Zobacz pełną wersję : ABS czujnik.
Witam.
1 - Kiedyś mi świrował czujnik, ale potem wszystko wróciło do normy. Czujnik kupiłem i leżał. Teraz padł czujnik, prawy tył. Ale ja nie pamiętam jaki kupiłem czujnik wtedy. NA pewno tył, ale jak poznać czy prawy?
2 - Jak mogę wyczyścić z brudu tą część czujnika, która mierzy - powierzchnię. Jest na niej jakiś twardy brud, ale nie wiem czy mogę to skrobać np. śrubokrętem, albo papierem ściernym? Czy może próbować benzyną? Nie chce tego uszkodzić, a jak to ma dobrze działać jak jest oblepione.
3 - Ciężko wymienić ten czujnik? Trzeba ściągać hamulce? Są jakieś trudne sytuacje, o których powinienem wiedzieć? ; -) Jeszcze nie zaglądałem, ale może jakieś porady mi ułatwią wymianę.
Dzięki za odpowiedzi.
Ad 1 przeważnie pisze na czujniku L albo R ale jak zdemontujesz sobie swój stary czujnik to porównasz poprostu :)
Ad.2 ja tego nie czyscilem nigdy,ewentualnie przetrzyj benzyna,ale nic nie skrob
ad.3 wymiana dość prosta, nic nie trzeba odkrecac poza metalowa osłoną czujnika :)
Czyli tego brudu nie ściągać mówisz? Zostawić jak jest? Dam benzynę, ale jak zostanie?
Faktycznie jest jakaś "R", ale nie widziałem wcześniej ; P Czujnik od tygryska brany, ale nie pamiętam na które koło. Na to wychodzi, że ten sam czujnik po prostu trochę przedłużył żywot.
No to super, że tylko osłona przewodu ; P Jutro będzie zmieniony przy okazji oleju ; )
no tylko pamiętaj żeby dokładnie ustawić czujnik względem pierscienia ABS :)
Myślałem o tym i chyba wezme szczelinomierze. Od 0,4 -1 mm jest w manualu, więc wezmę gdzieś 0,7 mm.
A jeszcze jedno. Pisząc osłona czujnika chodziło Ci tylko o tą samego czujnika? Wtedy co lutujesz jakoś nowy to starych kabli? Czy ogólnie o wszystkie śruby trzymajace przewód.
W mojej jest problem taki że raz jest abs a za moment nie ma. Jak odpalam auto to jest ok. Po przejechaniu kilku km zaczyna świecić. Innym razem po odpaleniu autka odrazu świeci ze jest nie sprawny. Czasami w trakcie jazdy gasiłem silnik , odpalałem rozrusznikiem i było ok. kolejne fazy to jak zjeżdzałem na myjkę to świecił a po umyciu było ok. Miał ktoś podobne akcje z ABSem ? jakaś rada?
Poll chodziło mi o taką metalowa osłonę w kształcie jakby prostokątu co osłania juz sam czujnik (cała kostkę) a resztę śrubek tez odkręcasz i jest plug & play
HUGOS u mnie podobnie, jak jest wilgotno to ABS nie świeci ale wziąłem czujnik i jest przerwa w obwodzie, już zlokalizowalem w którym miejscu i jutro może to będę jakoś łatał do czasu powrotu do PL
ewentualnie sprawdzić należy odległość czujnika od pierscienia ABS
W mojej jest problem taki że raz jest abs a za moment nie ma. Jak odpalam auto to jest ok. Po przejechaniu kilku km zaczyna świecić. Innym razem po odpaleniu autka odrazu świeci ze jest nie sprawny. Czasami w trakcie jazdy gasiłem silnik , odpalałem rozrusznikiem i było ok. kolejne fazy to jak zjeżdzałem na myjkę to świecił a po umyciu było ok. Miał ktoś podobne akcje z ABSem ? jakaś rada?
