Zobacz pełną wersję : dual carb i vtec ??
Witam. Od nie dawna zacząłem przygodę z dual carbem z silnika d14a1. Samochód jeździ nieporównywalnie lepiej niż zwykłe d13b2 z odblokowanymi przepustnicami. Ale wiadomo apetyt rośnie w miarę jedzenia, i tutaj mam do Was pytanie , a mianowicie:
wpadłem na pomysł aby zamontowac glowicę z d16z6, czy jest rzeczą możliwą aby vtec działał na takim setupie?
LUB
alternatywne rozwiązanie- swap słupka z d15z5 DOHC non vtec do takich gaźników :)
Jedyny problem jaki ja zauważyłem to rozwiązanie kwestii dotyczącej pompy paliwa?
Które z w/w rozwiązań wydaje Wam się lepsze? i czy wogóle bez większych przeszkód da się coś takiego zrobic?
Wszystko się da. Elektryczna pompka to nie problem - dajesz taką do gaźników 0,2 bar. Jak sensownie założysz głowicę, to pozostaje kwestia włączania vteca. Musiałbyś podpiąć jakiś shift-light pod sterowanie zaworem vtec i jednocześnie pod elektrozawór od drugiego przyśpieszacza na aparacie zapłonowym (wężyk 5). Powinno działać. Pytanie - jak bardzo? ;)
A kto wystroi dawke paliwowo/powietrzną? nie da rydy. Jak już to ITB.
Arturvf500
10-10-14, 16:00
A kto wystroi dawke paliwowo/powietrzną? nie da rydy. Jak już to ITB.
a dlaczego piszesz nie mając wiedzy? w gaźnikach jedynie dobiera się dysze i poziom pływaka lub iglicę w zależności od rozwiązania; ich zasada działania powoduje, że są niejako "samostrojalne"; poza tym ITB też może być na gaźnikach
A kto wystroi dawke paliwowo/powietrzną?
jak byś znał zasadę działania gaźnika to byś się głupio nie pytał
No dobra, a jak wygląda sprawa z silnikiem d16z5 dohc non vtec? Da sie to upchać bez większej rzeźby?
Sent from my RM-941_eu_poland_376 using Tapatalk
może wystarczy samą głowice bez bloku zakładałem głowice z d16a9 na blok d15b7 tylko pasek rozrządu musil być krutszy o 2 zeby bo blok niższy ale od audi spasował i wszystko grało
czyli głowica z silnika dohc podejdzie p&p do bloku silnika sohc?
Ktoś próbował na blok D13B2 założyć głowicę z dwoma wałkami bodajże Z5 i nie dało się.
wszystko sie da kwestia umiejetnosci , od dohc nie pasuje jedna szpilka na blok sochc wystarczy frezem przesunac otwor o 3 gora 4 mm i wtedy pasuje wszystko
Dowiedzialem sie ze glowica z d16z5 podejdzie natomiast nie będą sie zgrywać kanały olejowe blok-glowica. Natomiast pomyslalem sobie żeby zalozyc glowice silnika który ma taka sama glowice co d16z6 tylko bez vitka.. Nie wiem jakie ma oznaczenie taki silnik. I tutaj mam pytanie , a mianowicie czy walek z d14a1 podejdzie do takiej glowicy p&p? Mam tu na względzie tylko i wyłącznie krzywke na mechaniczną pompę paliwa. Jeśli nie to jak rozwiązać problem pompy paliwowej w gaźnikach po takim zabiegu?
Sent from my RM-941_eu_poland_376 using Tapatalk
Do gaznika mozna tez dac pompe elektryczna.
a z czego taka pompa byłaby najlepsza?
Jakakolwiek :P Oby tłoczyła paliwo. W zabytku przy którym miałem okazje grzebać była taka pompa zamontowana, po prostu wpięta w przewód idący ze zbiornika do gaźnika. Oryginalna pompa mechaniczna była wymontowana i była zrobiona zaślepka metalowa.
Jakakolwiek :P Oby tłoczyła paliwo. W zabytku przy którym miałem okazje grzebać była taka pompa zamontowana, po prostu wpięta w przewód idący ze zbiornika do gaźnika. Oryginalna pompa mechaniczna była wymontowana i była zrobiona zaślepka metalowa.
Jest taka złota zasada, jak czegoś nie wiem/nie jestem pewny to się nie wypowiadam.
Krzyż na drogę z pompkami elektrycznymi przy gaźniku. Sama pompa jeszcze ok, ale o reszcie modyfikacji już nikt nie mówi.
Sam fakt, że pompka mechaniczna tłoczy paliwo zależnie od obrotów ma tu duże znaczenie. Pompka elektryczna pompuje cały czas jednostajnie, co rodzi problemy z przelewem, który przy gaźniku ma o połowę mniejszą średnicę niż wymaga to zastosowanie pompki elektrycznej. Trzeba modyfikować bak, kombinować z trójnikami, odpowietrzeniem baku, etc.
To wszystko i tak kończy się swapem albo na inny silnik, albo przynajmniej na układ wtryskowy.
Sam przez to przeszedłem, bynajmniej nie z chęci uzyskania kilku km czy też awarii pompki mechanicznej, ale niestety z konieczności, bo trafiłem na ludzi którzy sieją i co najgorsze wierzą w takie bajki (to już historia na odrębny wątek).
Konkludując, DA się, jednak nie jest to takie proste jak się wydaje i niesie ze sobą sporo problemów również w późniejszym użytkowaniu.
Osobiście odradzam :).
Nie wiem skad te pretensje? Napisalem,ze mozna zastosowac. Wszystko mozna zrobic ale z roznym skutkiem. Nie zachwalem tej przerobki.
Osobiscie wywalilem pompe elektryczna z tego zabytku bo byly cyrki z praca silnika. Zastosowalismy oryginalna mechaniczna.
Spokojnie, nie mam żadnych pretensji, jeśli tak to odebrałeś to przepraszam.
Po prostu przestrzegam, coby ktoś czytając takie wypowiedzi na ten temat nie przejechał się tak jak ja.
Ok czyli kwestie elektrycznej pompy mamy za sobą :P - dziękuje za szczegółowe objaśnieie mac102
a czy wspomniana przeze mnie wcześniej głowica będzie współgrała p&p z wałkiem d14a1? mam namyśli głowice z nowszych sliników d-serii czyli takie same jak w d16z6 z tym że bez Vtec'a
Tylko po co zmieniać głowicę na taką bez vteca? Stracisz kasę i czas. Jak nie chcesz robić swap'a na jakieś 1.6 to ogarnij ten temat http://civic4g.pl/phpBB3/viewtopic.php?f=26&t=26993 skape wyciągnął ~110KM z 1.3 z wałkiem od a1 i dual carbem. Temat o mini-me na dual carbie, a potem chyba swapie na d16z6 i pozstaniu na gaźnikach na 4guk pewnie widziałeś i nim się inspirujesz - tam jest bardzo dużo informacji
Tylko po co zmieniać głowicę na taką bez vteca? Stracisz kasę i czas. Jak nie chcesz robić swap'a na jakieś 1.6
właśnie sie do tego przymierzam tylko na dualu:)
inna głowica bez vtec'a nic Ci nie da. Tnij tą co masz i załóż cieńszą uszczelkę, zakładaj głowicę od z6/y8, albo rób swap
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.