kupić w dobrym stanie. B16 na pewno będzie trudniej zdrowe kupić. Trochę pomodzisz i będzie ~200KM.
Zdrowe B16 swapowane do lekkiego EJ9 (gołas bez elektryki, klimy itp., w dowodzie 980kg.) robi niezły przeciąg.
Moje D16 w logach ze strojenia ma 7s do setki, a takie B16 zniszczyło mnie okrutnie. O ile do 100 było trochę z przodu, tak potem odjechało jakbym zaciągnął ręczny. Mega przepaść.
Dodam jeszcze, że to w pełni seryjny silnik - świeży swap z angola, ale mega zdrowy.
Większość B16 to niestety zajechane truposzcze i ciężko o naprawdę dobrą sztukę.
To sie nazywa magia skrzyni biegow ;) Wlozysz 3,4 z crx i bedzie sporo lepiej.
Dziękuje wam za liczne opinie i ODP od. Jutra szukam b18
Dziękuje wam za liczne opinie i ODP od. Jutra szukam b18
pw:)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.