Zobacz pełną wersję : opony na zime
grzegorzsi
13-10-14, 16:24
Witam.
Jakie polecacie opony na zime do hondy civic v ? jaki najlepszy rozmiar ? waskie,szerokie :) ?
lepiej niż 195/60/15 nie będzie... zależy też jakie masz felgi...
grzegorzsi
13-10-14, 17:05
akutalnie mam zwykle stalówki 13-165/65 ale mysle własnie czy kupic juz opony odrazu na stalowkach 14
kupuj 14, albo nawet 15, bo bez problemu na standardowym zawieszeniu się mieszczą, a bieżnik znika znacznie wolniej na 15"... Do twojego samochodu pasują felgi od civica VII 4x100 i takie polecam...
195/50 R15 jak dla mnie to spoko się na tym jeździło. Ale wszystko i tak zależy od opony. Miałem jakąś Fuldę i nie była zła. W tym roku kupiłem nówki Nokiana WR A3 ale śniegu jeszcze nie ma więc wrażeniami się nie podzielę :D
krystof1994
13-10-14, 19:40
lepiej niż 195/60/15 nie będzie... zależy też jakie masz felgi...
nie przesadzasz ?
jak 15'' to maks 50 profilu i nie 195 a 185
195 u mnie lata bez problemu nic nie obciera nawet na 55. 60 to już by chyba było za dużo choć nie próbowałem ale patrząc jak siedzi 55 pewnie by zacierało.
Czemu sugerujesz mniejszy profil,zima łatwiej zniszczyć felgę
Platlapalk
195 u mnie lata bez problemu nic nie obciera nawet na 55. 60 to już by chyba było za dużo choć nie próbowałem ale patrząc jak siedzi 55 pewnie by zacierało.
55 profil to był jako seria sprzedawany w wersji VTI... więc nie rozumiem czemu już by miał być za duży...
195/60 wchodzi bez problemu i nie ociera o nic, przy max skrętach i dobiciach.
Poza tym logicznym jest, że producent wkładając seryjnie 195/55/15 zostawił jakieś bezpieczne granice... i ta granica pozwala na montaż profilu 60...
Eee ja nie rozumiem, po co takie kapcie na zimę. Na lato takie felgi ok, a na zimę może sobie zostawić to co ma. Tylko pytanie czy to są na pewno 13-tki. Ogólnie czego oczekujesz od opony i jaki masz budżet, bo tak Ci podać z kapelusza to ciężko.
krystof1994
13-10-14, 21:20
55 profil to był jako seria sprzedawany w wersji VTI... więc nie rozumiem czemu już by miał być za duży...
195/60 wchodzi bez problemu i nie ociera o nic, przy max skrętach i dobiciach.
Poza tym logicznym jest, że producent wkładając seryjnie 195/55/15 zostawił jakieś bezpieczne granice... i ta granica pozwala na montaż profilu 60...
Nie chodzi o żadne przycierki czy ochronę felgi. Im większa średnica koła tym większa powierzchnia która przylega do podłoża. Zakładając, że będzie to jeszcze na 195, owej powierzchni robi się trochę za dużo jak na lekkiego civica i "typowo" zimowe warunki na drodze.Chyba że mają to być jakieś oponki wielosezonowe to trzeba znaleźć kompromis.
Im większa średnica koła tym większa powierzchnia która przylega do podłoża. Zakładając, że będzie to jeszcze na 195, owej powierzchni robi się trochę za dużo jak na lekkiego civica i "typowo" zimowe warunki na drodze.
Niestety tak myśli wiele ludzi, ale nie jest to prawdą... Wystarczy sobie przeprowadzić proste badania... A szczególnie widać to na powierzchni gdzie nie ma za wiele śniegu... wtedy żadna węższa opona nie będzie lepsza... I to samo tyczy się już grubszych warstw śniegu, tylko podczas badań jest trochę mniej widoczne...
krystof1994
13-10-14, 21:42
Niestety tak myśli wiele ludzi, ale nie jest to prawdą... Wystarczy sobie przeprowadzić proste badania... A szczególnie widać to na powierzchni gdzie nie ma za wiele śniegu... wtedy żadna węższa opona nie będzie lepsza... I to samo tyczy się już grubszych warstw śniegu, tylko podczas badań jest trochę mniej widoczne...
Zima na drodze to nie tylko śnieg, ba nawet juz rzadkość, teraz częściej na ulicach stoi woda albo jest błoto śnieżne. Jak myślisz, opona szeroka radzi sobie z nimi lepiej ?
