PDA

Zobacz pełną wersję : Sprzęgło pod turbo - "utwardzenie", spiek czy może stage "x"



kuster
07-10-14, 11:54
Witam!
Rozpoczynam nowy temat ponieważ nie potrafię uzyskać jednoznacznych odpowiedzi na pewne nurtujące mnie pytania. Nie wiem czy dojdzie do tego ze uturbie swojego civica... Być może wcześniej sprzedam samochód ale! Kazda nowa nabyta informacja / wiedza jest dla mnie cenna :P

Zacznijmy od przykładu samochodu:
Civic buda mało istotna silnik Dseria (D15/D16) bo to się może przyda tez i innym użytkownikom. Moc szacowana na powiedzmy ~200KM/200NM

Z informacji które zdobyłem wynika ze "zwykle" miejskie sprzęgło dajmy np. Exedy bo takie mam u siebie nie da rady ogarnąć takiej mocy tym bardziej tak "gwałtownie" przekazywana przez turbo. Sprzęgło będzie się ślizgać, palic i kiego wie co tam się będzie jeszcze działo... Dlatego mamy do wyboru kilka możliwości tak?
1. Wzmocnienie starego sprzęgła?
Z czym to się je? Czytałem ze sa wymieniane jakieś sprężyny, ale z czego? Gdzie? Czy wzmacnia sie sam docisk a tarcze trzeba mieć inna? Czy może tarcze tez sie jakoś wtedy wzmacnia? No i gdzie coś takiego można zrobić, ile kosztuje i przede wszystkim ile wytrzymuje takie sprzęgło.
2. Spiek... To juz słyszałem ze się zmienia okładziny na tarczy bądź kupuje juz gotowe "kity" tyle że... Jak to się ma do raz cywilnej jazdy, dwa jak się to ma do trwałości samego sprzęgła jak i koła zamachowego?
3. Gotowe "stejdże" z takich cywilizowanych do jazdy na miasto, trasę, w rozsądnych cenach i wytrzymalosci.

Co polecacie? Co możecie podpowiedzieć, doradzić?
Proszę o odpowiedź.

brabus
07-10-14, 22:41
Exedy Stage 1 starczy.

PIMPEK_EJ2
07-10-14, 23:03
Brabus raczej na styk...


Fajny temat, fajnie jakby się wypowiedziały osoby które przerabiały temat!

Sam potrzebuje pewnych podpowiedzi;)

RobertVTI
08-10-14, 09:17
Sprzęgło z Z6, nowy dobry docisk + kevlarowa tarcza. 205Nm ogarniało przez dobre 2lata.

Fawor
08-10-14, 13:11
Chyba najprościej będzie jak podeślę linka :)
http://passwordjdm.pl/viewtopic.php?p=235006#235006

mac102
08-10-14, 14:29
Brabus raczej na styk...

Exedy stage 1 starcza o ile dobrze pamiętam do 250km/250nm, koszt to ok 1100zł, ciężko dostępne na naszym rynku, ale warto - mam, używam i jestem zadowolony.

Jeździłem na stage 2 racing i jak dla mnie do takiej mocy w jaką celuje kolega wyżej - przy założeniu, że używasz auta na co dzień - porażka (zero komfortu, ciągłe szarpanie, etc).

Yotomeczek86
08-10-14, 14:44
Używam 6-cio łopatkowego spieka F1 Racing i można normalnie tym ruszać i jeździć :)

kamil1988
08-10-14, 15:40
tez mam F1 Racing Stage 3. ten spiek chybe to samo co Yotomeczek. założyłem na auto i o dziwo elegancko, zadnego twardego pedała sprzegła zadnego szarpania jak dla mnie bardzo cywilny zestaw, poki co zobaczymy ile pojezdzi.

endriu286
08-10-14, 20:58
Exedy Stage 1 jak do 200 to ogarnie u mnie przy 1.35 bara już się ślizga jak się rozgrzeje planuje wzmocnić docisk dać drugie słoneczko myślę że zda to egzamin

Rutus
09-10-14, 13:06
Piszcie też kase jaką trzeba zapłacić za te sprzęgła :)
Napewno temat ogarnia Wróbel w warszawie ze wzmacnianiem i tak dalej . sam w zime wybieram sie do niego aby zrobił sprzegło Mi na 300 KM ale oczywiście docisk też musi być wzmocniony .

Seryjne sprzęgło u Mnie przy turbo i około 200KM przy deptaniu nie wyrabia i sie bardzo slizga ( czasem aż do trójki ) ;/

PIMPEK_EJ2
09-10-14, 22:27
Piszcie też kase jaką trzeba zapłacić za te sprzęgła

Fajnie było by wiedzieć co ile kosztuje:) Ja potrzebuje czegoś do jazdy na codzień co przeniesie okolice 200-220km

Maskunt
09-10-14, 22:44
Kewlar nabijany u Wróbla, ktoś, coś? Jakieś opinie?

Fawor
09-10-14, 23:06
Piszcie też kase jaką trzeba zapłacić za te sprzęgła
Ile? Prosze bardzo - bez 1500 nie podchodzić, czyli pewnie 2x tyle, co homemade w Polsce. Ale taki zestaw wkładasz, wyjeżdżasz z garażu i nie myślisz juz o sprzęgle! A co potrafią zrobić Polscy specjaliści przekonałem sie na własnej skórze. Wolę zapłacić 2x więcej i mieć coś pewnego, zamiast 3x zjeżdżać na wartsztat, mieć pół dnia w plecy na zrzucanie skrzyni i po chwili robić to po raz kolejny. A nie daj Bóg, jak będziesz musiał ściągnąć się z trasy lawetą...więc co? Tak, turbo jest drogie! Ale to tylko moje zdanie, którego nie zmienię.

