PDA

Zobacz pełną wersję : [civic vi] Wymiana łożysk skrzyni biegów



pee_ter
10-10-14, 18:10
Dziś samochód odebrałem od mechanika z wymienionymi wahaczami górnymi.
Dostałem również listę rzeczy do zrobienia i na niej jest pozycja "zużycie łożysk skrzyni biegów" - objawia się to pulsacyjnym wyciem przy większych prędkościach.
Chciałbym dowiedzieć się czy da się wymienić łożyska czy trzeba całą skrzynię i ile taka naprawa by kosztowała.

Rajan
10-10-14, 22:27
napisz może coś więcej jakie masz auto i z jakim silnikiem, orientacyjny koszt łożysk do skrzyni D-serii to okolice 400zł + robocizna u mechanika

mixturant
10-10-14, 22:50
Właśnie, ile łożysk jest w skrzyni d-serii i jakie należy wymienić aby pozbyć się wycia na biegach 1-2 oraz wstecznym? Są to jakieś osobne łożyska niż na biegach 3-5 ?

Opłaca się wymieniać łożyska w skrzyni d-serii? Słyszałem opinię, że po krótkim czasie po wymianie skrzynia potrafi "jęczeć" jeszcze głośniej niż przed ze względu na spasowanie wałków, które spowodują szybsze zużycie nowych łożysk...

pee_ter
11-10-14, 01:15
napisz może coś więcej jakie masz auto i z jakim silnikiem, orientacyjny koszt łożysk do skrzyni D-serii to okolice 400zł + robocizna u mechanika

Masz rację, nie podałem żadnych informacji. Honda Civic VI 5d, 1.4 90KM iS benzyna ;) 1998 rocznik

mirasek
11-10-14, 09:15
objawia się to pulsacyjnym wyciem przy większych prędkościach
Skrzynia nie hałasuje pulsacyjnie, a łożyska na wałku sprzęgłowym słychać najbardziej na pierwszych biegach i na luzie z puszczonym sprzęgłem. Z kolei na zdawczym i dyfrze wraz ze wzrostem prędkości ale one raczej nie padają, chyba że ktoś bez oleju jeździł.
Koszt wszystkich łożysk to ok. 600 pln, zwykle hałasują 2-3 łożyska, jak się dobrze poskłada to później nic nie będzie jęczeć.
Są też łożyska igiełkowe kół zębatych, wewnętrzne, też mogą być zużyte.
Przeszkadza Ci ten hałas czy dopiero jak się wsłuchasz to go wyłapiesz?

Rajan
11-10-14, 17:58
ile łożysk jest w skrzyni d-serii

wszystkich jest 7, wałek sprzęgłowy pracuje na 2, wałek główny na 3 a mechanizm różnicowy z kolei znów na 2


Słyszałem opinię, że po krótkim czasie po wymianie skrzynia potrafi "jęczeć" jeszcze głośniej niż przed ze względu na spasowanie wałków, które spowodują szybsze zużycie nowych łożysk...

nie wiem gdzie to słyszałeś ale ktoś kto gada takie głupoty nie ma pojęcia o czym mówi, jeśli ktoś używa profesjonalnych narzędzi do składnia skrzyń to nie ma opcji żeby coś wyło po naprawie, chyba że ktoś nap****a młotem przy nabijaniu nowych łożysk to z pewnością ta skrzynia długo nie pojeździ...

pee_ter
12-10-14, 22:20
Przeszkadza Ci ten hałas czy dopiero jak się wsłuchasz to go wyłapiesz?

Hmm... Przeszkadza, ale on się pojawia dopiero od około 50 km/h i zwiększa swoją częstotliwość "uderzania" wraz z prędkością.

Przemo
17-10-14, 21:03
to chyba nie masz jeszcze tragedii z tym halasem, a jesli chcesz wymieniac lozyska to wszystkie jakie sa, nie baw sie w kilka bo pewnie za jakis czas odezwa sie inne. Z tego co slyszalem to 2 lub 3 lozyska sa dostepne tylko w ASO poniewaz Honda zastrzegla sobie wymiar owych lozysk i nie mozna ich nigdzie kupic. Chyba ze moze gdzies na zamowienie.

qureku.
17-10-14, 21:13
Masz rację, nie podałem żadnych informacji. Honda Civic VI 5d, 1.4 90KM iS benzyna 1998 rocznik

naprawa tej skrzynie nie wiem czy będzie opłacalna, bo oprócz łożysk wypadałoby zobaczyć synchra i przesuwki i wtedy koszty naprawy mogą zbliżyć się do 1 tys