Badania to pic na wodę. Nie podają żadnych konkretnych odpowiedzi, same ogólniki-więc tych się trzymajmy.
Najlepszym rozmiarem będzie seryjnie montowany czyli felga stalowa 5x13, do tego myślę, że opona 175/70 R13 wystarczy.
Najlepszym rozmiarem będzie seryjnie montowany czyli felga stalowa 5x13, do tego myślę, że opona 175/70 R13 wystarczy.
I taka opona zatrzyma lepiej samochód niż 195... przecież to chyba jakieś żarty...
Jak myślisz, opona szeroka radzi sobie z nimi lepiej ?
Oczywiście, że szersza poradzi sobie lepiej...
krystof1994
14-10-14, 19:58
I taka opona zatrzyma lepiej samochód niż 195... przecież to chyba jakieś żarty...
Droga hamowania to tylko jeden z wielu czynników które mają wpływ na ogólne bezpieczeństwo.
Oczywiście, że szersza poradzi sobie lepiej...
No wow. Lepiej bo co ?
grzegorzsi
14-10-14, 20:08
dobra nie kłóccie sie :) poprostu chcialem zapytac jakie beda najlepsze opony a tu sie jakies kłotnie zaczeły hehe :D
Bo racja musi być mojsza albo twojsza:)
Platlapalk
Wystarczy zerknąć do Wicher J. "Bezpieczeństwo samochodów i ruchu drogowego" Wydawnictwo Komunikacji i Łączności, Warszawa 2012.
Aby ukierunkować się, kto ma rację... a nie opowiadać bezsensownych bzdur...
krystof1994
14-10-14, 22:06
Wystarczy zerknąć do Wicher J. "Bezpieczeństwo samochodów i ruchu drogowego" Wydawnictwo Komunikacji i Łączności, Warszawa 2012.
Aby ukierunkować się, kto ma rację... a nie opowiadać bezsensownych bzdur...
Oh, ależ z Ciebie tajemniczy zgrywus. Dziwna sprawa, skoro opierasz swoje przekonania na treści zawartej w książce, wypadłoby przytoczyć jakieś jej fragmenty. "Nie i ch*j" to żaden argument
wiesko1261
15-10-14, 06:45
niestety jeżeli chodzi o szerokość opony zaleca się węższe :p
wjedź w błoto śniegowe na szerokich kapciach i na węższych ?
prawda na śniegu lepiej ale -
zimą mamy do czynienia z największą liczbą rodzajów nawierzchni (śnieg, lód, sucha, mokra, błoto - połączone ze sobą w różnych konfiguracjach
szersze opony lepiej spiszą się tylko w kopnym śniegu, po którym jeździ się bardzo rzadko lub w ogóle ,wybór szerokości opon zimowych musi być uzależniony od warunków, po których najczęściej się poruszasz. :p
jedna_brew
15-10-14, 15:14
a ja zimą śmigam na dębicach 155/80 r13 i wszystkie dziewczyny moje... :cool:
Oh, ależ z Ciebie tajemniczy zgrywus. Dziwna sprawa, skoro opierasz swoje przekonania na treści zawartej w książce, wypadłoby przytoczyć jakieś jej fragmenty. "Nie i ch*j" to żaden argument
Jeszcze czego...
Kupić sobie książkę, albo wypożyczyć w bibliotece... Poczytać, tam jest dużo badań porównawczych... Wtedy się wypowiesz...
Prawdą jest, że kłamstwo powtarzane wiele razy staje się prawdą :D:D i tu jest tego najlepszy przykład...
Sprawdźcie to na torze, po co się na forum napinać. Wg mnie jak do Civa włożymy 195 i 175, tej samej marki i tego samego producent, to nie ma bata, żeby szybciej pojechać na śniegu na 195. Opona zimowa pracuje na zasadzie ugięcia bieżnika, a do tego musi być odpowiedni ciężar auta. Przy szerszym bieżniku ugięcie będzie inne, tak samo jak opór śniegu, który będzie ugniatany pod oponą. Nie bez przyczyny firmy, dopuszczają odpowiednie rozmiary do stosowania w swoim aucie. Szersza opona natomiast zapewnia lepszą przyczepność na suchym. Co do badań, to wszystko zależy od tego co się bada, ale przede wszystkim jak. Badając tą samą rzecz, można uzyskać zupełnie różne wyniki. :D
krystof1994
15-10-14, 17:42
Jeszcze czego...
