PDA

Zobacz pełną wersję : Świece i przewody zapłonowe mb2 d14z4 na lpg



Pawcio87
05-10-14, 08:17
Witam jakie polecacie świece i przewody do civica z silnikiem d14z4 zasilanym podtlenkiem?

sumek80
05-10-14, 09:42
Kable i swiece tylko i wylacznie NGK, kopulke znajdziesz w aledrogo, stosujac tansze rozwiazania moze sie okazac ze jest gorzej niz na dotychczasowych uzywanych, swieca NGK Laser Line ewentualnie Denso do podtlenku LPG, jak bedziesz zmieniac kopulke to przyjrzyj sie paluchowi, jak kupowalem razem z nowym paluchem to okazalo sie ze nowy byl mniejszy niz uzywany wiec tylko zdeczka przypolerowalem drobnym prawie ze wodnym papierkiem sciernym stary paluch i bylo dobrze a nowy oddalem do sklepu. Naprawde nie ma co oszczedzac jesli chodzi o elementy zaplonu silnika.

Pawcio87
05-10-14, 10:11
tyle ze np
NGK ZFR5F-11

mozna mieć 4x taniej czy jest sens tyle dokladac? widoczna jest jakaś różnica?

limit3d
05-10-14, 12:08
Jak dla mnie dedykowane świece,czy przewody do LPG to zwykły chwyt marketingowy.
Ja jakiś czas temu wymieniałem w swoim D16+LPG świece i przewody. Kupiłem zwykłe świece NGK bodajże 12zł za sztukę i kable Bosch-a za 160zł. Śmiga bez najmniejszych problemów od kilkudziesięciu tys. km.
W sumie najważniejsze,żebyś kupował w sklepie,a nie np.alledrogo gdzie mnóstwo jest podróbek w atrakcyjnych cenach szczególnie jeśli chodzi o kable. Później ludzie tworzą opinie o firmie na podróbkach,że padaka na kilka tysięcy km zamiast dołożyć kilka dyszek i mieć pewność.
Przy okazji tej wymiany sprawdź w jakim stanie jest kopułka i palec,bo możliwe że też wymagają wymiany/czyszczenia.

cosmo-pl
06-10-14, 10:22
No nie do końca, zwłaszcza w Japońcach. Świece do LPG są tak zaprojektowane, że łatwiej przewodzą prąd i dają iskrę. Przerwa też już jest odpowiednio ustawiona. Dodatkowo są uodpornione na wyższe temp zapłonu i mniejsze jest prawdopodobieństwo, że świeca pęknie. Jest jeszcze kwestia korozji i odporność elektrody na nią.

Ja bym dopasował do potrzeb. Kable można wziąć Tesla T847B 115 PLN, a świece zależy czego potrzebujesz. Ja mam do LPG Bosch'a z wymianą co 30 000, więc wtedy jak reguluje zawory. Tanie nie są, ale są też tańsze np DR17YS-9 Brisk Silver 12PLN szt, do starszego auta w sam raz. Jak przyjdzie czas na moje, to je wypróbuję, chociaż pewnie zwiększy się pobór prądu na nich.

krzys_o
06-10-14, 11:34
tyle ze np
NGK ZFR5F-11

mozna mieć 4x taniej czy jest sens tyle dokladac? widoczna jest jakaś różnica?

Podepne sie pod temat.
Mam takie swiece ZFR5F-11, zrobiłem na nich 21kkm, teraz zalozylem LPG i objaw jest taki ze na biegu jałowym po dodaniu gazu jest ulamek sekundy zadlawienie i dopiero wchodzi w obroty oraz szarpie na zimnym silniku przy zmianie biegow z 1 na 2 i na 3 bieg. Jak myslicie czy to moze byc wina zuzycia swiec? Jesli tak to jakie wybrac, dedykowane do gazu np. beru UXT czy takie jak podaje producent? Dodam że na Pb jezdzi bez zarzutow.

lookaty
06-10-14, 11:52
Nie jest to wina świec, mam to samo. Na zimnej benzynie ok, przełącza się na LPG i dopóki się nie zagrzeje to są szarpnięcia. Wymieniałem świece, czyściłem kopułkę i było tak samo. Może przewody bo mam jeszcze oryginalne.

krzys_o
06-10-14, 11:57
Ja też mam ori przewody WN ale byly mierzone omy wszystkie w normie wiec nie wiem co to moze byc, instalacja jest swieza, ustawiona poprawnie, a w/w objawy wystepuja.

Bartko
06-10-14, 12:49
Zwykłym takim podstawowym miernikiem można zmierzyć tylko czy dobrze przewodzą. Niestety nic więcej.

Przy wysokich napięciach największym problemem są przebicia izolacji. A warunki do pracy mają paskudne: ogromne i szybkie wahania temperatury a do tego wilgoć, pył itp.
Dochodzi indukcyjność i pojemność własna tych przewodów. Ma to niemały wpływ, ze względu na impulsową pracę układu zapłonowego. Właśnie dlatego w przeliczeniu na metry bieżące są one tak drogie. :o
Generalnie w tanich przewodach kuleje i przewodność i izolacja.
Które kupować? Renomowanych firm od pewnych dostawców.

cosmo-pl
06-10-14, 13:10
Nie jest to wina świec, mam to samo. Na zimnej benzynie ok, przełącza się na LPG i dopóki się nie zagrzeje to są szarpnięcia. Wymieniałem świece, czyściłem kopułkę i było tak samo. Może przewody bo mam jeszcze oryginalne.

No a ja tak nie mam. Mam ustawioną lekko bogatą mieszankę i na zimnym nic mi nie przydławia przy dodawaniu gazu. Instalację mam na Statu 4+ wtrysku barracuda. Nawet w największe mrozy, nie było problemów. Przydławia nie, to objaw przysłania chwilowego. Spróbujcie przerwę na świecący zmniejszyć.

lookaty
06-10-14, 14:18
nie ma potrzeby, jak się wie jak operować sprzęgłem to efekt nie występuje