Zobacz pełną wersję : ostre wałki do D serii
Pany, ktoś po za H4WKiem używa wałków od Grabowskiego ?
Na necie ciężko o jakieś informacje w miarę świeże, większość postów pochodzi sprzed kilku lat.
Interesowała by mnie alternatywa dla compcampsa 59300.
Grabowski ma jakąś stronę z cennikiem ? za cholere nie mogę nic znaleźć odnośnie cen.
Dobre Custom wałki robi Dawee (forum civic4g.pl, uczeń od Świątka, który poprawił jego technologię i robi na własną rękę) ale jeśli liczysz na niższe ceny niż Compcamsa to nie spodziewałbym się rewelacji.
Gadałem z H4WKiem, mówi, że robiony wałek u GMS to między 700-1000zł. Chyba gra nie warta świeczki. Już jak bardzo będę chciał ten wałek to kupie compcams'a i na tym się to skończy. Jeśli cena za nowy custom wałek robiony czy to u Dawee czy Grabowskiego zamknąłby się w tych 500-600zł to miałoby to sens.
Zastanawiałem się nam wałkiem D15B, ale ponoć nie ma większej różnicy względem Z6/Y8
O wałkach od Grabo nie będe się wypowiadał, za dużo historii o nich słyszałem, a Ty rozmawiałeś z samym użytkownikiem więc moje wcięcia niepotrzebne :) U Dawida za custom pod Z6T płaciłem chyba 800, także prawie żadna różnica w porównaniu do Comp'a.
Zastanawiałem się nam wałkiem D15B, ale ponoć nie ma większej różnicy względem Z6/Y8
ja mam z d15b,i powiem Ci jedno,pakuj od razu camsa,bo to gra nie warta świeczki
Marcin, jeśli bym miał do kupienia wałek d15b powiedzmy za 150-200zł, to pewnie bym go kupił, natomiast ceny tego wałka czasami podchodzą pod 300zł i więcej, a to już jest raczej przegięcie pałki. Zdecydowanie wolałbym już wtedy dołożyć kasy do 59300
Ale na nim nie ugrasz kokosów,ja za swój zapłaciłem 200pln,i ugrałem pewnie 2-3konie po strojeniu "mądry Polak po szkodzie":cool: Teraz bez zastanowienia bym brał camsa.
w ogóle D15B daje efekt tylko w środkowej partii.
wiesko1261
24-10-14, 06:52
w ogóle D15B daje efekt tylko w środkowej partii.
zgadza się niezły dół i środkowy zakres obrotów :) ja wkładałem bo dostałem gratis
Zdecydowanie wolałbym już wtedy dołożyć kasy do 59300
Nie bój nic. Mój złom przestał jechać i nie musisz wkładać wałka by spuścić mi fpierdal na trasie do Jogala ;)
Chętnie bym zobaczył jakieś wykresy, albo chociaż czas otwarcie wtrysków dla wałka Z6/Y8 i D15B, co by zobaczyć ile to to daje. Szkoda, że tych wałków ogólnie jest niewiele na runku wtórnym bo silnik mało popularny.
Z Tobą Michał sie nie ścigam, bo po co mamy sobie psuć relacje :p
Ostatni swój wałek robiłem w firmie Rewar, trochę trudno było się dogadać z gościem żeby zrobił to co chciałem i tak jak chciałem ale zrobił z tego co pamiętam to z wysyłką wyszło około 500pln
Chętnie bym zobaczył jakieś wykresy, albo chociaż czas otwarcie wtrysków dla wałka Z6/Y8 i D15B
Zaworów, kotku :)
Wtrysków, myszko :)...Jogal takie ładne wykresy czasami robi przy strojeniu. Tu na przykładzie mojego silnika na seryjnym wałku D15Z8 VTEC-E i po zmienionym wałku z D16Y8 VTEC
https://imagizer.imageshack.us/v2/658x345q90/673/bzWneR.jpg
No wtryskami to chyba komp steruje i się to "dostraja" dla wałka, czy dziś znów się czegoś nowego nauczę? :>
IMHO jest tak, że dążymy do tego co by AFR był zawsze optymalny w całym zakresie obrotów. Zmieniając cokolwiek w silniku musimy odpowiednio podlać wahą co by w pewnych partiach nie było zbyt sucho lub co by nie przelewało i to właśnie załatwia zmiana czasu otwarcia wtryskiwaczy. Komp wiadomo będzie się starał dążyć do optymalnego poziomu. Ten wykres co wkleiłem powyżej to właśnie czasy otwarcia wtryskiwaczy dla dwóch różnych wałków. Co by sobie ktoś nie pomyślał, że to krzywa momentu obrotowego :p
Żaden ze mnie stroiciel, jeśli ktoś jest mądrzejszy może zdementować i wyzwać mnie od baranów :p
odlać wahą co by w pewnych partiach nie było zbyt sucho lub co by nie przelewało i to właśnie załatwia zmiana czasu otwarcia wtryskiwaczy
No ale tym się już steruje w CROME, a nie że komp sam dobiera w pełni dawki ;) Nieważne, nie o tym temat ;) Jakby ktoś "kompetentny" mógł się wypowiedzieć to i ja, i Vipek będziemy pocieszeni :)
