Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Ponownie wyskoczył P1236 - ogarnął ktoś to?



CMC
11-10-14, 20:07
Witam

Ostatnio pół roku temu po ostrzejszej jeździe załadowanym autem wyskoczył mi ten błąd - po skasowaniu auto zaczęło więcej palić ale jeździło bez problemu.
W międzyczasie tankowałem tylko paliwo Vervę, cisnąłem autem nawet powyżej 200 i błędu nie było.
Przy znów załadowanym aucie i ustawionym tempomacie na 140 km/h i przejechaniu ok. 100 km wyskoczył błąd P1236 :/
Przed tą trasą było zatankowane zwykłe paliwo a nie Verva. Teraz już nie ogarniam czy to zależy od paliwa czy od obciążenia auta.
Przelewałem preparatem do czyszczenia wtrysków, w ASO jeździli moim autem aby sprawdzić turbo i mówią, że jest absolutnie sprawna (auto ma 120 tys. przebiegu) - nie kopci, bardzo ładnie się zbiera.
Mam jednak wrażenie, jakby czasem jak się ostro depnie pedał gazu i puści to jakby coś w turbinie harczało, haczyło, zawieszało się.
Czy ktoś ogarnął ten temat? Miał ktoś podobne efekty? Oddawać na czyszczenie kierowniczek turbo? (o ile ktoś się w ogóle w to bawi? czy wymieniać całe turbo?).

pozdrawiam

uniu1
11-10-14, 20:51
sprawdz węzyki i połaczenia z elektrozaworem od sterowania podciśnieniem doładowania

CMC
12-10-14, 10:31
jak wygląda ten elektrozawór? jest do niego dobry dostęp?

uniu1
12-10-14, 11:03
zdejmujesz górna pokrywę silnika (tą plastikową)
numer 9

http://japancars.ru/index.php?route=catalog/honda&hmodtyp=17663,17664,17665,17666,17667,17668,17669, 17670&nplgrp=1&cmodnamepc=CIVIC&xcardr=5&dmodyr=2009&carea=KG&ctrsmtyp=6MT&xgrade=2.2%20SPORT&nplblk=E__3200

CMC
14-10-14, 13:20
Stety albo niestety ale połączenia wyglądają na szczelne :(

uniu1
14-10-14, 20:35
to zawór mozę być od wymiany- jak cos to mam taki

CMC
15-10-14, 17:49
Padła opinia o przedmuchach być może w ok. intercoolera, za ok. 1.5 tyg. wstawiam do sprawdzenia, jak uda się coś uszczelnić to trzeba będzie przetestować i w razie czego dam znać co się działo.

uniu1
15-10-14, 20:12
Mozesz jeszcze sprawdzić ten zawór we własnym zakresie. Według manuala ten zawór jest takis sam jak zawór sterujący egr-em -sprawdz czy tak jest i moze je podmień

CMC
29-10-14, 15:00
Okazało się, że jedna opaska na rurze od filtra powietrza była źle złożona. Niedługo testy na trasie, zobaczymy jak auto zachowa się pod obciążeniem.

CMC
10-11-14, 11:01
Niestety - poprawiona opaska nic nie dała - na trasie znów wyskoczył P1236 :( Czyli pewnie zostaje czyszczenie kierowniczek turbiny a jeśli to nie pomoże to wymiana czujnika ciśnienia doładowania a jeśli i to nie pomoże to już nie wiem co :(

buri
13-11-14, 09:45
Niestety - poprawiona opaska nic nie dała - na trasie znów wyskoczył P1236 :( Czyli pewnie zostaje czyszczenie kierowniczek turbiny a jeśli to nie pomoże to wymiana czujnika ciśnienia doładowania a jeśli i to nie pomoże to już nie wiem co :(

ja mialem ten sam blad jeden jedyny raz i po skasowaniu nie wrocil.
gdyby powrocil polecano mi wymiane czujnika cisnienia doladowania i od tego bym zaczal w razie powtorki, tudziez od podmienienia jesli masz z kim zamienic te czujniki.