PDA

Zobacz pełną wersję : check engine potrzebna pomoc



R3mster
03-11-14, 10:52
czesc szukalem juz po forum problemu ale mie znalaEm rozwiazania. mam problem z kontrolką check engine pokazuje na kompie że zbyt bogata mieszanka paliwa auto to civic 99r 5d D14z4. może już ktoś mial ten problem i doradzi co należy sprawdzić. do tej pory były tegulowane zawory i wymieniony filtr powietrza tak doradzili w warsztacie na początek ale problem szybko wrócił.

pafels
03-11-14, 11:37
Sonde lambda sprawdzales?

Endrju1
03-11-14, 23:13
Do sprawdzenia lambda w katalizatorze, filtr paliwa, ciśnienie paliwa z pompy i na listwie.
Czy jest lpg czy samo PB?

Mietek997
04-11-14, 12:51
Sonde lambda sprawdzales?
Jak sprawdzić sondę?

pafels
04-11-14, 13:40
Ja to robiłem samodiagnostyke

Bartko
04-11-14, 15:00
Jak sprawdzić sondę?
W manualu od Aerodecka jest to pięknie opisane krok po kroku. Dodatkowo można też oscyloskopem, albo UKP.

Szczur[R]
04-11-14, 15:08
Jak sprawdzić sondę?
bez odpowiedniej wiedzy i sprzętu ? Podmienić na sprawną i zobaczyć czy problem nadal występuje :)

Bartko
04-11-14, 15:46
Nie demonizuj. Bez przesady. Woltomierz chyba każdy na tym forum potrafi obsługiwać. Jak ktoś nie ma, marketowy/bazarowy miernik uniwersalny za 20 zł wystarczy.
Napięcie z sondy to max 0,8V. Jeśli sprawna i silnik pracuje to powinno to napięcie cały czas się szybko zmieniać od 0V do 0,8V.
Taki sposób jest w manualu.

Natomiast oscyloskop to już rzeczywiście dla nieco obytych w temacie.

pafels
04-11-14, 15:52
podepnę się trochę pod temat: czy sonda dedykowana do D14A8 będzie śmigać w D14Z4? chodzi dokładnie o NGK OZA333-H4 0137

Szczur[R]
04-11-14, 16:20
Nie demonizuj. Bez przesady. Woltomierz chyba każdy na tym forum potrafi obsługiwać. Jak ktoś nie ma, marketowy/bazarowy miernik uniwersalny za 20 zł wystarczy.
Napięcie z sondy to max 0,8V. Jeśli sprawna i silnik pracuje to powinno to napięcie cały czas się szybko zmieniać od 0V do 0,8V.
Taki sposób jest w manualu.

Natomiast oscyloskop to już rzeczywiście dla nieco obytych w temacie.
na jednym pokazuje 0.1 na drugim 0.4 - nie ma reguły, zależy jak często miernik próbkuje i uśrednia. Nie sprawdzisz w ten sposób czy sonda pracuje poprawnie, a jedynie czy w ogóle "żyje" i nie ma przerwy

Bartko
04-11-14, 16:24
podepnę się trochę pod temat: czy sonda dedykowana do D14A8 będzie śmigać w D14Z4? chodzi dokładnie o NGK OZA333-H4 0137

Tak.
Zastosowanie:
CIVIC VI Hatchback (EJ, EK)
CIVIC VI Fastback (MA, MB)
CIVIC VI Aerodeck (MB, MC)

pafels
04-11-14, 16:29
dzięki :) a mam pytanie czy jak kupię tą sondę to mogę ją sam wymienić czy wiąże się to z jakimś skomplikowanym procederem?

Bartko
04-11-14, 16:30
;2399122']na jednym pokazuje 0.1 na drugim 0.4 - nie ma reguły, zależy jak często miernik próbkuje i uśrednia. Nie sprawdzisz w ten sposób czy sonda pracuje poprawnie, a jedynie czy w ogóle "żyje" i nie ma przerwy

Zgadzam się.
Miernik = podstawowa diagnostyka czy sonda cokolwiek wskazuje.
Oscyloskop = szczegółowa diagnostyka.


dzięki :) a mam pytanie czy jak kupię tą sondę to mogę ją sam wymienić czy wiąże się to z jakimś skomplikowanym procederem?

