PDA

Zobacz pełną wersję : Słabe ogrzewanie



ZdanoG6
27-10-14, 19:55
Witam
Mój problem dotyczy ogrzewania. Pacjent EJ9 przedlift. Mianowicie- przy temperaturach +7*C grzało naprawde dobrze i było to czuć. Obecnie przy ujemnych temperaturach po rozgrzaniu silnika nie podaje dobrego ciepła. Sprawa się ma inaczej gdy zamknę obieg. Po chwili zaczynają parować tylne szyby ale wyraźnie czuć, że jest różnica. W innych autach nie ma takiego przeskoku jak tu. Wracając do otwartego obiegu - im szybciej jadę tym daje zimniejsze. Wiatrak włączam na 1 bieg bo 2,3,4 wcale nie daje cieplej. Z technicznych spraw- w lipcu wymieniłem filtr kabinowy, dolot obecnie to seria D16Z6(także żadnych dopływów zimnego powietrza itp.), na grillu mam zdjęty z prawej strony emblematu(patrząc na przód auta) czarny plastik zatrzymujący pęd powietrza.- Czy przez niego może aż tak ochładzać się pod maską? Jeszcze jedno, może mało istotne, ale w lato po włączeniu wiatraka było dużo cieplej jak po jego wyłączeniu.
Przesuwałem z zimnego na ciepłe kilka razy, zmieniałem pozycję wydmuchu powietrza- wszędzie tak samo.
Wiem, mogę zamknąć obieg i jeździć nawet w koszulce, ale na postoju w moment szyby zachodzą parą.

Biernacha
27-10-14, 20:27
Pewnie termostat do wymiany

Labed2007
27-10-14, 20:35
Wracając do otwartego obiegu - im szybciej jadę tym daje zimniejsze.

Zdecydowanie termostat. Jestem pewny na 99% :).

lukasrz
27-10-14, 21:41
jak włączysz ogrzewanie zaraz po tym jak temperatura silnika stanie na połowie i zacznie spadać po włączeniu grzania to termostat do wymiany, temperatura powinna stać na połowie cały czas jak juz stanie ;p

ZdanoG6
27-10-14, 22:12
jak włączysz ogrzewanie zaraz po tym jak temperatura silnika stanie na połowie i zacznie spadać po włączeniu grzania to termostat do wymiany, temperatura powinna stać na połowie cały czas jak juz stanie ;p

Od kiedy ją kupiłem wskaźnik temperatury po rozgrzaniu czy to po 5 czy 200km trasy pokazuje minimalnie ponad połowę. Wentylator się nie włącza często(może kilka razy w upały), przy normalnej temperaturze wcale się nie włącza.

piotreek23
28-10-14, 13:01
Wymień termostat i przy okazji płyn chłodniczy. Grosze kosztuje a być może poprawi sytuację.

Labed2007
28-10-14, 13:18
jak włączysz ogrzewanie zaraz po tym jak temperatura silnika stanie na połowie i zacznie spadać po włączeniu grzania to termostat do wymiany, temperatura powinna stać na połowie cały czas jak juz stanie ;p

To nie jest do końca prawda, wskazówka na środku nie oznacza otwarcia termostatu. Sprawdzałem to ze znajomym z zamontowanym oddzielnym czujnikiem temp. wody. Wskazówka na środku a temperatura ma wahania.

Duniek
29-10-14, 22:20
Czujnik civica nie jest aż tak czuły aby pokazując delikatne wahania temperatury. Ja czuje delikatne ciepło po 2 - 3 km od porannego rozruchu. Jeżeli u Ciebie zajmuje to dłużej znaczy, że termostat jest cały czas otwarty, co wiąże się z permanentnym niedogrzaniem silnika.

ZdanoG6
30-10-14, 11:21
Czujnik civica nie jest aż tak czuły aby pokazując delikatne wahania temperatury. Ja czuje delikatne ciepło po 2 - 3 km od porannego rozruchu. Jeżeli u Ciebie zajmuje to dłużej znaczy, że termostat jest cały czas otwarty, co wiąże się z permanentnym niedogrzaniem silnika.

No ale wskaźnik temperatury pokazuje ponad połowe

Labed2007
30-10-14, 13:59
Czujnik civica nie jest aż tak czuły aby pokazując delikatne wahania temperatury. Ja czuje delikatne ciepło po 2 - 3 km od porannego rozruchu. Jeżeli u Ciebie zajmuje to dłużej znaczy, że termostat jest cały czas otwarty, co wiąże się z permanentnym niedogrzaniem silnika.

U mnie też po chwili leci już ciepło. Po ok. 4km mam już pełną wydajność ogrzewania.

