PDA

Zobacz pełną wersję : Wycie rozrządu po wymianie d13b2



kaczka208D
28-10-14, 10:26
Witam, otóż po wymianie pompy wody na pompę GMB, po rozgrzaniu silnika występuje takie wycie : https://www.youtube.com/watch?v=XrSuB7TklJI&feature=youtu.be w okolicy 2000 tyś obrotów.

Na zimnym silniku tego nie ma, rolki i paska nie wymieniałem bo mają nalatane tylko 10 tyś i są w idealnym stanie, rolka wygląda jak nowa.
Poprzednia pompa była chyba od nowości i po prostu łożysko w niej się kończyło.
Pasek rozrządu chyba poprawnie naciągnięty - na najdłuższym odcinku da się go obrócić o 90 st- naciągałem dokładnie tak jak pisze w manualu.
Zresztą gdyby był za mocno naciągnięty to na zimnym silniku tez by wyło, a tak się ie dzieje.

No i teraz co, pompa wody wadliwa i do reklamacji, czy jest to kwestia "dotarcia" nowej pompy.
Filmik nie jest mojego autorstwa, ale u mnie jest identycznie.

piotreek23
28-10-14, 13:07
rolki i paska nie wymieniałem
Raczej to jest do wymiany..szczególnie jak ma już 10K km. A już na tak wrażliwym elemencie..pasek z rolką nie kosztuje nie wiem ile :-) a jak strzeli..
Tak więc wymień i zobacz. Pompę możesz zawsze palcem pokręcić po wymontowaniu :-)

siara87
28-10-14, 13:11
Tez tak kiedys mialem po wymianie kompletu rozrzadu i pompy , po ponad miesiacu pompa sie ulozyla i przestala wyc

kaczka208D
28-10-14, 14:12
No kurcze 10 tyś km jak na rolkę i pasek to chyba nie jest dużo. Przecież mają wytrzymać 100 tyś km. Zresztą przed wymianą pompy nie było w ogóle takiego wycia.
Rolkę sprawdziłem czy nie szumi i nie ma luzów i nic takiego nie było, nie było na niej nawet śladów wytarcia przez pasek - więc wydało mi się, że bez sensu to wymieniać.
Stara pompa miała rozleciane łożysko i po rozgrzaniu czasami było takie "popiskiwanie" - cały ten wirnik z rolką chodził delikatnie już na boki także była solidnie dojechana.

Druga sprawa filmik nie jest mój i akurat to auto na filmiku miało wymieniony komplet rozrządu. U mnie tylko pompa wiec logicznie myśląc może wyć tylko ta pompa. Dźwięk jest identyczny u mnie jak i na tym filmiku.
Zrobię trochę kilometrów i mam nadzieję, że się ułoży :D

yautja
29-10-14, 10:27
A pasek od alternatora i pompy wspomagania jak naciągnięty?

birchie
29-10-14, 11:01
Zresztą gdyby był za mocno naciągnięty to na zimnym silniku tez by wyło, a tak się ie dzieje.

Naciąg paska zwiększa się po nagrzaniu silnika, to normalne. U mnie na pasku Gates Racing- przy zimnym silniku pasek jest luźny i wpada w wibracje, a na gorącym silniku jest już ładnie napięty. Poluźnij delikatnie pasek i powinno być dobrze.