U mnie było identycznie i czujnik był do wymiany - niewłaściwa rezystancja. Najlepiej sprawdzić omomierzem rezystancję czujnika i jeśli odbiega od wartości z manuala to czujnik do wymiany.
no ja właśnie wskrzesiłem swój czujnik :) tak jak się można było spodziewać była przerwa w obwodzie , zlokalizowałem wstępnie miejsce przerwania, zdjąłem izolacje, załatałem i hula aż miło :)
Zostawiłem swój stary czujnik, może faktycznie obwód, bo ktoś spier****ł te czujniki, bo kabel jest za krótki przy wtyczce i mój jak i nowy (stary, używany ;)) są już nadłamane tam. A przecież obudowa na wahaczu to to pracuje... Niby inżynierowie wielcy, a studenckie błędy. Czujnik jest cały zmienialny, pewnie o to Ci chodziło, czyli trzeba zdjąć cały czujnik z kablami, osłonami (wszystkie śruby z wahacza itp.) itp. Taki dostałem od tygryska i taki założłem.
Druga sprawa, że nie wiem jak ten luz między zębatką a czujnikiem ustawiać. W końcu się udało zrobić, ale tam nie ma żadnej regulacji ; D Albo skecasz śruby albo nie. Jedyne utrudnienie przy wymianie jakie może być to zgniłe śruby. Dzień wcześniej potraktować WD-40 i mieć dobre klucze. W zimny, zimowy wieczór spróbuje znaleźć miejsce uszkodzenia. Możliwe też, że sam czujnik trafił szlag. Tak czy siak , dzieki za odpowiedzi.
A Ty HUGOS zrób samodiagnostykę ABS i wtedy będziesz wiedział gdzie szukać.
I słuchaj. U mnie ABS się palił z miesiąc, diagnoza - prawy tył. Kupiłem. I się naprawił. Rok tak jeździłem ; D Teraz się zepsuł na dobre. 70 zł czujnik używka z wysyłką.
samodiagnostykę? to to co trzeba zewrzeć 3ci z 5tym tak? Ok poszperam na forum który z którym trza połączyć i obaczę co wyjdzie , mam nadzieje że poduchy nie wypalą przy tym zwieraniu :-)
1 i 3 albo 3 i 5 - różnice wynikają z punktu patrzenia, bo to to samo ; D Są tylko 4 kable do 4 pinów.
Wykonałem tą samodiagnostykę z tym że na złość abs był sprawny. Połączyłem niebiesko-biały z brązowo-czarnym (wyczytane na forum) włączyłem zapłon i kontrolka zaświeciła się na ok 2 sek zgasła i zaczeła mrygać 7 razy. z tego co wcześniej wycziłem to kody błędów zaczynały się od 11 mrygnięć.
Pytanie czy coś te łącznie 8 mrygnięć coś oznacza czy zrobić tą samodiagnostyke gdy abs będzie zgłaszał problem (świecąca kontrolka w trakcie jazdy)
Poll w mojej są 2 kostki
pierwsza 2 pinowa ( po zwarciu srs się świeci)
druga 5 pinów
Długie mignięcia to dziesiątki, krótkie to jednostki. Więc stawiam błąd 17, który by oznaczał czujnik lewy tył. Ale upewnij się, bo akurat zepsuła mi się kula szklana ; D
Podziękował. Po weekendzie postaram się w chwili wolnego podjechać do mechaniora żeby zerkną : )
;)
To jest charakterystyczne. Zapala się lampka na kilka sekund, a po chiwli mryga już szybko i liczysz. Mechanik do tego niepotrzebny. A zmiana też banalnie prosta - problem do stare, zgniłe śruby. Odkręcać tylko kluczem z końcówką jak w nasadce. Nie oczkowe, ani płaskie.
Długo (10), przerwa, krótko, krótko, krótko, krótko, krótko [5], przerwa - kod 15
U mnie było 2sek 7x szybkie ok 1sek błyśnięcie.
