Zobacz pełną wersję : EJ9 nie zapala
Podczas zmiany silnika połamałem plastikowe kolanka przy parowniku i nie był on podłączony aż do dzisiaj bo zmieniłem na drugi. Podłączyłem wszystko tak jak było i podczas próby zapalania kręcę i nie zapala. Dodam że przed wymianą jeździłem na benzynie i nie było żadnego problemu. Próbowałem odłączać wszystko tak jak było przed założeniem drugiego parownika i nic to nie daje. Jest jeszcze problem z przełącznikiem gazu bo nie świecą na nim żadne kontroli ale mimo tego na benzynie wcześniej chodził.
instalacja gazowa to jakieś BRC nie mam pojęcia która to generacja ale napewno coś między I a II.
Ma ktoś jakieś pomysły co mogło się stać ??
Coś namieszałeś w instalacji , lub żle podłączyłeś . Podjedż do jakiegoś gazownika i ogarnie Ci to szybko , BRC nie jest jakimś skomplikowanym układem .
Z tym przejechaniem to moze byc problem bo musial bym ciagnac auto do mechanika.
Sprawdzalem wszystkie kable,kostki, wtyczki i wszystko niby na miejscu. Samochod kreci ale nie zapala.
Czy to moze byc wina immo ??
piotreek23
15-10-14, 22:31
Świecę jak wykręcisz po kręceniu jest mokra?
Nie odkrecalem jeszcze bo mam zaszeroka nasadke i nie moge odkrecic :-P Jutro sprawdze i odrazu wezme pod lupe aparat zaplonowy.
A więc problem nie ustąpił mimo wymiany aparatu zapłonowego. Aparat mój i wymieniony nie podaje impulsu na świece. Paliwo dochodzi bo przy próbach odpalania czuć ją w garażu. Immo chyba odpada bo kontrolka kluczyka mruga trzy razy i gaśnie. Ma ktoś jakieś pomysły co może być przyczyną ??
piotreek23
23-10-14, 13:47
Świece są mokre?? Można spróbować sprawdzić iskrę :-) jak nie masz lampy to wykręć świece i połóż tak żeby dotykało silnika (musi mieć masę) i zobacz czy leci iskra. (Ale tak się nie powinno generalnie robić).
piotreek23
23-10-14, 22:42
No to kable/świece/aparat/cewka albo właśnie IMMO odcina zapłon.
Kable przekładałem z drugiego auta i nic, sprawdzałem na innej świecy i nie ma iskry, kontrolka od immo niby gaśnie więc to chyba też nie, podmieniałem cały aparat i jest to samo chyba że dostałem z takim samym uszkodzeniem jak mój i dlatego może nie działać. Posprawdzam jakoś te moduły i cewki w aparacie zapłonowym. Da się oba sprawdzić próbówką ??
piotreek23
24-10-14, 14:43
Cewkę możesz chyba omomierzem pomierzyć oporności. Ktoś kiedyś podawał tutaj na forum. A zobacz jak paluch wygląda.
Wszystko w środku aparatu wygląda wporządku. Omomierza nie posiadam niestety :/
taki zwykły elektroniczny miernik elektryczny za 10zł ma funkcje pomiaru oporu.
Podmieniłem moduł i cewkę z działającego aparatu z drugiego auta. Wszystkie oznaczenia te same. I dalej nie pali. Jak można wykluczyć uszkodzenie ecu i immo ?? Czytałem jeszcze o jakimś wyłączniku bezwładnościowym czy jakoś tam i znalazłem u siebie. Był on w takim położeniu że można było go wcisnąć. Ale to również nie rozwiązało mojego problemu :/
piotreek23
28-10-14, 19:17
To zostaje albo wymontować immo albo podmienić kompa.
Immo świeci dłuższą chwile i gaśnie jak próbuję zapalać. Gdy wyjmuje kluczyk mruga trzy razy i też gaśnie. Nie wiem czy tak ma być ale wydaje mi się że jest wporządku. Wiem że immo można jakoś wymontować z ecu.
A czy jest jakiś sposób żeby sprawdzić ecu ?? Bo nie znam nikogo kto ma Honde z takim silnikiem.
Zastanawiam się jeszcze czy to napewno nie wina instalacji gazowej
To zostaje albo wymontować immo albo podmienić kompa.
No więc komp wymieniony bo i tak miał wpaść p06 ale niczego to nie zmieniło :/ Próbowałem już chyba wszystkiego a dalej nie ma iskry na żadnej świecy. Wydarłem nawet całe LPG bo denerwowały mnie już te wszystkie kabelki i myślałem że może w tym problem. Pozostaje mi chyba tylko sprawdzić wszystkie kable ale nie bardzo się na tym znam i nie wiem co gdzie idzie.
Który to jest ten czujnik halla w aparacie zapłonowym ??
piotreek23
05-11-14, 07:52
Jedź do kogoś kto się specjalizuje w Hondach..w twojej okolicy..nic innego nie doradzę w takim wypadku..
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.