Zobacz pełną wersję : Stukanie w kolumnie kierowniczej-co to może być ???
Witam wszystkich :) Koledzy mam taki problemik, otórz to jak śmigam swoją hanią po ulicy na której są koleiny albo po jakichś nierównościach to w układzie kolumny kierowniczej coś mi stuka/puka tzn. jest jakieś bicie po kolumnie które tworzy te pukanie :confused: i nie wiem co to takiego może być??? Spotkał sie ktoś z was z czymś takim i jak tak to co było do wymiany albo może tak, co było przyczyna tego stukania?? Może jakieś luzy mi sie tam porobiły, nie jestem w tym obeznany bo nigdy tam nie zaglądałem :D Więc proszę o pomoc w tej sprawie! :) Dziękóweczka :p
Sprawdź, czy nie maglownica.
spoczko sprawdze :D Jeżeli macie jeszcze jakieś sugestie co to może być to prosze piście, wtedy bede miał więcej opcji do wykonania :D:D:D Wielkie dzięki :D RuLLeZ :D
mam to samo, tylko ze ja z tym jezdze przeszkadza jak diabli ale co zrobic, maglownice wymienialem bo tamta stara to sie nadawala na smietnik, i dalej to samo
uuuuu :/ to jezeli Ty też to masz "ZIK" i wymieniałeś juz maglownice i nie pomogło to ciekawe co jest przyczyną tego naszego stukania w tej kolumnie.. wrrrr.. :D Poczekam jeszcze troche to może jeszcze ktoś cos napisze konkretnego a jak nie to bedzie trzeba działać z tym bo cholerstwo jest denerwujące hehe :D
Męcze sie z tym tak samo! Wymienilem całe zawieszenie a stuka dalej! Moze byc gdzies tam regulacja na przekladni kierowniczej! Ale nie mam narazie czasu tego rozbierac;( Wiem ze Opel ma taka regulacje, ale czy honda tego nie wiem! Zeby sie dowiedziec trzeba sciagnac przekladnie!Czasami mi tak stuka jakby mialo kolo odleciec!!! moze za 2 tyg cos bede z tym robił to dam znac!
a moze to poprostu koncówki drazków co ?? ;-))
Kolego "Shadow" koncówki drązków napewno to nie są bo niedawno je wymieniałem a pozatym przed wymianą tych koncówek drązków tez mi tak coś stukało jak teraz i to ta sama cały czas przyczyna.. i co to może być.. hmmm.. :/
a drążki luzów nie mają? najlepiej to chyba podjechać na stacje diagnostyczną i powinni wyłapać co stuka
javor bylem na 2, i kazali mi tak jezdzic i obserwowac co sie bedzie dzialo
Witam!
Nie wiem jak u was ale u mnie sa to bardzo duze drgania cala kolumna jak wjade na jakies dziury czy tory.Czasami to wydaje mi sie jakby mi cała kolumna miala wyleciec musze wjechac na kanał i sprawdzic co jest nie tak
Ja wymienilem tez wszystkie koncowki drazkow, tuleje waczaczy ,wszystko co mozliwe w zawieszeniu! A dalej stuka! cos jest z przekladnia kierownicza bo nic wiecej w zawieszeniu nie ma! Jak juz wspomnialem w wczesniejszym poscie moze miec regulacje na przekladni tak jak Opel. Poniewaz z przebiegiem auta robi sie tez luz w przekladni i to prawdo podobnie bedzie przyczyna stukania! Takie jest moje zdanie! Moze sie myle!Pracowalem kiedys w warsztacie samochodowym, ale nie spotkalem sie z takim stukaniem akurat w Hani!Ale to moze byc to...
Z tego co mi sie wydaje to regulacja na przekladni jest ale słuzy ona do kasowania luzu na kole kierownicy i nie wiem czy o to ci chodzi czy o cos innego przynajmniej w samochodach z ktorymi sie spotkalem tak bylo.
Z tego co mi sie wydaje to regulacja na przekladni jest ale słuzy ona do kasowania luzu na kole kierownicy i nie wiem czy o to ci chodzi czy o cos innego przynajmniej w samochodach z ktorymi sie spotkalem tak bylo.
dokladnie o ta regulacje mi chodzi! Gdy poruszam kierownica to tez stuka! A czemu stuka? Bo ma luz na kole kierownicy!Gdy sie ma wspomaganie jest ciezko ten luz wyczuc.Musi byc gdzies w tym odpowiedz!
odpowiedz jest prosta: przekladnia kierownicza D/W. nie ma tam zadnej regulacji, po prostu sa luzy na przekladni i nic z tym sie nie da zrobic. jesli komus to tak bardzo przeszkadza to kupic NOWA za kilka tysiecy zlotych(prosze, nie traccie kasy na jakies uzywki ze szrotow bo nie ma mowy o kupnie uzywanej przekladni bez luzow ktora ma kilkanascie lat).
odpowiedz jest prosta: przekladnia kierownicza D/W. nie ma tam zadnej regulacji, po prostu sa luzy na przekladni i nic z tym sie nie da zrobic. jesli komus to tak bardzo przeszkadza to kupic NOWA za kilka tysiecy zlotych(prosze, nie traccie kasy na jakies uzywki ze szrotow bo nie ma mowy o kupnie uzywanej przekladni bez luzow ktora ma kilkanascie lat).
Nie musi byc zaraz do wymiany! Duzo ludzi tak wlasnie robi ze pojedzie do warsztatu o porade! A mechanik oczywiscie co powie? Przekladnia do wymiany i tak sie sklada, ze on moze taka sprowadzic! On bedzie szczesliwy bo zarobi na przekladni i jeszcze wezmie za robote!A z naszej kieszeni ubedzie kilka a moze kilkanascie setek!Ja za dwa tygodnie bede swoja wyciagal i sprobuje wtedy dojsc do przyczyny stukania!Najpierw trzeba zobaczyc co jest nie tak! A potem kupowac i ewentualnie pojechac do mechanika! No chyba ze ktos nie liczy sie z kasą to juz inna sprawa! Dam wam znac chlopaki!
no nie musi byc do wymiany, ale jesli chcesz sie pozbyc luzow to jest to jedyna metoda. a jesli sie mysli o wymianie przekladni to powiedizalem ze to kilka setek(jesli nie kilkanascie)-to nie jest sworzen ktory Ci wymienia za 30 zl. koles troche cie nie kapuje, po to sie jezdzi do mechanika- po porade i po usluge! najlepiej jakby mechanik zasponsorowal przekladnie i wymienil za browara nie??? nikt ci nie karze placic mechanikowi-wlaz pod auto i sam wymien przekladnie.
tak jak mowilem; w gre wchodzi tylko wymiana na nowa, jesli kupimy uzywana ze szrota to tylko wywalimy kilka setek bo zadna kilkunastoletnia przekladnia nie bedize bez luzow. jedyna alternatywna opcja (ale tez nie tania) jest regeneracja przekladni.
no nie musi byc do wymiany, ale jesli chcesz sie pozbyc luzow to jest to jedyna metoda. a jesli sie mysli o wymianie przekladni to powiedizalem ze to kilka setek(jesli nie kilkanascie)-to nie jest sworzen ktory Ci wymienia za 30 zl. koles troche cie nie kapuje, po to sie jezdzi do mechanika- po porade i po usluge! najlepiej jakby mechanik zasponsorowal przekladnie i wymienil za browara nie??? nikt ci nie karze placic mechanikowi-wlaz pod auto i sam wymien przekladnie.
tak jak mowilem; w gre wchodzi tylko wymiana na nowa, jesli kupimy uzywana ze szrota to tylko wywalimy kilka setek bo zadna kilkunastoletnia przekladnia nie bedize bez luzow. jedyna alternatywna opcja (ale tez nie tania) jest regeneracja przekladni.
Zgadzam sie z toba! Przekładnia nie jest tania! Uzywanej sie nie kupuje bo nic nie wiadomo z taka przekladnia uzywana! Ale wiedz o tym, ze nie kazdy mechanik jest uczciwy! I nawet jesli bedzie do naprawienia to moze skłamac! i powie, ze jest do wywalenia!Dlatego wejde pod auto i wyciagne ta przekładnie! Zobacze co sie da zrobic! I jak uda sie naprawic to dam wskazowki chlopaka i zobacz ile zaoszczedza! te kilka setek napewno! A duzo osob ma z tym problem z tego co wiem!Pozdro
U ciebie remi jest tak ze przy skrecie ci stuka, natomiast u mnie jest tak ze jak wjade na jakas dziure koleiny to cała kolumna drga dosc odczuwalnie powiedzialbym nawet tak ze jakby miala sie wyje... cała.Nie wiem jak jest zbudowany uklad kierowniczy w hance poniewaz nigdy nie mialem okazji zobaczyc co tam dokladnie siedzi,ale tak mysle ze jezeli tobie remi na postoju stuka to sprawdz koncowki drazkow i jesli w kolumnie jest walek ktory jest na krzyzakach to trzabyloby tez sprawdzic czy krzyzak nie ma juz sporego luzu al to tylko teoria bo tak jak mowilem nie wiem jak jest to wszystko zbudowane.Pozdrawiam i zycze znalez trafnego odnalezienia przyczyny stuków.