Ja bym na Twoim miejscu kupił inna sprawna, bo ceny tych skrzyń są smieszne,a dodatkowo ( o ile wiesz, lub nie) każda inna skrzynia z d serii pochodząca z 5 i 6 będzie pasowac

mirasek
18-10-14, 10:21
Z tego co slyszalem to 2 lub 3 lozyska sa dostepne tylko w ASO poniewaz Honda zastrzegla sobie wymiar owych lozysk i nie mozna ich nigdzie kupic.
Wszystko jest normalnie dostępne :)

Przemo
20-10-14, 20:37
No to fajnie ze wszystko mozna bezproblemowo zakupic, doszly mnie poprostu takie sluchy. Ale jak pisze qureku uzywaka wychodzi taniej, tylko zawsze nie wiadomo co sie dostanie :D

pee_ter
21-10-14, 21:50
Dzięki za wszystkie Wasze odpowiedzi.
Jednak jestem bardzo sceptycznie nastawiony do tej diagnozy. Kurczę, czemu przy skręcaniu (na łuku) w lewo hałasuje bardziej, a w prawie praktycznie w ogóle nie słychać? Chyba, że ja źle słyszę, a mechanik miał co innego na myśli

mirasek
22-10-14, 00:06
Bo to pewnie łożysko w prawym kole a nie skrzynia :)

tami
22-10-14, 02:29
Witam, jesli moge sie udzielić moj chłopak obecnie mąż robił skrzynie biegów s-40 w swojej hani. I tak jak pisze przemo 3 łozyska sa dostepne w ASO ale z tego co wiem lepiej kupic wszystkie łożysko w ASO plus taki plaskiowy wiatraczek. Ale jak juz bedzie rozebrana skrzynia warto wymienic uszczelniacze wybieraka i półosi. koszt około 1000zł za te cześci w ASO plus robocizna u swojego mechanika . A co do tego hałasowania jak jedziesz po łuku to na 100% jest łozysko prawego koła. Wymień łozysko koszt z robiocizna ze 150 zł za strone. A jak bedzie nadal hałasować to... bedziemy mysleć co dalej

pee_ter
22-10-14, 21:02
Bo to pewnie łożysko w prawym kole a nie skrzynia :)

Dlaczego więc w lewo skręcając hałasuje bardziej a w prawo mniej?

mirasek
23-10-14, 09:59
Skręcając w lewo które koło jest bardziej obciążone? :)

pee_ter
23-10-14, 18:00
No właśnie lewe? Choć siła dośrodkowa działa w kierunku (będąc szczególnie poprawnym - zwrocie) prawego. Hmm.. Moment. Na prawe! Tak, okej rozumiem :) dzięki za odpowiedź

mirasek
24-10-14, 10:29
Skręcając w lewo auto się przechyla na prawo i prawe łożyska są bardziej obciążone. To jest do sprawdzenia, bo może okazać się że hałasuje nie skrzynia tylko łożysko koła za ~90 pln.

kamil39
24-10-14, 23:18
Z drugiej strony jakjak masz luz na lewym lozysku to skrecajac w lewo "luz" moze zanikac, bo sie lozysko tajakby "kantuje", najelepiej podniesc kola i zakrecic lub poruszac na boki , odrazu wyczujesz ktore walniete jest.

pee_ter
26-10-14, 18:57
Mechanicy powiedzieli mi że to przegub jednogłośnie jak opisałem im problem tak jak Wam

grzepsiek
16-12-14, 20:53
Mam obecnie podobny problem, przy v od 80km/h słyszę coś w rodzaju dzwonienia(jak by się coś po czymś toczyło)/piszczenia w przedniej (prawej) części auta. Jako że robię dużo km a usterka pojawiła się raczej nagle (wcześniej nie było zauważalnych symptomów) dokonałem szybkiej diagnozy na stacji benzynowej w trasie i wyczułem luz na prawym kole. Wymieniłem łożysko u swojego mechanika jednak jak już założyłem nowe coś mnie podkusiło i sprawdziłem luzy na zawieszeniu... okazało się że to górny sworzeń kulowy wahacza miał luz. Niestety to rozwiązało tylko problem z luzem na kole a piszczenie pozostało. Po wizycie na stacji diagnostycznej z diagnostą określiliśmy że to może być wewnętrzny prawy przegub... niestety z dostępnością jest tragicznie... (ma ktoś może wymiary prawego przegubu wewn. do d14a3) a póki co szukam dalej... następnym elementem jest dyfer...