Zobacz pełną wersję : Silnik 2.2 dymi na czarno
Witam
Ostatnio zauważyłem wzrost spalania i silnik powyżej 2000 obrotów jak się doda gazu to na chwile jakby dławił i dodając więcej gazu idzie bez problemu. Teraz doszło jeszcze kopcenie na czarno w skali takiej że jak popatrzę w lusterko to widać kopcenie. Jak się jedzie z prędkością ok 140km to po przejechaniu około 200km włącza się check silnika byłem w serwisie honda po podpięciu komputera wyszło że wzrost temperatury na czujnikach (teraz za bardzo nie pamiętam jakich) i sugestia że zła jakość paliwa to powoduje (tankuje tylko na shell i bp) błędy silnika zostały skasowane i tyle zrobiono. Może ktoś miał podobny problem albo ma jakieś pomysły co sprawdzić filtry i przeglądy robione na bieżąco aha przebieg 70tyś samochód z salonu polska tak że przebieg autentyczny
butler.gdansk
06-10-14, 08:23
Silnik pracuje równomiernie? Trzeba posprawdzać po kolei elementy które mogą odpowiadać za taki stan rzeczy.
Po kolei zacząłbym od najprostszych żeby od razu w koszty się nie ładować.
1. Uszkodzenie instalacji intercoolera. W momencie jak masz gdzieś nieszczelność to zacznie dymić jak cholera, silnik będzie poszarpywać.
2. Może filtr paliwa? Powinno się go wymienić po 100tys km, ale ja na Twoim miejscu bym to teraz zrobił.
3. Zawór EGR. Koszty sprawdzenia to nowe uszczelki (100zł), przy okazji warto wyczyścić dolot. Też to ustrojstwo potrafi robić problem.
4. Filtr DPF (jeśli masz) to także może być trafiona diagnoza. Jak jest z nim problem to go usuń, koszty łącznie z przeprogramowaniem kompa powinny się zamknąć poniżej 1000zł
5. Wtryskiwacze... Podjedź do warsztatu który się nimi zajmuje, niech je skontrolują. W razie kłopotów to koszty jednak mogą być już spore, ale to bardzo rzadki problem w naszych Civicach.
To że tankujesz shell/bp nie musi oznaczać że paliwo musi być nieskazitelnej jakości. Nie wykluczaj tej opcji.
skąd cena usunięcia dpfa wraz z programowaniem do 1000 PLN ? z tego co wiem to w normalnym zwykłym warsztacie to koszt około 300 pln, a maksymalnie 500 pln
butler.gdansk
06-10-14, 09:02
Nie słyszałem by ktoś płacił mniej jak 800zł za prawidłowo zrobioną usługę, mnie to wyszło około 1000zł.
W Civicu nie jest to takie proste ze względu na problematyczny soft. W wielu przypadkach nie działa np. tempomat.
fakt, że akurat w tym modelu nie robiłem tego na warsztacie, ale dowiem się z ciekawość co i jak bo ciężko mi uwierzyć w 3x wyższą cenę niż zwykle
Silnik pracuje równomiernie? Trzeba posprawdzać po kolei elementy które mogą odpowiadać za taki stan rzeczy.
Po kolei zacząłbym od najprostszych żeby od razu w koszty się nie ładować.
1. Uszkodzenie instalacji intercoolera. W momencie jak masz gdzieś nieszczelność to zacznie dymić jak cholera, silnik będzie poszarpywać.
2. Może filtr paliwa? Powinno się go wymienić po 100tys km, ale ja na Twoim miejscu bym to teraz zrobił.
3. Zawór EGR. Koszty sprawdzenia to nowe uszczelki (100zł), przy okazji warto wyczyścić dolot. Też to ustrojstwo potrafi robić problem.
4. Filtr DPF (jeśli masz) to także może być trafiona diagnoza. Jak jest z nim problem to go usuń, koszty łącznie z przeprogramowaniem kompa powinny się zamknąć poniżej 1000zł
5. Wtryskiwacze... Podjedź do warsztatu który się nimi zajmuje, niech je skontrolują. W razie kłopotów to koszty jednak mogą być już spore, ale to bardzo rzadki problem w naszych Civicach.