U ciebie remi jest tak ze przy skrecie ci stuka, natomiast u mnie jest tak ze jak wjade na jakas dziure koleiny to cała kolumna drga dosc odczuwalnie powiedzialbym nawet tak ze jakby miala sie wyje... cała.Nie wiem jak jest zbudowany uklad kierowniczy w hance poniewaz nigdy nie mialem okazji zobaczyc co tam dokladnie siedzi,ale tak mysle ze jezeli tobie remi na postoju stuka to sprawdz koncowki drazkow i jesli w kolumnie jest walek ktory jest na krzyzakach to trzabyloby tez sprawdzic czy krzyzak nie ma juz sporego luzu al to tylko teoria bo tak jak mowilem nie wiem jak jest to wszystko zbudowane.Pozdrawiam i zycze znalez trafnego odnalezienia przyczyny stuków.
Ale ja wymienilem cale zawieszenie!Wszystko co mozliwe! U mnie tez stuka jak po dziurach jade. Tylko zaznaczyłem w czesniejszym poscie , ze jak na postoju poruszam takimi szybkimi krotkimi ruchami w prawo a potem w lewo to tez stuka!
Kiedys pracowałem na warsztacie i przyjechal koleś oplem ze mu strasznie puka w przekładni kierowniczej i nawet dochodzi do takiej sytuacji ,ze lekko jakby blokowalo kierownice! Tez układ kierowniczy był ze wspomaganiem! Najlepsze było to, ze nie mial luzu gdy sie kreciło kierownica na właczonym silniku!Poniewaz płyn od wspomagania uzupełnil ten luz, ale ruszajac w prawo i w lewo szybkimi ruchami stukalo i przy jezdzie tak samo! Koles kupił przekładnie i sie okazało ze jest tam regulacja tego luzu! I po wyregulowaniu wszystko bylo ok!
Zobaczymy co bedzie jak wyciagne swoj uklad kierowniczy! Wtedy sie dowiemy czy trzeba kupic nowy czy idzie to naprawic!
kolego jak stuka przy ruszaniu na skreconych kolach to sa przeguby.
kolego jak stuka przy ruszaniu na skreconych kolach to sa przeguby.
To myslisz, ze stukaja u mnie przegłuby?
na maksymalnym skreceniu kola podczas ruszania jesli sa stuki to przegub.
dokładnie kolego "muzammil" ja tez miałem zużyty przegub i podczas ruszania na mocno skreconych kołach, albo podczas wyjazdu ze skrzyzowania tez na skreconych kołach to stukał mi przegub i jak go wymieniłem było juz po bólu :)
Podepnę się pod temat, u mnie po przeglądzie w ASO mechanik stwierdził, że mam całą przekładnię kierowniczą do wymiany - koszt w ASO około 3tys. zł. (w promocji na corocznych darmowych przeglądach, normalnie koło 4tys zł.) :eek:. Objaw mam taki, że jak autko stoi na zgaszonym silniku i zacznę ruszać kierownicą lekko w lewo, potem szybko w prawo i tak na przemian to coś puka.
(Podobie jak u kolegi Remi-ego1985)
U mnie tez stuka jak po dziurach jade. Tylko zaznaczyłem w czesniejszym poscie , ze jak na postoju poruszam takimi szybkimi krotkimi ruchami w prawo a potem w lewo to tez stuka!
Ponadto słyszę pukanie na poprzecznych nierównościach, zwłaszcza jak przejeżdżam przez progi zwalniające... Zastanawiam się co to może być? Czy końcówki drążków, same drążki, czy coś innego? Nie chce mi się wierzyć, że trzeba wymieniać całą przekładnię kierowniczą, a może wystarczy tylko dokręcić maglownicę?
Podepnę się pod temat, u mnie po przeglądzie w ASO mechanik stwierdził, że mam całą przekładnię kierowniczą do wymiany - koszt w ASO około 3tys. zł. (w promocji na corocznych darmowych przeglądach, normalnie koło 4tys zł.) :eek:. Objaw mam taki, że jak autko stoi na zgaszonym silniku i zacznę ruszać kierownicą lekko w lewo, potem szybko w prawo i tak na przemian to coś puka.
(Podobie jak u kolegi Remi-ego1985)
Ponadto słyszę pukanie na poprzecznych nierównościach, zwłaszcza jak przejeżdżam przez progi zwalniające... Zastanawiam się co to może być? Czy końcówki drążków, same drążki, czy coś innego? Nie chce mi się wierzyć, że trzeba wymieniać całą przekładnię kierowniczą, a może wystarczy tylko dokręcić maglownicę?
Barnie!!! Dokładnie tak jak mowisz! U mnie jest identycznie tak samo jak napisałes w swoim poscie! Mi tez sie wiezyc nie chce , ze zaraz przekładnia jest do wymiany! W koncu moja Hania ma 160 tys. i to nie po Polskich drogach!Mimo swoich lat ma mało przelatane tak uwazam! I wiesz co własnie te stuki zaczeły sie jakies 3 miesiace temu! Wiec nie zastanawiałem sie tylko wymieniłem całe zawieszenie, wszystko co mozliwe wachacze dórne, koncówki drazkow, tuleje na wachaczach,swoznie wachaczow, itd.... Wszystko wymieniłem za jednym razem! Dalej puka wiec to moze byc to ! Dokrecic maglownice!!!! I tak zamiezałem zrobic! Wtedy sie okaze co sie dzieje!!!!Pozdro
W koncu moja Hania ma 160 tys. i to nie po Polskich drogach!Mimo swoich lat ma mało przelatane tak uwazam!
Moja podobnie - 150 tys. km. i tez myśle, że przebieg jest oryginalny
Wiec nie zastanawiałem sie tylko wymieniłem całe zawieszenie, wszystko co mozliwe wachacze dórne, koncówki drazkow, tuleje na wachaczach,swoznie wachaczow, itd.... Wszystko wymieniłem za jednym razem! Dalej puka wiec to moze byc to !
Ja u siebie wymieniałem tylko łącznki drążka stabilizatora, po za tym z przodu nic nie puka
Dokrecic maglownice!!!! I tak zamiezałem zrobic! Wtedy sie okaze co sie dzieje!!!!
Słyszałem, że dokręcanie maglownicy ma zły wpływ na prowadzenie się samochodu - objaw jest taki, że: jedzeisz sobie np. 100km/h i puszczasz kierownice, wtedy autko staje się bardzo czułe tzn. wystarczy że kierownica jest lekko w lewo, to autko jedzie od razu w lewo, lekko kierownica w prawo, autko jedzie od razu w prawo... to tak jakbys jechał rajdówką, albo bolidem F1 - gdzie od oporu do oporu jest po obrocie kierownicą. (nie wie czy dobrze to wyjaśniłem).
P.S. Koniecznie daj znać, czy te dokręcenie maglownicy pomogło...
Ja mam podobnie. Stuka mi na nierównosciach i jak na postoju robię szybkie, krótkie ruchy kierownicą. Tez wymieniałem maglownicę nie tak dawno.
Dwa dni temu byłem na przeglądzie - nie mam podobno żadnych luzów w zawieszeniu, ani na maglu.
No więc tak jeżdzę dalej...
Tez wymieniałem maglownicę nie tak dawno.
Dwa dni temu byłem na przeglądzie - nie mam podobno żadnych luzów w zawieszeniu, ani na maglu.
Wymieniłeś maglownice i nadal stuka?? wymieniałeś na nową, czy używaną?
Kupiłem używaną maglownicę. Okazało się, że nie była taka idealna jak zapewniał sprzedawca. Ale i tak w dużo lepszym stanie niż poprzednia. Luzy na przeglądzie nie wyszły, więc to pukanie na dziurach jakoś przeżyję. A jak będę miał wolne pieniążki to oddam magla do regeneracji po prostu...
A jak będę miał wolne pieniążki to oddam magla do regeneracji po prostu...
Słyszałem, że różnie jest z tą regeneracją - na poczatku jest ok, a po pewnym czasie potrafi znowu stukać :/.. ale to chyba zależy od speca, który to robi. Orientujesz się jaki jest koszt takiej regeneracji?... i jaki może być koszt nowej maglownicy z ASO? zamiennik?
W ASO to podobno kosmiczne pieniądze, ale dokładnie nie wiem ile.
Mój mechanik ma gościa od regeneracji, więc wiem, że będzie dobrze zrobione. Koszt u niego to max 600zł, w zależności ile jest roboty przy danym maglu.
Witam, i jak odkryl ktos w czym tkwi problem ? U mnie zauwazylem takie same objawy jak u was. U mechanika wymienilem wahacz przedni gorny oraz gumy stabilizatorow, ale nic to nie dalo, albo dalo tak malo ze nie widze roznicy ... ktos mial rozkrecic kolumne kierownicy , i jak udalo sie ??
