Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Wspomaganie pomoc !!!



pitbullbk
26-10-14, 22:28
witam czy ktoś wie co można zrobić żeby wspomaganie działało lżej, na kołach 17 /205/40 bo tak jakby ciężko chodzi i chciałby to jakoś zmodyfikować

fakir
26-10-14, 22:43
a na 14calówkach jest w miarę lekko?
serwisówka określa ciśnienie jakie powinna wytwarzać pompa, oraz to z jakim momentem powinna się kręcić kierownica - czyt. ile powinieneś włożyć siły żeby obrócić kołem kierownicy.

Może śruba kasowania luzu na maglownicy jest za mocno wkręcona? może pasek od pompy się ślizga bo za słabo naciągnięty? Może pompa do regeneracji?

jawasaki
26-10-14, 22:56
Hondy tak mają do siebie - że niby jest wspomaganie - a jak by go nie było .

pitbullbk
26-10-14, 23:05
a nie można jakiejś innej pompy wsadzić ?

Poll
27-10-14, 15:57
Hondy tak mają do siebie - że niby jest wspomaganie - a jak by go nie było .

Poczułbyś jego brak w mieście. To po prostu stare wspomaganie hydrauliczne, a nie elektryczne.

cien3d
27-10-14, 17:57
Wydajność pompy jest obliczona na dane obciążenia które stawiają koła. Im większe wstawiamy koła tym ciężej ma wspomaganie. Więc nie ma co się dziwić ja przy 14 kołach nie narzekam wspomaganie działa dobrze.

Bartko
27-10-14, 18:06
205/40/R17 to już konkretny styk z asfaltem. Musiałbyś dać pompę mocniejszą, ale nie wiem jak cały układ będzie znosił zwiększone ciśnienie.

cien3d
27-10-14, 18:27
Ciekawe czy przy zwiększonym ciśnieniu wytrzyma maglownica.

pitbullbk
27-10-14, 19:08
a nie wiecie czy ktos juz się kiedyś przymierzał do takiego czegos ?

lukasrz
27-10-14, 21:32
załóż koła od wozu drabiniastego 30 cali bedzie lekko

MikeFoto
27-10-14, 22:58
Ja nie wiem, ale na 195/40/17 jeżdzi mi się zdecydowanie lepiej (jeśli mówimy o wspomaganiu) niż na 185/65/14 (zimówkach). Na 17' zdecydowanie pewniej czuję prowadzenie, auto tak nie pływa, choć przy koleinach potrafi kierownicę z rąk wyrywać :D

pitbullbk
28-10-14, 20:10
A np od czego można by było wsadzić pompę?

fakir
28-10-14, 21:01
A np od czego można by było wsadzić pompę?

czy przypadkiem preluda nie miała wydajniejszej pompy?
ale nie wiadomo czy maglownica to wytrzyma.

ja na Twoim miejscu sprawdziłbym czy obecna pompa podaje odpowiednio wysokie ciśnienie, w pompie jest też regulator ciśnienia, także pierwsze co to bym przejrzał to co masz, zanim zaczniesz kombinować z innymi pompami.

Aż tak ciężko się kręci?

Kiedyś jeździłem punto II z tym śmiesznym trybem "city" to kierownica bardzo lekko się obracała, nawet na postoju, ale kiepskie wyczucie podczas szybszej jazdy, ja jednak wolę jak mi czasem szarpie sterem. :)

Marecki
29-10-14, 00:37
witam czy ktoś wie co można zrobić żeby wspomaganie działało lżej, na kołach 17 /205/40 bo tak jakby ciężko chodzi i chciałby to jakoś zmodyfikować
Wymienić płyn?

Tapatalk

Poll
29-10-14, 16:15
Nic to nie da. Koła wielkie do auta z seryjnymi 14. Albo siłownia, bo wspomaganie jakieś jest a siły nie ma ; P

Marecki
29-10-14, 16:19
Ja nie mam co prawda siedemnastek, ale po wymianie plynu kierownica kreci sie wyraznie lzej.