Yotomeczek86
10-10-14, 10:00
Niestety tuning tani nie był nigdy...no ale niektórym Fawor tego nie wytłumaczysz ;) Porządne ACT Havy Duty to wydatek rzędu 1800zł sprowadzając z Ebay, lub 2200zł w PL dystrybucji.

garaż
10-10-14, 14:41
Ile? Prosze bardzo - bez 1500 nie podchodzić, czyli pewnie 2x tyle, co homemade w Polsce. Ale taki zestaw wkładasz, wyjeżdżasz z garażu i nie myślisz juz o sprzęgle! A co potrafią zrobić Polscy specjaliści przekonałem sie na własnej skórze. Wolę zapłacić 2x więcej i mieć coś pewnego, zamiast 3x zjeżdżać na wartsztat, mieć pół dnia w plecy na zrzucanie skrzyni i po chwili robić to po raz kolejny. A nie daj Bóg, jak będziesz musiał ściągnąć się z trasy lawetą...więc co? Tak, turbo jest drogie! Ale to tylko moje zdanie, którego nie zmienię.
Amen , nikt tak naprawdę nie napisze ile razy to poprawiał sprzęgło homemade lub też ile razy wysadził silnik no bo wstyd. Tylko i wyłącznie na forach wszystko jest widziane jak przez różowe okulary. Jak nie kupisz dobrego sprawdzonego sprzętu to nie będzie działać tak jak oczekujesz. Fawor bardzo się cieszę iż przez te kilka lat zmienił Ci się światopogląd na nie które sprawy bo szczerze mówiąc zawsze gdy pisałem na forum to miałem wrażenie iż wychodzę na heretyka ;)

wwljohn
10-10-14, 17:57
Ale pi**** :p .. Ja miałem do B16A2 fabryczne koło odciążone na 5,5kg u otoczaka + tarcza z EG9 220mm AISINa i to ogarniało finalnie 270KM. Koszt tarczy jakieś 150zł ;] . Resztę miałem sprawną. Spokojnie paliło laka, nie wkurzało podczas jady, nie szarpało. Na zlocie w temperaturze ponad 30 stopni po 7 przejeździe pod rzad zaczynało się grzać. Odpoczęło chwilę i dalej śmigało jak trzeba. Wkładajcie spieki itp. Tylko patrzeć na panewki, łożyska itd.

kamil1988
10-10-14, 20:01
to co u nas w Polszy nikt nie ogarnie wzmocnienie sprzęgła z seryjnego zestawu w ludzkich pieniądzach??(i żeby to jeździło) zostaje tylko opcja kupić zagraniczne zestawy? to co my jesteśmy 100 lat za murzynami?

brabus
10-10-14, 21:53
Exedy Stage 1 ogarnia to 250km/250Nm więc na 200/200 styknie z zapasem. Obecnie mam Exedy Stage 2 które chyba do 350Nm styka i po wyczuciu sprzegła jeździ się niemal jak "cywilnym" autem. Nie odczuwam specjalnej roznicy a klei niesamowicie. Ale nie da się zrobić redukcji na wyższych obrotach bez miedzygazu bo zębami odbijasz się od kierownicy. Dałem 1800zł i moge z czystym sumieniem polecić. Drogie ale jest plan zaturbić B16 na 1.1Bara i wpakować 4x4 więc musi mieć co przenosić moc :D

Fawor
13-10-14, 09:42
Fawor bardzo się cieszę iż przez te kilka lat zmienił Ci się światopogląd na nie które sprawy
ja sie nie cieszę, bo musiałem przez to przejść :D A podobno mądrzy uczą się na błędach cudzych... :p

MallyD16z9
21-12-14, 23:13
nie chciałem zakładać tematu nowego i zaśmiecać forum, mam u siebie w d16z9 sprzęgło f1 stage3 ponieważ na wiosnę będzie już kompresor.
Jeździ się ok, tylko gdy np. zredukuje z 3 na 2 i but mam wrażenie że sprzęgło się ślizga. Dodam że mam fd 4.4, 3 i 4 z crx'a.

Czy to sprzęgło musi się jakoś dotrzeć lub coś w tym stylu??

Yotomeczek86
22-12-14, 23:52
Planowałeś zamach? I docisk? Tak sprzęgło się musi ułożyć...

MallyD16z9
23-12-14, 11:24
Zamach był tylko odchudzony, lecz od strony styku z tarczą nic nie było robione.
Tarcza i docisk nie była nic ruszana tylko od razy przykręcona.

Mniej więcej ile kilometrów muszę zrobić żeby się ułożyło?

Yotomeczek86
23-12-14, 23:41
Zależy jak często jeździsz, ale ze 100-300km na pewno. Będzie Ci się slizgać te sprzęgło bez planowania, wiem po sobie niestety

MallyD16z9
24-12-14, 14:18
dzięki za odpowiedź. Przynajmniej teraz dla potomnych będzie wiadomo co i jak z tym sprzęgłem :P

Pozdrawiam.
Wesołych Świąt!