Paka :D
Witam wszystkich! Sorki, ze tak pozno odpisuje! Nie mialem jak wczesniej! Rozkreciłem to wszystko w kolumnie ! Robiłem to u znajomego na warsztacie razem z nim! Okazało sie,ze jest luz na maglownicy! Nie kupowałem nowej tylko usunełem ten luz poprzez dokrecenie regulacji na kolumnie! Wynik tej operacji? POZYTYWNY!!!! UDAŁO SIE !!!NIC NIE STUKA! ALE KIEROWNICA STAŁA SIE CZUŁA NA KAZDY MINIMALNY RUCH KIEROWNICA! Idzie tak jezdzic! Tylko na poczatku mialem wrazenie,ze jade innym autem! Teraz jest ok ...zrobiłem 800km po tej naprawie i jest super!Moja maglownica była dobra wiec nie wymieniałem jej, ale jak jest zepsuta lub ktos wymieni na uzywana to ta operacja moze sie nie udac i bedzie stukac dalej! Nawet mechanik powiedział mi ze po regeneracji nie sa pewne! Nie pytałem sie ile kosztuje nowa maglownica,ale sadze ze nie mało!
koles co ty masz z tymi wykrzyknikami??? jest takie cos jak "." wiesz?
koles co ty masz z tymi wykrzyknikami??? jest takie cos jak "." wiesz?
Wiem. Jak coś Ci nie pasuje to poprostu nie czytaj! Wiesz???
mam identyczne objawy, czyli stuki przy szarpaniu kierownicą lewo-prawo na zgaszonym silniku i jadąc po nierównościach ale słychać to tak jakby z lewego koła. Dziś zmieniałem klocki i postanowiłem dokładnie przejrzeć zawieszenie lewego koła, jest tak że wszystkie gumy, drążki, sworznie są całe i nie mają luzów więc pozostaje tylko magiel:( gdy kupiłem auto przyjechało prosto z Niemiec przebieg 156tys. i była cisza, pojeździłem trochę po naszych wspaniałych drogach i wiadomo co dalej:/
mam identyczne objawy, czyli stuki przy szarpaniu kierownicą lewo-prawo na zgaszonym silniku i jadąc po nierównościach ale słychać to tak jakby z lewego koła. Dziś zmieniałem klocki i postanowiłem dokładnie przejrzeć zawieszenie lewego koła, jest tak że wszystkie gumy, drążki, sworznie są całe i nie mają luzów więc pozostaje tylko magiel:( gdy kupiłem auto przyjechało prosto z Niemiec przebieg 156tys. i była cisza, pojeździłem trochę po naszych wspaniałych drogach i wiadomo co dalej:/
jero11. Ja u siebie pokreciłem ta regulacje na przekładni tak zeby nie było luzu na zapalonym silniku!I pomogło:)
jero11. Ja u siebie pokreciłem ta regulacje na przekładni tak zeby nie było luzu na zapalonym silniku!I pomogło:)
możesz napisać gdzie dokładnie się znajduje ta regulacja, może bym się tym zajął.
na zapalonym czy na zgaszonym silniku likwidowałeś ten luz?
powiem ci ze tez mam takie stuki na postoju i mechanior ( jeden z wielu ;) ) mowil ze moze wlasnie sie magiel skonczyl, ale jak podnioslem auto to okazalo sie ze wywalone sa tuleje na wahaczu dolnym.
kokretnie ta do nadwozia (przednia wewnetrzna) i ta do ktorej przykreca sie amortyzator.
dziś się zabrałem za kasowanie luzu na maglownicy i jedyna regulacja jaką znalazłem to ta na załączonym foto:
http://images33.fotosik.pl/334/2aaa188956cad0e1m.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=2aaa188956cad0e1)
tylko niestety dokręcenie tej regulacji nic nie dało, ale sprawdziłem na słuch skąd dobiegają te stuki gdy stojąc w miejscu szarpie się na przemian w jedną i drugą stronę kierownicą i wychodzi na to że jest to problem w maglownicy. chyba niedługo zabiorę się za wyjęcie i zbadanie magla, może coś da radę z tym zrobić:rolleyes:
dziś się zabrałem za kasowanie luzu na maglownicy i jedyna regulacja jaką znalazłem to ta na załączonym foto:
http://images33.fotosik.pl/334/2aaa188956cad0e1m.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=2aaa188956cad0e1)
tylko niestety dokręcenie tej regulacji nic nie dało, ale sprawdziłem na słuch skąd dobiegają te stuki gdy stojąc w miejscu szarpie się na przemian w jedną i drugą stronę kierownicą i wychodzi na to że jest to problem w maglownicy. chyba niedługo zabiorę się za wyjęcie i zbadanie magla, może coś da radę z tym zrobić:rolleyes:
Temat ciągle żywy. Mam to samo. Nierówności powodują stukanie. Podobnie szybkie poruszanie kierownicą na postoju. Podobnie jak u kolegów samochód ma 160 tyś z czego 20tys w Polsce. Początkowo myślałem, że to gumy stabilizatora, ale teraz widzę, że również przejeżdżanie prawym kołem przez przeszkody powoduje stukanie z lewej strony. Gdzieś na forum jest info o wymianie tej sprężynki przy regulacji na twardszą. Podobno to pomaga. Chętnie bym to rozebrał, ale nie mam przez jakiś czas nie mam dostępu do kanału :( Dajcie znać jak poszło z tą regulacją. Pozdrawiam
Witam. U mnie zaczeło stukac dalej! Dokrecenie regulacji pomogło, ale na chwile.:( Ja juz nie mam sił na to holerstwo!!!! a te stuki tak mnie denerwuja,ze szału dostaje. Dobrze,ze mam dobry system nagłosnienia hehe wtedy nie słychac!
witam,a czy po dokreceniu udalo sie choc troche zniwelowac lus na kieorwnicy? ja odebralem samochod od mechanika ktory twierdzili ze dokrecili jakis tam lus na przekladni ale po przejechaniu kilku metrow stwierdzilem ze nadal slychac wlasnie to irytujace stukanie i wciaz lus na kierownicy, wiec albo polecieli w kulki albo faktycznie nie da sie z tym nic zrobic procz wymiany, chyba zeby jakos to mocniej skrecic?
No to panowie jeszcze bardziej was rozbawie:) u mnie jest to samo!!! Dzisiaj diagnozowalem zawieche i koles do mnie ze przekladnia do wymiany:/ jak uslyszalem, ze wymiana sama 300PLN kosztuje to od razu padlem:( ale widze, ze nie jestem sam...ale wiecie to nie mozliwe, ze nie da sie nic z tm zrobic, auta flotowe jezdza po kurde 300 tys przebiegu maja a kiera dziala normalnie, jakies stare merole po 500 przebiegu a przekladnia gra...to sie jakos da zrobic...
to ja podobnie jak remi1985 mam to w D, puszczam muze na full i jade;D hehe
No ja narazie puszczam muze na full i nie słychac! Ale chciałbym wiedziec co jest grane? Czemu tak stuka? Jak widac w temacie duzo osob ma ten problem:( Czy te hondy maja jakos wade z układem kierowniczym? O to jest pytanie! Przebieg 160-190 tys i układy kierownicze padaja? Az nie chce mi sie w to wierzyc. Pozdro
No to panowie jeszcze bardziej was rozbawie:) u mnie jest to samo!!! Dzisiaj diagnozowalem zawieche i koles do mnie ze przekladnia do wymiany:/ jak uslyszalem, ze wymiana sama 300PLN kosztuje to od razu padlem:( ale widze, ze nie jestem sam...ale wiecie to nie mozliwe, ze nie da sie nic z tm zrobic, auta flotowe jezdza po kurde 300 tys przebiegu maja a kiera dziala normalnie, jakies stare merole po 500 przebiegu a przekladnia gra...to sie jakos da zrobic...
to ja podobnie jak remi1985 mam to w D, puszczam muze na full i jade;D hehe
Ostatnio byłem u lakiernika i stał Merol Beczka po przebiegu 400 tyś, luz miał taki ze mogłes skrecic kierownica w prawo i lewo o 30 stopni.
Ach tam mercedes! Nie interesuje nas jakie on tam miał luzy na przekładni.Chcemy wiedziec co jest przyczyna stukania w przekładni w naszych HondachMoja nie ma zadnego luzu na przekładni a stuka! Kto ma jakies pomysły???
Mam to samo, jak krece na postoju stuka, jak jadę po nierównościach z mała predkościa.
Może stukają drązki kierownicze, czyli element laczacy maglownicę z koncówkami drażków...
Mi sie wydaje ze to w kolumnie kierowniczej coś stuka
To co teraz napisze może wydawać się śmieszne:) ale mój kolega miał kiedyś podobne stukania do tych opisywanych i okazało się że mechanik nie dokręcił mu koła i jeżdził z tylko jedną nakrętką dokręconą, reszta była lużna;) hehe
_____________
Moja Hanka
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=27465
yogiszczecin
22-10-08, 14:16
Drodzy koledzy, mam podobne objawy z luzem na kolumnie kierowniczej. Znajomy z ASO Honda ze Szczecina powiedzial mi, ze to nie jest naprawialne, ale jest wymienialne! Doradzil jeźdić dalej i obserwować co jakiś czas, czy nie robi się gorzej. Podobno te luzy nie są jakieś niebezpieczne.
P.s. mnie to też irytuje
U mnie też stuka, a luzów na maglu nie ma. Specjalnie byłem na dwóch stacjach diagnostycznych,żeby sie upewnić.
Jakoś sie do tego przyzwyczaiłem :-)
Mam to w obecnej hance i miałem w poprzedniej, częsta rzecz przy przekładni listwowej. Problem chyba nie do wyeliminowania.
ja też mam leciutki luz jak z góry naciskam na kierownice to jest minimalny luz jakiś 1 mm? niewiem co to możebyć?
ja też mam leciutki luz jak z góry naciskam na kierownice to jest minimalny luz jakiś 1 mm? niewiem co to możebyć?
