PDA

Zobacz pełną wersję : Przepustnica H22 do D16Z6



Dredzilla
29-10-14, 12:51
Witam, jestem świeżo po swapie z D15B7 na D16Z6, przy okazji stwierdziłem że, troche po rzeźbie.
Założyłem kibelrurke+chiński stożek, Kolektor wydechowy chinol 4-2-1, cały wydech od Z6 i końcówke Ultera razem z puchą.
Jedyne co zostaje do wymiany aby to wszystko miało sens to przepustnica (H22 już kupiona) i jakiś ssak, a teraz pytania:
-Co potrzeba żeby Przepustnica H22 podeszła? (wiązka od B7) czy może pasuje bez gadania?
-No i jaki ssak do tego? z tego co wyczytałem najlepiej nadają się D15Z6/ D16Y8 / D16W4. Czy może wystarczy rozwiercić ten od D15B7, czy duża róznica mocy?

Tak wiem tysiące wątków na forum ale chciałem wszystko w jedną kupe złożyć ;)

Michał102
29-10-14, 13:13
Podstawowa kwestia - masz zamiar to wystroić?

Dredzilla
29-10-14, 13:52
Owszem mam, nie bedzie to strojenie na chamowni ale znam kogoś kto ma wiele map i od takiego zestawu także. Wiem nie będzie to to samo, ale efekt i tak bedzie zauważalny podejżewam.
Chyba że, ktoś mnie przekona i ma porównania co do strojenia takiego z prawdziwego zdarzenia a takiego jakie mam w planach ;)

Karpiczek
29-10-14, 15:08
Czyli kupiłeś sam goły słupek D16Z6? Kolektor dolotowy zamontuj z D14A2. Przepustnica ma zawór FITV?

Dredzilla
29-10-14, 15:53
Tak, golas D16Z6 reszta podeszła od B7. D14A2? Ma on większą bańke niż te co wymieniłem i od tego co już mam?
Zawór FITV to ten zaznaczony na zdjęciu tak?
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/v/t34.0-12/10751633_1564002813836173_1885121155_n.jpg?oh=224b b8aecd50375a4107891dc4033d5a&oe=54534F5D&__gda__=1414745740_41041f367784d4cbd3f080a17358b56 a
Jeżeli tak to posiadam.

vipek
29-10-14, 17:58
Poszukaj sobie po taniości ssaka z econo czyli D15Z6/D15Z8. Trzeba tylko wystrugać zaślepkę zaworu EGR

https://lh4.googleusercontent.com/-IwjtMOOIWnY/U9tVH5Ga_WI/AAAAAAAACT0/wmjI5naDMB0/w1185-h889-no/IMG_20140801_103516.jpg

https://lh3.googleusercontent.com/-cOlpDiUlPsg/U9opoE8Xq3I/AAAAAAAACTg/ULyR1ntnb3Y/w1185-h889-no/IMG_20140731_122847.jpg

Dredzilla
29-10-14, 18:16
Masz na myśli razem z przepustnicą?..... Teraz to już po ptokach, H22 leży na stole.
Dlatego pytam jaki ssak do H22 podejdzie najlepiej i czy jak rozwierce swój stary to dużo strace na mocy jak bym kupił jakiś z ww.

vipek
29-10-14, 18:20
Mówiłem o ssaku. To powyżej to właśnie rozwiercony ssak D15Z8 z przepustnicą H22

Dredzilla
29-10-14, 18:42
Ooo kurde, żyłem cały ten czas w błędzie :p Nigdy nie odkręcałem ssaka od przepustnicy, myślałem ze przepustnica to motylek razem z bańką a ssak podchodzi od dołu. No nic mój błąd, jestem jeszcze niezbyt doświadczony jako mechanik, pierwszy furak pierwsze rzeźby :p.
No rzeczywiście, rozmiar bańki jest sporo większy i różnica w mocy też może być zauważalna.
Czyli teraz, skoro mam tą H22 z zaworem FITV to wszystko przypasi? Do tego zabieram sie za poszukiwania jakiegoś ssaka większego.

Dredzilla
03-11-14, 16:53
Aaaa co sądzicie o ssaku z B18C4 do tej H22??

kamil39
03-11-14, 17:18
Ssacy z b serii nie pasuje do d serii, najsensiowniejszy rozwiazaniem jest ta przepustnica co masz z h22+rozwiercenie ssacego d16z6/d15z6 pod wymiar przepustnicy.

Szczery
03-11-14, 17:30
Do tego ssaka potrzebował byś też inny silnik. Całkowicie nie pasuje. Lub da się CHYBA z dwóch ssaków zrobić hybrydę ale czy masz jakiegoś magika od spawania alu?

kubson012
04-11-14, 09:34
Bezpieczne jest takie jeżdżenie bez strojenia? W sensie d16z6 z przepustnica od h22.

vipek
04-11-14, 11:04
Sama przepustnica poprawia raczej reakcje na gaz, nie powiększa pojemności ssaka. Nie oczekujcie jakiś super przyrostów mocy po tym modzie, ale jednak powinno się sprawdzić AFR dla świętego spokoju.