Kupić sobie książkę, albo wypożyczyć w bibliotece... Poczytać, tam jest dużo badań porównawczych... Wtedy się wypowiesz...
Prawdą jest, że kłamstwo powtarzane wiele razy staje się prawdą :D:D i tu jest tego najlepszy przykład...
ok.W międzyczasie cos dla Ciebie:
http://www.holtappels-shop.de/WebRoot/Store19/Shops/62154717/4A24/2844/27A7/5857/A32D/C0A8/28B8/7661/Snickers_m.jpg
Węższa opona ma inny nacisk na powierzchnię. Dlatego zalecają węższe opony na zimę, ponieważ lepiej wgryzają się lamelkami w śnieg.
grzegorzsi
19-10-14, 14:57
a ja zimą śmigam na dębicach 155/80 r13 i wszystkie dziewczyny moje... :cool:
hehe a tak serio ?:D to ja sie spisuja ? bo myslałem o szerszych :) powyzej 160
jedna_brew
21-10-14, 18:36
hej,
ja nie narzekam, w sensie cena/jakość to jest bardzo dobry wybór moim zdaniem.
tu masz więcej opinii:
http://www.oponeo.pl/dane-opony/debica-frigo-s-30-155-80-r13-79-t#70831467_reviewslist
Po co ta kłotnia...
Szersza opona ma lepszą przyczepność ponieważ w warunkach zimowych na oponie najważniejszą rzeczą są tzw. lamelki, im więcej lamelek tym opona ma lepszą przyczepność, lepszy uciąg na śniegu, lodzie lecz taka opona gorzej radzi sobie z odprowadzaniem wody niż węższa. Węższa opona jest bardziej odporna na tzw. aquaplanning niż szersza ponieważ im większa powierzchnia opony styka sięz podłożem tym więcej wody musi zostać odprowadzone spod niej. W sporcie jak WRC używa się opon węższych na śnieg poniważ nie mają tendency do aquaplaningu ale te opony rownież posiadają kolce dlatego mają taka dobrą przyczepność. Tutaj nie ma sensu się kłócić. Duża zależność też jest od tego jaką moc ma silnik i w jakich warunkach jeździ. Najlepszą alternatywą jest opona o szerkości zbliżonej do tej podanej przez producenta. No i oczywiście drugim ważnym parametrem jest skład mieszanki gumy zastosowanej w oponie.
175/65/R14 - tak dla uśrednienia ;)
Np. Yokohama W.Drive w przystępnej cenie.
175/65/R14 - tak dla uśrednienia ;)
Np. Yokohama W.Drive w przystępnej cenie.
Na takim rozmiarze jeździłem 3 lata i nie miałem problemów tyle że to były Dunlopy całkiem nieźle trzymały się drogi. Teraz wolałbym jednak 185/60/R14 ale ciężko znaleźć takie.
Ja mam 185/60 r15 matadory i po sniegu to szlo jak burza :)
185/60/R14 Dębica Frigo 2. Naprawdę bardzo dobra opona na zimę (zwłaszcza na nieodśnieżone drogi)
Po co ta kłotnia...
Szersza opona ma lepszą przyczepność ponieważ w warunkach zimowych na oponie najważniejszą rzeczą są tzw. lamelki, im więcej lamelek tym opona ma lepszą przyczepność, lepszy uciąg na śniegu, lodzie lecz taka opona gorzej radzi sobie z odprowadzaniem wody niż węższa.
i wprowadzasz ludzi w błąd. na śniegu i śliskich nawierzchniach lepsze są obony wąskie ze względu na większy nacisk punktowy. im większy nacisk tym większe tarcie a co za tym idzie przyczepność. odwrotnie jest w lecie na suchym asfalcie...
https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=r38w1_xS3hM
dołącze sie do pytania i zapytam o jakieś zimówki w rozmiarze ok 175/65/R14. myslałem nad ponownym kupnem Dębicy Frigo 2. z poprzedniego kompletu byłem zadowolony ale nie wiem czy nowe będa tak samo udane jak dawniej?