No to masz trochę inny luz niż pozostali, nie przyjmujemy cię do elitarnego klubu mających luz na przekładni! :D
ja też mam leciutki luz jak z góry naciskam na kierownice to jest minimalny luz jakiś 1 mm? niewiem co to możebyć?
To chyba na kolumnie luz, tak?
Chyba Będziemy Musieli Kupic Nową Przekładnie !!! Temat Sie Ciągnie Sporo Czasu A Przyczyny Konkretnej Nie Znaleźliśmy.
Podobno te luzy nie są jakieś niebezpieczne.
To powiedz mi co zrobisz jak podczas jazdy zablokuje ci sie kierownica?? według mnie jest to bardzo niebezpieczna sytuacja i to bardzo! Żadne tam dokręcania, regulacje itp.zabiegi przy wysranej maglownicy raczej nie maja sensu w takiej sytuacji najlepszym rozwiązaniem jest regeneracja.
Moja przekładnia w przyszłym tygodniu poddana zostanie właśnie takiej operacji.
Nowa przekładnia do Vgena w ASO to koszt 5700 pln :(
Manies to napisz jak wyszło. Generalnie patrze po innych autach i tez maja stuki, ja narazie ich jeszcze nie mam, ale pewnie bedzie mnie to czekac
mam ten sam problem i ten sam problem mial mój brat w fordzie i okazało się mówiąc najprościej jak potrafie, że u niego stuka kolumna o blache gdzie owa kolumna przedostaje sie do komory silnika bo nie było simeringu czy czegos w tym rodzaju... nie znam sie na tyle, żeby opisać to dokładnie i fachowo ale wiadomo o co chodzi, stukanie było niemiłosierne ale tylko na dołkach na równej nawierzchni nie było ani stuknięcia.
W mojej EJ9 było to samo ale można to nieco skasować, wystarczy wejść pod autko i przy maglownicy podkręcić "inspekcje" czy jakoś tak.
Jest to taka śrubka z kontrą na klucz 37 lub większy.
Po poluzowaniu tej kontry śrubę dokręcić tylko do poczucia lekkiego oporu w przeciwnym razie kierownica będzie ciężko chodziła.
Chłopaki mam takie same objawy jak kolega: remi1985
Wymieniłem gumy łączników stabilizatora bo myślałem że to jest to, stukanie ucichło ale jeszcze puka coś, ostatnio przy analizie tego stukania zobaczyłem że prawa gałka kierownicza ma luz i właśnie z tamtąd sie wydobywa stukanie, przechodzi też troche na lewą stronę, ale ewidentnie wydobywa sie ono z prawej strony z gałki ponieważ ma luz.
Bo nie chce mi się wieżyć żeby to była maglownica u mnie! Samochód ma przejechane niecałe 130tys i mam to pewien przebieg w 100% samochód jest z 2000r. Więc jak na taki samochód z tego rocznika i z tym przebiegiem to nie prawdopodobne dla mnie jest żeby była to maglownica, jestem przekonany że to gałki, wymienie to dam znać...
W mojej EJ9 było to samo ale można to nieco skasować, wystarczy wejść pod autko i przy maglownicy podkręcić "inspekcje" czy jakoś tak.
Jest to taka śrubka z kontrą na klucz 37 lub większy.
Po poluzowaniu tej kontry śrubę dokręcić tylko do poczucia lekkiego oporu w przeciwnym razie kierownica będzie ciężko chodziła.
Dokręcając tą śrube tzn. docisk kasujesz luz w taki sposób że ściskasz listwe a co sie wiąze z tym? to że kiera chodzi bardzo ciężko a kierownica nie wraca samoczynnie podczas jazdy i pojawia sie problem!
Zalecany taki myczek jest tylko i wyłącznie przy niewielkim luzie magla.
Moja przekładnia właśnie sie regeneruje ale walki z nią było sporo.
Maglownica jest już po regeneracji wszystko wyszło elegancko nic nie stuka,nic nie puka :D
Układ pracuje teraz jak nowy nie ma zadnych drgań przenoszonych na kierownice przy pokonywaniu jakiś nierówności.
Ogólnie rzecz mówiąc nie wiem jak w innych hanka ale w V genie jest specyficzna budowa przekładni i w momencie występowania duzego luzu jest ona nie naprawialna tak było w moim przypadku,trzeba było szukac drugiej i dla pełnej pewności dałem ją do regeneracji.
Tak więć jesli ktoś słyszy dziwne stukanie,opory w odbijaniu kierownicy to proponuje od razu udać sie do dobrego fachowca od maglownic żeby ja przebadał bo pózniej moze ona nadawać sie jedynie na śmieci :D
Tak jak pisałem wczesniej...
Wymieniłem te gałkie kierownicze i jest juz cichutko, nic nie stuka nic nie puka! Jedzie sie jak nowym samochodem :D
Tak jak pisałem wczesniej...
Wymieniłem te gałkie kierownicze i jest juz cichutko, nic nie stuka nic nie puka! Jedzie sie jak nowym samochodem
taif - jak wygląda ta gałka ? i ew ile za nią zapłaciłeś ?
Tez mialem tak samo okazało sie ze to magłowica i trzeba było kupic nową kosz to 2500pln nie znalazłem dobrej uzywki musialem kupic orgynalną :)
Tez mialem tak samo okazało sie ze to magłowica i trzeba było kupic nową kosz to 2500pln nie znalazłem dobrej uzywki musialem kupic orgynalną :)
:eek: Moim zdaniem nie musiałeś! Wystrczyło kupić w miare używke (idealnej to wiadomo ze nie kupisz) i oddać ją do regeneracji. Ja tak zrobiłem i jest elegancko a koszt pięć razy mniejszy. :D
A co to za honda bo z tego co sie orientowałem to nówka do Civica kosztuje ponad 5 kafli!
:eek: Moim zdaniem nie musiałeś! Wystrczyło kupić w miare używke (idealnej to wiadomo ze nie kupisz) i oddać ją do regeneracji. Ja tak zrobiłem i jest elegancko a koszt pięć razy mniejszy. :D
A co to za honda bo z tego co sie orientowałem to nówka do Civica kosztuje ponad 5 kafli!
To prawda kosztuje ponad 5 kafli ale załatwiłem za 2.500 mozna powiedziec po znajomosci
To prawda kosztuje ponad 5 kafli ale załatwiłem za 2.500 mozna powiedziec po znajomosci
a czemu nie chciałes regeneracji zrobić przecież to pięć razy mniej by cie kosztowało a efekt taki sam
dziś byłem u kumpla w sklepie po części do układu kierowniczego i nawiną temat o Hondzie jego brata, miał ten problem że coś stukało w przednim zawieszeniu i zmieniał po kolei wszystkie części przedniego zawieszenia.
Jak już miał wszystko zmienione pozostała tylko maglownica, więc dorwali gdzieś używany zdrowy magiel za 80 zł i teraz jest cisza:)
Okazało się że w maglownicach wyrabiają się tuleje w których chodzi listwa i później to tak stuka:(
dziś byłem ponownie u tego kumpla i dowiedziałem się że wystarczy dorobić te tuleje ale jest taki problem że one są z jakiegoś specjalnego plastiku:confused:
Panowie...mam identyczne objawy jak wy.....od początku( dwa miechy temu ) zostały wymienione, końcówki, gumy zawieszenie, przeguby zewnętrzne i nadal to samo....po długich debatach i wielu wizytach u mechanika cheakera:) okazaało się że to przekładnia = niestety....od tygodnia zauważyłem że na skręconych kołach słychać pukanie i to mocne i na 1000% nie jest to przegub jak jakiś w cudzysłowie mechanik uprzednio się tu udzielał...( sami fachowcy )!!! Przekładnia też może wydawać dziwne dźwięki i niestety koszt regeneracji takiego cuda to około 600zł i przekładka:((( ale trudno trzeba odkładać pieniążki i robić....Pozdrawiam wszystkich i życze powodzenia w naprawach:)
i wiem jak to potrafi dokuczać w codziennej jeździe...
dodam jeszcze że łatwo można sprawdzić czy magiel ma luz, ale potrzebny jest kanał
kolejność:
-skręcamy kołami na kanale maksymalnie w prawo
-wchodzimy do kanału, ruszamy listwą z lewej strony góra-dół i sprawdzamy czy jest luz albo czy stuka
druha strona:
-skręcamy kołami maksymalnie w lewo i sprawdzamy w taki sam sposób jak wyżej listwę z prawej strony
witam, możecie dać jakiś namiar na regeneracje maglownicy?? chodzi o to zeby było tanio i dobrze oczywiście. dzwonilem do wesolej, krzykneli 1000 zł netto;) za drogo dla mnie
spotkał się ktoś z zestawem naprawczym maglownicy do Hondy Vgen.?
ASO powinno mieć takie zastawy ale piszecie że w ASO to tylko cały magiel mają za skromne ~4000zł :/ a mi się coś wydaje że im się nie chce szukać tych części do magla:D
miałem w planie dorwać magiel do roboty i dorobić do niego tuleje, ale jak zobaczyłem w manualu jak te tuleje wyglądają to trochę zwątpiłem że da rade je dorobić i dlatego szukam jakiegoś zestawu naprawczego;)
spotkał się ktoś z zestawem naprawczym maglownicy do Hondy Vgen.?