I co jeszcze zauważyłem z chamulcami to dzieje się coś takiego że przy chamowaniu z dużej prędkości szarpie chamulcami i furczy jak sokuł milenium z gwiezdnych wojen podczas chamowania z nad świetlnej , i tak jest przez jeszcze przy kolejnych 2 próbach a puzniej jest git elegandzko nie szarpie i nie furczy. Takie "zjawiska" są żadkie bo w 97% jazdy jeżdze jak ...emeryt i objeżdza mnie wszystko co nie jest rowerem. Taka regułka "im wolniej jadę tym dłużej mnie widzą" :-) i tu nasuwa się pytanie co jest przyczyną tego szarpania i furczenia. A ostatnio nawet dokońca nie odpuścił LP troszkę zaczął się dymić. I przy dalszej emeryckiej jeździe zestudził się i dalej było ok.
Ciężko powiedzieć czy awaria ABsu może być z tym powiązana. Tak jak powiedziałeś to ja stawiam czujnik lewy tył. Możesz zdjąć koło, odkręcić osłonę i sam czujnik i wyczyścić. Potem skadając daj luż 0,4 - 1 mm. Hamulce - ciężko powiedzieć. Najlepiej sprawdzić wszystkie - zdjąć koło - oglądnąć, sprawdzić. Tak to sam wiesz. Jak nie na siłach się czujesz to jedź do mechanika zaufanego.
Ogółem to na chamulce nie nażekam poza ręcznym co jest cienki jak ogon węża. Tarcze i klocki TRW . Ale podjadę do koleszki na sprawdzenie bo ma większe polęcie niż ja (prowadzi warsztat) i niech posprawdza. A tak to nawet nic nie sciąga przy chamowaniu tylko w takich sytuacjach jak pisałem wcześniej cuda się dzieją
@HUGOS hamulce a nie chamulce :P a co do ABS-u mam ten sam błąd, jest to błąd czujnika w lewym tylnym kole mój padł i trzeba wymienić, pewnie masz to samo :)
Dzięki za udzielenie lekcji gramatyki :o zawsze smsy pisałem z błędami bo na "rz" szkoda było znaków a "ó ą ż" itp powodowały że treść zawarta poniżej 160 znaków pożerało jak za 2szt i tego typu błędy weszły w krew a poza tym zawsze robiłem błędy w gramatyce a czasami coś się źle kliknie i wychodzą dziwne rzeczy. ;) A tak co do naszych autek to badałeś sprawę bardziej dogłębnie czy już naprawiałeś. Masz jakieś pojęcie o kosztach czujnika?
Robiłeś samodiagnostykę też migało jak w mojej?
Ja zmieniałem niedawno. Za czujnik z wysyłką od tygyrska dałem 70 zł. Zrobiłem go ślimaczym tempem może w 2,3 h. Tak naprawdę to tylko odkręcenie zgniłych śrub sprawia małe kłopoty. Mi migał błąd 15 czyli PT. Mówie Ci jeszcze, że mozesz odkręcić sam czujnik od koła i go wyczyścić (odkręcasz osłonę czujnika i sam czujnik. Wisi na kablu, ale jest luźno.)
Dzięki za udzielenie lekcji gramatyki :o zawsze smsy pisałem z błędami bo na "rz" szkoda było znaków a "ó ą ż" itp powodowały że treść zawarta poniżej 160 znaków pożerało jak za 2szt i tego typu błędy weszły w krew a poza tym zawsze robiłem błędy w gramatyce a czasami coś się źle kliknie i wychodzą dziwne rzeczy. ;) A tak co do naszych autek to badałeś sprawę bardziej dogłębnie czy już naprawiałeś. Masz jakieś pojęcie o kosztach czujnika?
