Zobacz pełną wersję : check engine potrzebna pomoc
czesc szukalem juz po forum problemu ale mie znalaEm rozwiazania. mam problem z kontrolką check engine pokazuje na kompie że zbyt bogata mieszanka paliwa auto to civic 99r 5d D14z4. może już ktoś mial ten problem i doradzi co należy sprawdzić. do tej pory były tegulowane zawory i wymieniony filtr powietrza tak doradzili w warsztacie na początek ale problem szybko wrócił.
Sonde lambda sprawdzales?
Do sprawdzenia lambda w katalizatorze, filtr paliwa, ciśnienie paliwa z pompy i na listwie.
Czy jest lpg czy samo PB?
Sonde lambda sprawdzales?
Jak sprawdzić sondę?
Ja to robiłem samodiagnostyke
Jak sprawdzić sondę?
W manualu od Aerodecka jest to pięknie opisane krok po kroku. Dodatkowo można też oscyloskopem, albo UKP.
Jak sprawdzić sondę?
bez odpowiedniej wiedzy i sprzętu ? Podmienić na sprawną i zobaczyć czy problem nadal występuje :)
Nie demonizuj. Bez przesady. Woltomierz chyba każdy na tym forum potrafi obsługiwać. Jak ktoś nie ma, marketowy/bazarowy miernik uniwersalny za 20 zł wystarczy.
Napięcie z sondy to max 0,8V. Jeśli sprawna i silnik pracuje to powinno to napięcie cały czas się szybko zmieniać od 0V do 0,8V.
Taki sposób jest w manualu.
Natomiast oscyloskop to już rzeczywiście dla nieco obytych w temacie.
podepnę się trochę pod temat: czy sonda dedykowana do D14A8 będzie śmigać w D14Z4? chodzi dokładnie o NGK OZA333-H4 0137
Nie demonizuj. Bez przesady. Woltomierz chyba każdy na tym forum potrafi obsługiwać. Jak ktoś nie ma, marketowy/bazarowy miernik uniwersalny za 20 zł wystarczy.
Napięcie z sondy to max 0,8V. Jeśli sprawna i silnik pracuje to powinno to napięcie cały czas się szybko zmieniać od 0V do 0,8V.
Taki sposób jest w manualu.
Natomiast oscyloskop to już rzeczywiście dla nieco obytych w temacie.
na jednym pokazuje 0.1 na drugim 0.4 - nie ma reguły, zależy jak często miernik próbkuje i uśrednia. Nie sprawdzisz w ten sposób czy sonda pracuje poprawnie, a jedynie czy w ogóle "żyje" i nie ma przerwy
podepnę się trochę pod temat: czy sonda dedykowana do D14A8 będzie śmigać w D14Z4? chodzi dokładnie o NGK OZA333-H4 0137
Tak.
Zastosowanie:
CIVIC VI Hatchback (EJ, EK)
CIVIC VI Fastback (MA, MB)
CIVIC VI Aerodeck (MB, MC)
dzięki :) a mam pytanie czy jak kupię tą sondę to mogę ją sam wymienić czy wiąże się to z jakimś skomplikowanym procederem?
;2399122']na jednym pokazuje 0.1 na drugim 0.4 - nie ma reguły, zależy jak często miernik próbkuje i uśrednia. Nie sprawdzisz w ten sposób czy sonda pracuje poprawnie, a jedynie czy w ogóle "żyje" i nie ma przerwy
Zgadzam się.
Miernik = podstawowa diagnostyka czy sonda cokolwiek wskazuje.
Oscyloskop = szczegółowa diagnostyka.
dzięki :) a mam pytanie czy jak kupię tą sondę to mogę ją sam wymienić czy wiąże się to z jakimś skomplikowanym procederem?
No może być zapieczona i będzie problem z odkręceniem. Odłącz tylko (-) akumulatora na czas wymiany.
P.S. Tak z ciekawości, jaki powód wymiany sondy?
dzięki :) a mam pytanie czy jak kupię tą sondę to mogę ją sam wymienić czy wiąże się to z jakimś skomplikowanym procederem?
Czasem jest ją ciężko odkręcić. Przydał by się odpowiednio długi klucz rurkowy do sond.
Podlej jakimś wd40, jak puści to spoko
wiesko1261
05-11-14, 06:37
ja luzowałem na rozgrzanym (silnik-kolektor), jest mniejsza szansa ukręcenia :)
Miałem ten sam problem i udało się go rozwiązać. Recepta co zrobić? 1. Udaj się do elektryka żeby zrobił Ci diagnoze komputerową, i wyszukał błąd (za wczasu możesz poszperać w papierach lub na necie o kodach błędu, co oznaczają). Ja nie pamiętam jaki miałem kod ale chodziło o sonde lambda, wymieniałem obie kilka razy na tańsze i te droższe i nawet jak się błąd schował na chwilę - wracał na drugi dzień. Postanowiłem że wymienie świece, były tak zapieczone że złamałem 2 klucze zakupione w Tesco :D oraz cały wygiąłem jeden klucz zmontowany przez mojego ojca w zakładzie obróbki narzędzi, ale świecy wyjąłem, wymieniłem na NGK czy jakoś tak i błąd zgasł. Sprawdź świece bo może to byc pierdoła
Miałem ten sam problem i udało się go rozwiązać. Recepta co zrobić? 1. Udaj się do elektryka żeby zrobił Ci diagnoze komputerową, i wyszukał błąd (za wczasu możesz poszperać w papierach lub na necie o kodach błędu, co oznaczają). Ja nie pamiętam jaki miałem kod ale chodziło o sonde lambda, wymieniałem obie kilka razy na tańsze i te droższe i nawet jak się błąd schował na chwilę - wracał na drugi dzień. Postanowiłem że wymienie świece, były tak zapieczone że złamałem 2 klucze zakupione w Tesco :D oraz cały wygiąłem jeden klucz zmontowany przez mojego ojca w zakładzie obróbki narzędzi, ale świecy wyjąłem, wymieniłem na NGK czy jakoś tak i błąd zgasł. Sprawdź świece bo może to byc pierdoła
Świeca siedzi w aluminiowej głowicy, więc albo miałeś klucze z plastiku albo masz głowicę ze stali :P
Nie potrzeba elektryka ani komputera żeby w tym aucie zrobić diagnostykę. Kawałek drucika w złączu serwisowym, powie Ci tyle samo co diagnosta za 100zł i jak wynika z pierwszego posta, kolega JUŻ TO ZROBIŁ i zna kod błędu
Hmm ciekawe czy wymiana świec faktycznie może pomóc, u mnie ten błąd to o ile pamiętam P0172 zbyt bogata mieszanka paliwowa. O dziwo auto nine pali dużo więcej bo przejadę za to co zwykle nalewam może o 10-15km mniej.
Daj znac czy pomogla. Ja mam kolejny problem, znow sie zapalil check engine, probuje wymienic swiece wymienilem 3 ale w jednejs ei gwint chyba wyrobil i jest okragly zamiast 6-cio katny : } Macie jakies pomysły jak odkręcić takową?
probuje wymienic swiece wymienilem 3 ale w jednejs ei gwint chyba wyrobil i jest okragly zamiast 6-cio katny
Bez obrazy ale czy na pewno posiadasz właściwy rozmiar klucza?
Może jeszcze niewiele widziałem, ale żeby wyrobić korpus świecy? Aż go zaokrąglić...? :confused:
P.S.
Jestem po wymianie sondy lambda i... nieco spadło spalanie. :D
Stara niby jeszcze działała ale była już zbyt powolna. Nowa na wykresie skacze jak szalona.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.