W aso raczej nie ma ale wiem że uszczelniacze jakieś istnieją bo przy regeneracji są one wymieniane. Ale czy można je gdzieś kupić tego nie wiem, może popytaj w jakiś zakładach co regeneruja maglownice.
ale jak zobaczyłem w manualu jak te tuleje wyglądają to trochę zwątpiłem że da rade je dorobić potrzebna jest bardzo ale to bardzo dokładna obróbka i z tego co wiem nikt ci sie tego nie podejmie. V gen ma bardzo dziwną i nietypową konstrukcje przez co bardzo mocno wytłuczona przekładnia jest nie do naprawy.
na alledrogo znalazłem taki zestaw do magla http://moto.allegro.pl/item507409261_przekladnia_maglownica.html na foto jakoś nie widać żadnych tulejek, tylko ciekawe czy to foto części do Hondy:confused:
a co do dorobienia tych tulejek to mam na osiedlu tokarza który da radę to ogarnąć:cool:
a co do dorobienia tych tulejek to mam na osiedlu tokarza który da radę to ogarnąć
miejmy nadzieje! choć nie wiem do końca czy o tym samym mówimy a mianowicie w maglownicy jest jedeny element w kształcie "półksiężyca" i jeśli on jest dobrze wyrobiony to słabo to widze. U mnie ze względu na to warsztat zajmujący sie tylko i wyłącznie regeneracją już od 20 lat nie podjął sie tego.
Wszystko zależy jednak od tego jak duże luzy masz na maglu.
Panowie, każdy pisze ze do roboty cała maglownica, a to czasami nie stuka sobie krzyżak w kolumnie? u mnie tez coś stula i podejrzewam właśnie to.
No to mamy wydatek! Raczej krzyzak to nie jest. U mnie jest ewidentne stukanie po obu stronach przy przekładni kierowniczej. Nie mam sił juz do tego. Tyle pieniedzy wydałem na nowe zawieszenie a nic nie pomogło! Wymieniłem amortyzatory,sprezyny, tuleje wachaczy przod i tył, wachacze górne, drazki kierownicze, nie zostawiłem zadnej starej czesci! A teraz wszystko wskazuje na to ,ze przekładnia chyba jest zepsuta;( Co robic????
Manies
po wymianie jaki płyn zalałeś i jak to ci chodzi bo rożne opinie słyszałem
Manies
po wymianie jaki płyn zalałeś i jak to ci chodzi bo rożne opinie słyszałem
Nie wiem jaki dokładnie płyn(jest czerwony) bo zalewał mi zakład który regenerował magiel. Chodzi wszystko elegancko, zero luzu, jednym słowem przekładnia jest jak nowa! Ustąpiły dziwne tłuczenia na poprzecznych nierównościach które były spowodowane wybitą przekładnią. Jednym słowem mówiąc jestem bardzo zadowolony!! :D
Opinie mogłeś słyszeć rózne gdyż jest wiele pseudofachowców i nie każdy potrafi to dobrze zrobić :D
Jeśli masz u siebie dobry sprawdzony zakład od regeneracji to mozesz spokojnie robić jesli jednak miałbyś gdzieś wysyłać magiel to przestrzegam cie przed tymi z dupy fachowcami www.maglownice.polskareklama.pl
Adamiak905
01-02-09, 11:53
Chlopaki ja mam ten sam problem po zakupie hanki 2 miesiace temu zaczelo cos stukac w ukladzie kierowniczym :\ tez wlasnie nie wiem co to jest strasznie mnie to irytuje . Bylem na stacji diagnostycznej zawieszenie mam ok zadnych luzow itp nie mam ..
a moze laczniki stabilizatorow juz sa szczochrane i do wymiany albo caly stabilizator
wiecie ile trzeba dać za regenerację przekładni bez wspomagania? rozumiem że mniej niż ze wspomaganiem
http://www.honda.maglownice.polskareklama.pl/cennik/maglownica-honda-civic.html?regeneracja=przek%B3adnia-kierownicza
firma przewijała się na forum i z wypowiedzi kolegów ogólnie polecana
Ja ich nie polecam jedno określenie jakie ciśnie mi sie na język to "Oszuści"
Ja ich nie polecam jedno określenie jakie ciśnie mi sie na język to "Oszuści"
pomóż więc innym i rozszerz wypowiedź :)
Wiesz co gdzieś na forum już opisałem całą sprawe więc nie chce mi sie po raz drugi pisać ale powiem krótko chciałem zregenerować u nich przekładnie ale niestety raz że panowie nie były w stanie ogarnąc tego to po drugie chcieli wyrwać ode mnie kase za coś czego wogóle nie zrobili tzn. miałem zapłacić 170 pln za montaż i demontaż maglownicy a faktycznie ona wogóle nie była wyjęta z auta :D
Ogólnie naprawde nie polecam byłem w tym pseudo warsztacie i widziałem co tam sie wyprawia!! może reklame w necie maja fajną ale w rzeczywistości już tak fajnie nie jest.
Miałem podobny problem do waszego da się to wyregulować bo u mnie się udało Warunek jest taki żeby zbyt długo nie jeżdzić z taką stukającą przekładnią tylko udać się do konkretnego mechanika Temat był poruszany na forum hoda klub polska i tam szukajcie Przy maglownicy są dwie śróby -Regulacja na listwie to najczęstrzy powód stukaniato śróba nie od spodu maglownicy lecz jakby od wewnątrz w stronę pedałów Regulacja polega na dokręceniu tej śróby od1/3 do 1/2 obrotu bo więcej to kiera ciężko chodzi i może wywalić uszczelniacze Tyle wiem na ten temat od mechanika który mi to robił więc resztę musicie gdzieś znależć sami w manułalach Ja w tej chwili jestem zadowolony Pozdrawiam
Witam
Moja dziewczyna miała sedana i było to samo.Mechanik poradził wymienić kolumnę, wyszukałem w necie zakład zajmujący sie regeneracja. Pojechaliśmy firma zrobiła swoje, wzięła kase a stuki były dalej. W kolumnie można dokręcić "cos" (nie znam fachowej nazwy), ale gość który to robił jak dokręcił zeby nie było luzów to nie można było kręcić kółkiem. Ja mam teraz ej2 i tez to samo, kumpel sedana i to samo. Jak kupywałem hanie to zwracałem na to uwagę i luzy miała każda, którą oglądałem. To jest poprostu wada tego układu i naszych nierównych dróg. Moja hania miała mniejsze luzy jak ją kupiłem z niemiec, teraz troche to uległo zmianie. Ale raczej nie będe nic z tym robił.
Moja hania miała mniejsze luzy jak ją kupiłem z niemiec, teraz troche to uległo zmianie. Ale raczej nie będe nic z tym robił.
No to życze ci powodzenia w sytuacji jak ci sie kierownica zatnie podczas jazdy, wtedy też raczej nic już nie zrobisz!!!
Nie przesadzaj, żeby się zacięła, luz musi być już naprawdę konkretny :) Jeśli komuś podczas jazdy kierownica "lata" na 1-2cm, to jeszcze jest ok, 3cm to już chyba przeszkadza...
maciek070188
25-03-09, 06:39
ja mialem pukanie mocne jak ruszalem i luz mechanik do mnie koncowke zmieniamy to mowie zmnieniamy jaki efekt? zero luzow nic nie puka na dziurach ani nic poprostu jak reka odjac;] ;p mam nadzieje ze na dlugo haa
ostatnio wymienilem całe zawieszenie (tuleje bikopur) górne i dolne sworznie z przodu, drażki i końcówki drążków, ustawiony luz na malgownicy wg service manual i DALEJ STUKAŁO.
Okazało sie że jest wyrobiony krzyżak łaczący kolumne kierowniczą z maglownicą i to on powoduje stuki.
maciek070188
22-05-09, 17:48
dalej stuka cos hahah nie wiem gdzie bardziej z lewej strony;]
hehe a u mnie to juz nawet z tyłu zaczeło stukac! Mechanik sprawdzał magiel i wszystko ok! jest ciezko okreslic co tam stuka w tych naszych Hondach;) Jak juz wspominałem w wczesniejszych postach wymieniłem całe zawieszenie co tylko jest mozliwe. I ???? nic sie nie zmieniło;(
maciek070188
25-05-09, 21:40
to gitttttttttttttttt jakies stuki glupie ale to denerwujace ze szok hahahhahahaha co za parodia
A słyszał ktoś coś o wymianie teflonowej tulejki w przekładni kierowniczej. Mój kolega pojechał właśnie do werkstatu żeby dowiedzieć się o co chodzi. Jak wróci to dopisze do posta co i jak
maciek070188
02-06-09, 16:45
moze to to;] i moze tanie haha
witam nie chce zakładać nowych tematów i zaśmiecac mam pytanie jak jadę strasznie skrzypi mi coś z lewejs trony najprawdopodobniej jest to łożysko górne amortyzatora mam pytanie gdzie to dostanę ???
maciek070188
02-06-09, 20:42
nie wiadomo czy to mozliwe ze to sworzen
A ja nie mam żadnych luzów, kierownica-tylko dotknę i kola reagują więc magiel chyba też sprawny, a STUKA:confused:
A ja nie mam żadnych luzów, kierownica-tylko dotknę i kola reagują więc magiel chyba też sprawny, a STUKA:confused:
Plyn ze wspomagania niweluje Ci luzy. Wylacz silnik i poruszaj szybko kierownica w prawo lewo. Jak bedzie stukac,to maglownica padla
witam nie chce zakładać nowych tematów i zaśmiecac mam pytanie jak jadę strasznie skrzypi mi coś z lewejs trony najprawdopodobniej jest to łożysko górne amortyzatora mam pytanie gdzie to dostanę ???