To że tankujesz shell/bp nie musi oznaczać że paliwo musi być nieskazitelnej jakości. Nie wykluczaj tej opcji.
Dzięki za szybką odpowiedz
Punkt 1 będę musiał poszukać gdzie to jest i sprawdzić.
Punkt 2 filtr paliwa nie był wymieniany to w sumie wymienię
Punkt 3 tym się też będzie trzeba zając ale nie mam pojęcia w którym to miejscu (gdyby ktoś miał instrukcje czyszczenia to było by super). Tylko takie pytanko bo kiedyś czyściłem w mazdzie ale objawem była nierówna praca silnika na biegu jałowym
Punkt 4 nie mam
Punkt 5 żeby to nie było to :)
Co do paliwa to nie wykluczam tylko jak byłem w serwisie to skasowali błędy i powiedzieli żeby zatankować i wymieszać właśnie czy po stwierdzeniu takiego problemu nie powinni coś przeczyścić czy nie wiem co??
butler.gdansk
06-10-14, 09:47
Tu masz info o EGR http://www.civinfo.com/forum/how/72471-how-clean-remove-fk3-2-2-diesel-egr-valve.html
Witam
Byłem z moja hondą w serwisie i tak wymienione zostały filtry powietrza i paliwa (ale to nie miało raczej wpływu).
Po odczytaniu błędów wyszło że czujnik na turbosprężarce z tym że nie został wymieniony tylko zamieniony z czujnikiem na ERG bo jest taki sam i na razie jest testowany jak będę coś więcej wiedział to napisze żeby było ewentualnie pomocne dla innych użytkowników.
butler.gdansk dzięki za instrukcje :)
Teraz jedna uwaga dla osób które mają problem z drganiami obudowy filtra powietrza wychodzi że zamienniki są do dupy i z tego powodu (tak było u mnie) przy obrotach 1500 wchodziło w słyszalne drgania (ale jeśli o tą sprawę gdzie to już czytałem nie wiem czy nie na tym forum ale pisze dla potwierdzenia że rzeczywiście coś takiego ma wpływ).
Jeszcze jedno nie daje mi spokoju w moim przypadku spalanie jest zdecydowanie za duże wiadomo nigdy nie sprawdzałem ile mogę przejechać na baku jedynie opieram się na tym co podaje komputer i tu wcześnie pokazywało maks 6,5 litra a teraz 8,5litra ale teraz sprawdzę skasowałem licznik i zatankowałem do pełna i oblicze sobie ale jakby użytkownicy mogli podać ze swojego doświadczenia jakie maja spalanie dzięki:)
butler.gdansk
12-10-14, 21:41
W dieslu w mieście możesz spalić od 6,5 do 9,5l zależnie od stylu.
Pewnie że są osoby które napiszą że mniej lub więcej, ale to raczej "przypadki", zresztą miasto nie równa się miastu. Długość pokonywanych odcinków też ma znaczenie.
Na trasie to jadąc oszczędnie można zejść spokojnie poniżej 5, spalanie 13/100 też zanotowałem ale tu ja jestem "przypadkiem" :D
Tu masz cały wątek o spalaniu (http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?13843-Spalanie-w-civic-8-gen&highlight=spalanie)
Buczenie od nieoryginalnego filtra powietrza to znany problem, na sobie też tego doświadczyłem. Jest też o tym wątek na tym forum o tutaj (http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?94042-Filtr-paliwa-w-i-ctdi&highlight=buczenie)
Używaj częściej opcji szukaj ;)
Jak kolega jeździł na checku to i spalania było takie, jak było. ;) te silniki jak są zadbane i odpowiednie paliwo się do nich zalewa, to niewiele palą. Ogólnie diesel w Polsce nie jest idealny i to często jest przyczyna. Plus sprawność osprzętu, Honda od razu wrzuca wyższą dawkę, nawet przy jakiejś *******e.
Witam
I tak powracam do problemu może ma ktoś jeszcze jakieś pomysły.
