Zobacz pełną wersję : problem z elektryką
no i stało się , zachciało mi się podgrzewanych lusterek i coś zpieprzyłem, chciałem się podpiąc pod zasilanie tylnej szyby a masę podłączyć do jakiegoś kabla masowego, zasilanie brałem z kabla zielono-czarnego obok lewej nogi kierowcy (kabel grubszy niż wszystkie pozostałe) a masę wziąłem z czarnego kabelka który jest podłączony konektorem oczkowym do prawej śruby trzymającą moduł bezpieczników, efekt jest taki że lusterka nie są podgrzewane za to po przekręceniu kluczyka w pozycję II palą mi się światła stopu, po zczepieniu kabli do takiego stanu jak były przed całym zdarzeniem nic się nie poprawiło :( proszę pomóżcie
Z tego ci mi sie zdaje to jezeli masz uklad kabli czarny / niebieski / zielono-zolty to niebieski to napięcie, czarny to prąd zerowy a zielono zolty to masa :D a jak masz tylko czarny i zielono zolty to czarny bedzie mial napiecie a zielono zolty masa, czesto tak jest. sprawdzałeś to próbnikiem moze?? Pozdrowienia :)
ale ja żadnego żółto zielonego nie ruszałem
Edit: a prąd zerowy to nie masa? poza tym z tego co się orientuję to masa jest zazwyczaj w czarnych kablach
masa jest zazwyczaj w czarnych kablach ale nie zawsze. Masę zawsze bierzesz z karoserii. To najpewniejszy sposób.
Przejrzyj spokojne jeszcze raz, bo pewnie o czymś zapomniałeś cofając do stanu sprzed ingerencji.
czarny to prąd zerowy a zielono zolty to masa
Po pierwsze nie "prąd zerowy" tylko przewód neutralny i nie czarny tylko niebieski.
Po drugie nie "masa" tylko uziemienie- przewód ochronny.
Po trzecie taka kolorystyka jest w instalacjach 230 V prądu przemiennego.
A jest mozliwosc ze cos spalilem? Wydaje mi sie ze uziemienie od podgrzewania lusterek wpialem w uziemienie od swiatel stopu ktore dziala tylko jak wcisnie sie hamulec :/
Hamulec jest sterowany przed podanie (+) na przewód zielony z białym paskiem. Ruszałeś taki?
Ruszyłem tylko gruby przewód zielono czarny obok lewej stopy kierowcy i czarny kabel idący do punktu masowego który jest przlaczony do prawej śruby trzymającej moduł bezpiecznikow
A odłącz bezpiecznik nr42 (20A) i zobacz czy nadal się takie cuda dzieją.
Ok odlacze :) to jest ten od swiatel stop?
Sprawdz tez wszystkie bezpieczniki, no i moze czujnik stopu,
A gdzie jest ten czujnik stopu? Zapomniałem dodac ze jak naciskam hamulec to zaczyna migac immobiliser
to jest ten od swiatel stop? między innymi od świateł stop
A gdzie jest ten czujnik stopu? przy pedale hamulca
Zapomniałem dodac ze jak naciskam hamulec to zaczyna migać immobiliser to na 99% jest zwarcie między (+) hamulca a (+) stacyjki w pozycji "zapłon".
Teraz musisz odszukać gdzie zwarłeś. Przejrzyj dokładnie miejsca gdzie się "dotykałeś".
ok sytuacja załagodzona, chyba w nocy karasnoludki mi naprawiły bo jak przekręciłem zapłon to szystko jest ok, jest jednak problem bo nie działa ogrzewanie tylnej szyby, nie ma zasilania na kablu (chyba że źle mierzę) może to być wina bezpiecznika?
Bezpiecznik nr33 (30A).
A światełko w przycisku podgrzewania tylnej szyby się zapala jak wciśniesz? Jak nie to bezpiecznik nr 13 (7,5A), który zasila również lusterka.
Zapewne problem powróci po wymianie bezpiecznika, aż do ponownego jego przepalenia...
świeci, nie mam fabrycznie podgrzewanych lusterek to ten drugi bezpiecznik u mnie bedzie?
nie mam fabrycznie podgrzewanych lusterek to ten drugi bezpiecznik u mnie bedzie?Tak, będzie, bo fabryczne podgrzewanie było na tym samym obwodzie co sterowanie lusterkami.
świeci znaczy problem powrócił po wymianie bezpiecznika?
zasilanie brałem z kabla zielono-czarnego
a ten kabel to czarny z zielonym paskiem czy zielony z czarnym paskiem?
bezpiecznika nie ruszałem muszę kupić nowy żeby sprawdzić , czarny z zielonym paskiem - taki po lewej stronie od pedału sprzęgła ( jest grubszy niż wszystkie inne kable obok niego)
Zatem to raczej pewne, że taki przewód w tym miejscu to ten od ogrzewania szyby. Teraz pytanie z czym go połączyłeś?
A światełko w przycisku podgrzewania tylnej szyby się zapala jak wciśniesz?
wiem że zrobiłem głupotę bo przeciąłem go w połowie i podłączyłem do tego podgrzewanie lusterek ( nie oryginalne) lampa po wciśnięciu świeci. aktualnie złączyłem kabel od ogrzewania szyby tak jak był oryginalnie jednak nadal nie działa.
A jak go złączyłeś po tym rozcięciu? Powinno być: lutowanie + koszulka termokurczliwa.
Tym przewodem idzie duża moc, więc połączenie go przez skręcenie to ryzyko pożaru.
Żadne też kostki, bo one są do jednożyłowych (takich jak w domu- w gniazdku) a nie do przewodów linek- takich jak w aucie.
Skrzynka bezpieczników pod pokrywą silnika wiesz gdzie jest?
Zajrzyj tam i sprawdź bezpiecznik nr 33.
chciałem tylko sprawdzić czy zadziała bo nie mam możliwości lutowania bo mieszkanie mam na 12 piętrze i krucho z prądem :(, do skrzynki z bezpiecznikami zajrzę jutro dzięki wielkie za pomoc :)
faktycznie bezpiecznik spalony teraz pytanie czy w związku z tym że montuję podgrzewanie lusterek dawać mocniejszy czy wsadzać taki jaki był?
Nigdy, ale to przenigdy nie wstawiamy większego bezpiecznika, ponieważ tracimy wtedy ochronę przewodu przed przegrzaniem na skutek za dużego prądu spowodowanego przeciążeniem.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.