Lewy Górny wahacz :) sprawdź łączenia może gumy sie wyrobiły i Tobie rozbija otwory. Ja obecnie czekam na gotówkę żeby podjechać z tym samym problemem... podczas sketu czasem słychać lub jak jedziesz po nierownej drodze.
Plyn ze wspomagania niweluje Ci luzy. Wylacz silnik i poruszaj szybko kierownica w prawo lewo. Jak bedzie stukac,to maglownica padla
Na wyłaczonym silniku zawsze będzie pukać i nie oznacza to że padła, tak mi powiedział fachowiec od regeneracji i nie jest to pseudo fachowiec :) Pytanie tylko jak głośne będzie to stukanie!
No to na wyłączonym trochę jakby stuka:confused:
A czy taka maglownica od rovera podejdzie? Czy musi być to europejska wersja auta?ciężko znaleźć dobrą używaną , a jeszcze ciężej dobry zakład który zregeneruje.Niektórzy skarżą się na Łódź... i weź bądź tu mądry
Niektórzy skarżą się na Łódź... i weź bądź tu mądry
Oprócz tego co sie ogłasza na allegro jest w Łodzi jeszcze dobry zakład który regeneruje magielki, ale nie wiem jak sprawa wygląda z np. podesłaniem do nich magla kurierem lub pocztą, czy wogóle istnieje taka możliwośc?? Postaram sie odszukać do nich kontakt i możesz zadzwonic i sie dowiedzieć. ;)
Najpierw jednak upewnił bym sie na twoim miejscu że to napewno przekładnia.
chyba tak, bo cały zawiech ok. Tydzień temu całe górne wahacze zmieniłem. Czuje na kierownicy te stuki. Będę wdzięczny za ten kontakt, bo tak się wku....m jak mi coś stuka.
a drązki sprawdzałeś ? może gumy Ci wyszły, maja to do siebie ze trzeba je zmieniac...
wszystko sprawdziłem, wszystko jest git. Ponowie pytanie, czy podejdzie magiel od anglika,czy tylko wersja europejska?może od rovera albo mg ;) zależy mi na tym żeby był najświeższy.
Panowie. jak stuka to spawdzić czy nie ma luzów na koncówkach drażków,na drążkach, na krzyżaku łaczączym kolumnę kierownicy z maglownicą (tam najczęsciej puka i stuka) a na koncu luz na maglownicy a wiem stąd bo zmienilem cała zawieche, wszyskie pierdoły najmniejsze a dajej stukało, odkrecilem krzyzak i jak krecilem nim w rekach to czuć było luz i słychać stukanie.....
także sprawdzcie te krzyżaki
darp4 magiel od anglika podejdzie ale bedziesz mial kierownice po prawej stronie:)
hahahahahah Tian dobre, dobre...w sumie jade na wakacje do uk;) sprawdzę ten krzyżak może nawet w ten weekend.
maciek070188
12-06-09, 18:34
ile ten krzyzak kosztuje? i czy mozna samemu zrobic
zobacz w sklepie jc http://moto.sklep.pl/ na taką rzecz:
http://moto.sklep.pl/result1.php?res=1&atg=17801338&art=865088&gen=676&gru=705000000&towkod=9EF2DF&zdj=1&km=0&typ=4263&wsk=O&lang_id=PL
to jest akurat do EG4
a co do wymiany to Adam Słodowy da sobie radę, jak nie umiesz wymienic sobie np klockow hamulcowych to lepiej sie za to nie bierz.
jest troche zabawy bo trzeba kolumnę odkrecic od budya co za ytm idzie plastiki trzeba odkcecac :)
Pamietać o tym aby tak samo załozyć nowy krzyżak, kierę zablokować i nie ruszać kołami zeby po skecieniu wszystkiego do kupy kierownica nie była przestawonina na zabkach
a czy ta część podejdzie do 5d?
ile ten krzyzak kosztuje? i czy mozna samemu zrobic
zrobić krzyżak czy zrobić naprawę krzyżaka ? :P
bez urazy :)
a czy ta część podejdzie do 5d?
nie mam pojecia czy podejdzie
sprawdz w sklepie i porównaj czy są takie same
sęk w tym że, do 5d niema w katalogu online więc na magazynie też nie będzie.
Masakra z tym stukaniem ja mam to samo :( od zakupu hanki i jej użytkowania , przejechania 37tyś po naszych super drogach :/ teraz to wychodzi wymieniłem końcówki kierownicze, dwa nowe wachacze górne przdnie całe kompletne ,myślałem że zniweluje to stukanie a zaczeło się z 3 miesiące temu ,w poprzedniej hondzie jajku też to miałem i postanowiłem wymienić całą przekładnie i dupa dalej waliło a na wyłączonym silniku jeszcze bardziej ja się poruszało kiermaną , w tej było dobrze wylazło z czasem ,idę zaraz do kanału oblikac temat może drążki kierownicze mają luz ?? ... nie wiem :(
byłem w kanale tak mi to stuka i taki jest luz na maglownicy
maglownica.mp4 (http://www.sendspace.pl/file/e6sGPRUz/)
Dzisiaj walczyłem z tym stukaniem bo miałem to samo. Ewidetnie słyszałem że dochodzi to z kabiny i miałem racje! Cały ten stukot dochodził z przegubów ale nie trzeba ich wymieniać! Wystarczyło zdjąć osłone przegubów w kabinie i dokręcić te dwie śrubki :) Od teraz w autku cisza, mam nadzieje że tak pozostanie ;)
Witam,mam to samo stukanie i po mojej samodiagnostyce owej usterki stwierdzam ze to krzyżak kierowniczy,bo trzymając za os z maglownicy ruszam lekko kierownica i luz pojawia sie na krzyżaku bo obrót nie dochodzi do magla, krzyżak zamówiony w piatek ,wiec moze w srode bedzie ,wymienie i sie sprawdzi,bo lepiej najpierw sprawdzic krzyżak niż wydawać na regeneracje magla.pozdro
dobra a gdzie ten krzyżak?? i jakie efekty po jego wymianie??
Witam,mam to samo stukanie i po mojej samodiagnostyce owej usterki stwierdzam ze to krzyżak kierowniczy,bo trzymając za os z maglownicy ruszam lekko kierownica i luz pojawia sie na krzyżaku bo obrót nie dochodzi do magla, krzyżak zamówiony w piatek ,wiec moze w srode bedzie ,wymienie i sie sprawdzi,bo lepiej najpierw sprawdzic krzyżak niż wydawać na regeneracje magla.pozdro
ile kosztuje? w aso?
krzyzak znalazlem juz, ale to raczej nie to... jak sprawdzic maglownice?? i jeszcze jedno: czy maglownica od VI gena podejdzie do V?? bo moze lepiej byloby kupic od VI gena z malym przebiegiem i zregenerowac??
... krzyżak zamówiony w piatek ,wiec moze w srode bedzie ,wymienie i sie sprawdzi,bo lepiej najpierw sprawdzic krzyżak niż wydawać na regeneracje magla.pozdro
mam ten sam problem,ale dwa krzyzaki:/ gdzie zamawiales w ASO? i jaki koszt?
Witam
Mam w przednim zawieszeniu lekkie pukanko przy jezdzie chociażby po niewielkich nierównościach.
Jak sprawdzic czy np wachacze górne sa ok? bo wydaje mi sie ze z tamtych okolic dochodza odgłosy.
rozepnij i pomacaj.
Ja wymieniłem końcówki dr. kier. i przestało pukać, choć już podejrzewałem maglownice itp itd.
u mnie pukalo bo gumy stabilizatora byly wysrane, w ASO 30 pln sztuka .
\sam wymienilem i różnica przeogromna !!!
Panowie, pytanie u pukanie pzy ruszaniu kierownicą prawo-lewo na włączonym silniku. Puka Wam tylko przy kierownicy "na wprost", czy też w skrajnych położeniach? Bo magiel to się chyba na środku wyrabia?
kozik150184
15-09-09, 19:40
u mnie było to samo stukało na kolumnie kierowniczej po jakimś czasie się to coraz bardziej nasilało!!!
okazało się ze to końcówki drążków.
Na początku też nie było luzów.
Najlepiej jechać na stacje diagnostyczną i wjechać na trzepaki.
Ale moim zdaniem to końcówki.Jak ich teraz nie wymienisz to w końcu dostaną luzy ale bardzo duże!!!
Na szarpakach byłem 3 razy, wszystko ok. Wymieniłem kolumnę kierowniczą całą na używaną, którą sprawdziłem przed demontażem.
najlepiej to samemu podlewarować i kolem poszarpać. czasem na szarpakach za wiele nie wychodzi.Pod tym względem zwykla montażówka chyba przewyższa szarpaki.
