Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Jakie Amory+ sprężyny / Gwint do MC2



bendus
17-10-14, 08:49
Mam do wymiany amortyzatory w MC2. Podejrzewam, że również sprężyny muszą wlecieć nowe, bo lewa strona z przodu przysiada, więc pewnie ubita na amen.
Z tej okazji chciałbym obniżyć samochód, ale nie jakoś drastycznie - 30, może 40mm max.
Pierwotnie chciałem założyć amorki Kayaba i na to Eibach Pro-Kit, bo taki setup świetnie sprawdzał się mi w poprzednich autach, ale wszyscy mówią, że w VTI z ciężkim silnikiem, przód przysiada bardzo nisko i praktycznie nie nadaje się do normalnego użytkowania na co dzień.
Zacząłem więc szukać alternatywnych sprężyn i trafiłem na sprężyny Jamex i MTS. Generalnie nie spodziewam się cudów po tych markach, ale przynajmniej mają jakieś rozróżnienie między lekkimi silnikami 1.4, 1.5 a wersją VTI. Jest więc nadzieja, że wersja VTI ma twardsze sprężyny na przód i tak nie siada.

Alternatywą jest jakiś gwint. Czytałem, że do MC2 pasuje jakiś MTS. Cena za MTS wychodzi porównywalna do ceny kompletu amorów i nowych sprężyn, ale jaki ten gwint? Na stronie MTS nie ma niczego do MC2.

Jedras
17-10-14, 12:35
ja mam gwint u siebie AP także możesz sobie zobaczyć w moim temacie jak to wygląda... ale to też inne koszta :) tył mam na max w górę, i nie ukrywam ze przydało by się jeszcze trochę podnieść na trasy z bagażem ale ogolnie nie jest zle, a charakterystyka bardzo przyjemna

bendus
21-10-14, 10:00
No trochę przekracza to mój budżet na tą chwilę, a coś muszę założyć, bo z tą padaką, która jest teraz, nie mam szans na przejście zbliżającego się przeglądu.
Może jakieś inne propozycje?

Gacekk
21-10-14, 12:32
Ja mam u siebie w mb zielone sprężyny weitec coś koło -30 i jeszcze zdrowe amorki bilsteina. Auto ładnie wygląda i można tym się nawet w miarę poruszać :) Z tego co widziałem to tutaj na forum chłopaki aerodecki MTSem obniżają, chyba że ktoś obniżył tą budę sprężynami.

qureku.
21-10-14, 12:52
Ja mam u siebie eibach + agx w civicu, ale 6 gen hb i mogę powiedzieć, ze jak dla mnie jest ciut za nisko, a pod maska mam d serię

bendus
21-10-14, 13:32
Według tego co słyszałem angielka z B18 na Eibachu siada tak, że, że opona jest na równi z krawędzią nadkola, czyli stanowczo za nisko dla mnie.
W tym temacie są fotki MB6 na Jamexach i wygląda to znośnie - http://civic5.com/forum/topic/1357-jamex-40mm-lowering-springs/

Gwint MTS rozważam, ale który? Bo dedykowanego do MB/MC nie widzę w katalogu.

MikeFoto
21-10-14, 14:16
Gwint MTS rozważam, ale który? Bo dedykowanego do MB/MC nie widzę w katalogu.

Było. Pisałem na forum. Nawet temat założyłem z wyjaśnieniem co i jak.
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?206927-Zawieszenie-MTS-z-Civica-EK-do-MA-MB-MC-opinie-u%BFytkownik%F3w&highlight=zawieszenie

bendus
21-10-14, 14:24
Ok.Czyli VI gen., ale jak z twardością sprężyny? To jest dedykowane do aut z D-serią.

bendus
10-11-14, 07:57
I jak z tym gwintem? U Mike'a sprawdza się to świetnie, ale to jest D14, czyli lżejszy silnik. Katalog MTS podaje max obciążenia dla tego gwintu 860/820, a zgodnie z instrukcją, Aerodeck z B18 ma 880/860. Obawiam się, że zawieszenie usiądzie na odbojach i będzie przysłowiowa dupa.

Da się wobec tego może zwykłe sprężyny obniżające ożenić z tym giwntem? Mam Vogtalndy do MB z podanymi max wartościami obciążeń 880/840, czyli teoretycznie twardsze.
A może po prostu lepiej darować sobie kombinacje z gwintem i założyć amorki Koni STR.T z rzeczonymi Vogtlandami i zaakceptować takie obniżenie, jakie wyjdzie?

fełtek
12-11-14, 20:03
Ja miałem w MB6 mts2 i nic nie wisiało na odbojach. A gorszy ten gwint jest od mts3.