Dredzilla
07-11-14, 00:18
Bum! Odświeżam i pytam, znalazłem jeszcze 2 kolektorki, od D15Z6 i D16Y8 który bedzie lepszy??
Mam zamiar to wystroić więc spokojnie ;) A że 1000 koni nie przybędzie to wiem, licze na jakieś 135 po wystrojeniu, zrobieniu ładnej izolacji stożka kolektorów wydechowych i może nawet całej rury dolotowej.

vipek
07-11-14, 00:21
Jak w tej samej cenie to Y8. Jesli Eco jest sporo tańszy to bralbym jego. Po za zaworem EGR są defakto identyko

Dredzilla
07-11-14, 00:28
Kurde, w tym D16Y8/D16W4 (bo taki opis aukcji :p mam nadzieje że to identyczne jest) są dodatkowo dziury po gazie, łatwo takie ustrojstwo zaślepić? Czy bez spawania się nie obejdzie?

kamil39
07-11-14, 09:07
Zaspawac najlepiej.

Karpiczek
07-11-14, 20:56
Tylko, że kolektora tak łatwo się nie spawa.

Dredzilla
08-11-14, 11:53
Własnie, też mi się tak wydaje. Trudno biore ten od D15Z6, jest on też tańszy, albo D16Y5 bańke też ma sporą http://allegro.pl/honda-civic-3d-96-98-kolektor-ssacy-vtec-d16y5-i4708938251.html chyba że, nie nadaje sie z innych powodów?

Szczery
12-11-14, 09:38
Trudno sie spawa kolektor? A to niby czemu?
Alu jak alu, tylko że przy flanszy trochę grube i trzeba wcześniej rozgrzać materiał by zbyt szybko ciepła nie odbierał ze spawanego miejsca.

Dredzilla
22-12-14, 18:13
ODŚWIEŻAM!! Kupiłem juz kolektor (D15Z6) i tą przepustnice H22 z FITV. Czy musze nawiercić jakis dodatkowy otwór w kolektorze? Bo kupiłem juz z jakimś dodatkowo wywierconym, mógł by ktoś powiedzieć na co on? http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8c53e15fb0fc7a61.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/00343b449fa9ca9c.html
No i jakie uszczelki? Pod przepustnice przypuszczam że, od H22, a pod ssący a silnik? D15Z6 czy taki jaki mam motor D16Z6?

pablo__89
22-12-14, 21:20
kupiłeś kolektor bez miejsca na silniczek krokowy.

Dredzilla
23-12-14, 00:48
Aaa, czyli ta dziura co zaznaczyłem na zdjęciu to wlot do krokowca? I pozostało tylko zrobić 2nd do mocowania?

pablo__89
23-12-14, 12:02
Dwa otwory z gwintem, jeden dolotowy z przed przepustnicy (już masz) i jeden wylotowy z krokowca do bańki kolektora.

http://www.civic5g.pdg.pl/foty/krokowiec/krokowiec_3.jpg

romekex
25-12-14, 22:54
ssacy z automata dlatego nie mial dziury bo automat w y8 ma 3 pinowy krokowy powierdz dziury tak jak miales w tym z b7 i bedzie cacy

a no i nie zapomnij rozwiercic ssacego pod wymiar przepustnicy:D

Dredzilla
02-01-15, 16:41
W kolektorze D15Z6 nie ma czujnika IAT, natomiast w B7 był, czy to jakoś zaszkodzi?
http://img26.olx.pl/images_tablicapl/114124073_2_644x461_kompletny-kolektor-ssacy-honda-civic-vi-d15b7-swap-wielopunkt-mpfi-dodaj-zdjecia.jpg
białą wtyczka z tyłu po lewej.

kazik2_h9w3
02-01-15, 17:01
W d15 ten czujnik jest w rurze dolotowej

Dredzilla
02-01-15, 20:21
Czyli teraz mam wyjąć czujnik ze starego kolektora i jakos wsadzić w dolot?czy zostawić bez?

kazik2_h9w3
03-01-15, 18:17
czy zostawić bez?
Musi być ten czujnik bo bez niego wywali czeka
Najlepiej jakoś go zamontować

vipek
03-01-15, 18:20
Zostaw sobie ten czujnik z tyłu kolektora nie podłączony. Będzie po prostu robił za zaślepkę. Czujnik ze starego kolektora (który pasuje do Twojej wiązki) wpinasz w dolot i po kłopocie.