A wiec jesli o mnie chodzi, po wyeliminowaniu wszystkich mozliwych przyczyn stukania/pukania i zalozeniu nowych elementow takich jak:
-nowe drazki |
-nowe koncowki | -555
- sworznie gora +sworznie dol |
-gumy na wahaczach ASO
-gumy stabilizatora i laczniki ASO
Problem wciaz wystepuje. Okazalo sie jak juz wczesniej pisalem ze luz jest prawdopodobnie na krzyzaku badz (gorsza opcja) na maglownicy. Po przyjzeniu sie dokladnie zamowilem w IC nowy krzyzak i ku mojemu zdziwieniu po zdjeciu starego nowy nie mial ani milimetra luzu (sam krzyzak). Obawialem sie juz najgorszego lecz zalozylem nowy i luz sie zmniejszyl, ale tylko troche. Jak sie okazuje krzyzak slizga sie (nawet nowy) po wieloklinie wychodzacym z magla (patrz foto) i teraz pytanie co z tym zrobic. Jak go unieruchomic?? Przychodza mi do glowy rozne pomysly (nawet te idiotyczne biore juz pod uwage), zaspawac:P, owinac to jakas nylonowa nicia i nacisnac (konopiami), prosze o jakies cenne uwagi jak sobie z tym poradzic. Problem spedza mi juz sen z powiek i chcialbym sie go wreszcie pozbyc.
http://img12.imageshack.us/img12/2475/krzyzak1.jpg (http://img12.imageshack.us/i/krzyzak1.jpg/) http://img12.imageshack.us/img12/krzyzak1.jpg/1/w1143.png (http://g.imageshack.us/img12/krzyzak1.jpg/1/)
http://img62.imageshack.us/img62/5651/krzyzak.jpg (http://img62.imageshack.us/i/krzyzak.jpg/) http://img62.imageshack.us/img62/krzyzak.jpg/1/w915.png (http://g.imageshack.us/img62/krzyzak.jpg/1/)
spotkał może ktoś zestaw naprawczy do maglownicy ze wspomaganiem do 5gen.?
w EPC widać że są dostępne elementy maglownicy, a jak jest w ASO można zamówić pojedynczo części do magla czy tylko cała maglownica?
tracert, a o ile podszlifowałeś te krawędzie? Bo może przydało by się mocniej? Na chłopski rozum to czym mocniej ściśniesz to tym trudniej będzie o luzy.
a wymiana na jakas nowsza maglownice w komplecie z kolumna np z 6g civica lub itra jest mozliwa ?
Panowie, mam dla Was rozwiązanie. Bo konsultacjach, zapytaniach, wizytach na stacjach diagnostycznych, u mechaników itp. stwierdzam, króre elementy najczęściej u nas padają (pomijając końcówki drążków i elementy zawieszenia):
1. Krzyżaki kolumny kierowniczej, najczęściej górny. NIE DA się ich sprawdzić wyjętych z auta, moje w ten sposób wydawały się jak nowe. Trzeba zblokować dolny krzyżak, włożyć tam coś żeby się kolumna nie mogła kręcić i robić szybkie ruchy prawo-lewo kierownicą. Jeśli czuć stuki/luz pomimo że dolny krzyżak się nie rusza - to winny jest górny krzyżak, to oczywiste i banalne do sprawdzenia :) Dolny krzyzak można sprawdzić ruszając kierownicą żeby były stuki, szybki ruchy prawo-lewo i wkładając coś w niego lub trzymając ręką, jak stuki ucichną to mamy winowajcę.
Rozwiązanie: jechać na szrot, angielek teraz pełno, ruszać w wybranej ofierze kierownicą i jak nic nie stuka ponad normę - brać kolumnę, ja zapłaciłem 40zł za całość i po problemie.
2. Przekładnia kierownicza. Tutaj wiadomo - albo luz listwa-wałek (jeśli tak, to najbardziej odczuwalny w środkowym położeniu kierownicy, jak nie ma w skrajnych to RACZEJ nie to), tulejki wyprowadzajace listwę na zewnątrz - do wymiany, dla magika, bez demontażu przekładni
3. Drążki kierownicze (nie mylić z końcówkami). Tu jest zonk, bo naprawdę ciężko to wykryć. POjechać na stację/do mechanika to za mało, powie, że to przekładnia. Trzeba zdjąć osłony, złapać przegub kulisty ("jabłko")ręką i ruszać szybko prawo-lewo kierownicą, można wyczuć stuki. Problem w tym, że jeśli luz jest jeszcze mały to wydaje się, że to stuka przekładnia i luzu tu nie czuć :/ Ja poczekałem aż się zwiększy, po czym diagnosta bez problemu wykrył co jest uszkodzone - prawy drążek. A wcześniej sam oglądał i twierdził, że przekładnia, podobnie jak dwóch innych i mechanik!
Rozwiązanie: uwaga! Firma 555 nie produkuje drążków do 5D! Katalog InterCars/JC itp. kłamie! Podaje, że pasują i że mają gwinty jak potrzeba - 12 i 14mm, a mają 12mm z obu stron! Pasuje drążek firmy Yokohama czy jakoś tak ;) Pewnie nie jest tak trwały, ale co zrobić...
Nalezy pamiętać, że przekłądnia ze wspomaganiem pracuje z więĸszym luzem liswa-wałek i na wyłączonym silniku zawsze będzie stukać! Jeśli stuka na włączonym przy ruchach prawo-lewo należy się tym martwić tylko, jeśli stuka też na nierównościach i głównie w środkowym położeniu - wtedy maglownica nadaje się do PRAWDZIWEJ regeneracji, tzn,. nie takjiej jaką reklamują firmy to robiące, gdzie za 500-700zł z montażem/demontażem wymieniają uszczelki, płyn, regulują śrubą, tulejki prowadzące i tyle. Jeśli problem jest w listwie, to albo szlifi chromowanie - dodatkowe 300zł i trwa to kilka dni, albo nowa listwa - dużo więĸsze koszty :/
Siemka. Słuchajcie mam identyczny problem z pukaniem przekłądni kierowniczej. Byłem u mechanika i dokręcił mi jakąś śrubę do regulacji luzów na przekładni ale to nic nie pomogło i kierownica ciężej mi sie kręciła więc spowrotem lekko poluzował.
Pojechałem do drugiego mechanika, troche pojeździł i po pewnych ogledzinach i namysłach podpowiedział mi abym sprawdził to miejsce zaznaczone niebieską strzałką tzn. zdjąć tą gumę i też tam wyrabiają się jakieś elementy i to może być przyczyna stukania.
Wiecie może co się znajduje pod tymi gumami?
http://images38.fotosik.pl/290/5d3a2e0ebc225eea.jpg
pod tymi osłonami to nic więcej jak drążki kierownicze (nie mylic z końcowkami drażków kierowniczych które sie do nich przykręca)
jest też tam teflonowa tulejka...
Nom, ale tulejek pewnie tak nie sprawdził :) Chodzi pewnie o drążki kierownicze. U mnie drążek powodował... trzaskanie przy jeździe do tyłu po np. trawie :/ Tulejki powodują stuki ale nie mają chyba nic wspólnego z luzem wyczuwalnym przy kręceniu kierownicą.
szczwanyhenio
24-05-10, 22:42
odgrzewam
czy ktoś mógłby wrzucić fotkę ew. jakiś schemat umiejscowienia tej śruby do regulacji luzu maglownicy?
u mnie w aucie ktoś już chyba przy tym majstrował bo kierownica po skręcie nie wraca do położenia na wprost, luzy minimalne, końcówki nowe. jeździ się źle, auto reaguje prawidłowo, ale każdy ruch trzeba kontrować samemu.
przewiduję wymianę magla ale chciałbym wpierw zacząć od sprawdzenia co da odpuszczenie na tej śrubie. gdzie jej szukać?
Witam.
Mam już ten problem za sobą. Wymieniłem górne mocowanie amortyzatora lewego. Taka poducha gumowa z łożyskiem przykręcana na 3 śruby. Widoczna w komoże silnika.koszt ok 200PLN
szczwanyhenio
25-05-10, 15:11
czy ktoś mógłby wrzucić fotkę ew. jakiś schemat umiejscowienia tej śruby do regulacji luzu maglownicy?
ktoś coś ?
może końcówki stabilizatorów mają luzy
czy ktoś mógłby wrzucić fotkę ew. jakiś schemat umiejscowienia tej śruby do regulacji luzu maglownicy? http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=b7dbbef90eeba26b
Ale najpierw sprawdź to o czym napisał Fatum
Wymiana drążków i końcówek drążków nic nie zmieniła w moim przypadku. Stawiał bym bardziej na górne mocowanie amora.
Sprawdzacie drazki,,,,, Jeden wchodzi pod auto, albo przez skrecone kola dostanie. Lapiecie za ta gume ktora jest na drazku, Zaciskacie łape na niej tak zeby jablko bylo po srodku dloni. Druga osoba lapie za kolo w lini poziomej po obu stronach i kreci na boki, nie mocno. Samochod musi stac na glebie !
Chciałbym napisać, że jeśli na włączonym i wyłączonym silniku robiąc krótkie ruchy prawo-lewo słychać stuki, to albo przekładnia albo kolumna :) Jeśli stuka tylko na wyłączonym, to mogą być jeszcze końcówki drążków, ale wyrąbane już konkretnie. Drążki raczej nie dają tego efektu, chyba, że też już naprawdę konkretnie wyrąbane...