Jeździłem na continentalach, potem firestone winterhawk, i aktualnie winterhawk2 oraz semperit (dostałem do auta)
oceniam tak:
1. continental (modelu nie pamiętam) były mega dobre ale drogie (6 luc 7lat temu 260zl/szt)
2. Firestone wh (1)
3. Firestone wh-2 uważam że gorsze od poprzedmiczki
4. Semperit - nie polecam choć wiadomo że nawet najgorsza zimówka jest o niebo lepsza nawet od wielosezonowej.
Zimowe fakt, powinny być wąskie. Dlaczego w sportach motorowych zimą jeżdżą na oponach jak od roweru? Tak wiem, czest mają kolce, ale czasem nie mają...
i wprowadzasz ludzi w błąd. na śniegu i śliskich nawierzchniach lepsze są obony wąskie ze względu na większy nacisk punktowy. im większy nacisk tym większe tarcie a co za tym idzie przyczepność. odwrotnie jest w lecie na suchym asfalcie...
https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=r38w1_xS3hM
dołącze sie do pytania i zapytam o jakieś zimówki w rozmiarze ok 175/65/R14. myslałem nad ponownym kupnem Dębicy Frigo 2. z poprzedniego kompletu byłem zadowolony ale nie wiem czy nowe będa tak samo udane jak dawniej?
Z jednej strony masz rację choć nie koniecznie. Doprecyzuje może swoją wypowiedź bo faktycznie troszkę mogę wprowadzać w błąd.
Cytat z artykułu:
"Czy opony zimowe powinny być węższe od letnich?
To stary przesąd. W przypadku aut wyposażonych w standardowe koła montaż węższych zimówek nie ma sensu. Co innego, jeśli samochód jeździ latem na ekstremalnie niskich i szerokich gumach tuningowych – to kombinacja, która zimą się nie sprawdza, wtedy na zimę warto rzeczywiście wrócić do rozmiaru standardowego."
Wszystko zależy od auta. Civic jest lekki, więc wąska opona na śniegu mu lepiej służy. Według mnie podany rozmiar 175/65/R14 jest optymalny - nie ma "balona" a powinien trzymać dobrze. Oczywiście na sensownej oponie. Yokohama W.Drive nie jest zła. Do miasta rozważyłbym też Nokiany WR D3.
"Czy opony zimowe powinny być węższe od letnich?
To stary przesąd. W przypadku aut wyposażonych w standardowe koła montaż węższych zimówek nie ma sensu. Co innego, jeśli samochód jeździ latem na ekstremalnie niskich i szerokich gumach tuningowych – to kombinacja, która zimą się nie sprawdza, wtedy na zimę warto rzeczywiście wrócić do rozmiaru standardowego."
Oczywiście, że tak... i co do tego w omawianym przypadku nie powinno być w ogóle wątpliwości... Pisałem o tym od samego początku i dziwi mnie, że ludzie nie mogą tego zrozumieć...
ja właśnie kupiłem oponki Fuldy Kristall Montero 3 rozmiar 185/65/14. Mam obniżaną Hondę troche się bałem że będą za duże ale pasują tylko że juz to jst max co może być. Ładnie się prowadzi na suchym, czekam na zimę i zobaczymy jak te oponki o tym rozmiarze będą się sprawdzały.
A co powiecie na temat Barum Polaris miał ktoś? ,a, 2 troszku stare ale po 7mm i wpadną na tył i nie wiem jakie na przód kupić r14 do 160 zł sztuka max 175
krystof1994
26-10-14, 10:00
Oczywiście, że tak... i co do tego w omawianym przypadku nie powinno być w ogóle wątpliwości... Pisałem o tym od samego początku i dziwi mnie, że ludzie nie mogą tego zrozumieć...
To moze jeszcze raz.
Tak naprawdę to niczego nie napisałeś, rzuciłeś tylko jakiś ochłap informacji. Nastawiasz kropek, bo oczywiście masz dużo do przekazania, przecież czytałeś książkę, ale nic nie zdradzisz, bo i tak nie zrozumiemy. A zatem OD POCZĄTKU.
Konstruktorzy samochodu, którzy biorą pod uwagę wszystko i testują na każdy możliwy sposób, zakładają ku*wa oponę (chodzi o rozmiar) która będzie najbardziej optymalna w każdych możliwych warunkach po których samochód będzie miał możliwość poruszania się. I teraz, czy jeśli zakładam oponę taką, na jakiej wyjechało auto z fabryki, mogę być pewny, że to optimum, w warunkach po których najczęściej się poruszam? No chyba nie. To ogólnik. Złoty środek. Czyli da się coś ugrać. Tylko ile i kosztem czego ? czy warto ? Możesz nadal bełkotac, że tak podał producent, czytałeś książkę, wszystko policzone blablajuhoewrht.