Filtry wszystkie wymienione EGR wyczyszczony - po tych zabiegach niby było dobrze (ale dalej coś mi nie pasowało) ale nie miałem okazji przetestować na dłuższej trasie i gdy mi sie udało zauważyłem coś takiego że jak samochód zimny to wszystko pracuje dobrze spalanie też ok ale po przejechaniu ok 70km nagle czuć jakby ktoś chwycił samochód z tyłu:) i żeby utrzymać daną prędkość muszę bardziej wcisnąć pedał gazu i automatycznie spalanie na komputerku pokazuje w ok 10l przy prędkości np 120km sprawdzałem na różnych biegach i różne obroty były sprawdzane i to wygląda tak jakby coś dławiło silnik. I teraz jest dla mnie logiczne dlaczego kopcił po prostu jak każdy diesel przy dodawaniu gazu kopci a ten jak dostaje jakąś blokadę to po prostu zachowuje się jakbym ciągle był dodawany mocniej gaz (ale te moje przypuszczenia nie posuwają mnie nic a nic do przodu:) ) . Ma może ktoś jakieś pomysły jaki może być powód.
Witam
I tak powracam do problemu może ma ktoś jeszcze jakieś pomysły.
Filtry wszystkie wymienione EGR wyczyszczony - po tych zabiegach niby było dobrze (ale dalej coś mi nie pasowało) ale nie miałem okazji przetestować na dłuższej trasie i gdy mi sie udało zauważyłem coś takiego że jak samochód zimny to wszystko pracuje dobrze spalanie też ok ale po przejechaniu ok 70km nagle czuć jakby ktoś chwycił samochód z tyłu:) i żeby utrzymać daną prędkość muszę bardziej wcisnąć pedał gazu i automatycznie spalanie na komputerku pokazuje w ok 10l przy prędkości np 120km sprawdzałem na różnych biegach i różne obroty były sprawdzane i to wygląda tak jakby coś dławiło silnik. I teraz jest dla mnie logiczne dlaczego kopcił po prostu jak każdy diesel przy dodawaniu gazu kopci a ten jak dostaje jakąś blokadę to po prostu zachowuje się jakbym ciągle był dodawany mocniej gaz (ale te moje przypuszczenia nie posuwają mnie nic a nic do przodu:) ) . Ma może ktoś jakieś pomysły jaki może być powód.
Takie gdybanie i wróżenie z fusów. Co to może jeszcze być? Może to? Albo może tamto? Znajdź porządne ASO w Twojej okolicy, jedź do nich i niech Ci zdiagnozują usterkę. Jeżeli chodzi o dymienie w sadzomiotach to uważam, że jesteś w błędzie, moja Baba jeździ od 4 lat Toyotą z chyba największym silnikiem Diesla (w Toyocie), zrobiła nią 100 tyś. i z wydechu nawet dymek czarny nie wyjdzie, mało tego dzisiaj rozmawiałem z kolegą, który jeździ Accordem z Twoim silnikiem zrobił nim 183 tyś. też nie dymi. Może wtryski leją, ale to znowu tylko przypuszczenia.
butler.gdansk
10-12-14, 22:06
Może jakiś czujnik? shinoda męczył się z telepaniem auta i poszarpywaniem a okazało się że problemem był czujnik temperatury cieczy chłodzącej...
Takie bzdety to najciężej znaleźć.
Zgadza się. Z tym że u mnie błąd świec zarowych wywołało przez ponad rok co kilkanaście dni ale nic poza tym się nie działo (poza zalaczeniem dmuchawy która działała jakieś 3-4 minuty po zgaszeniu silnika) a błędu nie sprawdzałem na kompie. Dopiero jak zaczęło szarpać na 1 i 2 biegu i telepac budą to szybko się wziąłem do działania... - no ale u mnie był błąd na kompie stanowiący jakiś punkt odniesienia...
Powodzenia z diagnoza.
Witam
Teraz napisze co było nie tak w mojej hondzie okazało się że uszkodzony był EGR kupiłem nowy (używany) wyczyściłem i jest ok :). Tak na przyszłość to nim znalazłem serwis który faktycznie tym się zajął porządnie to trochę tego zjeździłem przykre jest że co niektóre serwisy nie przykładają się do swojej pracy i mówię tu o serwisach hondy, niby chcieli ale po kolejnej wizycie jak mi powiedział panie co ja mogę jeszcze zrobić postanowiłem odwiedzić serwis fiata i tam po kilku godzinach postawili diagnozę:) to by było tyle.
Dziękuje użytkownikom którzy pomagali i brali udział w temacie pozdrawiam.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.