PDA

Zobacz pełną wersję : dual carb i vtec ??



pawlak91
09-10-14, 21:09
Witam. Od nie dawna zacząłem przygodę z dual carbem z silnika d14a1. Samochód jeździ nieporównywalnie lepiej niż zwykłe d13b2 z odblokowanymi przepustnicami. Ale wiadomo apetyt rośnie w miarę jedzenia, i tutaj mam do Was pytanie , a mianowicie:
wpadłem na pomysł aby zamontowac glowicę z d16z6, czy jest rzeczą możliwą aby vtec działał na takim setupie?
LUB
alternatywne rozwiązanie- swap słupka z d15z5 DOHC non vtec do takich gaźników :)

Jedyny problem jaki ja zauważyłem to rozwiązanie kwestii dotyczącej pompy paliwa?

Które z w/w rozwiązań wydaje Wam się lepsze? i czy wogóle bez większych przeszkód da się coś takiego zrobic?

yautja
10-10-14, 11:50
Wszystko się da. Elektryczna pompka to nie problem - dajesz taką do gaźników 0,2 bar. Jak sensownie założysz głowicę, to pozostaje kwestia włączania vteca. Musiałbyś podpiąć jakiś shift-light pod sterowanie zaworem vtec i jednocześnie pod elektrozawór od drugiego przyśpieszacza na aparacie zapłonowym (wężyk 5). Powinno działać. Pytanie - jak bardzo? ;)

kazik1989
10-10-14, 12:03
A kto wystroi dawke paliwowo/powietrzną? nie da rydy. Jak już to ITB.

Arturvf500
10-10-14, 16:00
A kto wystroi dawke paliwowo/powietrzną? nie da rydy. Jak już to ITB.
a dlaczego piszesz nie mając wiedzy? w gaźnikach jedynie dobiera się dysze i poziom pływaka lub iglicę w zależności od rozwiązania; ich zasada działania powoduje, że są niejako "samostrojalne"; poza tym ITB też może być na gaźnikach

snafu
10-10-14, 18:40
A kto wystroi dawke paliwowo/powietrzną?

jak byś znał zasadę działania gaźnika to byś się głupio nie pytał

pawlak91
10-10-14, 20:46
No dobra, a jak wygląda sprawa z silnikiem d16z5 dohc non vtec? Da sie to upchać bez większej rzeźby?

Sent from my RM-941_eu_poland_376 using Tapatalk

Hektor139
10-10-14, 21:24
może wystarczy samą głowice bez bloku zakładałem głowice z d16a9 na blok d15b7 tylko pasek rozrządu musil być krutszy o 2 zeby bo blok niższy ale od audi spasował i wszystko grało

pawlak91
11-10-14, 17:30
czyli głowica z silnika dohc podejdzie p&p do bloku silnika sohc?

LechuLK
12-10-14, 00:27
Ktoś próbował na blok D13B2 założyć głowicę z dwoma wałkami bodajże Z5 i nie dało się.

romekex
12-10-14, 01:35
wszystko sie da kwestia umiejetnosci , od dohc nie pasuje jedna szpilka na blok sochc wystarczy frezem przesunac otwor o 3 gora 4 mm i wtedy pasuje wszystko

pawlak91
19-10-14, 21:44
Dowiedzialem sie ze glowica z d16z5 podejdzie natomiast nie będą sie zgrywać kanały olejowe blok-glowica. Natomiast pomyslalem sobie żeby zalozyc glowice silnika który ma taka sama glowice co d16z6 tylko bez vitka.. Nie wiem jakie ma oznaczenie taki silnik. I tutaj mam pytanie , a mianowicie czy walek z d14a1 podejdzie do takiej glowicy p&p? Mam tu na względzie tylko i wyłącznie krzywke na mechaniczną pompę paliwa. Jeśli nie to jak rozwiązać problem pompy paliwowej w gaźnikach po takim zabiegu?

Sent from my RM-941_eu_poland_376 using Tapatalk

Karpiczek
19-10-14, 22:12
Do gaznika mozna tez dac pompe elektryczna.

pawlak91
20-10-14, 23:09
a z czego taka pompa byłaby najlepsza?