Tapatalk

pitbullbk
29-10-14, 19:52
a jaki plyn lejecie ?

fakir
29-10-14, 20:19
"power stearing fluid" od hondy

Mati_1979
30-10-14, 19:29
Wrzuc wspome elektryczna :-)

gumis1990
30-10-14, 20:30
tak jak Mike pisze ja ma 205/45/16 i jak wjade w koleine to nawet jak trzymam naprawde mocno kierownice to sciaga auto:D(swoja mase i siłe mam) to juz jest kawał opony taka "205" wiec nic nie wymyslisz z kreceniem:D jak dla mnie to spoko sie kreci nawet jedna reka:D

Bartko
30-10-14, 21:26
Czyli wychodzi na to, że do kapci 205/45/16 powinni dawać karnet na siłownię i koniec tematu. :cool:

barthek
31-10-14, 07:23
Ja na 215/17 w MA8 nie widziałem różnicy w porównaniu np do zimówek w normalnym rozmiarze

cycek23
31-10-14, 08:49
tez mam 205/40/17 i nie widze roznicy w kreceniu w porownaniu z seryjnymi zimowkami chociazby; cudowanie z pompami itd to chyba przerost formy nad trescia..

Tiga
31-10-14, 09:15
U mnie w Vg na 205mm jest lekko tak samo jak na zimowkach. Ciezko ci sie kreci czy nosi na koleinach? Jak to drugie to gumy w zawieszeniu wywalone, zapewne duze cukierki. Jak to pierwsze to cos nie fafa w ukladzie wspomagania.

pitbullbk
05-11-14, 21:33
A jaki płyn do wspomagania lejecie ?

Marecki
05-11-14, 22:56
Psf

Tapatalk

Mati_1979
06-11-14, 20:09
Atf

jerdenk
06-11-14, 20:22
Czy płyny można mieszać? (nie wiem co poprzedni właściciele wleli...)
Jaki kolor ma oryginalny płyn Hondy?

Marecki
06-11-14, 22:00
Psf-power steering fluid
Atf-automatic transmission fluid.
Atf raczej bym nie wlał.

Tapatalk

Bartko
07-11-14, 07:30
Pks ;)

szastal
07-11-14, 07:38
Też dolewam sobie atf bo mam za free

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalk

jawasaki
07-11-14, 10:05
Poll - na pierwszej str. odpisałeś na mój post - że to stare wspomaganie hydrauliczne a nie elektryczna - , a że tak zapytam czy jeździłeś np: audi 80 ? wszelakie stare mercedesy,vw ? , czy chociaż by punto 1 ? - w nim nawet bez wspomagania lżej się kręci. W hondach po prostu tak już jest i nic z tym nikt nie zrobi - wymiana pompy wspomagania nic nie da bo w największej mierze zależy to od maglownicy - to ją trzeba by wymienić.
Osobiście mi najbardziej przeszkadza iż wprost proporcjonalnie z wzrostem prędkości wspomaganie lżej pracuje - a nie o to chodzi , wolę jak jest na odwrót, bo i bezpieczniej.

Mati_1979
08-11-14, 20:54
Psf-power steering fluid
Atf-automatic transmission fluid.
Atf raczej bym nie wlał.

Tapatalk
Ja jakoś nie narzekam


Poll - na pierwszej str. odpisałeś na mój post - że to stare wspomaganie hydrauliczne a nie elektryczna - , a że tak zapytam czy jeździłeś np: audi 80 ? wszelakie stare mercedesy,vw ? , czy chociaż by punto 1 ? - w nim nawet bez wspomagania lżej się kręci. W hondach po prostu tak już jest i nic z tym nikt nie zrobi - wymiana pompy wspomagania nic nie da bo w największej mierze zależy to od maglownicy - to ją trzeba by wymienić.
Osobiście mi najbardziej przeszkadza iż wprost proporcjonalnie z wzrostem prędkości wspomaganie lżej pracuje - a nie o to chodzi , wolę jak jest na odwrót, bo i bezpieczniej.
Krecilem u niego kiera i powiem ci ze jest tam cos nie tak. Zapewne albo pompa albo magiel do renowacji-wymiany