A gdzie ja napisałem, że komp dobiera sam dawki ? Cały czas mówie o strojeniu ziom
A gdzie ja napisałem, że komp dobiera sam dawki ? Cały czas mówie o strojeniu ziom
Zasugerowałem, że nie "ustawiamy" AFR, żeby komp dobrał sam dawki paliw, tylko sterujemy mapą wtrysków właśnie, a AFR jest wynikiem całości (bądź po prostu sondą kontrolną efektu strojenia). Zmarzły mi łapki więc nie chcę teraz rozwijać kwestii :)
Prosta kwestia - masz wystrojony obecny setup = masz obecne czasy wtrysków. Zmieniłeś coś, co dostarczyło więcej powietrza = żeby wrócić do poprzedniego afr musisz dolać paliwa. Różnica w czasach wtrysków jest JAKBY wyznacznikiem przyrostu mocy, ale nigdy 1:1
Prosta kwestia - masz wystrojony obecny setup = masz obecne czasy wtrysków. Zmieniłeś coś, co dostarczyło więcej powietrza = żeby wrócić do poprzedniego afr musisz dolać paliwa. Różnica w czasach wtrysków jest JAKBY wyznacznikiem przyrostu mocy, ale nigdy 1:1
O, to w takim razie po mojemu. Tzn taki sam tok rozumowania miałem, czyli no :) Coś wygrałem? :> Co do krzywych na wykresie - rozumiem je tak, że one są wynikiem strojenia - dla takiego wałka dało się ustawić takie czasy wtrysków aby AFR był stabilny, a dla drugiego wałka takie i takie czasy żeby utrzymać AFR :)
A ktoś powie mniej więcej, jaki jest przyrost mocy i momentu po zmianie z seryjnego wałka 1.6 vtec na compcams (i wystrojeniu tego oczywiście)?
bez doprężenia jakieś 8-10KM.
bez doprężenia jakieś 8-10KM.
To dla porównania i jasności sytuacji - jaki mniej więcej byłby przyrost po splanowaniu głowicy i zapodaniu tłoków doprężających?
Dodatkowe 20KM to realny wynik, czy raczej si-fi?
Robiłem Gumki Z6 na P29+59300, które u Coobcia pokazało 180KM, wiec realnie (co potwierdzały jakieś inne setupy robione wcześniej na innych hamowniach) powiedziałbym 170. Także można datować okolice 15KM. Kurde...nie lubie takiego zliczania "tyle mam z wałka, tyle mam z tłoków" bla bla bla :p Tak, jak ludzie się pytają "ile będę miał więcej po dolocie" - nie wiem :p No ale tutaj akurat można w takie liczenie się bawić, bo poszczególne setupy są w miare znane. Z6 dolot/wydech ~145, + wałek stage 2 ~155, + dopręzenie ~170.
Czyli pogląd jakiś jest:)
Wiadomo, że nie u każdego wynik będzie jednakowy, ale mniej więcej wiadomo czego się można spodziewać:)
PS. z czego dokładnie są te tłoki P29 i czy podejdą do D16Y8?
Czyli pogląd jakiś jest:)
Wiadomo, że nie u każdego wynik będzie jednakowy, ale mniej więcej wiadomo czego się można spodziewać:)
PS. z czego dokładnie są te tłoki P29 i czy podejdą do D16Y8?
Tłoki są z d16a9/z5. Ponadto są identyczne jak te o oznaczeniu pm7. Podejdą.
to teraz takie pytanie z troszkę innej beczki.
Pacjent d16y7 jakimi tłokami doprezyc i jaki walek dac do tego żeby były jak najlepsze przyrosty
ile można wtedy wykrzesać z takiego silnika bez zmiany głowicy na vtec'owa
Witam, panowie czy wałek rozrządu Comp Cams St 2 59300 dedykowany do d16z6 podejdzie bez problemu do d16y8? trzeba wymieniać sprężynki i talerzyki na mocniejsze? czy może regulowane kółko rozrządu do tego?
Michalll_1991
22-11-14, 15:21
Witam, panowie czy wałek rozrządu Comp Cams St 2 59300 dedykowany do d16z6 podejdzie bez problemu do d16y8? trzeba wymieniać sprężynki i talerzyki na mocniejsze? czy może regulowane kółko rozrządu do tego?
no kółko to napewno warto dać, na co wałek bez możliwości pokręcenia nim...
sprężynki trzeba jak zamierzasz go wysoko zakręcić, czyli pewnie przy 8200-8500 pasowałoby mocniejsze dać
pamiętaj, że wałki Y8 i Z6 są wyjściowo przesunięte w fazie chyba o 5stopni - nie pamiętam już w którą stronę. Żeby ustawić wałek dedykowany do Y8 w Z6 na Z6tkowe 'zero' musisz na kółku Z6 zadać mu wartośc przesunięcia.
mariuszmaxs
23-11-14, 13:32
A wałek Y2 też jest przesunięty o 5 stopni?
Na wałku Z6 i Y2 zapłon wypada w tym samym miejscu. Nie wiem jak Y8, bo takiego nie testowałem.
Witam , widzę trochę ludzi ma tu wałek d15b więc mam pytanie jaki kod na wałku? Mam wałek kod cw 55 czy to d15b ?
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.