Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Swap na Vtec-a 1.6



aras77
26-06-08, 21:58
Witam serdecznie. Czytalem i szukalem, ale nigdzie nie moge tego znalesc, mianowicie chcialbym zrobic sobie swapa z 1.4 na 1.6 Vtec 99/00, co jest potrzebne do swapa oprocz silnik, skrzyni?? Prosze o odpowiedzi, przepraszam jesli temat gdzies jest a ja go nei znalazlem. Pozdawiam

havok
26-06-08, 22:55
1.6 VTEC 99/00 nic jeszcze nie mówi, podaj konkretny numer silnika. Jeśli to ma być b16a2 - szukaj w tym dziale pod takim numerem, bo tego trochę jest. Jeśli 1.6 serii D to sprawa jest dużo prostsza i taka, jak z każdym innym swapem wewnątrz serii D. Jak będziesz szukał i jakie pytania zadawał, takie niestety będziesz miał odpowiedzi.

aras77
26-06-08, 23:14
rozumiem dokladnie :) narazie wiem tyle ze bedzie to 1.6, nic wiecej, ale dzieki za naprowadzenie, pozdrawiam

Kostek_Junior
27-06-08, 09:25
ja swapowałem B16A2 z roku 98 do auta 00. Potrzebny ci silnik, skrzynia, półosie, stacyjka z immobiajzerem, komputer i wiązka. Jak by cię interesowała to mam cały komplet D16Y7 na sprzedaż.

aras77
27-06-08, 09:44
Witam
dzieki Kostek_Junior o to wlasnie mi chodzilo :) a jak wygląda sprawa ze stacyjka i imobilajzerem?? musi to byc od 1.6 VTEC czy od zwyklego 1.6 tez bedzie?? półosie tak samo ?? z gory bardzo dziekuje, pozdrawiam

pwl
27-06-08, 10:22
Chyba stacyjka z immo musi być z tego samego samochodu co komputer.

aras77
27-06-08, 10:55
aha dobrze, a slyszalem ze potrzeba jeszcze zegrarow od vteca 1.6 do takiego swapa to prawda?

wunat
27-06-08, 11:05
nie.

pwl
27-06-08, 13:00
Od zegarów nic nie zależy, obojętnie jakie wsadzisz, możesz zostać przy swoich.

Cairo
27-06-08, 19:33
Jeśli decydowałbyś się na mocniejszą wersję silnika 1.6 (160KM) to ja polecam Ci silnik 1.8 (169KM). Sam silnik ma "tylko" 9KM więcej, ale większa pojemność jest odrazu odczuwalna ponieważ silnik ma moc dostępną w dużo szerszym przedziale obrotów.
Ponadto skrzynia od silnika B18C4 ma LSD (czyli szperę, co przy szybkim pokonywaniu zakrętów daje sporą przewagę)

Generalnie swap na 1.6 serii D (125KM) jest banalnie prosty i tani, ale i poprawa osiągów tęż nie powala.

Swap na B serię jest sporo droższy (całkowity koszt ok 8000pln, - swoje części), ale daje najlepsze efekty.

aras77
27-06-08, 20:36
Witam, generalnie to juz wiem jaki silnik do swapa wchodzi w gre B16A2 VTEC, dla mnie to juz ten silnik wystarczająco duzo pali PB, pozatym seryjna moc + dolot ze stożkiem mi wystarcza do codziennego poruszania się. Takżę pozostanę przy tej pojemnosci. Moze ktos mi napisac mniej wiecej ile trzeba sie liczyc z kosztami takiego swapa :)? Pozdrawiam.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/1a5fa24393292794.html

artek0903
27-06-08, 20:44
masz odpowidz jeden post wczesniej

Cairo
27-06-08, 23:54
Spalanie B16a2 od B18c4 się wale nie różni, może b18 palić ciut mniej z racji że niżej kręcisz żeby jechać

aras77
28-06-08, 00:00
idzie sie zmieścic z pałowaniem w 12l/100?

poplawszy
13-07-08, 20:46
Wszystko zalezy od stylu jazdy, przy spokojnej jezdzie po miescie zmiescisz sie w 10l, przy "pałowaniu" to juz niestety do 14-15l no ale cos za cos, nie bez powodu wkłada sie b18c4. Duzo zalezy równiez od zestrojenia komputera, to co podałem jest przy seryjnym kompie, przy nieudolnych modyfikacjach spalanie moze wzrosnąć do 12l spokojnej jazdy wiem to z przykładu mojego kolegi, któremu sprzedałem swapa a on oddał kompa do zestrojenia "fachowcom" skonczyło sie na tym ze powrócił do orginału. Ja osobiście polecił bym ci swapa na b18c4, niedosc ze jest to bardzo dobra baza do dalszych modyfikacji to moim zdaniem jest jednym z najbardziej udanych silników w tym przedziale cenowym, niestety za dobrego kompletnego swapa trzeba zapłacić do 7000 zł, przy d serii 125 koni to juz o wiele mniej do 3000 zł, wiadomo ze nie ma czego porównywac ale 125 konne sohc jest napewno tansze w eksploatacji zarówno pod wzgledem czesci jaki spalania, a osiągi jak juz pisał jeden z kolegów nie są powalające jednak nie tragiczne, jakis czas jezdziłem civiciem d16y2 v tec sohc i uwazam ze ten silniczek niezle sobie radzi.