Górne mocowania amortyzatora najlepiej sprawdzić na szarpakach na teście amortyzatorów - położyć rączkę pod maseczkę na poduszeczce i już wszystko wiadomo :) Tam są 2 poduszki górne, jedna nad a druga pod blachą - trzeba wyjąć amortyzator ze sprężyną. Jedna poduszka w ASO to 30zł, więc 120zł za części.
Wasz problem stukow na kierownicy czy kolumnie kierowniczej na nierownosciach, to krzyzak ktory znajduje sie na kolumnie
Ile odpowiedzi tyle pomyslow :P
Stukac moze.
1. Koncowka drazka kierowniczego
2. Sam drazek kierowniczy od strony maglownicy ( jest tam jablko )
3. Tulejki w samej maglownicy
4. Krzyzak w kolumnie kierowniczej
5. Listwa zebata w samej maglownicy
Wszystko mozna obczaic za pomoca ludzkiej reki. Poza samym srodkiem maglownicy. Ale jesli wyeliminujemy wszystko po kolei co mozemy sprawdzic namacalnie to pozostaje maglownica :) Tyle koniec ktopka dziekuje za uwage dobranoc.
:D
6. Układ hydrauliczny w przekładni. To nie żart. I weź to znajdź...
7. Wszystko inne poza układem kierowniczym... Więc jeśli stuka na włączonym silniku przy szybkich krótkich ruchach kierownicą prawo-lewo, szukamy przyczyny w układzie kierowniczym (na wyłączonym ma prawo stukać, u mnie stuka co najwyżej cichutko albo wcale), jeśli nie - w zawieszeniu, amortyzatorach i ich mocowaniach, stabilizatorze...
U mnie już cisza - wszystko wykryte i naprawione, życzę powodzenia w szukaniu.
drążki kierownicze mogą stukać u mnie to było przyczyna
jak juz sie bierzecie za wymianę maglownicy to najpierw wymienicie koncówki drązków. Ja ostatnio zmienilem cala przekladnie z kumplem,bo myslalem,ze galki są OK i maglownica jest wyruchana, ale stukanie dalej nie ustalo. Dopiero pozniej kupiłem gałki i sie okazalo,ze stukanie ustalo,wiec sam juz nie wiem do konca co bylo przyczyna stukania.
czyli, jeśli dobrze zrozumiałem, (bo juz nie wiem o jakich stukach mowa, przez 16 stron sie zmieniało :)
przy WYŁĄCZONYM silniku jeśli mam wspomaganie to w pozycji centralnej jeśli poruszam kierownicą naprzemiennie delikatnie to mogą być stuki? musze sprawdzić przy uruchomionym.
a luzów juz byc nie może? chociaż wydaje się że koła reagują, chociaz kiera pracuje lekko... nie rozumiem ;)
co da test ze skręconymi kolami i ruszenie, cośtam ma ocierać?
dopinam sie do tematu bo mam własnie ok 130 taka bezwładność kierownicy i trochę sie boję...
pozdrawiam
w swojej zmieniałem sworznie dolne, drążki i końcówki drążków, gumy stabilizatora, regulowałem magiel i stukało nadal...
w końcu dziś odkręciłem górne mocowanie amortyzatora (dwie poduszki i tulejka dystansowa) gumy były całe, na próbę tulejkę dystansową skróciłem o 2mm w celu mocniejszego ściśnięcia poduszek, nie wiem czy padło mi na słuch ale stuki zniknęły:D
Teoretycznie przy wyłączonym ma prawo stukać - brak ciśnienia w przekładni, a po odpalaniu nie ma prawa, ale u mnie teraz po wymianie przekładni nie stuka ani tak, ani tak.
jero11, a żeby je wymienić to nie trzeba przypadkiem całego amora wyciągać? Mnie mechanicy to wymieniali. Jedna poduszka (oryginał z ASO oczywiście) 30zł.
jero11, a żeby je wymienić to nie trzeba przypadkiem całego amora wyciągać? Mnie mechanicy to wymieniali. Jedna poduszka (oryginał z ASO oczywiście) 30zł.
Nie wymieniałem poduszek, skróciłem tylko tulejkę i nie trzeba do tego rozbierać amora, masa samochodu ściska sprężynę i dlatego trzpień amora nie cofnie się z górnego mocowania.
Poduszki zmienię jak znowu zacznie stukać.
Czyli samochód stoi normalnie na kołach i odkręcasz górne śruby? :) Opisz mi to jakoś :)
u mnie wystepuje pojedynczy stuk poczas krecenia kierownica na postoju na zapalonym silniku czyzby magiel czy sworzen ? dzwiek jest pojedynczy i wystepuje glownie na nierownym terenie i slychac jakby z lewej strony przy jezdzie na wprost cisza
lukasz2277
26-07-13, 21:55
Witam podlacze sie pod temat u mnie tez wystepuja stuki i nie wiem juz co to jest jak wiekszosc z was nie wpsomne juz o kolegach ktorych obdzwonilem. Zaczne wiec od poczatku mam honde civic VII gen z 05 roku czyli po lifcie ostatni wypust wersje sport. zaczelo sie od pekniecia sprezyny z tylu wiec zaczelem wymieniac a ze akurat sie zlozylo ze mialem checi wiec wymienilem prawie cala zawieche. Sprezyny, koncowki drazkow , laczniki sworznie a takze lozyska na amorze u gory. Wczesniej pukalo wiec sie nie przejmowalem ale teraz po wymianie dalej puka. Puka przy szybkich ruchach kiera lewo w prawo i na zgaszonym i wlaczonym silniku ale nie pod czas jazdy. Wczesniej tez troche tyrkotalo wiec nasmarowalem maglownice po przeczytaniu postow. Chcialem nadmienic ze chcialem wymienic drazki ale nie moge odkrecic ich poniewaz tam nie ma dojscia a sruby tej regulacyjnej jakos nie moge znalezc prosze o odp pozdrawiam czekam
w mazdzie pomogło mi nasmarowanie krzyżaka kolumny kierowniczej smarem molibdenowym ( do przegubów ) L300 281 -- numer GKN. kosztuje on jakieś 3-4pln więc warto spróbować ;)
Żeby sprawdzić czy winą stuków jest tulejka w maglownicy (a często jest) należy:
- wjechać na kanał/podnośnik i skręcić koła na maksa w lewo
- ściągnąć gumową osłonę z drążka prawego (strona kierowcy)
- chwycić za wysuniętą po skręceniu kół prowadnicę i nią mocno poruszać, trzymając drugą ręką za obudowę przekładni
- jak są wyczuwalne luzy i stuki to wymienić tulejkę, po montażu nowej nie powinno być żadnych luzów
ktoś może ma patent na skasowanie luzu na górnym krzyżaku ?
odnośnie tulejek w maglu - gdzie można owe kupić ?
namiar na konkretną firmę robiącą regenerację magla w okolicach pomorza ?
Pomoze ktoś?
Unie stukanie slychac w calym zakresie ruchu kierownica, np przy wyjezdzaniu z parkingu.. ocb?
S3
A krzyżak kolumny? u mnie też stuka puka ?
Ja mam podobnie, obstawialem zawieszenie, ale wszystko jest ok... u mnie to sie zaczęło po uszkodzeniu felgi na studzience.... obstawiam magiel
Wysłane z mojego GT-P3100 przy użyciu Tapatalka
McPherson też ma wpływ na kręcenie fajerą.
Też macie taki dźwięk z tej maglownicy ?
http://vocaroo.com/i/s0Vlp5OilNyj
Na stukania z magla to nie wygląda, stuki z maglownicy są takie puste bez zadnego skrzypienia. Obczaj poprostu zawiszenie z przodu, jesli na odpalonym aucie ruszasz kierownica na boki i stuka to ròwnież magiel ma dosc
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
Na stukania z magla to nie wygląda, stuki z maglownicy są takie puste bez zadnego skrzypienia. Obczaj poprostu zawiszenie z przodu, jesli na odpalonym aucie ruszasz kierownica na boki i stuka to ròwnież magiel ma dosc
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
No właśnie to dziwne, bo wszyscy piszą o stukaniu, a u mnie tak skrzypi jak by metal tar o metal a słychać to przy kręceniu kierownicą, jak i na prostej na progach zwalniających czy dziurach, jak wszedłem pod samochód to właśnie przyłożyłem mikrofon komórki do maglownicy bo od strony wahaczy ten dźwięk nie dochodził choć miałem taką nadzieję, tylko ze środkowej części podwozia, czy może być w tej części jeszcze jakaś inna rzecz ?? bo niby luzów nie mam na kierownicy, a dźwięk jak słychać na nagraniu.
Zdejmi opaskę na maglownicy od strony pasażera i nawal tam smaru co jakiś czas odpal i pokręć kierownica na maxa w jedna i druga.
U mnie pomogło.Zrób to od komory silnika demontując filtr powietrza.
.
Zdejmi opaskę na maglownicy od strony pasażera i nawal tam smaru co jakiś czas odpal i pokręć kierownica na maxa w jedna i druga.
U mnie pomogło.Zrób to od komory silnika demontując filtr powietrza.
.
Dzięki, spróbuję :) dam znać czy zadziałało :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.