Dredzilla
03-01-15, 19:26
Teraz wystąpił problem z linka od gazu wgl nie pasuje, mocowanie znajduje sie w takim miejscu ze, gdy chce je zahaczyć na mocowanie przy kolektorze jest zbyt daleko i da się haczyc tylko przy otwartej przepustnicy

kazik2_h9w3
03-01-15, 21:56
Moze przykrecic tylko na jedną srubke tzn mocowanie linki to na koletorze

Dredzilla
03-01-15, 22:34
Problem tymczasowo rozwiązany, odwróciłem mocowanie do góry nogami. Linka sięga, ale są 2 wyjścia albo obciera o obudowie linki, bo ślimak od H22 jest niżej, a 2 dość niepewnie zblokowana linka śrubami centrującymi tak że, aż ja wybrzusza.... i pewnie w dalszym stosowaniu może spaść, a przy wyprzedzaniu może być to nie bezpieczne ;<. Dam znać i podeśle zdjęcie jak to jakoś rozwiąże. Chyba że ktoś ma jakieś rady?


Moze przykrecic tylko na jedną srubke tzn mocowanie linki to na koletorze

Też tak próbowałem, i lipa.

Dredzilla
04-01-15, 01:04
http://bykpp.ru/files/catalog/products/161.jpg
Oglądam zdjęcia podłączonych kolektorów D15Z6, i tam też jest po skosie. Czy to możliwe że, w D15B7 jest inna linka od gazu?

kazik2_h9w3
04-01-15, 10:14
Powiem Ci że u mnie linka wyglada inaczej a miałem u siebie fabrycznie d15z6
Jest jeszcze mociwana jak dobrze pamietam na kielichu

Dredzilla
05-01-15, 00:10
Linka już działa ;) Odgiąłem mocowanie i jakos pasi.

Dredzilla
11-01-15, 17:55
Generalnie, wszystko już "prawie" gra (jakiś głąb posmarował przepustke czarna pastą która, miała chyba uszczelnić a przez to sie w ogóle nie domyka i startuje na 4500rmp), jeszcze strojenie i zobaczymy co z tego wyszło ;) Zrobię na pewno poradnik jak dokładnie zamontować ten kolektor do D16Z6 bo nie było to tylko wywiercenie kilku dziur i problem z linką. Można sobie nieźle w silniku naje**ć jak sie źle podłączy coś, ja zalałem cały płynem od chłodzenia przez jeden wężyk, ale na szczęście nic sie nie stało.
Takie jeszcze pytanko, nie chce nowego tematu zakładać. Do takiego zestawu jaki filtr powietrza byście polecili w granicach 200+-zł
Dolot alu firmy krzak, kolektor ssący D15Z6 :p, wylotowy 4-2-1 chinol, cały wydech 2,25' od D16Z6 i końcówka+pucha ultera (nieco szersza niż seria, idk dokładnie ile).

wiesko1261
11-01-15, 18:16
ta ciemna czarna pasta ,przy motylku (dookoła zamkniętego motylka) ,jest fabryczna :)
jak motylek się nie domyka (jest śrubka regulacyjna przy kółku) może ktoś przestawił ustawienie ,
a jak są wysokie obroty poszukaj nie szczelności na przepustnicy lub kolektorze ssącym

Dredzilla
11-01-15, 19:28
Nie, to ewidentnie wina tej pasty. Najpierw dochodziło do 4000rmp po starciu jej nieco, zeszło do 2500. Gdy domykam ją ręcznie obroty sa na normalnym poziomie.
Ona nie jest nowa a regenerowana, pewnie home made. Co do śrubki regulacyjnej, jest ona mocno rozkręcona tak że, nawet zamknięta ręcznie nie dochodzi.
Także jeszcze troche zabawy w usuwanie jej i bedzie grało ;).

dzoncik
11-01-15, 23:32
Takie jeszcze pytanko, nie chce nowego tematu zakładać. Do takiego zestawu jaki filtr powietrza byście polecili w granicach 200+-zł
Dolot alu firmy krzak, kolektor ssący D15Z6 , wylotowy 4-2-1 chinol, cały wydech 2,25' od D16Z6 i końcówka+pucha ultera (nieco szersza niż seria, idk dokładnie ile).

Kup sobie filtr simota wydasz koło 50 zł, a jest ok. Po co przepłacać jak można taniej a równie dobrze, podpowiadam z własnego doświadczenia.

Seba27
13-01-15, 08:54
Kup sobie filtr simota wydasz koło 50 zł, a jest ok. Po co przepłacać jak można taniej a równie dobrze, podpowiadam z własnego doświadczenia.

Szkoda tylko ze stozek Simota w stosunku do stozka np. K&N wypadl 5KM slabiej na hamowni przy CAI w b18 - wiec to nie tak do konca z tymi filtrami jest

Dredzilla
13-01-15, 19:24
Noo, 5km to całkiem sporo jak na sam stożek. Co do Simota to przez te turbinki do dolotu czy gwizdki do wydechu mnie trochę zraziło do nich.
Wiec, skoro mam już wolne 200 ;) to jaki model K&N byście polecili do tego co mam ? Bo troszke ich jest...