Zobacz pełną wersję : Wspomaganie pomoc !!!
witam czy ktoś wie co można zrobić żeby wspomaganie działało lżej, na kołach 17 /205/40 bo tak jakby ciężko chodzi i chciałby to jakoś zmodyfikować
a na 14calówkach jest w miarę lekko?
serwisówka określa ciśnienie jakie powinna wytwarzać pompa, oraz to z jakim momentem powinna się kręcić kierownica - czyt. ile powinieneś włożyć siły żeby obrócić kołem kierownicy.
Może śruba kasowania luzu na maglownicy jest za mocno wkręcona? może pasek od pompy się ślizga bo za słabo naciągnięty? Może pompa do regeneracji?
Hondy tak mają do siebie - że niby jest wspomaganie - a jak by go nie było .
a nie można jakiejś innej pompy wsadzić ?
Hondy tak mają do siebie - że niby jest wspomaganie - a jak by go nie było .
Poczułbyś jego brak w mieście. To po prostu stare wspomaganie hydrauliczne, a nie elektryczne.
Wydajność pompy jest obliczona na dane obciążenia które stawiają koła. Im większe wstawiamy koła tym ciężej ma wspomaganie. Więc nie ma co się dziwić ja przy 14 kołach nie narzekam wspomaganie działa dobrze.
205/40/R17 to już konkretny styk z asfaltem. Musiałbyś dać pompę mocniejszą, ale nie wiem jak cały układ będzie znosił zwiększone ciśnienie.
Ciekawe czy przy zwiększonym ciśnieniu wytrzyma maglownica.
a nie wiecie czy ktos juz się kiedyś przymierzał do takiego czegos ?
załóż koła od wozu drabiniastego 30 cali bedzie lekko
Ja nie wiem, ale na 195/40/17 jeżdzi mi się zdecydowanie lepiej (jeśli mówimy o wspomaganiu) niż na 185/65/14 (zimówkach). Na 17' zdecydowanie pewniej czuję prowadzenie, auto tak nie pływa, choć przy koleinach potrafi kierownicę z rąk wyrywać :D
A np od czego można by było wsadzić pompę?
A np od czego można by było wsadzić pompę?
czy przypadkiem preluda nie miała wydajniejszej pompy?
ale nie wiadomo czy maglownica to wytrzyma.
ja na Twoim miejscu sprawdziłbym czy obecna pompa podaje odpowiednio wysokie ciśnienie, w pompie jest też regulator ciśnienia, także pierwsze co to bym przejrzał to co masz, zanim zaczniesz kombinować z innymi pompami.
Aż tak ciężko się kręci?
Kiedyś jeździłem punto II z tym śmiesznym trybem "city" to kierownica bardzo lekko się obracała, nawet na postoju, ale kiepskie wyczucie podczas szybszej jazdy, ja jednak wolę jak mi czasem szarpie sterem. :)
witam czy ktoś wie co można zrobić żeby wspomaganie działało lżej, na kołach 17 /205/40 bo tak jakby ciężko chodzi i chciałby to jakoś zmodyfikować
Wymienić płyn?
Tapatalk
Nic to nie da. Koła wielkie do auta z seryjnymi 14. Albo siłownia, bo wspomaganie jakieś jest a siły nie ma ; P
Ja nie mam co prawda siedemnastek, ale po wymianie plynu kierownica kreci sie wyraznie lzej.
Tapatalk
"power stearing fluid" od hondy
Wrzuc wspome elektryczna :-)
tak jak Mike pisze ja ma 205/45/16 i jak wjade w koleine to nawet jak trzymam naprawde mocno kierownice to sciaga auto:D(swoja mase i siłe mam) to juz jest kawał opony taka "205" wiec nic nie wymyslisz z kreceniem:D jak dla mnie to spoko sie kreci nawet jedna reka:D
Czyli wychodzi na to, że do kapci 205/45/16 powinni dawać karnet na siłownię i koniec tematu. :cool:
Ja na 215/17 w MA8 nie widziałem różnicy w porównaniu np do zimówek w normalnym rozmiarze
tez mam 205/40/17 i nie widze roznicy w kreceniu w porownaniu z seryjnymi zimowkami chociazby; cudowanie z pompami itd to chyba przerost formy nad trescia..
U mnie w Vg na 205mm jest lekko tak samo jak na zimowkach. Ciezko ci sie kreci czy nosi na koleinach? Jak to drugie to gumy w zawieszeniu wywalone, zapewne duze cukierki. Jak to pierwsze to cos nie fafa w ukladzie wspomagania.
A jaki płyn do wspomagania lejecie ?
Czy płyny można mieszać? (nie wiem co poprzedni właściciele wleli...)
Jaki kolor ma oryginalny płyn Hondy?
Psf-power steering fluid
Atf-automatic transmission fluid.
Atf raczej bym nie wlał.
Tapatalk
Też dolewam sobie atf bo mam za free
Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalk
Poll - na pierwszej str. odpisałeś na mój post - że to stare wspomaganie hydrauliczne a nie elektryczna - , a że tak zapytam czy jeździłeś np: audi 80 ? wszelakie stare mercedesy,vw ? , czy chociaż by punto 1 ? - w nim nawet bez wspomagania lżej się kręci. W hondach po prostu tak już jest i nic z tym nikt nie zrobi - wymiana pompy wspomagania nic nie da bo w największej mierze zależy to od maglownicy - to ją trzeba by wymienić.
Osobiście mi najbardziej przeszkadza iż wprost proporcjonalnie z wzrostem prędkości wspomaganie lżej pracuje - a nie o to chodzi , wolę jak jest na odwrót, bo i bezpieczniej.
Psf-power steering fluid
Atf-automatic transmission fluid.
Atf raczej bym nie wlał.
Tapatalk
Ja jakoś nie narzekam
Poll - na pierwszej str. odpisałeś na mój post - że to stare wspomaganie hydrauliczne a nie elektryczna - , a że tak zapytam czy jeździłeś np: audi 80 ? wszelakie stare mercedesy,vw ? , czy chociaż by punto 1 ? - w nim nawet bez wspomagania lżej się kręci. W hondach po prostu tak już jest i nic z tym nikt nie zrobi - wymiana pompy wspomagania nic nie da bo w największej mierze zależy to od maglownicy - to ją trzeba by wymienić.
Osobiście mi najbardziej przeszkadza iż wprost proporcjonalnie z wzrostem prędkości wspomaganie lżej pracuje - a nie o to chodzi , wolę jak jest na odwrót, bo i bezpieczniej.
Krecilem u niego kiera i powiem ci ze jest tam cos nie tak. Zapewne albo pompa albo magiel do renowacji-wymiany
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.