No może być zapieczona i będzie problem z odkręceniem. Odłącz tylko (-) akumulatora na czas wymiany.

P.S. Tak z ciekawości, jaki powód wymiany sondy?

Szczur[R]
04-11-14, 17:23
dzięki :) a mam pytanie czy jak kupię tą sondę to mogę ją sam wymienić czy wiąże się to z jakimś skomplikowanym procederem?

Czasem jest ją ciężko odkręcić. Przydał by się odpowiednio długi klucz rurkowy do sond.
Podlej jakimś wd40, jak puści to spoko

wiesko1261
05-11-14, 06:37
ja luzowałem na rozgrzanym (silnik-kolektor), jest mniejsza szansa ukręcenia :)

dxtomekxb
16-11-14, 21:31
Miałem ten sam problem i udało się go rozwiązać. Recepta co zrobić? 1. Udaj się do elektryka żeby zrobił Ci diagnoze komputerową, i wyszukał błąd (za wczasu możesz poszperać w papierach lub na necie o kodach błędu, co oznaczają). Ja nie pamiętam jaki miałem kod ale chodziło o sonde lambda, wymieniałem obie kilka razy na tańsze i te droższe i nawet jak się błąd schował na chwilę - wracał na drugi dzień. Postanowiłem że wymienie świece, były tak zapieczone że złamałem 2 klucze zakupione w Tesco :D oraz cały wygiąłem jeden klucz zmontowany przez mojego ojca w zakładzie obróbki narzędzi, ale świecy wyjąłem, wymieniłem na NGK czy jakoś tak i błąd zgasł. Sprawdź świece bo może to byc pierdoła

Szczur[R]
17-11-14, 10:36
Miałem ten sam problem i udało się go rozwiązać. Recepta co zrobić? 1. Udaj się do elektryka żeby zrobił Ci diagnoze komputerową, i wyszukał błąd (za wczasu możesz poszperać w papierach lub na necie o kodach błędu, co oznaczają). Ja nie pamiętam jaki miałem kod ale chodziło o sonde lambda, wymieniałem obie kilka razy na tańsze i te droższe i nawet jak się błąd schował na chwilę - wracał na drugi dzień. Postanowiłem że wymienie świece, były tak zapieczone że złamałem 2 klucze zakupione w Tesco :D oraz cały wygiąłem jeden klucz zmontowany przez mojego ojca w zakładzie obróbki narzędzi, ale świecy wyjąłem, wymieniłem na NGK czy jakoś tak i błąd zgasł. Sprawdź świece bo może to byc pierdoła
Świeca siedzi w aluminiowej głowicy, więc albo miałeś klucze z plastiku albo masz głowicę ze stali :P
Nie potrzeba elektryka ani komputera żeby w tym aucie zrobić diagnostykę. Kawałek drucika w złączu serwisowym, powie Ci tyle samo co diagnosta za 100zł i jak wynika z pierwszego posta, kolega JUŻ TO ZROBIŁ i zna kod błędu

R3mster
17-11-14, 13:57
Hmm ciekawe czy wymiana świec faktycznie może pomóc, u mnie ten błąd to o ile pamiętam P0172 zbyt bogata mieszanka paliwowa. O dziwo auto nine pali dużo więcej bo przejadę za to co zwykle nalewam może o 10-15km mniej.

dxtomekxb
09-02-15, 21:03
Daj znac czy pomogla. Ja mam kolejny problem, znow sie zapalil check engine, probuje wymienic swiece wymienilem 3 ale w jednejs ei gwint chyba wyrobil i jest okragly zamiast 6-cio katny : } Macie jakies pomysły jak odkręcić takową?

Bartko
10-02-15, 08:48
probuje wymienic swiece wymienilem 3 ale w jednejs ei gwint chyba wyrobil i jest okragly zamiast 6-cio katny
Bez obrazy ale czy na pewno posiadasz właściwy rozmiar klucza?

Może jeszcze niewiele widziałem, ale żeby wyrobić korpus świecy? Aż go zaokrąglić...? :confused:

P.S.
Jestem po wymianie sondy lambda i... nieco spadło spalanie. :D
Stara niby jeszcze działała ale była już zbyt powolna. Nowa na wykresie skacze jak szalona.