Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : silnik



daniel_2007
28-06-08, 07:46
Witam wszystkich
czy dużo koni stracę wymieniając dół silnika z d15b7 na d13b2

piotrstrojek
28-06-08, 08:08
Trudno powiedzieć, ale myślę że sporo - problem tkwi w skoku tłoka:

D13B2 - 76mm
D15B7 - 84,5mm

Mniejszy skok tłoka - krósze napełnianie mieszanką, mnieszka ilość mieszanki - sporo mniejsza moc.

Np. posiadając D13B2 wymieniasz wał korobowy od np. D15B2 i uzyskujesz w ten sposób D15B3 - po prostu zwiększając skok tłoka. Za to chyba na pewno będziesz miał silnik bezkolizyjny...

Chyba nikt jeszcze takiego projektu nie uskuteczniał :) A czemu tak chcesz zrobić?

Jarek104
28-06-08, 11:45
jak popsułeś dół w d15b7 to mogę cię poratować, mam taki silnik na sprzedaz

Lcfr
28-06-08, 11:48
Witam wszystkich
czy dużo koni stracę wymieniając dół silnika z d15b7 na d13b2


taka zmiana ma raczej mało sensu
poza tym zdobyc dół silnika (czesto cały silnik) d15b7 to mozna za bardzo małe pieniadze wiec nie ma chyba co rzeźbić...

daniel_2007
28-06-08, 14:31
właśnie jakiś miesiąc temu poszła mi uszczelka pod głowicą i od tej pory ubywa dość sporo oleju a dół od d13b2 w super stanie leży u mnie w garażu więc pomyślałem o zamianie a jeszcze jedno jaką głowicę byście zaproponowali zamiast seryjnej d15b7 a nie wchodzi w grę od d16z6

havok
28-06-08, 14:41
Przede wszystkim zmniejszysz pojemność silnika, więc na pewno będzie mniej Nm, a co za tym idzie - spadnie i moc.

nyggusik
28-06-08, 15:20
Jak koledzy mowia moc spadnie bo zmniejszy sie pojemnosc, a jesli chodzi o glowice to z D16Z2 ma chyba najostrzejszy walek jesli chodzi o sohc non-vtec...

daniel_2007
28-06-08, 15:24
a ile taka głowica może kosztować? i w jakich rocznikowo autach była?

nyggusik
28-06-08, 15:29
Glowica no zalezy od kompletnosci nie wiem czy nie potrzebujesz odrazu aparatu zaplonowego kolektora ssacego itp. wiec tu z cena moze byc roznie z tego co pamietam jezdzily w civach 4g, concerto i shutlle :)

Lcfr
29-06-08, 12:05
właśnie jakiś miesiąc temu poszła mi uszczelka pod głowicą i od tej pory ubywa dość sporo oleju a dół od d13b2 w super stanie leży u mnie w garażu więc pomyślałem o zamianie a jeszcze jedno jaką głowicę byście zaproponowali zamiast seryjnej d15b7 a nie wchodzi w grę od d16z6

po co wymieniać dół???
wystarczy zrobić pierścienie i tyle...
a głowica także od y7 sie nada

daniel_2007
29-06-08, 13:39
właśnie będę robił czy ta głowica od y7 dużo daje? a i czy trudno zakłada się pierścienie

daniel_2007
29-06-08, 20:22
myślę poważnie o głowicy y7 czy kolektor wydechowy 4-2-1 jaki mam przy swoim d15b7 podejdzie do d16y7 a i czy kolektor ssący podejdzie od b7( z czasem założe od z6)

Lcfr
29-06-08, 20:24
oba podejdą

daniel_2007
29-06-08, 20:51
to fajnie dzięki