PDA

Zobacz pełną wersję : Civic V d16z6 ustawienie zapłonu



Dredzilla
22-10-14, 15:51
Witam, mam pytanie odnośnie ustawiania zapłonu. A mianowicie robiłem swapa z d15b7 na d16z6 wszystko już mam aparat od z6 również.
Teraz, z tego co wiem zapłon następuje kolejno na tłokach 1-3-4-2., ustawiłem 1 tłok w najwyższej pozycji (wykręciłem świece i położyłem na nim długi śrubokręt) i kolejno w cewce podłączyłem paluchy zgodnie z tym jak obraca się wał.
Ale z tego co słyszałem tłok w jednym cyklu w gorze znajduje się 2 razy, raz dochodzi do wybuchu a drugi wydala spaliny, teraz pytanko jak zgadnąć kiedy jest na gorze gdy dochodzi do wybuchu? Mozę ktoś ma inny sposób ustawienia tego?

Ps. Potem oczywiście jadę do mechanika na dokładne ustawienie, on ma po prostu dojechać tam o własnych siłach, a nie chce po zmaganiach ze swapem czegoś popsuć

mozes
22-10-14, 16:11
Znak UP na kole wałka rozrządu będzie na dole wtedy zaczyna się praca i wydech. Najlepiej zdejmij pokrywę zaworów będziesz widział po znakach na kole wałka rozrządu.
pozdr

pablo__89
22-10-14, 16:54
teraz pytanko jak zgadnąć kiedy jest na gorze gdy dochodzi do wybuchu?

Kiedy na danym cylindrze wszystkie zawory są zamknięte ;)

Dredzilla
23-10-14, 12:01
Dobra, odpaliła bestia! Ale powstało kilka problemów, jak to przy takich modach, a mianowicie:

1.Gdy odpalam na zimnym, obroty najpierw startują do 2000rpm, po rozgrzaniu zaczyna się niezłe falowanie (krokowy przeczyszczony i sprawny), coś gdzieś wyczytałem że, przy przepustnicy są jakieś śruby regulujące, tzn uchylenie klapy wiem gdzie się reguluje, ale są podobno jeszcze jakieś, i w tym może tkwić problem. Mógłby mnie ktoś nakierować gdzie i jak to się robi? I przy okazji w jakiej pozycji powinna znajdować się klapa wlotowa w przepustnicy?

2.Problem 2nd możliwe że, ma coś wspólnego z 1st, dźwięk jaki wydaje kibelrura ze stożkiem jest niepokojący (wcześniej w B7 używałem jej i nie było tego problemu). Strasznie ssie powietrze, niczym odkurzacz, i dźwięk też podobny, jest to pewnie spowodowane właśnie tym strasznie silnym zasysaniem powietrza.

3.Kolejny problem z innej paki i tu już zdaje się na waszą fantazje i pomysłowość.
Dokręcając śrube od pokrywy zaworów (robiłem to naprawde z wyczuciem ;() wydarzyła się taka oto nieprzyjemna rzecz:
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/v/t34.0-12/10743223_1560890950814026_1157196054_n.jpg?oh=5e79 b364c36d5efa1057bbb7222393f2&oe=544B05B9&__gda__=1414204941_0026b46c0876adb1130ccb49080d0e7 d
Gwint pierdykną na pół ;/ Jakieś pomysły? Bo olej z pokrywy leci aż miło.

Wertowałem forum i nie mogłem nic znaleźć dokładnie o tych problemach, w razie gdybym przeoczył coś ciekawego proszę mnie tam odesłać :).

Michał102
23-10-14, 16:15
1.Gdy odpalam na zimnym, obroty najpierw startują do 2000rpm, po rozgrzaniu zaczyna się niezłe falowanie (krokowy przeczyszczony i sprawny), coś gdzieś wyczytałem że, przy przepustnicy są jakieś śruby regulujące, tzn uchylenie klapy wiem gdzie się reguluje, ale są podobno jeszcze jakieś, i w tym może tkwić problem. Mógłby mnie ktoś nakierować gdzie i jak to się robi? I przy okazji w jakiej pozycji powinna znajdować się klapa wlotowa w przepustnicy?

2.Problem 2nd możliwe że, ma coś wspólnego z 1st, dźwięk jaki wydaje kibelrura ze stożkiem jest niepokojący (wcześniej w B7 używałem jej i nie było tego problemu). Strasznie ssie powietrze, niczym odkurzacz, i dźwięk też podobny, jest to pewnie spowodowane właśnie tym strasznie silnym zasysaniem powietrza.


Rozgrzej dobrze silnik.
Odepnij wtyczke krokowca.
Za pomocą śruby zaznaczonej na poniższej focie:

http://i58.tinypic.com/24cz5up.jpg

ustaw wolne obroty tak by trzymały równe 500 rpm (jest to ta pierwsza kreseczka tuż nad zerem na obrotomierzu)... prawdopodobnie będziesz musiał ta śrubę dość mocno wkręcić.

Jak już ustawisz wolne obroty zgaś silnik, podepnij krokowca i odpal. Bujanie i dźwięk zasysanego powietrza powinny ustać :)

Dredzilla
23-10-14, 23:20
Dzięki bardzo :D na pewno pomoże, gdy w końcu uporam sie z cieknącą pokrywą zaworów :p

airman
24-10-14, 09:11
Jeśli w b7 wszystko z obrotami było ok możesz podmienić przepustnicę bo są identyczne, na rozgrzanym nie może też ssać powietrza dolnym otworem przepustnicy, jeśli tak jest sprawdź FITV. Klapę/motylek ruszałbym jedynie w ostateczności.

Dredzilla
29-10-14, 11:16
Temat do zamknięcia ;)