Zobacz pełną wersję : civic VII 1.4 90KM lpg - przed zakupem
Witam
starałem się poczytać w wielu źródłach m.in. na tym forum też ale nie znalazłem jednoznacznej odp na moje wątpliwości, dlatego postanowiłem popełnić to pytanie:
Czy Civic VII z silnikiem 1.4 90KM dobrze współpracuje z instalacją LPG?
jedni mówią że Hondy silniki nie za bardzo lubią gaz, a inni że to nie prawda. Sam aktualnie mam Civica VI 1.4 75KM i po 30kkm jest na razie wszystko dobrze, choć są tacy co straszą mnie że zaraz głowica się posypie.
Zwracam się więc do Was jako do użytkowników z prośbą o opinię.
dziękuję za wyrozumiałość
pozdrawiam
dominik
Ja osobiści słyszałem, że dobrze współpracują, ale mogę się mylić :P
Pewnie że współpracują. Silnik prosty jak w pysk strzelił...
Kwestia wymiana oliwy i regulacji zaworów co 10tyś km - to gwarantuje, że silnik będzie pracował jak należy :)
Jeśli chcesz kupić samochód zgazowany to wypytaj o elementy instalacji i skan homologacji, i napisz na forum.
maaaster109
11-12-14, 14:28
Moja hania ok 50 tys ma na sekwencji. Jak koledzy wyzej jak sie dba to sie ma
Kwestia wymiana oliwy i regulacji zaworów co 10tyś km
Kto normalny reguluje zawory co 10 tys. km, to chyba jakiś żart...
Kto normalny reguluje zawory co 10 tys. km, to chyba jakiś żart...
No na lpg raczej trzeba... U mnie 1.6 7gen szczególnie wydechowe się zacieśniają. Mogę sobie pożartować i tak jeździć no ale nie otwierające się zawory wydechowe to ani normalne i do tego kiepski żart ;)
DragonSmok89
14-12-14, 20:03
mowią Ci po 30kkm że sie za chwil głowica rozsypie, zrobisz 50kkm i tez to powiedzą, zrobisz 100kkm na LPG to stwierdza ze ten silnik już nie zyje. Ci wszyscy mądrzy doradcy :p Gazuj Hondę i o nic się nie bój. Silniki dobrze znoszą gaz, a kwestia wymiany oleju i całego serwisu na PB jest taka sama. Z powodu LPG nikt raczej nie zmienia czesciej oleju i filtrów. Jedynie dochodzi wymiana filtrów samej instalacji. Jeśli masz dobrego fachowca od gazu to na pewno będziesz zadowolony z jazdy na podtlenku LPG ;)
Podczas jazdy na PB regulację luzów zaworowych należy robić co 40tys. km, podczas jazdy na LPG lepiej robić to 2x częściej - u mnie po około 20kkm kilka zaworów wymagało regulacji.
Dla świętego spokoju można robić tak często jak się chce, to tylko pół godziny roboty.
na gazie najlepiej co 20kkm regulować
na gazie najlepiej co 20kkm regulować Ja reguluję co 5 tys. km i obawiam się, czy nie za rzadko.
Ma1ster jesteś hardcorem :D
5kkm to przegięcie w drugą stronę :D no chyba że to przebieg roczny :P
Ma1ster jak zwykle cwaniakuje, szkoda tylko, ze te sarkastyczne żarty śmieszą jedynie autora
Kolego gazują się bardzo dobrze - kwestia kilku spraw. Instalacja musi być dobrej jakości, soft, parownik, wtryski - żeby nie było historii z chwilowym zubażaniem, czy niedokładnym dawkowaniem paliwa LPG. Potem poprawna regulacja.
Instalacja elektryczna powinna być w dobrym stanie. Ogólnie ja w swojej (silnik jest podobny) zacząłem od zakupu odpowiednich świec, ze względu na obciążenia jakie powoduje LPG. Do dzisiaj jeżdżę bez awarii. U siebie interwał regulacji zaworów ustaliłem na 30 000 (co tyle mi wypada wymiana świec). Jako że jeżdżę raczej spokojnie, to powinno wystarczyć. Ja u siebie wrzuciłem świece Bosch Pt/Ir za 30 parę złotych, ale teraz spróbuję ze srebra - Briska. Kosztują 3 razy mniej, a przebiegi te same - 30 000 km.
Oczywiście tankowanie LPG na dobrych stacjach tylko (efekt po 10 000 filtry jak nowe), no i regularne przeglądy.
Co do oleju, to sugeruję zastosowanie dobrego i najlepiej dedykowanego pod LPG. Sam korzystam z Motul Specific LPG/CNG i jestem zadowolony. Zużycie jakieś tam niewielkie wcześniej było (około 0,5l na 10 000 km) teraz po prawie 13 000 na Motulu na gazie nic nie widać. Gaz trochę inaczej na olej działa, mocniej go utlenia, ale nie pozostawia zanieczyszczeń w formie stałej tyle. Także wymiany spokojnie możesz robić co 20 000, tak jak w serwisówce.
Sprzęt jaki ja Ci polecam - to dobry Stag (4 plus - np), parownik OMVL CPR (tani, mały i trzyma parametry - nie bawię się w regenerację - jak padnie, to wymienię), wtryski Barracuda, wlew pod klapką dla wygody i śmigasz.
Przy regularnym serwisie i dobrym montażu, żywotność auta się niewiele skróci, o ile w ogóle. Wszystko bowiem zależy od tego, na jaki egzemplarz trafisz.
maaaster109
23-12-14, 23:31
no i staraj sie nie brac auta od handlarza. Oni robia wszytsko aby zarobic (wycinka kata etc) lepiej szukaj od osoby prywatnej. Lepiej poszukac dluzej i nie martwic sie albo nie miec nieoczekiwanych wydatkow :)
Sprzęt jaki ja Ci polecam - to dobry Stag (4 plus - np), parownik OMVL CPR (tani, mały i trzyma parametry - nie bawię się w regenerację - jak padnie, to wymienię), wtryski Barracuda, wlew pod klapką dla wygody i śmigasz.
stag 4 plus jak na dzisiejsze czasy jest już staruszkiem lepiej montować Q-Boxa (szybszy precyzyjniejszy i nowe funkcje pomagają dużo lepiej ogarnąć wtrysk półsekwencyjny występujący w D14A3)
OMVL CPR to też nic ciekawego :P ma wąski zakres regulacji ciśnienia a jego wydajność do 160KM to można między bajki wstawić :P
już lepiej zamontować AC r01 lub AC r02
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.