Robiłeś samodiagnostykę też migało jak w mojej?
raczej lekcja ortografii :D ale mniejsza, nie zagłębiałem się w problem bo musze do tego ściągnąc koło a pod blokiem nie mam do tego warunków obejrzę to jak będę ściągał koło, czujnik zamówię i tak, jak się okaże że nie potrzebnie to sprzedam, tak robiłem samodiagnostykę i wyszedł ten sam błąd :)
Sprawdzaliśmy razem z mechanikiem czujnik i jest ok ( w ogóle od paru dni nie ma problemu z abs) wkonaliśmy też oględziny hamulcy i też nie stwierdzono żadnych anomalii (prowadniczki pracowały luźno tłoczek sprawny czysty szczelny) . Także niby wszystko ok. Jak warunki pozwolą to znowu zrobię awaryjne hamowanie z większej prędkości i zaobserwuje zachowanie się układu. Kiedyś miałem podobne objawy że przy pierwszym hamowaniu z dużej prędkości furczały i "trzepały" jak by coś było przyklejone do tarczy z minimalnym jej skrzywieniem + mocno nerwowo działający abs jak by młotkiem odbijany pedał , rozpędzałem się znowu i powtórka furczenie+ trzepanie , przy trzeciej próbie wszystko idealnie gładko hamuje i miękko pracujący abs i bez utraty siły i skuteczności. Z tym że wtedy nie mialo miejsca blokowanie się żadnego klocka autko toczyło się gładko. Miał ktoś podobny przypadek? Znajomi się śmieli że hamulce zamuliłem : )
Jak będzie krzywa tarcza to bez czujnika zegarowego na oko nie sprawdzisz czy jest krzywa. Jeżeli mechanik tego nie zrobił no to tej usterki nie odkryje. Takie furczenie to mógłbyć abs. Ja pamiętam jak mi czujnik świrował to momentami nie było błędy ABS, ale włączał się przy hamowaniu na z 10 km/h na światłach... Czujnik Ci raczej padnie, bo ja miałem samonaprawę przez rok, aż padł na amen. Rozwiązaniem jest przetoczenie krzywych tarcz to tak najtaniej. Chociaż teraz przetoczyć coś u kogoś za flaszkę to nie ma szans. Taką kasę wołają, zę lepiej nowe kupić ;P
Z tym furczeniem ale bez szarpania to miałem kiedyś w kadecie GSI ale ono występowało przy oporowym hamowaniu z ponad 200 (często jeździłem do Niemczech ; ) ) ale wtedy definitywnie było to oznaką cienkich już klocków. A u mnie tarcze grube ( przebieg 30t bardzo spokojnej jazdy z dotaczaniem się do świateł ) klocki ok 50% zużycia i to że po trzeciej "próbie" jest ok dokładnie jak w reklamie pewnego oleju silnikowego chaos chaos chaos a po chwili idealna harmonia. Co do czujnika to na 100% masz rację bo przez parę dni było ok i nagle przypomiał o sobie w trakcie przejeżdzania przez torowisko. dotaczając się do świateł zgasiłem auto po chwili uruchomiłem ponownie i było już ok. Dowiem się ile kosztuje w używce i go wymienię bo na pewno będzie tańszy niż remont blach , zwłaszcza że na zimę idzie i zjawisko "czarnego lodu" będzie częste i nie warto w tym przypadku oszczędzać .
Witam Państwa... Mam Hondę Civic 99 MB i poszukuje tylniego lewego czujnika abs(padł na amen)... wyczytałem o jakimś tygrysku ale nie mam pojęcia nic na jego temat. Ktoś mi pomoże poszukać czujnika? Na allegro nic nie mogę znaleźć albo jakiś namiar na kogoś?
Witam Państwa... Mam Hondę Civic 99 MB i poszukuje tylniego lewego czujnika abs(padł na amen)... wyczytałem o jakimś tygrysku ale nie mam pojęcia nic na jego temat. Ktoś mi pomoże poszukać czujnika? Na allegro nic nie mogę znaleźć albo jakiś namiar na kogoś?
Napisz do Dany GSI albo Zychu85 albo HND PARTS, ogólnie do tych co handlują autami, od reki będą mieli
Napisz do Dany GSI albo Zychu85 albo HND PARTS, ogólnie do tych co handlują autami, od reki będą mieli
Dzięki wielkie zaraz ich poszukam!
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.