Karpiczek
20-10-14, 23:27
Jakakolwiek :P Oby tłoczyła paliwo. W zabytku przy którym miałem okazje grzebać była taka pompa zamontowana, po prostu wpięta w przewód idący ze zbiornika do gaźnika. Oryginalna pompa mechaniczna była wymontowana i była zrobiona zaślepka metalowa.

mac102
22-10-14, 08:13
Jakakolwiek :P Oby tłoczyła paliwo. W zabytku przy którym miałem okazje grzebać była taka pompa zamontowana, po prostu wpięta w przewód idący ze zbiornika do gaźnika. Oryginalna pompa mechaniczna była wymontowana i była zrobiona zaślepka metalowa.
Jest taka złota zasada, jak czegoś nie wiem/nie jestem pewny to się nie wypowiadam.

Krzyż na drogę z pompkami elektrycznymi przy gaźniku. Sama pompa jeszcze ok, ale o reszcie modyfikacji już nikt nie mówi.
Sam fakt, że pompka mechaniczna tłoczy paliwo zależnie od obrotów ma tu duże znaczenie. Pompka elektryczna pompuje cały czas jednostajnie, co rodzi problemy z przelewem, który przy gaźniku ma o połowę mniejszą średnicę niż wymaga to zastosowanie pompki elektrycznej. Trzeba modyfikować bak, kombinować z trójnikami, odpowietrzeniem baku, etc.

To wszystko i tak kończy się swapem albo na inny silnik, albo przynajmniej na układ wtryskowy.
Sam przez to przeszedłem, bynajmniej nie z chęci uzyskania kilku km czy też awarii pompki mechanicznej, ale niestety z konieczności, bo trafiłem na ludzi którzy sieją i co najgorsze wierzą w takie bajki (to już historia na odrębny wątek).

Konkludując, DA się, jednak nie jest to takie proste jak się wydaje i niesie ze sobą sporo problemów również w późniejszym użytkowaniu.

Osobiście odradzam :).

Karpiczek
22-10-14, 11:50
Nie wiem skad te pretensje? Napisalem,ze mozna zastosowac. Wszystko mozna zrobic ale z roznym skutkiem. Nie zachwalem tej przerobki.
Osobiscie wywalilem pompe elektryczna z tego zabytku bo byly cyrki z praca silnika. Zastosowalismy oryginalna mechaniczna.

mac102
22-10-14, 11:57
Spokojnie, nie mam żadnych pretensji, jeśli tak to odebrałeś to przepraszam.
Po prostu przestrzegam, coby ktoś czytając takie wypowiedzi na ten temat nie przejechał się tak jak ja.

pawlak91
25-10-14, 20:27
Ok czyli kwestie elektrycznej pompy mamy za sobą :P - dziękuje za szczegółowe objaśnieie mac102
a czy wspomniana przeze mnie wcześniej głowica będzie współgrała p&p z wałkiem d14a1? mam namyśli głowice z nowszych sliników d-serii czyli takie same jak w d16z6 z tym że bez Vtec'a

kid
25-10-14, 20:40
Tylko po co zmieniać głowicę na taką bez vteca? Stracisz kasę i czas. Jak nie chcesz robić swap'a na jakieś 1.6 to ogarnij ten temat http://civic4g.pl/phpBB3/viewtopic.php?f=26&t=26993 skape wyciągnął ~110KM z 1.3 z wałkiem od a1 i dual carbem. Temat o mini-me na dual carbie, a potem chyba swapie na d16z6 i pozstaniu na gaźnikach na 4guk pewnie widziałeś i nim się inspirujesz - tam jest bardzo dużo informacji

pawlak91
26-10-14, 18:22
Tylko po co zmieniać głowicę na taką bez vteca? Stracisz kasę i czas. Jak nie chcesz robić swap'a na jakieś 1.6

właśnie sie do tego przymierzam tylko na dualu:)

kid
26-10-14, 22:40
inna głowica bez vtec'a nic Ci nie da. Tnij tą co masz i załóż cieńszą uszczelkę, zakładaj głowicę od z6/y8, albo rób swap