Duniek
30-10-14, 23:56
No ale wskaźnik temperatury pokazuje ponad połowe

Sprawdź proszę najpierw po jakim czasie od włączenia silnika pojawia się pierwsza ciepłota, jest to najtańsza i najszybsza diagnoza. Jeżeli okaże się ze jest ok dopiero zacznij szukać gdzie indziej.

ZdanoG6
31-10-14, 10:49
Sprawdź proszę najpierw po jakim czasie od włączenia silnika pojawia się pierwsza ciepłota, jest to najtańsza i najszybsza diagnoza. Jeżeli okaże się ze jest ok dopiero zacznij szukać gdzie indziej.

Przy takich temperaturach po 1,5-2km już czuć ciepłotę ale słaba, i przez kolejne 100 200 300km jest to samo no chyba że zamkne obieg wtedy zaczyna być już mocno ciepło

piotreek23
31-10-14, 14:29
Wymontuj termostat i wrzuć na przemian do gorącej i zimnej wody będzie widać. Ewentulanie zlej plyn i wymien.
Jak nie może nagrzewnica się zapchala czy coś.

Tomash89
01-11-14, 00:28
zobacz mechnizm nagrzewnicy sterujący nawiewem zimne-ciepło, lubi się uwalić jeden mechanizm od klapki tzn urywa się i nie masz ogrzewania:(

ZdanoG6
01-11-14, 10:12
zobacz mechnizm nagrzewnicy sterujący nawiewem zimne-ciepło, lubi się uwalić jeden mechanizm od klapki tzn urywa się i nie masz ogrzewania:(

a po zamknietym obiegu byłoby ogrzewanie ?

bociekpl
01-11-14, 10:55
Ja mam podobny problem i ostatnio czytalem na jakims forum, ze moze byc zakamieniona nagrzewnica i mozna sprobowac odlaczyc weze od nagrzewnicy (w komorze) i przeplukac jakakims srodkiem do czyszczenia ukladu chlodniczego (ewentualnie octem). Koledze z tamtego forum pomoglo i buchal mu zar, ja u siebie tez tak zrobilem ale efekt sprawdze dopiero pod koniec przyszlego tygodnia bo silnik wyjety ;) Jest tez ryzyko, ze zacznie ciec z nagrzewnicy.
ps. sorry za brak polskich znakow.

Wysyłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk 2

Tomash89
02-11-14, 01:09
a po zamknietym obiegu byłoby ogrzewanie ?
u mnie to samo było i widziałem podobne objawy i przyczyne u kolegów
niech lepiej sprawdzi często tak się dzieje, jakby była uwalona kamieniem to by wogóle nie grzała, klapka zacieła się w pozycje zimne i kicha:P

bociekpl
06-11-14, 19:25
Tak jak pisalem wczesniej. Auto odpalone i zaczelo grzac tak jak powinno. Nagrzewnica nie byla zapchana kamieniem tylko osadzil on sie widocznie na sciankach, co powodowalo, ze slabo grzala. Umnie pomoglo przeczyszczenie preparatem do czyszczenia chlodnic.

Wysyłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk 2

sebawo
10-11-14, 12:32
jakby była uwalona kamieniem to by wogóle nie grzała

To nie działa zerojedynkowo, możesz mieć niektóre kanały pozatykane, wtedy np. grzeje tylko połowa. W tym przypdaku tak właśnie było, o czym pisze kolega powyżej.

kubson012
10-11-14, 16:34
Ja mam troszke inny nie wiem czy problem ale tak raczej nie powinno byc. Odziwo grzac zaczyna normalnie po dosc krotkim dystansie ale problem jest ze wskazowka. Przy normalnej jezdzie do 3tys. obr. jak jest zimny ma straszna biede sie podniesc po ok. nie wiem dokladnie 3-4km dopiero zaczyna byc moze 1/4 na wskazowce i jak nie zwieksze obrotow tj. nie przy***** ciagloscia na np. ponad 5 tys. obr. zeby utrzymywac to wskazowka nie dochodzi do polowy nawet. Normalny zakres uzyskuje dopiero jak dluzsza chwile po bede meczyl na obrotach dosc wysokich. Dodam jeszcze ze w tym roku przyjebalo srogim deszczem i jezdzac juz rozgrzanym silnikiem po wjechaniu w kilka takich dosc konkretnych kaluz wkazowka prawie calkiem opadala:D Termostat czy o co moze chodzic? Plyn zmieniany rok temu.

bociekpl
10-11-14, 16:47
kubson raczej na 100% termostat

Wysyłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk 2