PDA

Zobacz pełną wersję : Wymiana cylinderka w bębnie EK3



MarcinWL
10-10-14, 12:20
Zabieram się jutro do wymiany cylinderka hamulcowego z tyłu, i zastanawiam się jaki potrzebny jest rozmiar klucza do odkręcenia przewodu hamulcowego, oraz w jaki sposób dokonać wymiany?
Odkręcić najpierw przewód elastyczny od budy a następnie od cylinderka, czy od razu odkręcać przewód od cylinderka?
Odpowietrznik już urwałem, przez to cylinderek idzie do wymiany... chciałbym uniknąć kolejnej wtopy.
Potrzebne są jakies specjalne narzędzia oprócz otwartego klucza?

ma1ster
10-10-14, 17:07
Próbuj odkręcić zwykłym płaskim kluczem wkrętkę przewodu, jeśli nie idzie, trzeba by pożyczyć albo kupić za ok 15zł klucz do przewodów hamulcowych, ma on grubsze szczęki które się nie odkształcają, a dodatkowo obejmuje większą powierzchnię wkrętki. Jeśli i tym nie uda się, trzeba urwać przewód przy wkrętce i odkręcić ją nasadką, po czym wymienić przewód na miedziany...

Brylant1
10-10-14, 17:17
Gowno nie uciac, bierzesz morsika zaciskasz jak najmocniej i musi sie odkrecic, plaskim kluczem tylko obrobisz nakretke

ma1ster
10-10-14, 19:16
Gowno nie uciac
Nie ma takich słów w języku polskim, nawet ktoś pomyślał i zainstalował idioto odporny algorytm podkreślający na czerwono błędy, ale widocznie to nie zawsze działa... :D:D

Brylant1
10-10-14, 19:30
Za to cięcie przewodów zawsze dziala...

MarcinWL
10-10-14, 21:05
Klucza do przewodów ani morsika nie mam, więc chyba bardziej opłaci się kupić morsika bo przyda się na pewno do innych napraw, chciałbym uniknąć wymiany kolejnych części bo to stracony czas i pieniądze.

bednar_ek35
11-10-14, 03:02
Kup sobie najlepiej morsika i klucz do przewodów,napewno się przydadzą.
Klucz kupisz w markecie za dyszke.

MarcinWL
11-10-14, 16:40
Poszło morsikiem bez zająknięcia :cool:

Camellia Racing
11-10-14, 16:44
Ściśnij morsikiem mocniej, ile tylko masz pary w rękach ;)
ahahhahaha

MarcinWL
11-10-14, 21:17
Wymienilem oprocz cylinderka plyn hamulcowy, czy to normalne ze teraz reczny bierze znacznie wczesniej niz do tej pory?

bednar_ek35
12-10-14, 00:05
Jeżeli bierze wcześnie to wygląda na to że musiałeś samoregulator troche niechcący ppdkręcić przy składaniu szczęk.
Ale nie przejmuj się,to nie wpływa na pracę silnika :)

MarcinWL
13-10-14, 20:39
Nic nie podkręcałem. Może to wynika że odpowietrzałem na zdjętych bębnach?

PIMPEK_EJ2
14-10-14, 23:21
odpowietrzałem na zdjętych bębnach?


qrwa... W jaki sposób to robiłeś? Tylko nie mów że "klasycznie" pompując pedałem?:/

HEG8
14-10-14, 23:39
qrwa... W jaki sposób to robiłeś? Tylko nie mów że "klasycznie" pompując pedałem?:/


x2... Haha... Jebłem na sam wieczór... :D

MarcinWL
15-10-14, 09:03
qrwa... W jaki sposób to robiłeś? Tylko nie mów że "klasycznie" pompując pedałem?:/

Nieee, pompowałem pompko rowerowo :D

MarcinWL
28-10-14, 09:38
Odpowietrzyłem zgodnie ze sztuką, na założonych bębnach :D tylko dziwi mnie jedna rzecz, mianowicie z jednej strony układ odpowietrzył się super, natomiast z drugiej przelałem 0,5l płynu i wciąż lecą drobne pęcherzyki. Pompować aż nie będzie zupełnie nic? Możliwe żeby układ był tak mocno zapowietrzony?

kepa416
28-10-14, 09:50
To może gdzieś jest nieszczelność

MarcinWL
29-10-14, 10:29
Zastanawiam się czy dokręciłem wystarczająco mocno przewód hamulcowy do cylinderka, nie doje****ałem go na maksa bo boję się żeby nie urwać :/