Zobacz pełną wersję : CIVIC 2.2 i-CTDI problem z odpaleniem
radi_zajonc
11-10-14, 13:22
Witam,
od jakiegoś czasu mam problem z autem. Przejawia się on tym, że od czasu do czasu to nie chce odpalić. Po włączeniu kluczyka do stacyjki wywala błąd VSA, poduszki powietrznej i check.
A za którymś wyjęciem i ponownym włożeniem kluczyka błąd znika i auto normalnie odpala. Czy ktoś się kiedyś z takim czymś spotkał, ew mógłbym podpowiedzieć co to może być...
a zielony kluczyk immo gaśnie jak przekręcasz kluczyk?
Siemka Radek :) , sprawdź akumulator,bo gdzieś mi się przewinęły takie objawy i był to niesprawny akumulator/jego obwód
radi_zajonc
11-10-14, 13:39
Hmm w sumie na to nie zwracałem uwagi nawet nigdy. Zobaczę następnym razem.
Bo właśnie też jakoś mi to pasuje albo pod immo albo jakieś za niskie napięcie zasilania i moduły nie startują.
To lecę sprawdzić kluczy i aku.
W sumie jak kupowałem auto i podłączaliśmy go pod kompa to właśnie w kilku modułach miał błąd niskiego napięcia zasilania. I jak do CRH do Lublina dzwoniłem z tym problemem to mówili, że może klema aku nie łączyć. W Wro w D&D mi kazali na 2-3 dni auto na diagnostykę za 400 zł przyprowadzić...
Więc na zgaszony silniku jest tak:
http://images66.fotosik.pl/262/9114673ba2172718.jpg
Ale widzę, że "oczka" wszystkie szare także zacznę w poniedziałek od ładowania akumulatora.
http://images67.fotosik.pl/264/8875ce71ffed9de6.jpg
nie patrz na te oczka ,to pic na wodę .Sprawdz aku pod obciązeniem.Pomiary mozna zrobić w sklepach z akumulatorami.Tym bardziej ,ze zima idzie a przy mrozach diametralnie spada sprawność aku.
pzdr
radi_zajonc
11-10-14, 20:50
W poniedziałek podepnę auto pod kompa i zobaczę jakie ma zapamiętane błędy. Jeśli też tam jest za niskie napięcie zasilania modułu to będzie wiadomo gdzie szukać.
Więc na zgaszony silniku jest tak:
Jak jest tak to niby jest dobrze.Ale jak oczko szare to według opisu długo dobrze nie będzie.Trzeba doładować.:)
12.36 to jak dla mnie akumulator jest niedoladowany,, naladuj d otego 12,8-9 i na odpalonym sprawdz czy alternator dobrze go laduje,tzn czy jest kolo 14v)
radi_zajonc
12-10-14, 08:35
I chyba wszystko jasne. Zamierzylem jak błąd jest i napięcie było 11.84V.
radi_zajonc
21-10-14, 21:25
Aku naładowany, a problem nadal jest.
Ale przyczyna zlokalizowana dzisiaj!
Podczas kiedy wywala błąd nie zapala się zielony kluczyk immo - znaczy problem tkwi w immobiliserze. Ewentualnie coś nie tak z kluczykami. Ale chyba kluczyk nie może się zepsuć...
Aku naładowany, a problem nadal jest.
To, że naładowany to nie znaczy, że sprawny :D Aku może mieć zwarcie na celach i daje od czasu do czasu takie objawy (powinny się pogłębiać, występować częściej z biegiem czasu). Lepiej spróbuj podmienić od kogoś sprawny aku i wtedy się okaże.
Podczas kiedy wywala błąd nie zapala się zielony kluczyk immo - znaczy problem tkwi w immobiliserze.
Nie jestem do tego przekonany, może być tak, że przy występującym u Ciebie błędzie komp odcina immo (i wiele innych sterowników itp.). Ale może być i tak jak piszesz...
Ale chyba kluczyk nie może się zepsuć...
Może, ale w tym wypadku to raczej nie to :)
pawel83waski
02-12-14, 08:14
I chyba wszystko jasne. Zamierzylem jak błąd jest i napięcie było 11.84V.
Nawet po naladowaniu napiecie moze spadac przy probie rozruchu poniewaz aku stracil swoja pojemnosc i nominalny prad rozruchowy. Jezeli jest to aku bezobslugowe i ma ponad 3-4 lata to wina moze lezec po jego stronie.
radi_zajonc
10-12-14, 20:25
Problem nie zginął, ale znając jego objawy nauczyłem się z nim żyć. Jednak idą święta, czas kiedy trzeba podjechać szybko tu, zaraz przejechać tam...
A Ty się zastanawiasz czy zostawić auto zgaszone czy będziesz potem czekać 40 minut żeby zapaliło ponownie.
Wszystkie warsztaty do których dzwoniłem we Wrocławiu i mówiłem jakie objawy kierowały mnie w jedno miejsce - Auto Klucze Marszałek ul. Karmelkowa 29.
Dzisiaj przypadkiem tam trafiłem. Pan podpiął jakieś urządzenie i powiedział, że go dziwi fakt iż auto w ogóle zapala. Bo ja mu mówię, że mam dwa klucze, z którymi jest problem a urządzenie mu pokazuje, że immobiliser ma zapamiętany jeden klucz i ten za pomocą którego dojechałem ma status niezsynchronizowany.
W przyszłym tygodniu ma zajrzeć o co dokładnie chodzi.
radi_zajonc
05-01-15, 18:29
Dobra wkurza to coraz bardziej, a nadal nie jest zlokalizowane co to robi cały problem.
Dzisiaj znalazłem opis jak zrobić samodiagnostykę i są następujące błędy:
B1155 -Utrata komunikacji modułu zestawu wskaźników z MICU (komunikat HLSW)
B1156 - Utrata komunikacji modułu zestawu wskaźników z MICU (komunikat WIPSW)
B1157 - Wysokie napięcie linii czujnika A/F (Czujnik 1)
B1159 - Utrata komunikacji modułu zestawu wskaźników z MICU (komunikat DOORSW)
B1160 - Utrata komunikacji modułu zestawu wskaźników z MICU (komunikat DRLOCKSW)
B1168 - Gauge Control Module Lost Communication with the ECM (ENG Message)
B1177 - Nieprawidłowe napięcie akumulatora
B1188 - Utrata komunikacji modułu zestawu wskaźników z MICU (komunikat RM)
B1905 - Immobilizer-Keyless Control Unit Lost Communication with MICU (DRLOCKSW Message)
Może ktoś ma pomysł co to może być...
Jaka wtyczka, przewód, przekaźnik??
Może coś się dzieje z czujnikiem uderzeniowym? Jest przy puszce bezpieczników mniej więcej na wysokości gdzie kierowca ma kolano lewej nogi :) U mnie przez to nie chciał odpalić
radi_zajonc
19-02-15, 15:35
Problem usunięty...
Niemiaszek coś modyfikował w oprogramowaniu i się program wysypał. Wgranie nowego programu pomogło.
Można zamykać :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.