A co powiecie na temat Barum Polaris miał ktoś? ,a, 2 troszku stare ale po 7mm i wpadną na tył i nie wiem jakie na przód kupić r14 do 160 zł sztuka max 175
175 to bardzo popularny rozmiar i w miare tanie opony sa ;) Mozesz sobie sprawdzić na testy ADAC Barumy z opini znajomych nie narzekali na nie ;)
zakładają ku*wa oponę (chodzi o rozmiar) która będzie najbardziej optymalna w każdych możliwych warunkach po których samochód będzie miał możliwość poruszania się.
A skąd taki głupi wniosek?
175 to bardzo popularny rozmiar i w miare tanie opony sa ;) Mozesz sobie sprawdzić na testy ADAC Barumy z opini znajomych nie narzekali na nie ;)
Co do 175 to mi o kwotę chodziło... co do rozmiaru to w sumie na oku 175/65 lub 185/60lub65
No ale barumy naprawdę opinie spoko i ok 150zł szt i chyba się skuszę
Co do 175 to mi o kwotę chodziło... co do rozmiaru to w sumie na oku 175/65 lub 185/60lub65
No ale barumy naprawdę opinie spoko i ok 150zł szt i chyba się skuszę
Myślę, że te barumy spoko będą też widziałem ich opinie :) i cena 150 zł to też nie dużo:D
krystof1994
27-10-14, 18:01
A skąd taki głupi wniosek?
A co ma na celu tak głupie pytanie ?
Przecież to oczywiste o_O
A co ma na celu tak głupie pytanie ?
Przecież to oczywiste o_O
Poziom inteligencji 2+ :D
Co do 175 to mi o kwotę chodziło... co do rozmiaru to w sumie na oku 175/65 lub 185/60lub65
No ale barumy naprawdę opinie spoko i ok 150zł szt i chyba się skuszę
Ja bym wziął Firestone Winterhawk 3 trochę droższe, ale i lepsze ;)
Jeżeli ktoś twierdzi, że zimą szersza opona jest lepsza to lepiej niech zimą jeździ autobusem. Dla bezpieczeństwa swojego i innych.
Szersza opona nie tylko zwiększa ryzyko aquaplaningu ale i slushplaningu na błocie pośniegowym. Węższa opona generuje mniejsza opory bo zgarnia mniej śniegu. Tak jakby powiedzieć że łopatą o szerokości 10m będzie lżej zgarnąc śnieg niż łopatką dla dzieci :D Dodatkowo węższa opona ma większy nacisk pojedynczej lamelki co ma największe znaczenie - porównanie - BMW z lekkim tyłem nie radzi sobie w ogóle na śniegu w przeciwieństwie do ciężkiego przodu w przednionapędówce. Zarówno testerzy ADAC jak i producenci aut - wszystkich na zime zalecają węższe i mniejsze koła.
Stoisz na oblodzonej górce na jednej nodze a kolega staje na tej samej górce na tacce z McDonalda, kto zjedzie pierwszy i szybciej? Na nodze generując duży nacisk na małą powierzchnie masz szanse ustać, na dużej tacce zjedziesz błyskawicznie.
Ja polecam 185/60 R14,na takim rozmiarze civic radzi sobie świetnie. Z marek Fulda Motero 3, bdb opona. Jeżdżę na takim rozmiarze i nigdy w zimie nie miałem problemów.
Jedna osoba do ufo miała zamiar 245 wsadzić,gdzie tu byłby rozum jakby to zrobił?
Platlapalk
krystof1994
28-10-14, 21:22
Poziom inteligencji 2+ :D
A co to "poziom inteligencji" ?
Niech sobie wkłada co chce co mnie to interesuje? Każdy zrobi jak zechce. Jedni kierują się prawami fizyki i testami a inni zakładają opone szerszą czy o konkretnym bieżniku bo jest ładniejsza, mnóstwo ludzi tak myśli.
No cóż lamelek byłoby tyle, że by jeszcze sobie parę na lusterku koło drzewka zapachowego można by powiesić :)
Ogólnie ten kolejny mit wziął się stąd, że większe rozmiary opon są droższe - wiadomo marża, prowizja, wyższy zarobek dla każdego - to dlaczego by nie forsować tezy, że więcej lamelek to lepiej. Co z tego, że gorzej, bo pogarszają one właściwości trakcyjne opony, ale kasa się zgadza. ;) Paru wichrzycieli potem przeczyta książkę, nie zrozumie co autor miał na myśli, że w wypadku niektórych opon, bieżnik się różni pomiędzy rozmiarami i być może warto wziąć oponę szerszą czasem - co nie znaczy zawsze, przełoży to na swoje i stwierdzi, że istnieje unikalne prawo - zakładania zawsze opon szerszych. To samo dzieje się w przypadku olejów silnikowych i w każdym innym, gdzie brakuje wiedzy, a pojawia się religia i wiara.
Jak dla mnie, dopóki ktoś we mnie nie wjedzie, niech zakłada nawet 300 ;) Będzie się z czego śmiać.
sporo zależy od tego kto w jakiej części Polski mieszka i jak użytkuje auto. Na śniegu - zawsze wygra wąska opona, przedni napęd i niska masa. Jak ktoś mieszka w górach albo ma dojazd bocznymi drogami może się okazać że Dębica Frigo 2 będzie jednym z lepszych wyborów.
Na mokrym sytuacja zmienia się diametralnie - liczy się zdolność odprowadzania wody przy jednoczesnym zachowaniu środkowych wartości w zakresie szerokości opony - optymalna zdolność odprowadzania wody z opony kończy się przy szerokości 215 - dalej niestety spada.
Każdy sam powinien odpowiedzieć sobie na pytanie w jakich warunkach najczęściej jeździ - może się okazać że realnej jazdy po śniegu jest może w sumie z tydzień (np. jazda po mieście i 1-2 wypady w góry) i w zależności od tego wybrać zimówkę. Każdy szanujący się producent ma opony typowo śniegowe (skandynawskie - np. Hakkapeliitta R) i te dla bardziej zmiennego klimatu. Ja wiem że 90% w zimie robię po mokrym - pewnie dlatego Uniroyal 77 plus w rozmiarze 195/50 R15 w ubiegłym roku spisał się na medal. Niestety Fulda Kristall Montero 3 na 185/60 R14 to inna liga - jeździłem na nowych rok wcześniej i szału nie było - ani na mokrym ani na błocie pośniegowym.
Radzę też popatrzeć na klasę opon: nigdy nie przypuszczałem że opony których rozmiary zaczynają się od 15 wzwyż tak diametralnie różnią się od tych gdzie rozmiar 15 to koniec rozmiarówki - nawet jeśli pochodzą od jednego producenta. W zeszłym roku miałem okazję przejechać się kolegi Civic'iem na Nokia WR A3 195/50 R15 - nie mogłem uwierzyć że zimówka potrafi się tak rewelacyjnie zachowywać - szczególnie że W+ tego samego producenta mnie nie zachwyciły.
ps. sorry za ten grafomański wywód ale temat opon jest tak szeroki jak różne są potrzeby użytkowników ;)
jedna_brew
30-10-14, 12:03
hej,
Każdy sam powinien odpowiedzieć sobie na pytanie w jakich warunkach najczęściej jeździ - może się okazać że realnej jazdy po śniegu jest może w sumie z tydzień (np. jazda po mieście i 1-2 wypady w góry) i w zależności od tego wybrać zimówkę. Każdy szanujący się producent ma opony typowo śniegowe (skandynawskie - np. Hakkapeliitta R) i te dla bardziej zmiennego klimatu. Ja wiem że 90% w zimie robię po mokrym - pewnie dlatego Uniroyal 77 plus w rozmiarze 195/50 R15 w ubiegłym roku spisał się na medal.
nic dodać nic ująć, wybór opony zależy od warunków użytkowania. ja mam wąskie opony, bo pod garażami nie zawsze jest porządnie odśnieżone nad ranem, więc szerszy kapeć może sobie nie poradzić. a ze gorzej sprawuje się na mokrej i suchej nawierzchni niż szersza opona? no cóż, jeżdżę wolniej na zakrętach...
Czy opony zimowe z bieżnikiem 4,1 mmi 4,3mm wymagają wymiany? Przez okres zimowy nie będę jeździć często, a nie widzi mi się wydawać teraz 800zł na opony. Każdy mówi, że przy 4mm powinno się wymieniać opony lecz jeździłem na bardziej łysych i nie było tragedii :D (tak wiem nie ma się czym chwalić ale nie ryzykowałem niczym).
4mm to taka umowna dolna granica dla zimowej opony, mozna jezdzic byle z glowa
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.